Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2011, 15:09   #1
Robertk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2011
Berichten: 7
Advies gevraagd : Mogelijkheden voor mijn kaalheid

Hallo,

Allereerst bedankt voor het lezen van deze topic. Ik ben hier net nieuw en heb me geregistreerd omdat ik een haartransplantatie aan het overwegen ben. Gezien de kosten die eraan kleven en door het kwaliteitsverschil onderling ben ik benieuwd naar jullie aanbevelingen betreffende zowel de praktijken, maar vooral het type ingreep / en hoeveel grafts jullie aanbevelen kijkend naar mijn type kaalheid. Zelf denk ik dat ik in de norwood 4 categorie val waarbij 2500-3000 grafts worden aanbevolen.

Ik kamp sinds mijn 20e(ben nu 24) al met inhammen die langzaam verder zijn uitgegroeid waarbij mijn haargrens is teruggelopen en nu tamelijk transparant te noemen valt naar mijn idee. Voor mij begint dit een probleem te worden aangezien het steeds verder vordert op vroege leeftijd.
Mijn vader was op een latere leeftijd kaal ( rond zijn 30e ), ik ben er dus ook niet zeker van of dit geërft is of niet.

Afain, hierbij een paar foto's : ( let overigens niet op de datum, moet nog even opnieuw worden ingesteld )
















Ik verwacht uiteraard geen hele haarbos terug te krijgen, dit kan uiteraard nooit lukken. Ik vind het niet erg om mijn hele leven met gemilimeterd haar rond te lopen. Wel hoop ik dit te kunnen realiseren met een haargrens die naar voren is gelegt en waarbij de inhammen wat kleiner zijn. Tevens hoort dan de kruin opgevult te zijn want deze is nu ook tamelijk kaal aan het worden. Nu is het nogal "krom" om een celebrity als voorbeeld te nemen, daar ben ik normaal nooit van, maar ik moet zeggen dat het resultaat van Wesley Sneijder toch neigt naar wat ik voor ogen heb:

http://cdn.worldcupblog.org/netherla...010/06/wes.jpg

Is dit uberhaupt mogelijk volgens jullie kijkend naar mijn kapsel ? Of om ieder geval de haargrens weer duidelijker en naar voren brengen ?

Ik denk dat overigens FUE het meest aan te raden is aangezien FUT een zichtbaar litteken kan achterlaten wanneer je met gemilimeterd haar rondloopt ?

Betreft de praktijken heb ik opgemerkt dat o.a. dr.ferundi en prohairclinic positief bericht worden. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn.

Bedankt voor het lezen en er kan altijd gepm'ed worden.

Groeten!
Robert

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 12 februari 2012 om 20:53 Reden: emailadres verwijderd
Robertk is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2011, 16:57   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je moet je inderdaad geen volle haardos meer voorstellen, daarvoor is de AGA bij jou toch te heftig. Maar met goede planning en een voorzichtige aanpak kun je bij je huidige haarlengte vast nog een veel dekkender aanblik krijgen. En ja, dat gaat dan al snel 3000 grafts kosten.

Juist omdat je wilt millimeteren zou ik altijd voor FUE gaan (het enige nadeel van FUE, dat je gemillimeterd moet worden, telt dan niet). Het is niet zo dat FUT een litteken kan achterlaten. Het is geen kwestie van kunnen, dat litteken is onvermijdelijk. Voor oor tot oor en als je mazzel hebt 2 tot 3 mm dik. Met pech dikker.

FUE is ook allang niet heel veel duurder meer (Prohair bijvoorbeeld is voor 3000 grafts met FUE goedkoper dan andere klinieken met FUT).

Met Prohair en Feriduni is inderdaad het meeste ervaring hier. Dr. De Reys (eerst werkzaam bij Prohair) is voor zichzelf gegaan en er lopen hier dus ook mensen (ik bijvoorbeeld) die nog door hem behandeld zijn. Verder is er een enkeling die ervaring heeft met Gho (prijzig) of Transhair.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2011, 18:03   #3
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Gebruik je iets van medicijnen, Robert? Het zou mooi zijn dat die haren bovenop die je nog hebt, wel blijven staan. Dat zou een x-aantal grafts schelen. Desnoods minox, als je finasteride niks vind. Je hoeft geen volle bos, zeg je zelf. Dat moet je misschien ook niet willen, want dit misstaat je helemaal niet. Maar idd, we willen allemaal toch wel een haarlijn. Dat staat toch beter.

Als je zoiets als Wesley Sneijder voor ogen hebt, dan hou maar rekening met 4000-4500 grafts. Dat gaat niet lukken met 2500-3000. Via websites wordt er vaak een x-aantal grafts aanbevolen bij ieder type kaalheid, maar in de praktijk werkt het toch vaak anders.

Kijk naar Anthonius (type 3) en ondergetekende (type 3v/4-)...met respectievelijk 2200 grafts en 5000 grafts. Chopper (type 4) die in Turkije is geweest, ook 3000 grafts. Zo moet je een beetje gaan vergelijken.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2011, 20:06   #4
Robertk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2011
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucky Bekijk bericht
Gebruik je iets van medicijnen, Robert? Het zou mooi zijn dat die haren bovenop die je nog hebt, wel blijven staan. Dat zou een x-aantal grafts schelen. Desnoods minox, als je finasteride niks vind. Je hoeft geen volle bos, zeg je zelf. Dat moet je misschien ook niet willen, want dit misstaat je helemaal niet. Maar idd, we willen allemaal toch wel een haarlijn. Dat staat toch beter.

Als je zoiets als Wesley Sneijder voor ogen hebt, dan hou maar rekening met 4000-4500 grafts. Dat gaat niet lukken met 2500-3000. Via websites wordt er vaak een x-aantal grafts aanbevolen bij ieder type kaalheid, maar in de praktijk werkt het toch vaak anders.

Kijk naar Anthonius (type 3) en ondergetekende (type 3v/4-)...met respectievelijk 2200 grafts en 5000 grafts. Chopper (type 4) die in Turkije is geweest, ook 3000 grafts. Zo moet je een beetje gaan vergelijken.
Hey, nee, medicijnen gebruik ik momenteel nog niet.. Maar zat er wel aan te denken om het te gaan gebruiken om het bestaande haar ieder geval nog vast te houden. Moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet echt verdiept heb in medicijnen dus ben me momenteel ook niet bewust van de bijwerkingen.

Ik zal er is in gaan kijken, bedankt voor het advies van jullie 2 tot zover!
Robertk is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2011, 10:07   #5
chopper69
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2011
Berichten: 77
He robert,

Gezien je leeftijd is het inderdaad zeker aan te raden om te starten met medicijnen om je bestaande haar (proberen) te behouden. Met fina heb je uiteraard meer kans dat dit slaagt dan minox.

Voor wat betreft het aantal grafts schat ik hem zo rond de 5000 in. Het beste wat je kan doen naar mijn mening is 2ht's met tussentijd van een jaar.

Een eerste HT om de haarlijn te creeren en het vullen tot aan de kruin. Dan na een jaar een 2ht voor het eventueel verdichten van de 1e ht en het opvullen van de kruin. Daarmee moet de klus geklaard zijn :-) Het is echter wel een flinke investering, maar dan heb je wel wat :-)
chopper69 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2011, 12:38   #6
Robertk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2011
Berichten: 7
Citaat:
He robert,

Gezien je leeftijd is het inderdaad zeker aan te raden om te starten met medicijnen om je bestaande haar (proberen) te behouden. Met fina heb je uiteraard meer kans dat dit slaagt dan minox.

Voor wat betreft het aantal grafts schat ik hem zo rond de 5000 in. Het beste wat je kan doen naar mijn mening is 2ht's met tussentijd van een jaar.

Een eerste HT om de haarlijn te creeren en het vullen tot aan de kruin. Dan na een jaar een 2ht voor het eventueel verdichten van de 1e ht en het opvullen van de kruin. Daarmee moet de klus geklaard zijn :-) Het is echter wel een flinke investering, maar dan heb je wel wat :-)
Ja inderdaad, maar fina en dutasteride kennen naar mijn mening toch teveel / te hoge kans op nare bijwerkingen. Minox is dan een optie maar dan heb je weer minder kans op slagen... een moeilijke keuze ^^;

Ik heb echter wel gelezen dat dutasteride in sommige gevallen niet alleen de verdunning / inhammen stopt, maar zelfs ervoor kan zorgen dat de haargroei bevorderd wordt op kale gebieden? Is dat niet te mooi om waar te zijn?

Betreffende de 2 ht's, dankje voor die tip. Ik moet echter nog wel even doorsparen voor 5000 grafts .
Robertk is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2011, 00:28   #7
haloharo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 mei 2009
Locatie: gent
Berichten: 4
Hoi,

Ik liet een haartransplantatie uitvoeren 14 jaar geleden, vooral voor mijn slapen.
Heb nog steeds vaak pijn in het donorgebied, vaak een mierengevoel die duizelig maakt. Ik startte daarvoor ooit eens een discussie en ik kreeg reacties van tevredenen die onrealistisch leken. Nu ben ik ervan overtuigd dat er hier heel wat 'tevredenen' actief zijn vanuit commerciële belangen om transplantatie te promoten.
Ervaringen van anderen?
haloharo is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2011, 06:53   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
2 jaar geleden kreeg je 3 reacties, Haloharo. 1 iemand die vroeg of het misschien niet aan medicatie kon liggen, 1 iemand die zelf geen last had maar vroeg of mensen van klinieken er niet iets meer over konden zeggen en iemand die wel de kriebelingen herkende, maar niet de duizelingen ... niks onrealistisch en een beetje magere basis om te concluderen dat hier mensen vanuit commerciële belangen haartransplantaties promoten.

Overigens is pijn in het litteken na een FUT, ook jaren na de ingreep, niet onbekend en ook gevoelloosheid komt wel voor. Edit: ik heb nu in de FAQ langjarige gevoeligheid toegevoegd met 'kriebelingen' tussen haakjes.

De meeste 'tevredenen' tegenwoordig hebben een FUE ondergaan en die kennen dat probleem dus niet.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]

Laatst gewijzigd door AnthonieH; 19 juli 2011 om 07:10
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2011, 19:54   #9
Axe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2010
Locatie: Gent
Berichten: 59
Micro hair pigmentation, ik ben alvast zeer tevreden met het resultaat!.
Axe is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2011, 14:49   #10
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Axe Bekijk bericht
Micro hair pigmentation, ik ben alvast zeer tevreden met het resultaat!.
als in micro hair tattoo idee?
Mini puntjes laten plaatsen...ziet er top uit. Sommige haarwebbers dat ook. als je je haar sowieso kort houd kan het helpen
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2011, 15:10   #11
lifeguard1974
HaarWeb lid
 
lifeguard1974's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haloharo Bekijk bericht
Hoi,

Ik liet een haartransplantatie uitvoeren 14 jaar geleden, vooral voor mijn slapen.
Heb nog steeds vaak pijn in het donorgebied, vaak een mierengevoel die duizelig maakt. Ik startte daarvoor ooit eens een discussie en ik kreeg reacties van tevredenen die onrealistisch leken. Nu ben ik ervan overtuigd dat er hier heel wat 'tevredenen' actief zijn vanuit commerciële belangen om transplantatie te promoten.
Ervaringen van anderen?
Zou zo maar kunnen, het is een groot (commerciële)business!
__________________
2002 500 grafts FUT HairPlus
L.M.van den Berg en assistent Ruud.

2004 1000 grafts FUT TransHair
Dr. Leonhardt adviseurs dhr. Strouken en dhr.Cor de Loijer

2009 2500 grafts FUE ProHair/dr.de Reys

2012 8 & 9 Maart (Dr. de Reys) en echtgenote Nina (Foto's komen nog!)


Zie mijn foto-album, volgorde 1 t/m 8.

Mvg. Ferdi
lifeguard1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2011, 15:28   #12
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lifeguard1974 Bekijk bericht
Zou zo maar kunnen, het is een groot (commerciële)business!
Tuurlijk, en als we elkaar maar blijven napraten, dan worden we steeds zekerder van dat 'feit'

Als iemand bij een ander vermoedens heeft van commerciele belangen waar die persoon niet duidelijk over is, rapporteer dat dan. Er zit een mooi knopje met zo'n waarschuwingsdriehoekje linksonder bij ieder bericht.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2011, 10:58   #13
lifeguard1974
HaarWeb lid
 
lifeguard1974's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Locatie: Midden Nederland
Berichten: 140
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Tuurlijk, en als we elkaar maar blijven napraten, dan worden we steeds zekerder van dat 'feit'

Als iemand bij een ander vermoedens heeft van commerciele belangen waar die persoon niet duidelijk over is, rapporteer dat dan. Er zit een mooi knopje met zo'n waarschuwingsdriehoekje linksonder bij ieder bericht.
Hoeveel hou jij er eigenlijk aan over
__________________
2002 500 grafts FUT HairPlus
L.M.van den Berg en assistent Ruud.

2004 1000 grafts FUT TransHair
Dr. Leonhardt adviseurs dhr. Strouken en dhr.Cor de Loijer

2009 2500 grafts FUE ProHair/dr.de Reys

2012 8 & 9 Maart (Dr. de Reys) en echtgenote Nina (Foto's komen nog!)


Zie mijn foto-album, volgorde 1 t/m 8.

Mvg. Ferdi
lifeguard1974 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2011, 11:18   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lifeguard1974 Bekijk bericht
Hoeveel hou jij er eigenlijk aan over
Dat wil je niet weten, enorm!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2011, 12:55   #15
filou
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2009
Berichten: 28
Ik weet één ding,dat deze site me goed geholpen heeft bij mijn keuze en mogelijkheden,daardoor ben ik zeer tevreden over de site ,voila (ook een tevreden HT'er)
filou is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.