Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 mei 2021, 22:55   #1
Kale jongen
Banned user
 
Geregistreerd: 31 mei 2021
Berichten: 40
Geslacht:
Ten einde raad

Ik heb sinds ongeveer 2 jaar geleden last van iets wat lijkt op schilfertjes op mijn hoofdhuid, niet dat ik er fysiek last van ervaar, als in jeuk, maar als ik eroverheen wrijf zit ik helemaal onder en ik weet niet of dit leidend kan zijn naar mijn haarverlies..

Tot een jaar terug gebruikte ik de shampoo die door de kapper zelf werd verkocht en toebedeeld werd naar mijn situatie, maar aangezien ik uiteindelijk de stap heb gezet om dat marginale hoopje af te scheren en het niet veel leek te helpen, ben ik tot overstag gegaan en overgestapt tot no-poo.. Ik dacht dat mijn haarverlies dan misschien terug te leiden was naar het moment, om besloten te hebben, om geen zuivelmiddelen te consumeren, maar nu dat ook al geruime tijd is teruggedraaid weet ik niet meer, waar allereerst de schilfertjes (of dergelijke) aan kunnen liggen.

Laatst gewijzigd door Kale jongen; 1 juni 2021 om 00:15
Kale jongen is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2021, 23:18   #2
Kale jongen
Banned user
 
Geregistreerd: 31 mei 2021
Berichten: 40
Geslacht:
Vanmiddag ging ik er met een borstel overheen (dit is belachelijk omdat ik geen haar meer heb) en toen begon het te bloeden.

Aan mijn eetpatroon kan het ook haast niet liggen, lijkt me; ik eet voldoende fruit, noten, zuivel, groenten - geen snoep, drink enkel groene thee en water en qua beleg en maaltijden probeer ik ook elke dag in te variëren..

Finestaride ben ik nu een jaar geleden mee gestart en als ik de situaties vergelijk, durf ik niet te zeggen dat deze verbeterd is..

Laatst gewijzigd door Kale jongen; 1 juni 2021 om 00:14
Kale jongen is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2021, 23:34   #3
Kale jongen
Banned user
 
Geregistreerd: 31 mei 2021
Berichten: 40
Geslacht:
Om nog even on topic te zijn, wil ik binnen nu en een jaar met een ht beginnen, maar dan moet deze kwestie wel opgelost zijn en heb ik meer zekerheid nodig dat mijn haarverlies stabiel is.
Kale jongen is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2021, 23:39   #4
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Frusterend zeg (al weet ik niet of dit thuis hoort onder de chrirugische behandelingen). Denk je dat het roos is of meer een soort eczeem? Ik had vanaf m'n puberjaren veel last van haarroos en de anti-roosshampoo van Elvive werkte toen verbluffend. Tot het plotsklaps uit de handel werd gehaald. Het werkzame stofje zit ook in Selsun. Ik heb dat vorig jaar nog geprobeerd en dat gaf bij mij na 2 - 3 weken goed resultaat. Daarna hoefde ik het maar 1x per 2 weken te gebruiken.

Nu met biotine capsules, Revita en Regenepure shampoo/conditioners heb ik er helemaal geen last van. De hoofdhuid is juist glanzend en een beetje vettig. De Selsun is dus niet meer nodig hier.

Hopelijk heb je hier iets aan.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 31 mei 2021, 23:53   #5
Kale jongen
Banned user
 
Geregistreerd: 31 mei 2021
Berichten: 40
Geslacht:
Meer eczeem dan, mijn handen zijn ook snel rood, eerst dacht ik dat de kou de oorzaak, was maar nu het niet verminderd is en ze gisteravond zelfs een beetje paars waren, ligt de oorzaak misschien wel ergens anders.

Toevallig ben ik verder vandaag wel begonnen met mijn hoofdhuid te wassen met een mix van water en appelazijn, dit zou dan ook voor kalmerig, berusting en hopelijk heling moeten zorgen.

Naar jouw suggesties zal ik ook kijken, dan misschien als eerst naar de shampoo, ik wil namelijk niet te veel preventieve middeltjes gebruiken dit werkt maar tijdelijk en ik moet natuurlik ook geld overhouden voor mijn ht Dus idealiter zoek ik naar iets definitiefs.

Ik moet als laatste toegeven dat ik inderdaad een beetje valsgespeeld heb, maar kom er voor verdediging nu pas achter dat alles netjes op rubriek is verdeeld.

Laatst gewijzigd door Kale jongen; 1 juni 2021 om 00:13
Kale jongen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2021, 09:11   #6
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Ik er sinds een aantal jaren ook last van en het zorgt zeer zeker voor meer haarverlies en een lagere kwaliteit haar. Sinds kort ga ik op de lactosevrije toer om te zien of dit enig effect zal hebben, het kwam naar voren na het bloedonderzoek.

Ben je zelf al eens naar een dermatoloog geweest om je te laten adviseren? Bij mij werkte het soms redelijk, maar toch ook vaak slechts voor een periode, maar dit kan natuurlijk per persoon verschillen. Shampoos op teerbasis bijvoorbeeld, of gewoon een sterke nizoral of druppels met hoge concentraties salicylzuur, er zijn nog veel opties om te doorlopen.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2021, 09:59   #7
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Maak een afspraak met een dermatoloog, die kan je beter helpen dan dit forum.
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2021, 10:21   #8
Kale jongen
Banned user
 
Geregistreerd: 31 mei 2021
Berichten: 40
Geslacht:
Het is trouwens een soort vlekje, niet rood eerder wit, waar dan ook die witte vlokjes uitkomen. Op het internet valt er na mijn zoektocht niks gelijknamigs over te vinden. Wel dus in de trant van wat jij zei, het verband tussen een ontsteking en haaruitval.

Donderdag heb ik een afspraak staan met mijn huisarts, maar ik heb er een hard hoofd in dat deze het zal kunnen identificeren.

Laatst gewijzigd door Kale jongen; 1 juni 2021 om 10:26
Kale jongen is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2021, 12:16   #9
G-AMS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 april 2021
Berichten: 21
Geslacht:
Ik heb ook tijdje droge hoofdhuid gehad (misschien in iets mindere maten dan jij ervaart) maar ik heb het dagelijks ingesmeerd met Argan Olie en gewass
en met dode zee shampoo (Hypo Allergeen), dit hielp wel bij mij (beide van Holland & Barret)
Misschien het proberen waard.. en anders zou ik inderdaad naar de huisarts/dermatoloog gaan.
G-AMS is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2021, 12:56   #10
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Afspraak inderdaad maken bij dermatoloog.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2021, 15:59   #11
timy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2021
Berichten: 8
Geslacht:
Dit komt mij over als mogelijk Psoriasis, maar de dokter of dermatoloog zal je vast kunnen helpen. Good luck!



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kale jongen Bekijk bericht
Het is trouwens een soort vlekje, niet rood eerder wit, waar dan ook die witte vlokjes uitkomen. Op het internet valt er na mijn zoektocht niks gelijknamigs over te vinden. Wel dus in de trant van wat jij zei, het verband tussen een ontsteking en haaruitval.

Donderdag heb ik een afspraak staan met mijn huisarts, maar ik heb er een hard hoofd in dat deze het zal kunnen identificeren.
timy is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2021, 17:09   #12
Kale jongen
Banned user
 
Geregistreerd: 31 mei 2021
Berichten: 40
Geslacht:
Heeft er wel wat weg van, maar dan in een vele male mildere vorm. Heel veel last ervaar ik er (denk ik) zoals gezegd niet (direct) van, maar als ik dan zoals gisteren over mijn hoofdhuid borstelde of na het scheren op de grond kijk, komen er heel veel vlokjes(of anders misschien schilfertjes) af. Mijn voornaamste probleem is dat het mijn haaruitval mogelijk versneld en het er bovendien vrij ranzig uitziet.

Laatst gewijzigd door Kale jongen; 1 juni 2021 om 18:14
Kale jongen is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2021, 00:30   #13
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Ik ben geen dermatoloog (inderdaad goed idee om die te raadplegen), maar ik moest denken aan seborroïsch eczeem. Ik heb dat denk ik ook gehad, met name de vele schilfers komt mij bekend voor.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2021, 23:10   #14
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Je zou shampoo kunnen proberen met ketoconazol. Er staat genoeg hierover op het forum of google er anders eens naar.
Ik gebruik al jaren Regenepure DR met 1% ketoconazol. Helpt tegen jeuk, schimmel en eczeem en haaruitval.

Sterke
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2021, 23:30   #15
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk
ik moest denken aan seborroïsch eczeem.
Ik kende deze term niet, maar heb het gegoogled en vind het erg herkenbaar voor mijn eerdere problemen vroeger waar ik over schreef... Mijn problemen verdwenen dus met Selsun (= shampoo met seleniumsulfide erin). Nu ik een shampoo met 1% ketoconazol gebruik van Regenepure, heb ik er ook geen last van. En dat is dus wat precies op die site staat wat werkt tegen seborrhoïsch eczeem, grappig!

Ben benieuwd wat je huisarts zegt morgen, hou je ons op de hoogte?
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:28.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.