Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 augustus 2018, 15:44   #1
Donkeyshot
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2018
Berichten: 6
Geslacht:
Diverse merken Minoxidil 5% | welke te gebruiken ?

Zit met mijn handen in het haar. Er zijn diverse merken Minoxidils 5% lotions te koop oa Rogaine, Kirkland, Regenpure, Minoxmax, Foligain, Fagron en nog veel meer. Verschil zit met name in de PPG vermoed ik. Dit is een stof die gebruikt wordt om de Minoxidil naar het haarzaakje te vervoeren. Nee ben niet gevoelig voor PPG.

Ben recent begonnen met proscar (1,25 mg) in comb met Minoxidil 5% foam van Kirkland. Ben niet echt echt gecharmeerd van foam. Wil dus overstappen naar een lotion. Verder gebruik ik afwisselend de shampoos van Regenpure DR en NT. Dat werkt prima.

Vragen:

1) kan men tussentijds overstappen van foam naar lotion ?
2) zo ja welke merk lotion werkt het beste. Zal per persoon anders werken, maar ik ben benieuwd naar de reacties
3) werkt biotine nu wel of niet

Hoor graag van jullie.
Donkeyshot is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2018, 15:55   #2
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Hoi Donkeyshot,
Natuurlijk kun je gewoon overstappen van foam naar vloeistof. Als je haar op je hoofd hebt dan ben ik zelfs van mening dat vloeistof haast 'the only way to go' is want je wilt juist dat het goedje op en in de hoofdhuid terecht komt en niet op je haar. Foam heb ik nooit geprobeerd hoor, dus het tegendeel mag bewezen worden. Wat betreft de keuze van het merk hangt het idd af van de samenstelling van transportvloeistof. Als je nergens gevoelig voor bent kun je toch lekker voor het goedkoopste gaan. Velen gebruiken Kirkland vanwege de lage kosten. Zelf vind ik dat te vettig en gebruik helaas duur spul van de apotheek maar dat werkt eenmaal goed voor mij. Niet vettig, trekt snel in en laat geen vlekken op mijn kussen achter. Proberen is de enige manier om jouw ideale regime samen te stellen. Succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2018, 11:56   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
foam werkt goed wanneer je kort haar hebt of duidelijke kale plekken. Met langer haar is vloeistof vaak juist fijner.

overstappen kan in theorie geen kwaad, tenzij je om een of andere reden de ene beter opneemt dan de ander. Als dezelfde hoeveelheid minoxidil de haarzakjes bereikt zal het geen probleem zijn.

Biotine kan helpen om de haargroei te bevorderen. Haren kunnen sneller en dikker gaan groeien. De vermindering op de onderliggende oorzaak zal minimaal zijn.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2018, 17:52   #4
Donkeyshot
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2018
Berichten: 6
Geslacht:
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Hoi Donkeyshot,
Natuurlijk kun je gewoon overstappen van foam naar vloeistof. Als je haar op je hoofd hebt dan ben ik zelfs van mening dat vloeistof haast 'the only way to go' is want je wilt juist dat het goedje op en in de hoofdhuid terecht komt en niet op je haar. Foam heb ik nooit geprobeerd hoor, dus het tegendeel mag bewezen worden. Wat betreft de keuze van het merk hangt het idd af van de samenstelling van transportvloeistof. Als je nergens gevoelig voor bent kun je toch lekker voor het goedkoopste gaan. Velen gebruiken Kirkland vanwege de lage kosten. Zelf vind ik dat te vettig en gebruik helaas duur spul van de apotheek maar dat werkt eenmaal goed voor mij. Niet vettig, trekt snel in en laat geen vlekken op mijn kussen achter. Proberen is de enige manier om jouw ideale regime samen te stellen. Succes!
Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Overweeg minoxidil 5% van het merk Foligain te gaan gebruiken. 3 mnd pakket voor Eur 33,-. Ben een stuk goedkoper uit dan de foam versie van Kirkland. De lotion van Kirkland is idd te vettig. Geeft vlekken op de kussensloop etc. Daar wordt mevr Donkeyshot niet blij van. Nogmaals tnx ...
Donkeyshot is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2018, 12:14   #5
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Donkeyshot Bekijk bericht
Dank je wel voor je uitgebreide reactie. Overweeg minoxidil 5% van het merk Foligain te gaan gebruiken. 3 mnd pakket voor Eur 33,-. Ben een stuk goedkoper uit dan de foam versie van Kirkland. De lotion van Kirkland is idd te vettig. Geeft vlekken op de kussensloop etc. Daar wordt mevr Donkeyshot niet blij van. Nogmaals tnx ...
Wil je dan de lotion van foligain kopen? Want dan zal mevr Donkeyshot nog steeds niet blij zijn.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2018, 15:31   #6
Shazam
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2016
Berichten: 162
Geslacht:
Ik heb nog een hele lading foligain 5% staan. Kreeg er hoe langer ik het ging gebruiken steeds meer en meer jeuk door... ik ben nu niet thuis maar denk nog wel een maandje of 9 dat ik heb.
Shazam is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.