Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 maart 2021, 17:54   #16
pupuh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2001
Berichten: 171
Hoi,

Ok dank je voor je advies.
Ik weet nog niet zeker of ik minox ga gebruiken. Essengen 6 ga ik niet gebruiken.
Ik slik al sinds 1999 fina. 1 jaar duta ipv fina (2003). Verder nog in het verleden minox gebruikt en spectral DNC. En nog wat smeersels om hergroei te krijgen bij mijn inhammen. Maar gestopt omdat dat uitbleef.
Mijn haarstatus is in die 22 jaar wel stabiel gebleven gelukkig. Heb in 2000 en 2002 twee kleine ht’s gehad bij mijn inhammen. Ziet er nog steeds goed uit alleen is de dichtheid niet zo. Volgende maand een ht om mijn haarlijn iets lager te maken en de dichtheid goed op te vullen.
Mijn kruin is al 22 jaar iets dunner en heb daar nog nooit minox op gedaan. In het verleden alleen op mijn voorkant. Vandaar dat ik het vroeg.
pupuh is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2021, 19:06   #17
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Ik denk dat ik na mijn HT na circa 4 weken ga beginnen met Essengen 6 plus en dan gewoon 's avonds na het douchen.
Ik denk gewoon 1ml of zou je mij 0,75 aanraden?

Nog een andere vraag. Hoelang duurt het eigenlijk tot het product goed is ingewerkt? Zou je ervoor kunnen kiezen om het aan te brengen en om bijvoorbeeld een half uur later te douchen en daarbij je haren te wassen? Misschien een gekke vraag?
Hoi Negan,

Heb jij nog een antwoord op deze vraag?
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2021, 19:48   #18
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Hoi Negan,

Heb jij nog een antwoord op deze vraag?
Ik zou zo min mogelijk gebruiken een flinterdun laagje op de aangedane plekken. Als je aan 0.5ml genoeg hebt zeker doen heb je meer nodig weet je dat ook.

En ik zou het altijd na het douchen doen. Laat eerst je huid even herstellen van het douchen. En het kan variëren met inwerken van minimaal een uur tot enkele. Een half uur later douche wast alles weg.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2021, 00:18   #19
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Negan Bekijk bericht
Ik zou zo min mogelijk gebruiken een flinterdun laagje op de aangedane plekken. Als je aan 0.5ml genoeg hebt zeker doen heb je meer nodig weet je dat ook.

En ik zou het altijd na het douchen doen. Laat eerst je huid even herstellen van het douchen. En het kan variëren met inwerken van minimaal een uur tot enkele. Een half uur later douche wast alles weg.
Bedankt voor je reactie man. In dat geval overweeg ik om te gaan beginnen met een kleinere hoeveelheid. Het lijkt me wel lastig om erachter te komen wat de goede hoeveelheid is trouwens. Maar toch, dankjewel
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2021, 01:09   #20
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Hoi Negan,

Heb jij nog een antwoord op deze vraag?
Begin je voor het eerst met finasteride? Dan zou ik sowieso eerst even een hormonentest doen van te voren. Zeker omdat er weinig bekend is over Essegen 6. Ik ben hier niet voor geschoold, maar heb zelf de laatste weken wel flink wat onderzoek gedaan en daaruit kwam dat je hormonen zoals je vrij test een tekort aan DHT kunnen opvangen in essentiële lichaamsprocessen. Als je al weinig DHT hebt, en vrije test, dan kan je je afvragen of je überhaupt ermee moet beginnen. Anderzijds kan je ook geen conclusies trekken of je wel of geen bijwerkingen zult krijgen als deze wel hoog zijn.

Ook naar finasteride is te weinig (bevredigend) onderzoek gedaan. Hoewel doorgaans aangenomen wordt dat finasteride niet veel meer dan 70% DHT onderdrukt ongeacht de dosis, heeft een hogere dosis finasteride meer invloed op je "neuroactive steroid levels".

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28408350/

Ik zou dan sowieso beginnen met de laagst mogelijke dosis waar je succes mee kan halen. Misschien kan je op internet hier succesverhalen over lezen. Hoe minder van dit middel hoe beter.
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2021, 13:21   #21
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TCC Bekijk bericht
Begin je voor het eerst met finasteride? Dan zou ik sowieso eerst even een hormonentest doen van te voren. Zeker omdat er weinig bekend is over Essegen 6. Ik ben hier niet voor geschoold, maar heb zelf de laatste weken wel flink wat onderzoek gedaan en daaruit kwam dat je hormonen zoals je vrij test een tekort aan DHT kunnen opvangen in essentiële lichaamsprocessen. Als je al weinig DHT hebt, en vrije test, dan kan je je afvragen of je überhaupt ermee moet beginnen. Anderzijds kan je ook geen conclusies trekken of je wel of geen bijwerkingen zult krijgen als deze wel hoog zijn.

Ook naar finasteride is te weinig (bevredigend) onderzoek gedaan. Hoewel doorgaans aangenomen wordt dat finasteride niet veel meer dan 70% DHT onderdrukt ongeacht de dosis, heeft een hogere dosis finasteride meer invloed op je "neuroactive steroid levels".

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28408350/

Ik zou dan sowieso beginnen met de laagst mogelijke dosis waar je succes mee kan halen. Misschien kan je op internet hier succesverhalen over lezen. Hoe minder van dit middel hoe beter.
Goedemiddag TCC,

Bedankt voor je advies. Ik ga dit overwegen. Echter heb ik wel de keuze gemaakt om echt iets te gaan gebruiken om mijn haaruitval te verminderen. Op 30 april ga ik een HT doen en op de voorkant is mijn haar de laatste jaren echt dunner geworden. Ook zijn mijn inhammen groter geworden en wordt de kruin geleidelijk aan iets dunner, al ben ik daar gelukkig (nog) niet kaal. Ik ben pas 30 jaar oud. Als ik een HT ga doen en vervolgens niks ga gebruiken qua preventie dan kan ik over een paar jaar weer een HT gaan doen.

TransHair heeft mij 0,15mg dutasteride voorgeschreven maar ik ben er inmiddels achter dat dit het meest zware middel is. Ik heb wat onderzoek gedaan en heb gemerkt dat mensen met topische finasteride veel minder bijwerkingen ervaren als met de orale varianten van dutasteride en finasteride. Daarnaast sla met Essengen 6 twee vliegen in één klap doordat het ook minoxidil bevat.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2021, 23:01   #22
Kal12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2021
Berichten: 5
Geslacht:
Ik heb op 15 maart een HT gehad, ik heb nooit iets van middelen gebruikt en ga nu ook Essengen plus gebruiken.

Mijn arts vertelde mij dat dit na 1 maand na de ht kan. Ik ga hier volgende week dus mee beginnen.

Weten jullie of ik dit op heel mijn hoofd (bovenkant) moet aanbrengen of alleen op de gedeeltes waar er geen haar is geplant? (Op mijn “oude” haar dus)
Kal12 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2021, 23:17   #23
Negan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juni 2020
Berichten: 201
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kal12 Bekijk bericht
Ik heb op 15 maart een HT gehad, ik heb nooit iets van middelen gebruikt en ga nu ook Essengen plus gebruiken.

Mijn arts vertelde mij dat dit na 1 maand na de ht kan. Ik ga hier volgende week dus mee beginnen.

Weten jullie of ik dit op heel mijn hoofd (bovenkant) moet aanbrengen of alleen op de gedeeltes waar er geen haar is geplant? (Op mijn “oude” haar dus)
Je zou zeggen op je native haren... maar het kan best zijn dat je de geïmplanteerde haren sterker maakt met fina.
Negan is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2021, 13:12   #24
TCC
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2015
Berichten: 130
Geslacht:
Ik begrijp je heel goed. Echter, net zoals fervente sporters beginnen met een kuur (finasteride is in feite ook gewoon hormoontherapie) zal ik zeker de beste voorbereidingen treffen die je kan nemen (anders dat ik destijds heb gedaan). Naast dat ik je zou aanraden om je goed in te lezen over niet alleen de bijwerkingen, maar ook de werking van het middel is inzage in je hormonenprofiel een goed idee.

Mijn dermatoloog destijds was "vergeten" bij mij een hormonentest te doen. Het is echt een zeer goed idee een idee te krijgen van je baseline hormonen te krijgen. Mocht je ooit bijwerkingen krijgen, kan je mogelijk enig inzicht verkrijgen waar precies de onbalans zit.

Ook zou ik met zo'n laag mogelijke dosis beginnen, waarom zou je meer gebruiken en de kans op bijwerkingen vergroten als het ook met een minder grote dosis kan?
TCC is offline   Met citaat reageren
Oud 9 april 2021, 19:38   #25
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
[QUOTE=TCC;456904]Ik begrijp je heel goed. Echter, net zoals fervente sporters beginnen met een kuur (finasteride is in feite ook gewoon hormoontherapie) zal ik zeker de beste voorbereidingen treffen die je kan nemen (anders dat ik destijds heb gedaan). Naast dat ik je zou aanraden om je goed in te lezen over niet alleen de bijwerkingen, maar ook de werking van het middel is inzage in je hormonenprofiel een goed idee.

Mijn dermatoloog destijds was "vergeten" bij mij een hormonentest te doen. Het is echt een zeer goed idee een idee te krijgen van je baseline hormonen te krijgen. Mocht je ooit bijwerkingen krijgen, kan je mogelijk enig inzicht verkrijgen waar precies de onbalans zit.

Ook zou ik met zo'n laag mogelijke dosis beginnen, waarom zou je meer gebruiken en de kans op bijwerkingen vergroten als het ook met een minder grote dosis kan?[/QUOTE

Bedankt voor je reactie man. Ik denk dat ik dan wel zo'n test ga doen. Alleen is dat niet gewoon iets wat via de huisarts gaat? Daarnaast wil ik wel met een minimale hoeveelheid beginnen maar het lijkt mij zo lastig om op te merken of het medicijn werkt of dat je toch heel geleidelijk iets kaler wordt. Daarom denk ik aan een hoeveelheid waarmee je niet teveel risico neemt maar waarbij je wel een goede kans van slagen hebt. Dat wordt waarschijnlijk 0,75ml / 1ml per dag.

Nogmaals bedankt voor je hulp kerel!
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2021, 08:50   #26
Tom12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2020
Berichten: 113
Geslacht:
Ik gebruik nu zo’n 2 maanden Essengen6, 1x per dag ongeveer 0,75 ml per keer.

Bijwerkingen (voor zover ik merk): niks

Resultaten: ik heb echt het idee dat haren sterker en dikker beginnen te worden. Ik gebruik geen wax of gel, doe het alleen met een beetje water in model brengen nog. Als ik dat vroeger deed, was het zo droog en dof als wat. Echt dunne stro. Nu ziet het er prima uit. Vind het verbazingwekkend. Ik blijf dit regime voorlopig aanhouden. Ik verdeel de 0,75ml overigens overigens over mijn kruin (is onbehandeld) en inhammen+haarlijn (is in december 2020 behandeld).
Tom12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2021, 12:02   #27
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tom12345 Bekijk bericht
Ik gebruik nu zo’n 2 maanden Essengen6, 1x per dag ongeveer 0,75 ml per keer.

Bijwerkingen (voor zover ik merk): niks

Resultaten: ik heb echt het idee dat haren sterker en dikker beginnen te worden. Ik gebruik geen wax of gel, doe het alleen met een beetje water in model brengen nog. Als ik dat vroeger deed, was het zo droog en dof als wat. Echt dunne stro. Nu ziet het er prima uit. Vind het verbazingwekkend. Ik blijf dit regime voorlopig aanhouden. Ik verdeel de 0,75ml overigens overigens over mijn kruin (is onbehandeld) en inhammen+haarlijn (is in december 2020 behandeld).
Bedankt voor je reactie Tom!

Ik ben over drie weken aan de beurt en hoop dat ik over circa 4 a 5 maanden ook net zo enthousiast ben na mijn HT en het gebruik van Essengen 6.

Jij bent dus zo'n twee maanden na je HT begonnen met Essengen 6? Ik ben eigenlijk van plan om na 4 a 5 weken te beginnen (heb begrepen dat dit mogelijk is).

Mijn situatie is denk ik vergelijkbaar. Bij mij gaat het ook vooral om de inhammen en de haarlijn. Mijn kruin is wel wat dunner maar ik ben daar niet kaal. De kliniek gaat in overleg met mij bepalen of de kruin wordt behandeld. Het zou heel mooi zijn als ze die circa 2000 grafts aan de voorkant kunnen besteden en ik met Essengen 6 mijn kruin kan stabiliseren/ misschien zelfs iets verbeteren.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2021, 11:42   #28
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie Tom!

Ik ben over drie weken aan de beurt en hoop dat ik over circa 4 a 5 maanden ook net zo enthousiast ben na mijn HT en het gebruik van Essengen 6.

Jij bent dus zo'n twee maanden na je HT begonnen met Essengen 6? Ik ben eigenlijk van plan om na 4 a 5 weken te beginnen (heb begrepen dat dit mogelijk is).

Mijn situatie is denk ik vergelijkbaar. Bij mij gaat het ook vooral om de inhammen en de haarlijn. Mijn kruin is wel wat dunner maar ik ben daar niet kaal. De kliniek gaat in overleg met mij bepalen of de kruin wordt behandeld. Het zou heel mooi zijn als ze die circa 2000 grafts aan de voorkant kunnen besteden en ik met Essengen 6 mijn kruin kan stabiliseren/ misschien zelfs iets verbeteren.
De vraag werd hierboven ook al gesteld maar ik ben toch even nieuwsgierig.

Ik heb twee weken geleden een haartransplantatie gehad voor mijn inhammen en een verdikking aan de voorzijde.
Mijn kruin is dus onbehandeld.

Zou ik al met Essengen mogen beginnen voor mijn kruin of is het beter om nog twee weken te wachten en om te beginnen met alles tegelijk?

Ik zou het liefste zo snel mogelijk met mijn kruin beginnen...

Wanneer het weer kan dan wil ik namelijk naar de kapper gaan om mijn achterkant / zijkanten te laten knippen en ik ben bang dat er daarna nog minder gaat terug groeien op mijn kruin (of is dit een gekke gedachte).

Ik hoor het graag.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2021, 12:34   #29
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Twee weken na je haartransplantatie lijkt me erg vroeg, zeker als je nog nooit eerder minoxidil / Essengen-6 hebt gebruikt. Je huid zal nu nog niet helemaal hersteld zijn en de kans dat je meer last krijgt van shockloss is groter als je nu al start.

Over het beste moment om mee te beginnen bestaat geen eenduidigheid, dus daar valt niet zoveel zinnigs over te zeggen.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 14 mei 2021, 14:29   #30
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob Bekijk bericht
Twee weken na je haartransplantatie lijkt me erg vroeg, zeker als je nog nooit eerder minoxidil / Essengen-6 hebt gebruikt. Je huid zal nu nog niet helemaal hersteld zijn en de kans dat je meer last krijgt van shockloss is groter als je nu al start.

Over het beste moment om mee te beginnen bestaat geen eenduidigheid, dus daar valt niet zoveel zinnigs over te zeggen.
Bedankt voor je reactie Rob. Maar geldt dit ook voor mijn kruin? In dat gebied is namelijk niks behandeld. Sowieso ga ik op het ontvangstgebied niks toepassen. Pas vanaf minimaal vier weken na de HT.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.