Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 april 2005, 15:55   #46
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Als je de geschiedenis bekijkt zijn de West-Europese staten (met Nederland misschien wel voorop) de ECHTE schurken.
Je hoeft niet eens naar de geschiedenis te kijken. Effectief nemen wij in de wereld een oppervlakte in om te kunnen bestaan dat 27 keer groter is dan het oppervlak van ons eigen land (zit overigens wel een flink stuk zee bij). Puur om ons consumptieniveau op peil te houden. Daarnaast vervuilt jij in je eentje deze aardbol zeker het 20-voudige van een bewoner van Kongo, puur door te bestaan en deel te zijn van deze samenleving, hoe milieubewust je verder ook mag zijn.

We bestaan voornamelijk overigens bij de gratie van aardolie. Wat dat betreft moet je 'de Amerikanen' niet al te hard veroordelen als ze daar oorlogen om zouden voeren. Wij zullen dat zelf wanneer de olie opraakt ook moeten doen of we moeten tegen die tijd een andere manier vinden om onze bevolking met ettelijke miljoenen terug te brengen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
We moeten ons diep, diep schamen.
Schiet iemand daar iets mee op? Zelfkastijding is mijn hobby niet. En als je vindt dat 'we' iets moeten doen als boetedoening, kijk dan niet eerst naar mijn portemonnee, maar geef dan zelf het goede voorbeeld. Stop je studie, ga werken en geef alles wat je meer verdient dan je nodig hebt om te leven aan een goed doel in de derde wereld ... zolang het maar niet aan een organisatie is die er mensen heen stuurt, want je ziet wat in sommige regio's gebeurt met hulpverleners.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 16:13   #47
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Schiet iemand daar iets mee op? Zelfkastijding is mijn hobby niet. En als je vindt dat 'we' iets moeten doen als boetedoening, kijk dan niet eerst naar mijn portemonnee, maar geef dan zelf het goede voorbeeld. Stop je studie, ga werken en geef alles wat je meer verdient dan je nodig hebt om te leven aan een goed doel in de derde wereld ... zolang het maar niet aan een organisatie is die er mensen heen stuurt, want je ziet wat in sommige regio's gebeurt met hulpverleners.
Waarom word je nou agressief naar mij, Antonie? Je opmerkingen slaan echt helemaal nergens op.

Ja, ik denk wel dat we er iets mee opschieten om te beginnen met ons te SCHAMEN. Als we namelijk beseffen wat we anderen eeuwenlang hebben aangedaan, zijn we misschien minder terughoudend in het inleveren van een deel van onze rijkdom.

Wist je dat het geld dat de Afrikaanse handel misloopt aan de belachelijke protectionistische landbouwregelingen van de EU, een veelvoud is van wat we per jaar aan ontwikkelingshulp geven? Maar nee, we durven de heffingen niet los te laten, want stel je toch eens voor dat we de concurrentie met Afrika niet aan kunnen.

En dan de uitbreiding van de EU. Iedereen is als de dood: oh jee straks worden wij armer als Oekraine of Bulgarije erbij komen! Dan denk ik: so what? Da's toch rechtvaardigheid?? Wij wat armer, zij wat rijker. En toch hoor je iedere dag weer dit soort argumenten om tegen de EU-grondwet te stemmen op 1 juni.

En dit zijn slechts twee voorbeelden die aangeven hoe wij ons schandalig vastklampen aan onze rijkdom, zonder aan anderen te denken. Laten we dus beginnen met dit soort dingen beeindigen, dat zal een stuk meer helpen dan wanneer ik nu ga stoppen met m'n studie.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 17:50   #48
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Ik ben het met je eens, maar om totaal andere redenen. Juist omdat er dankzij de verworvenheden van het westerse kapitalisme zoveel mensenlevens gespaard blijven gaat de aarde nu in sneltreinvaart naar de ratsmodee.

De mensheid is een plaag geworden nu kindersterfte ook in de minst ontwikkelde gebieden is teruggebracht tot een fractie van wat het een eeuw geleden was. Nergens in de wereld groeit de bevolking overigens zo explosief als in het Midden-oosten.
Ja, dit ben ik wel met je eens, maar wat moeten we anders? Niet zoveel moeite doen om mensenlevens te redden? Natuurlijk is het wat betreft het natuurlijk evenwicht zeer onverstandig om hiermee te gaan rommelen, maar daar tegenover staat ethiek en deze schrijft tegenwoordig binnen onze samenleving voor, dat ieder mensenleven gered dient te worden, omdat een ieder recht heeft op een leven.

Dat zijn als je het mij vraagt niet de verworvenheden van het westerse kapitalisme overigens.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 19:11   #49
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Over een paar dagen is het weer zover....dan vieren wij onze Vrijheid...5 Mei.
Aan wie hebben we dat te danken...inderdaad de USA...Amerikaanse soldaten hebben hun leven gegeven voor onze vrije Nederland van nu!

Wat zou er van de wereld geworden zijn als Amerika geen Vrij Democratiche Supermacht geworden was.....geen vrij Nederland,Europa....Geen "Macht" die voor Vrijheid strijd....zoals Bush pas zei dat hij elk volk..land...of natie die voor vrijheid vocht zal steunen....hoor je dat Balkenende al zeggen...ik geloof dat Amerika deze "macht" nooit gekregen had als hier niet een doel achter zit van "hogerhand"...ik geloof dat het zo moet zijn...zoals het gaat.

Russell
__________________
* Finasteride 1 mg
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 19:23   #50
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Russell, toe maar, ga ze ook nog een veer in hun reet steken. Mijn God, al sta ik onder schot... ik zal nooit, maar dan ook nooit, beweren dat Amerika door een soort oppermacht wordt gesteund in hun supermacht-zijn. Bah.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 20:52   #51
Nate
Senior
 
Nate's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 december 2001
Berichten: 466
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Russell, toe maar, ga ze ook nog een veer in hun reet steken. Mijn God, al sta ik onder schot... ik zal nooit, maar dan ook nooit, beweren dat Amerika door een soort oppermacht wordt gesteund in hun supermacht-zijn. Bah.

Jazeker...doe ik dat..alleen om even weer de verhoudingen in evenwicht te brengen..(positief/negatief)

Toch is het zo...Amerika is een evenwicht voor de Wereld...het moest zo "Democratich Supermacht" worden...wat lang niet alles goedkeurd wat het doet...ieder blijft verantwoordelijk voor zijn eigen daden...maar toch..in het groter belang gezien voor de "vrije mensheid"...mag je blij zijn dat het bestaat..jij ook Haarmannetje!!

Russell
__________________
* Finasteride 1 mg
Nate is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2005, 23:55   #52
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Dat zijn als je het mij vraagt niet de verworvenheden van het westerse kapitalisme overigens.
Je hebt gelijk, ik had natuurlijk moeten spreken over onze westerse beschaving, die veel meer omvat dan 'kapitalisme'.
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2005, 00:57   #53
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH
Je hebt gelijk, ik had natuurlijk moeten spreken over onze westerse beschaving, die veel meer omvat dan 'kapitalisme'.
Bij het woord "kapitalisme" denk ik niet direct aan "beschaving". Dat deze twee concepten beide voorkomen in onze westerse samenleving is een feit, maar ze zijn niet onlosmakend met elkaar verbonden.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2005, 11:49   #54
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Toch is het een wel degelijk het product van het ander. 'Democracy is the worst political system, except for all the others around': iets in die strekking zei de heer Churchill, nooit verlegen om een pakkende oneliner. Iets soortgelijks kan ook van het kapitalisme gezegd worden, dat overigens, als we Max Weber mogen geloven, mede dankzij het Calvinisme tot volle wasdom heeft kunnen komen.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.