Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 augustus 2005, 01:39   #1
tricky1
Handsfree
 
Geregistreerd: 20 augustus 2005
Locatie: Belgium
Berichten: 5
Post Tricky1 stelt zich voor... (wie heeft ervaring met medicatie ed. ?)

Tricky1 stelt zich voor... (wie heeft ervaring met medicatie ed. ?)
Dag TTM'erkes (al dan niet "handsfree")

Ik ben een meisje van 26 jaar uit de regio Waasland. Ik trek al sinds mijn 13de de haren uit mijn hoofd. Ik heb pas ongeveer 2,5 jaar geleden ontdekt dat deze "aandoening" de naam TTM draagt (via een docu op tv) en dat er zelfs nog mensen rondlopen met hetzelfde probleem. Deze ontdekking was heel aangrijpend, en heeft me daarna toch kunnen aanzetten om minder te gaan "plukken". Echt volledig trekvrije momenten heb ik nooit gekend, maar wel zogenaamde "goede" en "slechte" periodes (helaas meer slechte dan goede ). Momenteel heb ik weer een slechte periode, en trek me bijna zot... ook bijt ik op mijn haren als ik ze uitgetrokken heb, of ik speel er nog wat mee.
In heel mijn leven hebben nog maar 2 mensen het lef gehad om te vragen wat er met mijn haar scheelde (behalve uiteraard mijn ouders die constant zaagden omdat ik aan mijn haren trok), maar waarschijnlijk zal er achter mijn rug wel veel "geroddeld" worden, wat ook -denk ik toch- normaal is...

Ik vind het heel moeilijk om erover te babbelen . Zelfs met mijn vriend, krijg ik het niet over mijn lippen om te vertellen dat wat ik doe, een naam heeft en een ziekte is... Jammer genoeg heeft hij niet echt veel problemen met hoe ik eruitzie, en aanvaardt hij mij zoals ik ben. Ik zou soms liever willen hebben dat hij mij meer uitleg zou vragen over mijn "trekprobleem"... (wij waren al een koppel toen ik ontdekte dat ik aan "TTM" lijdt...)

Nu heb ik ook op het internet gelezen dat ze vermoeden dat er een verband is tussen ADHD en TTM... Welnu, ik zou mij willen laten testen op ADHD, op aanraden van een vriend, omdat ik ook die symptomen vertoon...

Ik heb gelezen dat je medicatie kan nemen ter behandeling van TTM.
HEEFT IEMAND DAAR ERVARING MEE?
Heeft iemand ook ervaring met hulp door psychiaters/psychologen/praatgroepen???

Ik heb via het haarwebforum een adres gekregen van een begeleidingscentrum Keizersvest in Gent, en ga daar een e-mail naartoe sturen, om te vragen of zij mij kunnen helpen met mijn proble(e)m(en).

Ik sta nu dus echt op punt om een grote stap te nemen, zeker omdat het in de richting gaat van een begeleiding met "psy's"...

Zo, mijn verhaal eens kwijtgeraken, lucht ook al op...
tricky1 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2005, 08:39   #2
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Tricky

Welkom op het forum. Je zal hier heel veel kunnen lezen over tips en behandelingsmethodes. Het is de kunst om wat voor jou werkt te zoeken... Ik geloof persoonlijk niet in het nemen van medicatie, met name anti-depressiva. Bij mij hadden ze een tegengesteld effect. Ik kreeg er meer tics van bij (voetwippen, aan velletjes trekken) dan voorheen en werd er in plaats van rustig onrustig door. Naar mijn ervaring helpt het ontrafelen van je verleden (alle dingen een plaats geven die je vroeger hebt meegemaakt) en vervolgens gedragstherapie, het 'bewust maken van je trekken en er inzicht in geven'. Al dit moet samengaan met een sterke wil van 'Nu is het genoeg en ik ga er iets aan doen en heb er wat voor over'. Helaas kan ik je niet zeggen dat ik er vanaf ben maar ik heb al wel trekvrije periodes gehad (tot max. 2 maanden). Nu trek ik 'beheerst', ongeveer 20 haren per dag max. Hopelijk boek je goede resultaten in Gent.

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2005, 09:07   #3
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
Lieb

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oilily
Dag Tricky

Welkom op het forum. Je zal hier heel veel kunnen lezen over tips en behandelingsmethodes. Het is de kunst om wat voor jou werkt te zoeken... Ik geloof persoonlijk niet in het nemen van medicatie, met name anti-depressiva. Bij mij hadden ze een tegengesteld effect. Ik kreeg er meer tics van bij (voetwippen, aan velletjes trekken) dan voorheen en werd er in plaats van rustig onrustig door. Naar mijn ervaring helpt het ontrafelen van je verleden (alle dingen een plaats geven die je vroeger hebt meegemaakt) en vervolgens gedragstherapie, het 'bewust maken van je trekken en er inzicht in geven'. Al dit moet samengaan met een sterke wil van 'Nu is het genoeg en ik ga er iets aan doen en heb er wat voor over'. Helaas kan ik je niet zeggen dat ik er vanaf ben maar ik heb al wel trekvrije periodes gehad (tot max. 2 maanden). Nu trek ik 'beheerst', ongeveer 20 haren per dag max. Hopelijk boek je goede resultaten in Gent.

Groetjes
Kim
Ja, ik ken een hele lange trekvrije periode, namelijk in mijn zwangerschap. Ik ben nu heel opgejaagd en huilerig, waarschijnlijk een zwangerschapdepressie, ik denk zeker dat het verband houd, met een ander ziektebeeld, want mijn nicht heeft het ook, en die zit inmiddels voor vast in een inrichting. Ik heb ook behandelig gehad vorig jaar, niet voor de ttm, maar voor anderen dingen. Nu ik inmiddels een gezonde zoon heb, betrap ik mezelf erop weer wat haren uit mijn hoofd te trekken, niet dats ik kale plekken krijg, maar ik trek ze er wel uit, en ben tot de ontdekking gekomen ze nu ook na het trekken ze in me mond yte stoppen. Voorheen deed ik dat niet. WAt is dat dan in gent?
LIEB is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
hulp gezocht tricky1 TTM - Algemeen 2 25 augustus 2005 01:30
[Stacker 4] wie heeft er ervaring mee? mokammetje Van alles en nog wat... 25 6 juni 2005 22:50
Wie heeft ervaring met Plasmalite? kimaa Hirsutisme - Behandelingen 3 7 maart 2005 19:58
Wie heeft er ervaring met het product Avtar? ellenkey333 Medicijnen/haargroeimiddelen 6 8 november 2004 23:33
Wie heeft er ervaring met het product Avtar? ellenkey333 Haarproblemen bij vrouwen 0 26 oktober 2004 01:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.