Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 mei 2011, 16:54   #1
RT0103
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2011
Berichten: 4
HT, spoed? prijs? doen?

Beste Mensen,

Ik heb jullie hulp, ervaring en advies (een beetje) nodig

Ik kom net terug van een afspraak bij Transhair, die hebben me geadviseerd om een FUT behandeling te ondergaan. (ik ga me toch nooit kaalscheren)

Dit willen ze voor-midden terug plaatsen tot een centimeter of zes/zeven naar achteren. Dat is het probleemgebied en waarschijnlijk ook het toekomstig probleemgebied, dus om dat nu al op te vangen is me geadviseerd 2000 (!!) grafts in te zetten.

Nu lees ik af en toe negatieve ervaringen en reacties. Ook "aanbiedingen" worden hier vaak afgedaan als een slechte zaak. Ondanks dat ik al weet dat ik een operatieve ingreep wil en ook nodig heb (voor mezelf/voor mijn haar), heb ik toch kritisch geluisterd naar de verkoper zijn verhaal.

Hij deed wel betrekkelijk luchtig over de ingreep en vertelde dat het al zo vaak gedaan wordt dat er door ervaring weinig meer verkeerd kan gaan. Daarbovenop deed hij me een aanbieding van bijna 25% korting als ik volgende week de operatie wil ondergaan.

Any thoughts on this? (Het gaat om een FUT)

- Wat kost een operatie als deze normaal?
- Als ik mijzelf langs hun meetlat leg, heb ik type 3, heb ik er dan wel 2000 nodig (zie onder Transhair's info)
- Zijn de risico's echt klein?
- Is Transhair een goede partij?
- Is het aan te raden om zo vlak voor de zomer deze operatie te doen?

Transhair over kaalheid type 3 (denk dat ik dat heb)

Type 3
Mannen met type 3 haaruitval zijn de inhammen diep en is een langzame overgang naar de kruinpartij vaak een feit. Er wordt een haartransplantatie aangeraden tussen de 1200 en 1500 follicular units. De kosten liggen tussen de €4300,- en €5000,-

Ook nog wat achtergrond info..

Foto: http://www.sendspace.com/file/jha92j

Al ruim een jaar zit ik te piekeren over haar dat uitvalt op mijn voorhoofd, het voor-midden deel en de inhammen die steeds iets verder naar boven kruipen. Dit is vervelend en het leidt me af van mijn dagelijkse bezigheden

Ik heb, mede op dit forum, al veel gelezen over middeltjes en ik gebruik nu sinds enkele weken finasteride zonder bijwerkingen (dus die gaan ook niet meer komen volgens mijn huisarts).
RT0103 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 18:09   #2
Htisok
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2011
Berichten: 133
Weet je echt zeker dat je FUT wil? Volgens mij is FUE juist geschikt voor zo'n aantal als 2000 grafts en de ingreep is minder intensief. Dit kan je bij Prohair in België laten doen voor €5000,= (ben zelf naar Istanbul geweest trouwens voor een FUE).

Wat voor aanbieding heb je gekregen? €6500 - 25% = €4875?
Htisok is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 18:56   #3
RT0103
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2011
Berichten: 4
Voor een FUE moet je kaal geschoren worden, dat kan niet echt (echt niet) in combinatie met mijn huidige werk en sociale leven. Een FUT (met strip) is wel wat zwaarder maar het is de enige manier om met een behandeling (waarschijnlijk) voor altijd klaar te zijn.

Tenminste zo is het mij uitgelegd.

De kosten zijn 5000,00 euro rond. (na "korting")
RT0103 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 19:09   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RT0103 Bekijk bericht
Beste Mensen,

Ik heb jullie hulp, ervaring en advies (een beetje) nodig

Ik kom net terug van een afspraak bij Transhair, die hebben me geadviseerd om een FUT behandeling te ondergaan. (ik ga me toch nooit kaalscheren)

Dit willen ze voor-midden terug plaatsen tot een centimeter of zes/zeven naar achteren. Dat is het probleemgebied en waarschijnlijk ook het toekomstig probleemgebied, dus om dat nu al op te vangen is me geadviseerd 2000 (!!) grafts in te zetten.

Nu lees ik af en toe negatieve ervaringen en reacties. Ook "aanbiedingen" worden hier vaak afgedaan als een slechte zaak. Ondanks dat ik al weet dat ik een operatieve ingreep wil en ook nodig heb (voor mezelf/voor mijn haar), heb ik toch kritisch geluisterd naar de verkoper zijn verhaal.

Hij deed wel betrekkelijk luchtig over de ingreep en vertelde dat het al zo vaak gedaan wordt dat er door ervaring weinig meer verkeerd kan gaan. Daarbovenop deed hij me een aanbieding van bijna 25% korting als ik volgende week de operatie wil ondergaan.

Any thoughts on this? (Het gaat om een FUT)

- Wat kost een operatie als deze normaal?
- Als ik mijzelf langs hun meetlat leg, heb ik type 3, heb ik er dan wel 2000 nodig (zie onder Transhair's info)
- Zijn de risico's echt klein?
- Is Transhair een goede partij?
- Is het aan te raden om zo vlak voor de zomer deze operatie te doen?

Transhair over kaalheid type 3 (denk dat ik dat heb)

Type 3
Mannen met type 3 haaruitval zijn de inhammen diep en is een langzame overgang naar de kruinpartij vaak een feit. Er wordt een haartransplantatie aangeraden tussen de 1200 en 1500 follicular units. De kosten liggen tussen de €4300,- en €5000,-

Ook nog wat achtergrond info..

Foto: http://www.sendspace.com/file/jha92j

Al ruim een jaar zit ik te piekeren over haar dat uitvalt op mijn voorhoofd, het voor-midden deel en de inhammen die steeds iets verder naar boven kruipen. Dit is vervelend en het leidt me af van mijn dagelijkse bezigheden

Ik heb, mede op dit forum, al veel gelezen over middeltjes en ik gebruik nu sinds enkele weken finasteride zonder bijwerkingen (dus die gaan ook niet meer komen volgens mijn huisarts).
Zo is het bij mij ook gegaan. 1100 grafts voor 4600 euro geloof ik. Ook met spoedkorting. Ik heb er nooit spijt van gehad maar bedenk je wel dat je altijd een litteken van oor tot oor overhoudt. Dat kun je dan wel weer op termijn gratis laten opvullen door een FUE.

Kortom, denk er goed overna. Jij bent mij niet!!

En ja, de risico's zijn klein en TH heeft qua resultaat een goede naam. Maar niet iedereen loopt met TH weg, velen zullen pleiten voor een FUE bij Feriduni (Hasselt) of bij ProHair.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 19:17   #5
RT0103
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 mei 2011
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Zo is het bij mij ook gegaan. 1100 grafts voor 4600 euro geloof ik. Ook met spoedkorting. Ik heb er nooit spijt van gehad maar bedenk je wel dat je altijd een litteken van oor tot oor overhoudt. Dat kun je dan wel weer op termijn gratis laten opvullen door een FUE.

Kortom, denk er goed overna. Jij bent mij niet!!

En ja, de risico's zijn klein en TH heeft qua resultaat een goede naam. Maar niet iedereen loopt met TH weg, velen zullen pleiten voor een FUE bij Feriduni (Hasselt) of bij ProHair.
Thnx, een reactie van een lid dat ik in iedere thread wel tegenkom, dankjewel! Ik besef me wel dat ik een litteken zal houden, dat is echter niet zichtbaar als ik gewoon mijn haar achter langer laat + als ik finasteride blijf nemen, dan zou het in principe bij deze behandeling kunnen blijven en valt er nooit meer dusdanig veel haar uit dat ik uiteindelijk toch de tondeuse moet pakken

Ik heb tot morgenochtend 11:00 de tijd om na te denken.

Wat betreft dat niet iedereen "wegloopt" met TH, ik zit zelf in de internetbusiness en weet dat in veel gevallen alleen de slechte reviews prominent worden uitgemeten op internet.

Ik blijf deze discussie nog volgen, ik laat mijn besluit weten en als het er van komt zal ik foto's publiceren.
RT0103 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 19:45   #6
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 339
Geslacht:
De keuze tussen FUT en FUE is voor iedereen anders. Zelf heb ik licht blond haar en ook vrij dun, zowel bovenop als aan de zijkant. Voor mij was FUT echt geen optie, want ik was bang dat ik het litteken bleef zien en draag mijn haar ook kort geschoren aan de zijkanten.
Verder moet je geen FUT nemen, omdat je anders kaal geschoren moet worden. Dat is voor mij de grootste onzin die er bestaat. Ook al heb je op je werk met klanten te maken of vindt je het lastig om even kaal door het leven te gaan. Je moet toch denken dat je zo'n 2 weken moet vrij nemen, want je kan echt niet 2 dagen daarna al weer fatsoenlijk over straat. Na 2 weken is de ergste kaalheid ook al weg.
Maar als jou donor goed is en je hebt altijd wat langer haar aan de zijkanten dan is FUT wel een optie. Overigens zijn 2000 grafts met een norwood 3, wel een juiste hoeveelheid. Er zit wel verschil of je net norwood 3 hebt of bijna norwood 4. Er tussen in zit je op zo'n 2000 grafts, dus dat klopt wel!
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 19:54   #7
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hektor Bekijk bericht
Je moet toch denken dat je zo'n 2 weken moet vrij nemen, want je kan echt niet 2 dagen daarna al weer fatsoenlijk over straat.
Ik ben na een paar dagen al gaan werken. Weliswaar met die pleister op mijn voorhoofd, maar ik maakte er geen geheim van. Zodra de zwellingen weg zijn kun je redelijk ongeschonden weer door het leven gaan. Ben je na 1 week niet zwellingvrij? Ik weet het niet meer zeker, het is al weer zo lang geleden...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 19:55   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.444
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RT0103 Bekijk bericht
Thnx, een reactie van een lid dat ik in iedere thread wel tegenkom, dankjewel! Ik besef me wel dat ik een litteken zal houden, dat is echter niet zichtbaar als ik gewoon mijn haar achter langer laat + als ik finasteride blijf nemen, dan zou het in principe bij deze behandeling kunnen blijven en valt er nooit meer dusdanig veel haar uit dat ik uiteindelijk toch de tondeuse moet pakken

Ik heb tot morgenochtend 11:00 de tijd om na te denken.

Wat betreft dat niet iedereen "wegloopt" met TH, ik zit zelf in de internetbusiness en weet dat in veel gevallen alleen de slechte reviews prominent worden uitgemeten op internet.

Ik blijf deze discussie nog volgen, ik laat mijn besluit weten en als het er van komt zal ik foto's publiceren.
Denk idd goed na. Voor mij was ook de doorslag het feit dat ik niet een ht laat doen om dan mijn haren te millimeteren. Maar dat geldt niet voor iedereen.

O ja, laat je niet onnodig door TH onder druk zetten!!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 20:01   #9
hektor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 oktober 2006
Locatie: Holland
Berichten: 339
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ik ben na een paar dagen al gaan werken. Weliswaar met die pleister op mijn voorhoofd, maar ik maakte er geen geheim van. Zodra de zwellingen weg zijn kun je redelijk ongeschonden weer door het leven gaan. Ben je na 1 week niet zwellingvrij? Ik weet het niet meer zeker, het is al weer zo lang geleden...
Bij mij duurde het zeker 10 dagen, maar het was bij mij erg extreem.
__________________
intern.
1,25 mg fina per dag

extern.
1,5 ml minox per dag/spectral DNC
haarweb topical
revita shampoo
HT FUE Dr. Feriduni 2006 grafts (04-06-2010)
sinds mijn HT weer om de dag laseren

Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen!
hektor is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 20:07   #10
nijmegen2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Locatie: Amsterdam
Berichten: 203
1. Ik sluit me aan bij de vorige post, dat je je vooral niet onder druk moet laten zetten. Het blijft een aardige ingreep, zeker als je in jouw geval kiest voor een litteken over je hele achterhoofd.

2. Tja ik geloof dat ik niet meer toe hoef te lichten dat ik tegen FUT ben. Hoe oud ben je? Zeker als je nog wat jonger bent weet je niet hoe ver je kaalheid nog vordert (met of zonder fina). Je maakt nu dus de keuze dat je nooit met een kort (op)geschoren achterhoofd rond kan lopen tot je 80e. Nu de keuze voor FUE bestaat, zou ik die zeker overwegen.

3. Plan het een dag voor je "zomervakantie". Stel dat je dan drie weken vrij kan krijgen, dan ben je niet meer kaal, gewoon kort geknipt. En dat wordt dan per dag ook langer.

Bezint eer ge begint!

Laatst gewijzigd door nijmegen2; 12 mei 2011 om 11:25
nijmegen2 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 20:21   #11
rise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 april 2007
Berichten: 336
tsja, t blijft ieder zijn eigen keuze, maar ik spreek voor mezelf uiteraard, toen ik met HTs begon bestond er nagenoeg nog geen fue, dus daarom voor de fut destijds gekozen, nou je kan in mijn verhaal lezen op mijn blog, hoe t bij mij is afgelopen en wat ik ervoor heb moeten doen om t weer te herstellen. Ik zou een fut nooit meer zelf kiezen als ik er nu mee zou moeten beginnen, maar voor een fue kiezen zonder litteken.
__________________
Klik hier voor mijn HT-blog met foto's!
Haarwerken k33 hairhotel tot 2000
FUT Hairplus, 860+620+830+1870 grafts, 2001-2006
FUE Prohair dr. De Reys, 2000 grafts, 2008
FUE Prohair dr. De Reys, 944 grafst voor de temples, 2009
FUE AC dr. Feriduni, 270 grafts, litteken, 2009
FUE AC dr. Feriduni, 1700 grafts, voor-, midden en kruin, 2010
Medische pigmentatie litteken door Irma Hulscher februari 2010, totaal 3 behandelingen.
Medische pigmentatie voor,midden,kruin, en litteken door Isabella van Beautycare Noordwijk in maart 2011.
FUE AC dr. Feriduni 1000 grafts op de kruin in mei 2011.
FUE AC dr. Feriduni 838 grafts in de 2 littekens en haarlijn 1 juli 2011
FUE AC dr. Feriduni 746 grafts kruin en littekens 160412

Totaal 11.678 grafts

Verder geen medicijnen, wel tijdelijk MSM en multivitaminen voor optimaal herstel en voorts gewoon gezond mogelijk leven!
rise is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 20:31   #12
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Deze oldie heeft zo'n twintig jaar geleden zijn eerst HT laten doen, toen was er enkel FUT. Ik vond dat toen absoluut ook geen probleem omdat ik mijn haar toch wat langer zou blijven dragen.

Maar de kaalslag ging verder en wat langer haar was geen gezicht meer. Ik knapte er erg vanop toen ik de boel millimeterde, maar littekens werden toen uiteraard wel zichtbaar!

Je bent erg optimistisch dat je niet verder kaal gaat worden. Ook met medicijnen kan de kaalslag wel degelijk doorgaan!

Ik zou zeggen: baat het niet dan schaadt het niet, dus neem een FUE! Kost wel wat meer, maar zou je het geld daarvoor hebben dan zou ik dat zeker doen.

In ieder geval succes met je beslissing!
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 20:53   #13
Lucky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 september 2004
Berichten: 1.198
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RT0103 Bekijk bericht
Wat betreft dat niet iedereen "wegloopt" met TH, ik zit zelf in de internetbusiness en weet dat in veel gevallen alleen de slechte reviews prominent worden uitgemeten op internet.
Feit, maar steek je kop niet in het zand....er zijn klinieken die niet of nauwelijks slechte reviews hebben. Je moet het verhoudingsgewijs zien.

Ik ga je evenzo zeggen dat het onmogelijk kan zijn dat je voor FUT kiest omdat je niet geschoren wilt worden. Waar hebben we het over, het is een ingreep van enkele weken (scheren/genezing). Hoe oud wil je worden ? Reken eens uit hoeveel weken dat zijn..

Hier moet je gewoon even doorheen. Het is allerminst uitgesloten dat je er zal zijn met enkel deze haartransplantatie. Daar doe jij en ook transhair veel te luchtig over. Wat is dat toch met transhair, lijkt alleen maar alsof hier leden komen die een FUT bij hen willen doen. Ze schijnen een mooie FUE afdeling te hebben, maar merk er maar weinig van.

Ik raadt je nog eerder aan om helemaal niks te doen. Je hele verhaal vormt het plateau voor een debacle die hopelijk geen doorgang vind.
Lucky is offline   Met citaat reageren
Oud 11 mei 2011, 21:46   #14
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RT0103 Bekijk bericht
Thnx, een reactie van een lid dat ik in iedere thread wel tegenkom, dankjewel! Ik besef me wel dat ik een litteken zal houden, dat is echter niet zichtbaar als ik gewoon mijn haar achter langer laat + als ik finasteride blijf nemen, dan zou het in principe bij deze behandeling kunnen blijven en valt er nooit meer dusdanig veel haar uit dat ik uiteindelijk toch de tondeuse moet pakken

Ik heb tot morgenochtend 11:00 de tijd om na te denken.

Wat betreft dat niet iedereen "wegloopt" met TH, ik zit zelf in de internetbusiness en weet dat in veel gevallen alleen de slechte reviews prominent worden uitgemeten op internet.

Ik blijf deze discussie nog volgen, ik laat mijn besluit weten en als het er van komt zal ik foto's publiceren.
Die 25% korting kun je echt op andere momenten ook nog wel krijgen, zou eerst maar eens rustig verder kijken
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag

Laatst gewijzigd door Strider; 11 mei 2011 om 22:04
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2011, 12:17   #15
ziezo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 142
Voor dat geld kun je 1.500 tot 2.000 fue grafts krijgen.

Mijn advies: Geen fut!
ziezo is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.