Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 november 2021, 21:21   #1
Teun.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Baardtransplantatie overwegingen

Beste leden,

Op dit moment overweeg ik een baardtransplantatie te ondergaan. Inmiddels heb ik er het een en ander over gelezen, onder andere op dit forum. Erg nuttig! Op dit moment heb ik nog twee vragen:

1. Op dit forum heb ik het een en ander gelezen over verschillende klinieken. Op mijn shortlist staan nu: prohair, dr eberson, visus en bisanga. Weet iemand misschien in hoeverre dit ook goede klinieken zijn voor baardtransplantaties? Daar kon ik weinig info over vinden. Of maakt het doorgaans weinig uit, een normale haartransplantatie of baardtransplantatie?
2. Ik heb gelezen dat bij de FUE methode er in principe geen zichtbare littekens ontstaan in het gebied waar de haarzakjes geplant worden. Ik weet niet of ik heel mijn leven een baard wil, dus het aspect van littekens is erg belangrijk. Heeft iemand inzicht in hoeverre de DHI techniek tot minder littekens leidt, of is dit voornamelijk verkooppraat?

Groet,
Teun
Teun. is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2021, 22:07   #2
Jos1982
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2021
Berichten: 1
Geslacht:
Smile Omorfy

Hoi Teun,
Ik ben vrij nieuw hier op Haarweb en zie jou vraag voorbij komen en ik dacht laat ik eens mijn ervaring delen, misschien heb je hier iets aan.
Ik ben al een tijdje aan het oriënteren voor een haartransplantatie en ben op consult geweest in verschillende klinieken. Via Facebook kwam ik terrecht bij Omorfy in Bunnik. Ik heb daar vorige week een consult gehad en overweeg toch om bij Omorfy een transplantatie te ondergaan. Ik heb op de website gelezen dat ze ook baardtransplantaties uitvoeren. Dit doen ze net zoals bij een haartransplantatie met een saphire mesje. Dit mesje zorgt voor zodanig kleine incisies dat er geen littekens zichtbaar zijn. Ik persoonlijk weet niet of DHI een verkoop praatje is of daadwerkelijk beter is.
Ik zou zeker overwegen om eens te kijken op de website van Omorfy en eventueel daar op consult te gaan.
De kliniek is vrij nieuw maar de arts en de dames die behandelen hebben al 15 jaar ervaring . Als ik het resultaat op hun Facebook zie 6 mnd na een transplantatie dat is al zo mooi. Dat beloofd wat 1 jaar na de transplantatie.
Het consult heb ik als zeer prettig ervaren. Je ontmoet de arts en degene die je behandeld. Er word uitgebreid de tijd voor je genomen en wat ik ook heel prettig vind is dat je het hele jaar na de transplantatie word begeleid tijdens het herstel. Denk aan de eerste week kom je als je dat zelf wilt terug om te wassen en in het eerste jaar zitten de PRP behandelingen inbegrepen.
Ik miste wel bij de andere klinieken de uitgebreide nazorg. Na een transplantatie kom je pas na 1 jaar weer terug om het resultaat te bekijken. Tuurlijk kan je altijd bellen als er iets is maar mijn gevoel was bij Omorfy gewoon veel fijner.
Succes met je zoektocht en ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Jos
Jos1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2021, 16:16   #3
Eric93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2021
Berichten: 7
Geslacht:
Transplantatie

Wil je niet overhalen geen transplantatie te doen maar heb je wel eens minoxidil voor je baard gebruikt? Je moet even geduld hebben maar het werkt wel echt als een tierelier
Eric93 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2021, 21:55   #4
Teun.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Hi Jos en Eric,

Bedankt voor de tip Jos over Omorfy! Ben nu in contact met FueGenix, volgens de arts aldaar is DHI etc voornamelijk een verkooppraatje en gaat het meer om de stabiliteit van de hand die de transplantatie uitvoert. Ook bij normale FUE zijn geen littekens zichtbaar, daar heb je niet per se DHI oid voor nodig. Maar misschien is DHI alsnog beter, dat weet ik niet. Lastig te zeggen. Heb jij de behandeling inmiddels al gepland Jos?

@Eric, minoxidil heb ik echt lang gebruikt en heel consistent 2x per dag op mijn gezicht gesmeerd. Het heeft wel voor enige verbetering gezorgd, maar bij lange na niet genoeg. Heb jij een betere ervaring met minoxidil?
Teun. is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2021, 16:13   #5
Eric93
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2021
Berichten: 7
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teun. Bekijk bericht
Hi Jos en Eric,

Bedankt voor de tip Jos over Omorfy! Ben nu in contact met FueGenix, volgens de arts aldaar is DHI etc voornamelijk een verkooppraatje en gaat het meer om de stabiliteit van de hand die de transplantatie uitvoert. Ook bij normale FUE zijn geen littekens zichtbaar, daar heb je niet per se DHI oid voor nodig. Maar misschien is DHI alsnog beter, dat weet ik niet. Lastig te zeggen. Heb jij de behandeling inmiddels al gepland Jos?

@Eric, minoxidil heb ik echt lang gebruikt en heel consistent 2x per dag op mijn gezicht gesmeerd. Het heeft wel voor enige verbetering gezorgd, maar bij lange na niet genoeg. Heb jij een betere ervaring met minoxidil?
Dag Teun,

Ik gebruik nu ongeveer 2,5 jaar minoxidil voor mijn baard en ben echt van donsharen naar een volledige baard gegaan, eigenlijk in een jaar tijd. Zonde dat het bij jou niet heeft gewerkt, welke gebruikte je? Ik kirkland 5% foam

Moet er wel bij zeggen dat bijna elke man in mijn familie minstens fatsoenlijke baardgroei heeft, behalve ik dus. Wellicht dat dit dus wel meespeelt
Eric93 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2021, 13:49   #6
MarkdelaVaile
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2021
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teun. Bekijk bericht
Hi Jos en Eric,

Bedankt voor de tip Jos over Omorfy! Ben nu in contact met FueGenix, volgens de arts aldaar is DHI etc voornamelijk een verkooppraatje en gaat het meer om de stabiliteit van de hand die de transplantatie uitvoert. Ook bij normale FUE zijn geen littekens zichtbaar, daar heb je niet per se DHI oid voor nodig. Maar misschien is DHI alsnog beter, dat weet ik niet. Lastig te zeggen. Heb jij de behandeling inmiddels al gepland Jos?

@Eric, minoxidil heb ik echt lang gebruikt en heel consistent 2x per dag op mijn gezicht gesmeerd. Het heeft wel voor enige verbetering gezorgd, maar bij lange na niet genoeg. Heb jij een betere ervaring met minoxidil?
Hallo Teun, ik ben inmiddels bij Omorfi geweest en ben aangenaam verrast door het resultaat. Fijne arts die de tijd neemt en heel veel ervaring heeft. Ik heb alleen mijn inhammen laten doen. De arts zei dat het niet echt nodig was nog maar ik wilde dat voor mij was het een soort moeten ik wilde er gewoon vanaf. Ik kan je niet over de baard vertellen omdat ik geen baardrestauratie nodig heb. Maar mijn advies laat je overal adviseren en maak dan een beslissing. Ik ben ook vier klinieken langs geweest en had uiteindelijk gekozen.
MarkdelaVaile is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2021, 19:07   #7
Teun.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 november 2021
Berichten: 6
Geslacht:
Ik heb minoxidil ook ongeveer een jaar lang gebruikt, gebruikte ook de 5% variant. Alleen dan wel als vloeistof en niet de foam variant. Het was overigens wel wat meer geworden, maar niet erg veel.

Inmiddels heb ik een keuze gemaakt, uiteindelijk is de keuze toch op Omorfy gevallen. Ben al voor kerst aan de beurt. Spannend.
Teun. is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
baardtransplantatie


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.