Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 maart 2015, 10:27   #1
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Thumbs up FUE haartransplantatie - 1.000 grafts kruin bij Hairplus medical care

Beste forumgenoten,

Ik gebruik het forum al jarenlang met veel plezier en daarnaast ook met veel succes! Zo'n 10 jaar geleden begon bij mij duidelijk te worden dat ik kaal zou worden, als ik geen stappen zou ondernemen. Ik kreeg rond mijn 19e al last van een hoog voorhoofd en behoorlijke inhammen. Maandenlang heb ik iedere discussie op dit forum gevolgd.

Inmiddels ben ik 28 en heb ik afgelopen maandag de 4e FUE haartransplantatie ondergaan. Om het haar dat ik heb te behouden, gebruik ik:
- Finasteride, Minoxidil, Revita shampoo & conditioner, hair vitals, laserhelm en leef ik gezond.

De eerste haartransplantatie (zo'n 6 jaar geleden) in Turkije was op z'n zachtst gezegd een drama. Dankzij de 2 daarop volgende haartransplantaties was ik al behoorlijk tevreden over het resultaat. De kruin was echter al jarenlang dun, wat voor mij een reden was om dit nu aan te pakken. Waarschijnlijk herkennen jullie het wel, ik vermeed zwembaden, omdat m'n haar erg dun toont als het nat wordt. Met mijn vriendin houd ik m'n hoofd niet onder de douche. Zonder Toppik ging ik de deur niet meer uit, etc. Kortom, ik wilde hier iets aan laten doen.

Haartransplantatie in Barendrecht bij Hairplus medical care
Maandagochtend kwam ik, samen met een camerateam dat een documentaire wilde maken over haartransplantatie en de psychologische gevolgen van haaruitval, aan in de kliniek in Barendrecht. Omdat het reeds mijn vierde haartransplantatie was, wist ik al aardig wat ik kon verwachten en was ik ook totaal niet zenuwachtig. Van tevoren heb ik me keurig gehouden aan alle voorschriften (minimaal een week niet drinken, roken, bepaalde vitaminesupplementen niet nemen, etc.).

We werden warm ontvangen bij de haartransplantatie kliniek. Ik had van tevoren gekozen voor de FUE haartransplantatie, omdat het litteken van de FUT behandeling mij tegen staat. Ik wil mijn haar ook kunnen millimeteren / opscheren. Door mijn 3 eerdere haartransplantaties is mijn donorgebied behoorlijk uitgedund, waardoor er is gekozen voor 1.000 grafts. Gezien het gebied dat moest worden behandeld, was dit ook een goed aantal. Ik heb van mezelf vrij dik haar en het is licht krullend, waardoor het goed dekt.

Na het spreken van de arts en het maken van de foto's kon ik de O.K. in. Er werden verdovingen gezet en we gingen aan de slag. De verdovingen beperkte zich tot kleine prikjes, waar ik eigenlijk niets van voelde. Vervolgens werd de behandeling in werking gezet. De grafts zijn uitgenomen, incisies zijn gemaakt en uiteindelijk zijn de grafts uiteraard weer terug geplaatst. Over de arts Ferry Biparvar en het medisch team ben ik zeer te spreken. Iedereen was erg vriendelijk en ze kwamen zeer professioneel over. Tijdens de behandeling heb ik een beetje muziek geluisterd, tv gekeken en geappt. De dag vloog om, voor ik het wist (einde van de middag) zat ik weer in de auto op weg naar huis.

De eerste avond heb ik (half rechtop op de bank) redelijk goed geslapen. Gelukkig totaal geen napijn gehad. Ik ben niet zo'n fan van pijnstillers, deze zijn niet eens nodig geweest!

Waarom is mijn keuze op Hairplus medical care gevallen?
Er zijn verschillende redenen waarom mijn keuze is gevallen op deze kliniek. Mijn belangrijkste redenen:
- De arts heeft veel ervaring met behandeling van de kruin en liet prachtige resultaten zien.
- Ik ken verschillende BN'ers die hier zijn behandeld, zij waren zeer te spreken over de behandeling en het resultaat.
- Scherpe prijsstelling.

De haartransplantatie foto's
De foto's zijn woensdagochtend gemaakt (zo'n 36 uur na de behandeling). Ik heb ervoor gekozen de achterkant kort te scheren en de bovenkant niet kort te scheren. Op deze manier is er na een week als het goed is al vrijwel niets meer van de haartransplantatie te zien. Mochten jullie vragen hebben, stel ze gerust!

Video opnames / documentaire
De opnames worden momenteel ge-edite. Wanneer deze klaar is, deel ik het graag met jullie!

Wekelijkse update
Ik zal proberen wekelijks een update te geven en kijk uiteraard uit naar het uiteindelijke resultaat! Over een maand of 12 kan ik de Toppik eindelijk weg doen!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Edwin ht 1.jpg‎ (82,4 KB, 480x gelezen)
Bestandstype: jpg Edwin ht 2.jpg‎ (66,6 KB, 546x gelezen)
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2015, 15:15   #2
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Tips om korstjes eraf te krijgen?

Gisteren voor het eerst weer voorzichtig gesport. De eerste week heb ik een beetje jeuk gehad, door het herstel in het donorgebied. Dit is nu vrijwel helemaal weg.

Zowel het donor- als ontvangstgebied is vrijwel helemaal hersteld. Ik zal morgen even nieuwe foto's maken en plaatsen.

Ik had 2 korte vragen:
- Hebben jullie tips hoe je het beste de korstjes eraf kunt krijgen?
- Hoe snel waren de korstjes er bij jullie af?

Ik heb nog wat kleine, minimale korstjes op de kruin (transplantatie gebied).

Hartelijke groet,

Edwin
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 25 maart 2015, 16:57   #3
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
Na tien dagen was ik korstenvrij.
Vanaf dag acht ben ik beginnen doormasseren en dan ging het snel.
Afdrogen met keukenpapier na het wassen werkt ook heel goed.
Achteraf heb ik wel nog een tijdje van die witte velletjes had die loskwamen na het wassen.
Het belangrijkste is dat je korsten weg zijn na 14 dagen want die belemmeren de groei.
Succes met de hergroei.
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2015, 16:42   #4
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Question

Dankjewel voor je reactie!

Het is nu 17 dagen geleden en ik heb het idee dat (na goed wassen) al aardig wat haartjes zijn uitgevallen.

Ik heb wel vaker gehoord dat het haar op de kruin minder snel terug groeit dan haar bij bijvoorbeeld de inhammen. Hoe is jullie ervaring daarmee?

PS: Er is vrijwel niets meer te zien van de haartransplantatie (donorgebied en ontvangstgebied). Ik ben blij dat ik heb gekozen voor de gedeeltelijk haarsparende FUE. Nu wachten tot alles gaat uitvallen en weer hergroeien! Morgen in ieder geval voor de eerste keer weer eens naar de kapper!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Edwin foto 17 dagen na ht.jpg‎ (63,5 KB, 295x gelezen)
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2015, 17:54   #5
M. Hayden
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2012
Locatie: Woumen, België
Berichten: 1.068
Geslacht:
De kruin komt bij vrijwel iedereen trager erdoor dan de rest van de scalp.
Nu komen er twee saaie en onzekere maanden aan maar in de derde maand komen de spannende tijden
__________________
Sinds 8/10/2014:
2 x per dag Minoxidil 2%=>gestopt wegens hevige bijwerkingen
Elke dag Revita shampoo
Multi vitamine
Zink tabletten
False Daisy 2 tabs daags=>gestart op 2-02-2015=>gestopt
MSM 2 tabs daags=>gestart op 16-03-2015
Saw Palmetto=>gestart op 16-03-2015=>gestopt
Curegen=>gestart op 01-06-2015=>gestopt
09-09-2014 fue 2820 grafts bij Esteworld
5 x 2u fitness per week
Revita Core conditioner=>gestart op 20-11-2015=>gestopt
Essengen 6 plus=> gestart op 10-06-21
M. Hayden is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2015, 20:02   #6
renszo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Berichten: 178
Maak er maar 4 onzekere maanden van, zeker met de kruin. Daar duurt het meestal 4 a 5 maanden.

Ik heb btw nog nooit gehoord dat je voor een ht geen voedingssupplementen mag innemen. Ik heb op de dag zelf ook gewoon nog sportsuplementen ingenomen. Oeps....

Veel succes en plezier gewenst alvast met je hergroei.
__________________
-Finasteride 1 mg dosering om de dag
-Minoxidil Foam kirkland 5%

Shampoo:
Revita en beaver Keratin thickening shampoo

HT Aesthetic Beauty Clinics 1530 grafts 09-12-2014.
HT Aesthetic Beauty Clinics 600 grafts 18-12-2015 verdichting haarlijn.
renszo is offline   Met citaat reageren
Oud 2 april 2015, 20:29   #7
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
De eigenaar van Prohair heeft mij tijdens mijn 2e consult een keer verteld dat ze soms na 1 jaar en een paar maanden (ik dacht dat hij zelfs zei na 1,5 jaar, maar voor de zekerheid!) nog hergroei waarnemen bij de kruin..

Maar na 4 HT s hoeven we jou zeker niet te vertellen dat je vooral geduld moet hebben na een HT!

Heel veel succes gewenst!
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2015, 12:56   #8
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Dankjulliewel voor alle positieve reacties! Ik ben voor het eerst weer naar de kapper geweest en heb op de kruin een klein beetje Toppik gedaan, zodat de haaruitval niet zichtbaar is. Het donorgebied ziet er na 4 haartransplantaties nog goed uit, al zeg ik het zelf!

Het voordeel van mijn kruin is dat deze redelijk bovenop het hoofd zit en ik vrij lang ben (1.90 m), waardoor het haar dikker zal ogen na het groeien van de getransplanteerde haren!

Hebben jullie ervaring met bepaalde middelen (naast Minox, MSM en Fina) om het getransplanteerde haar een boost te geven en de shedding te minimaliseren?
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 17 april 2015, 18:44   #9
maaa17
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2014
Locatie: den haag
Berichten: 315
Geslacht:
Ziet er netjes uit!

Waar had je in Turkije je mislukte haartransplantatie als ik vragen mag?
maaa17 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2015, 15:28   #10
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Question

Dat was via een bemiddelingsbureau in Nederland. Maar zij werken inmiddels met een andere partij samen, heb ik vernomen.

Op de kruin voel ik nu al een behoorlijk aantal vrij harde stoppels lijkt wel, als ik tegen de haargroeirichting in ga. Enig idee wat dit is? Ik had namelijk niet zulke stugge haren op de kruin. Zijn dit, na 2 maanden, mogelijk al de eerste nieuwe haartjes die door beginnen te komen?
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2015, 13:51   #11
EvW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 68
Hergroei is begonnen!

De hergroei lijkt te zijn begonnen. Ik voel steeds meer stoppeltjes en het lijkt al ietsje dichter te worden. De haren die verloren zijn gegaan door shockloss, zijn volgens mij ook al weer een beetje gaan groeien.

Na hoeveel maanden was bij jullie het resultaat op de kruin goed te zien?

Ik heb jarenlang het zwembad vermeden, omdat ik me schaamde voor m'n kaler wordende kruin als m'n haar nat werd.. Ik kan niet wachten om over een aantal maanden weer eens Duinrell ofzo te bezoeken haha!
EvW is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2015, 17:03   #12
hvk1987
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Berichten: 216
Goed man!
Mag ik vragen hoeveel haren je getransplanteerd hebt en op welke posities op je hoofd? Met die toppik in je haar kun je gewoon niet zien dat je kaal bent. Succes met je hergroei
hvk1987 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fue haartransplantatie, haartransplantatie kruin, hairplus medical care

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.