Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Bekijk resultaten enquête: Kan Hasci haar vermeerderen?
1 Hergroei is ongeveer 85% 0 0%
2 Hergroei bevindt zich tussen antwoorden 1 en 3 0 0%
3 Hergroei is substantieel lager dan 85% maar wel een belangrijk voordeel van Hasci tov concurrenten 0 0%
4 Hergroei bevindt zich tussen antwoorden 3 en 5 0 0%
5 Hergroei is substantieel lager dan 85% en geen belangrijk voordeel van Hasci tov concurrenten 2 9,09%
6 Hergroei bevindt zich tussen antwoorden 5 en 7 1 4,55%
7 Hergroei is ongeveer nihil 19 86,36%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 juni 2017, 21:34   #1
Picard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2004
Berichten: 46
Geslacht:
Kan Hasci haar vermeerderen?

*****************
Mijn antwoord: NA

Graag stel ik voor dat iedereen bovenaan zijn reactie deze tekst plaatst (van ***************** t/m *****************). Dit helpt om makkelijk inzicht te krijgen in de meningen van haarwebleden. Achter "Mijn antwoord" kun je dan invullen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 of NA.
*****************


Toelichting enquête:
Hasci (www.hasci.nl) stelt dat haren die zij verwijdert uit het donorgebied teruggroeien. Eerder noemde Hasci een hergroei percentage van 85% maar dat kan ik nu niet meer terugvinden op hun website. (Wel hier: https://www.youtube.com/watch?v=xapYyuI0lVA rondom 22:30.) Er is twijfel (o.a. op forums zoals deze) of Hasci haar belofte kan waarmaken.

Ik ben benieuwd hoe op dit forum gedacht wordt over Hasci haarvermeerdering.

Aanvankelijk wou ik de uitkomsten van deze enquete gebruiken als ondersteuning om zelf tot een mening te komen. (Er is natuurlijk geen enkele garantie dat de meerderheid gelijk heeft maar de uitkomsten hebben denk ik toch wel een beetje waarde. Zeker omdat je kunt zien, door te klikken op het aantal stemmen in de derde kolom, wat "ervaren" haarwebleden denken.) Maar na inlezen heb ik inmiddels een duidelijke mening gevormd, zie mijn volgende bericht. (Hierboven heb ik nog NA ingevuld om deze inleiding neutraal te houden.) Ondanks dat ben ik benieuwd naar de uitkomsten.
Picard is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2017, 21:51   #2
Picard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2004
Berichten: 46
Geslacht:
*****************
Mijn antwoord: 5

Graag stel ik voor dat iedereen bovenaan zijn reactie deze tekst plaatst (van ***************** t/m *****************). Dit helpt om makkelijk inzicht te krijgen in de meningen van haarwebleden. Achter "Mijn antwoord" kun je dan invullen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 of NA.
*****************


Inleiding
Enkele jaren geleden hebben 9 klinieken een zaak aangespannen tegen de Hasci claim van haarvermeerdering bij de reclame code commissie. De reclame code commissie bestaat natuurlijk niet uit experts maar ze zijn neem ik aan wel onafhankelijk en niet dom. Hasci heeft de zaak overtuigend gewonnen. De verliezers hebben een vernederende rectificatie gepubliceerd waarin ze stelden ongelijk te hebben. Zie de bijlage. Dit leek mij een sterke reden om aan te nemen dat de Hasci methode werkt en deed mij daardoor overwegen een behandeling bij Hasci te laten uitvoeren.

Ik was echter lang niet volledig overtuigd (met name vanwege argument 1 hieronder) en heb nog ongeveer 15 uur besteed aan inlezen. Door de volgende punten heb ik mijn mening herzien:

1 Hasci kan zijn claim niet bewijzen door een grote hoeveelheid donorhaar te transplanteren.
Als Hasci de volledige donor zou kunnen transplanteren (zeg 15000 FU) en 85% teruggroeit (12750 FU) zou een fantastisch resultaat in het ontvangstgebied kunnen worden behaald terwijl de donor nauwelijks uitgedund is. Echter:
- Hasci doet alleen relatief kleine behandelingen met een jaar wachttijd en een laag maximum aantal behandelingen.
- Hasci kan patiënten waarvan de donor bijna leeg is niet of nauwelijks behandelen. (Door eerdere FUE behandelingen zouden hoofdhuid en grafts verschoven zijn waardoor ze geen goede extracties meer kunnen doen.)

2 Tellingen wijzen op veel minder hergroei dan 85%
Enkele leden op baldtruthtalk.com hebben zorgvuldig en transparant tellingen verricht van het aantal haartjes verloren in het donorgebied en gewonnen in het ontvangstgebied. (Grote dank voor dit monnikenwerk!) Hergroei wordt gedefinieerd als (Haartjes gewonnen in ontvangstgebied - Haartjes verloren in donorgebied) / Haartjes gewonnen in ontvangstgebied. De gevonden percentages zijn: (2600-1621)/2600 = 38%, (1461-1243)/1461 = 15% en (964-1243)/964 = -29%. Op baldtruthtalk worden redenen genoemd waarom de 38% en 15% te hoog zijn en de -29% (veel) te laag.

https://www.baldtruthtalk.com/thread...ghlight=GC83UK
https://www.baldtruthtalk.com/thread...t=almostundone

Ik vond het interessant te zien hoe sommige leden op baldtruthtalk.com hun mening over Hasci gaandeweg deze tellingen negatief bijstelden.

3 Hasci noemt het hergroeipercentage van 85% niet meer.
Maar dit kan nog wel worden teruggevonden op https://www.youtube.com/watch?v=xapYyuI0lVA rondom 22:30. In mijn herinnering heeft hasci de 85% van haar website verwijderd in de periode dat de onder argument 2 genoemde tellingen werden verricht.

4 Hasci wou niet meewerken aan een onderzoek obv 50 grafts test
De bedoeling was tijdens dit onderzoek nauwkeurig te tellen hoeveel haren verloren worden in het donorgebied en gewonnen worden in het ontvangstgebied. Als Hasci inderdaad 85% hergroei haalt vind ik het onbegrijpelijk dat ze hier niet aan meewerken.

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33335

5 Laat Hasci echt een deel van de haarfollikels achter tbv hergroei?
De website hasci-exposed.com stelt obv foto's van haarfollikels die door Hasci geëxtraheerd zouden zijn dat Hasci de hele haarfollikel transplanteert en niet een deel van de haarfollikel achterlaat tbv hergroei. Dit zou betekenen dat Hasci evenmin als "gewone" FUE behandelingen hergroei realiseert. (Overigens vind ik dit punt moeilijk te verifiëren. Ik zie als leek in onderstaande link niet zo veel verschil tussen foto's A1 en B1 en de herkomst van de onderste foto's kan ik niet controleren.)

http://www.hasci-exposed.com/partial.html

Mijn conclusie:
Ik heb begrepen dat het in beginsel wel mogelijk is haar te vermeerderen door uit slechts een deel van de stamcellen een nieuwe haar te laten groeien maar dat dokters er nog niet in slagen hier een hergroeipercentage van 85% mee te behalen. Dit is consistent met bovenstaande argumenten 1 t/m 4. Ik zou niet willen uitsluiten dat Hasci wel een veel lager hergroeipercentage behaalt (bijvoorbeeld 15%, de mediaan van de tellingen onder argument 2). Dit zou ik een enigszins belangrijk voordeel vinden (een 8000 graft donor wordt dan opgerekt naar 9200 grafts) waardoor ik richting antwoord 4 zou neigen. Echter als argument 5 juist is, kan ik alleen maar antwoord 7 kiezen. Dit overwegende kom ik uiteindelijk tot antwoord 5. Obv de informatie die ik als leek in 15 uur heb kunnen verzamelen lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat Hasci ook maar in de buurt komt van de 85% hergroei waardoor ik toch de indruk heb dat hier sprake is van oplichting.

Benieuwd wat andere haarwebleden stemmen!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf Rectificatie.dr.B.Feriduni.pdf‎ (1,32 MB, 18x gelezen)

Laatst gewijzigd door Picard; 27 juni 2017 om 22:30
Picard is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2017, 23:13   #3
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik vind het een lastige enquête. Hasci is een vage instantie met een gebrek aan transparantie. Als haar stamcel transplantatie echt goed zou werken dan zou de reclame beter zijn. Frank de boer is een jaar geleden ook behandeld. Ik dacht ook in Hasci.. de resultaten zijn na bijna een jaar absoluut niet Indrukwekkend naar mijn mening.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2017, 23:32   #4
Sanchez123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2016
Berichten: 218
Geslacht:
Van grafts bestaande uit 2tjes en 3tjes, laat hij 1 haartje zitten. Dit maakt de dichtheid wat hoger in het donor gebied. Dus bij split grafts op. Vindt hij een 3tje, dan plaatst hij er 2 in het kalende gebied en laat hij er 1 achter. Hij maakt in dit geval volgens zijn statement van 1 haar, meerdere haren. Hij liegt niet dat hij van 1 grafts, 2 grafts maakt maar echt klonen is het niet.

De hoeveelheid haren op je hoofd blijft onveranderd, niet meer niet minder. Correct me if im wrong.

Laatst gewijzigd door Sanchez123; 27 juni 2017 om 23:35
Sanchez123 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2017, 23:52   #5
Picard
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2004
Berichten: 46
Geslacht:
Zo heb ik het ook begrepen. Haar groeit soms terug in de extractiegaatjes. Maar dit kan komen (1) doordat van een 2tje of 3tje één haartje is achtergelaten (zoals jij zegt) of (2) door een failed extraction / transsection waarbij de haarfollikel niet is geëxtraheerd maar alleen maar afgeknipt. In beide gevallen is natuurlijk geen sprake van haarvermeerdering.

De hergroei percentages die ik onder argument 2 van mijn tweede bericht hierboven noem zijn hiervoor gecorrigeerd. (Zonder deze correcties lijkt de hergroei inderdaad rond de 85%.) Met dank aan de noeste inspanningen van enkele baldtruthtalk leden.
Picard is offline   Met citaat reageren
Oud 28 juni 2017, 09:20   #6
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Als de methode echt goed blijkt te werken dan verspreid het woord zich snel Ik ben tot op heden niet onder de indruk. Laat ze maar eens komen met prospectieve data.. volg maar eens wat mensen en wees transparant over de resultaten. Zo hoort het te gaan. Niet terugkijken naar de beste resultaten met je retrospectoscoop
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2017, 23:27   #7
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Goede chirurgen kunnen met de FUE-methode uitstekende resultaten behalen, echter is de limiterende factor altijd de hoeveelheid donorhaar. Vandaar dat er ook zo uitgekeken wordt naar ontwikkelingen bij bedrijven als Shiseido, Replicel etc. omdat men hoopt dat daar een techniek als haar klonen oid uit komt.

Zou wel gek zijn als de haarwereld al die tijd de methode van Hasci over het hoofd gezien heeft. Zou men daadwerkelijk 85% van de donorharen kunnen regenereren dan zou men over de loop van een paar jaar verbluffende resultaten kunnen halen, beter dan welke kliniek dan ook. Het feit dat het allemaal maar klein blijft toont m.i. al aan dat het gewoon een scam is.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2017, 22:44   #8
Damian.
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juni 2017
Berichten: 31
Geslacht:
Nope.
__________________
BHR Clinic /// https://hairtransplantelite.com
Youtube /// https://www.youtube.com/channel/UCRk..._pcGSrH6J7FlJw
E-mail (consult) /// damian@bhrclinic.com
Damian. is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2017, 09:45   #9
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
En al kan je vermeerderen, een enkele haar verplaatsen geeft ook een minder goede dichtheid.. tegenwoordig bouwen ze de haarlijn natuurlijk heel mooi op. Een mooie haarlijn inrichten met voldoende dichtheid lijkt mij op deze manier ontzettend lastig.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2019, 02:31   #10
Hairhair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2015
Berichten: 60
Geslacht:
Pure oplichting
Hairhair is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2019, 16:00   #11
Hairgroww
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2019
Berichten: 128
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Picard Bekijk bericht
*****************
Mijn antwoord: NA

Graag stel ik voor dat iedereen bovenaan zijn reactie deze tekst plaatst (van ***************** t/m *****************). Dit helpt om makkelijk inzicht te krijgen in de meningen van haarwebleden. Achter "Mijn antwoord" kun je dan invullen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 of NA.
*****************


Toelichting enquête:
Hasci (www.hasci.nl) stelt dat haren die zij verwijdert uit het donorgebied teruggroeien. Eerder noemde Hasci een hergroei percentage van 85% maar dat kan ik nu niet meer terugvinden op hun website. (Wel hier: https://www.youtube.com/watch?v=xapYyuI0lVA rondom 22:30.) Er is twijfel (o.a. op forums zoals deze) of Hasci haar belofte kan waarmaken.

Ik ben benieuwd hoe op dit forum gedacht wordt over Hasci haarvermeerdering.

Aanvankelijk wou ik de uitkomsten van deze enquete gebruiken als ondersteuning om zelf tot een mening te komen. (Er is natuurlijk geen enkele garantie dat de meerderheid gelijk heeft maar de uitkomsten hebben denk ik toch wel een beetje waarde. Zeker omdat je kunt zien, door te klikken op het aantal stemmen in de derde kolom, wat "ervaren" haarwebleden denken.) Maar na inlezen heb ik inmiddels een duidelijke mening gevormd, zie mijn volgende bericht. (Hierboven heb ik nog NA ingevuld om deze inleiding neutraal te houden.) Ondanks dat ben ik benieuwd naar de uitkomsten.
Ik heb samen met andere vrienden van mij meerdere HASCI behandelingen gehad en ik kan jullie 100% verzekeren dat HASCI de allergrootste oplichter is van Nederland. Alles maar dan ook alles bleek gelogen te zijn!!

Onze donorgebied is volledig leeggeroofd en op het ontvangstgebied zijn de meeste grafts niet eens doorgekomen omdat deze te gehavend waren wegens het splitten ervan en de grafts die door zijn gekomen waren allemaal donsharen zonder dichtheid en groeirichting.

Toen we bij Coen Gho een klacht hadden ingediend werden we niet eens te woord gestaan daarna hadden we besloten om aangetekend post te sturen zodat we op z'n minst antwoord kregen en zelfs aangetekend post werd gewoon geweigerd!

Ik zou ook op Google review kijken en ook op buitenlandse fora en dan schrik je je eigen kapot wat voor ellende Coen Gho de mensen heeft aangedaan!
Het is gewoon een Chinese Charlatan die net zo goed is als vele landgenoten van hem in alles wat fake en nep is! Je krijgt gewoon Chinese kwaliteit en dat wil niemand voor zijn gezondheid en daar betaal je ook nog eens het driedubbele prijs voor ook nog. Je wordt echt aan alle kanten opgelicht en daarna wordt je gewoon gedumpt!

Laatst gewijzigd door Hairgroww; 12 juli 2019 om 16:17
Hairgroww is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
donor regeneration, haarvermeerdering, hasci, hergroei

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.