Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 september 2020, 00:05   #46
Aver
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lauraa Bekijk bericht
Tevens zit ik er echt mee wat ik nu moet gaan doen. Ik heb al heel weinig haar en het is erg dun, ik ben bang dat een tweede HT (herstel HT) nauwelijks mogelijk is (deze zou ik sowieso niet bij dezelfde kliniek doen).

Een consult bij een goede kliniek kan geen kwaad. Als ze een beetje kennis van zaken hebben kunnen ze zo zien wat voor jou de mogelijkheden nog zijn.

De wachttijd voor een consult bij topklinieken in o.a. Belgie (Bisanga) is waarschijnlijk een paar maanden, dus dat zou qua herstel van de huidige ingreep goed samenvallen. Ben ik zelf ook van plan, ik neem geen risico's meer met halve kwakzalfklinieken in NL. Desnoods rijden we er samen heen.
Aver is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2020, 00:19   #47
sernea
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lauraa Bekijk bericht
Het is niet dat de resultaten rond 6/7 maanden naar beneden gingen bij mij, er is gewoon nooit veel haargroei geweest..

Ik heb een foto geplaatst van waar de haren gepakt zijn, volgens mij valt het wel mee hoe laag dit is. Ik heb het gevoel dat het vooral mis is gegaan bij het plaatsen van de grafts. Ik heb het toen niet gepost, had ik misschien gelijk moeten doen, maar ik voelde een heel groot verschil tussen hoe de assistente aan de linkerkant werkte en aan de rechterkant. Aan de rechterkant "drukte" de assistente veel meer, terwijl ik links bijna niks voelde. Links is nu ook echt dramatisch. Moet zeggen dat toen ik die assistente zag al niet veel vertrouwen in haar had, maar dacht dat zij alleen maar de balie medewerkster was. Totdat ze opeens toch aan mijn haar ging zitten halverwege de behandeling.

Tevens zit ik er echt mee wat ik nu moet gaan doen. Ik heb al heel weinig haar en het is erg dun, ik ben bang dat een tweede HT (herstel HT) nauwelijks mogelijk is (deze zou ik sowieso niet bij dezelfde kliniek doen). Ik had na 6 maanden gehoopt dat er nog wel wat haartjes bijkwamen en misschien MHP een optie was, maar ik ben bang dat er daar zelfs te weinig haargroei voor is en het er onnatuurlijk uit zal gaan zien.

Als je slim bent kan je naar bisanga gaan die weet precies direct de oorzaak. Consult in belgie en kan je hem zeker aanraden. Hoe eerder hoe beter. Bij een goede vriend van mij kon hij het probleem direct uitvissen.

Hij weet welke haren hij ook pakt en gebruikt de computer.

zie deze video? Hoe een echte consult zal moeten.



https://www.youtube.com/watch?v=-XLOjLnc53o
sernea is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2020, 00:24   #48
markr32
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2013
Berichten: 542
Hoi Lauraa,

Wat een nare situatie voor je zeg.. Het is toch een hele stap een HT (misschien voor een vrouw nog meer dan voor een man omdat je het bij mannen vaker ziet bedoel ik dan) en dat het eind resultaat dan zo tegenvalt! Moet eerlijk zeggen dat ik het resultaat ook niet goed vind.

Vond zelf toen ik je post las wel dat ze vrij weinig grafts geplaatst hebben, al had het met meer grafts bij deze kliniek zeer waarschijnlijk ook niet goed uitgepakt. Geluk bij een ongeluk dat ze niet al te veel grafts gebruikt hebben hierdoor kan de schade goed gemaakt worden door een goede (lees ervaren) kliniek!

Zelf heb ik ook laten doen wat jij voor ogen hebt en dit is bij mij toch wel goed gelukt ik ben er in ieder geval erg tevreden mee, wel met aanzienlijk meer grafts maar dat is het voor mij zeker waard.

Vind het echt rot voor je maar geef de moed niet op, wat je voor ogen hebt kan zeker wel je hebt nog genoeg grafts!

Ook zou ik je geld terug vragen, maar ik zou zelf in ieder geval verder nooit meer met deze mensen in zee gaan!

Succes!

Mvg Mark
markr32 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2020, 23:00   #49
Lauraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2019
Berichten: 28
Geslacht:
Nou de situatie is nog steeds om te janken. Er groeit misschien 1 haar per vierkante centimeter. Deze maand een afspraak bij de kliniek, benieuwd wat ze gaan zeggen.

Dat ik nog genoeg grafts over heb is in theorie zeker waar, bedenk alleen wel dat ik een vrouw ben en dan kaal geschoren zal moeten worden, haarbesparend is dan geen optie meer.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20201108_165114.jpg‎ (142,5 KB, 186x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_20201108_165100.jpg‎ (143,2 KB, 150x gelezen)

Laatst gewijzigd door Lauraa; 16 november 2020 om 10:17
Lauraa is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2020, 23:05   #50
Lauraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2019
Berichten: 28
Geslacht:
Nog een foto van de 2e week waar je de haartjes duidelijk ziet, en het echt heel duidelijk is dat de meesten niet zijn uitgekomen. (dit waren niet eens alle haartjes, heel aantal waren al uitgevallen)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20201115_220435.jpg‎ (86,3 KB, 227x gelezen)
Lauraa is offline   Met citaat reageren
Oud 15 november 2020, 23:45   #51
Promise
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 343
Ik vind het heel naar voor je Laura . Ik ben zelf ook door dezelfde arts behandeld, ook mijn resultaten zijn om te janken. Slechte groei gehad. Ik vermoed dat er onzorgvuldig met de grafts is omgegaan.
__________________
-[sinds 2003] Finasteride; 1,25 mg p/d.
-[april 2015] 750 grafts herstellen haarlijn (HairPlus Medical Care)
-[oktober 2020] 1400 grafts herstellen en verdichten haarlijn (Prohairclinic)
-[december 2021] 300 grafts om de puntjes op de i te zetten (Prohairclinic/Cosmedics)

Status: NW 0, geen last van kaalheid meer, 37 jaar
Promise is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2021, 00:13   #52
Lauraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2019
Berichten: 28
Geslacht:
11 maand

Nou denk dat ik er niks bij hoef te zeggen.. 11 maanden.. 2 maanden geleden bij biparvar geweest, toch maar gestart met minoxidil.. Doet niks.. Niks erbij gekomen. Heb de haren kort geknipt omdat ik goed wou zien of er nog nieuwe groei bijkwam (zwarte puntjes oid).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_20210111_225428.jpg‎ (136,6 KB, 208x gelezen)
Lauraa is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2021, 00:38   #53
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lauraa Bekijk bericht
Zit inmiddels op 2 maanden. Heb paar week geleden nog contact gehad met de kliniek omdat ik bultjes heb. Zij deden het af als puistjes. Nou zag ik een ander topic waar de TS ook last had van bultjes, waarbij wel gehandeld is naar een infectie. Voel me hier wel onzeker over ook omdat het nu al een paar weken is.

Verder geen klachten, het jeukt ook niet. Wel gaan de bultjes vanzelf open en komen er korstjes op, ik zit er absoluut niet aan.
Dit zijn duidelijk de grafts. (Foto met servetje) De bultjes lijken ook ingegroeide haren. Ik heb begrepen dat ze ook te diep kunnen implanteren en dat dat niet goed gaat.

Waarom masseer je je hoofd op de 7e dag? Na 2 dagen muurvast? Dat is onzin. Je mag de eerste 2 weken niet eens je hoofd drogen met een handdoek deppend. Je moest ook voorzichtiger zijn. Alles is de eerste 2 weken kwetsbaar. Jammer, het zag er goed uit in het begin. Lijkt toch iets niet goed gegaan.
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2021, 00:49   #54
Lauraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2019
Berichten: 28
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apske90 Bekijk bericht
Dit zijn duidelijk de grafts. (Foto met servetje) De bultjes lijken ook ingegroeide haren. Ik heb begrepen dat ze ook te diep kunnen implanteren en dat dat niet goed gaat.

Waarom masseer je je hoofd op de 7e dag? Na 2 dagen muurvast? Dat is onzin. Je mag de eerste 2 weken niet eens je hoofd drogen met een handdoek deppend. Je moest ook voorzichtiger zijn. Alles is de eerste 2 weken kwetsbaar. Jammer, het zag er goed uit in het begin. Lijkt toch iets niet goed gegaan.
Kijk even foto vanpaar posts up van na 2 weken. Veel haren te zien die later (uiteraard) zijn uitgevallen maar gewoon nooit terug gegroeid. Is mij door meerdere klinieken verteld dat je voorzichtig de korstjes moet losweken vanaf 1 week, korstjes kunnen anders verstikkend zijn. Bovendien kan je mij echt niet de schuld geven dat ik niet voorzichtig ben geweest. Ik ben namelijk HEEL voorzichtig geweest.
Lauraa is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2021, 11:30   #55
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lauraa Bekijk bericht
Kijk even foto vanpaar posts up van na 2 weken. Veel haren te zien die later (uiteraard) zijn uitgevallen maar gewoon nooit terug gegroeid. Is mij door meerdere klinieken verteld dat je voorzichtig de korstjes moet losweken vanaf 1 week, korstjes kunnen anders verstikkend zijn. Bovendien kan je mij echt niet de schuld geven dat ik niet voorzichtig ben geweest. Ik ben namelijk HEEL voorzichtig geweest.
Korstjes vallen vanzelf uit als je het forceert dan krijg je littekens etc. Ik zeg niet dat je niet voorzichtig bent geweest want dat weet ik niet. Vind sowieso dat het mislukt is en dat je die kliniek echt moet aanklagen. Je zult niet weinig betaald hebben verwacht ik.
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2021, 16:56   #56
juul1337
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 november 2017
Berichten: 17
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aver Bekijk bericht
Een consult bij een goede kliniek kan geen kwaad. Als ze een beetje kennis van zaken hebben kunnen ze zo zien wat voor jou de mogelijkheden nog zijn.

De wachttijd voor een consult bij topklinieken in o.a. Belgie (Bisanga) is waarschijnlijk een paar maanden, dus dat zou qua herstel van de huidige ingreep goed samenvallen. Ben ik zelf ook van plan, ik neem geen risico's meer met halve kwakzalfklinieken in NL. Desnoods rijden we er samen heen.
Eens met bovenstaande. Lijkt me echt vreselijk dat je na een dergelijke stap deze teleurstelling ervaart. Ik ben zelf bij Dr. Feriduni geweest (1 van de hoogst aangeschreven haartransplantatie klinieken globaal, Hasselt, België) zelfde categorie als dr. Bisanga. Hij heeft ook veel ervaring met reconstructies (repareren van eerder gedaan slecht werk). Ik zou in jouw situatie eens een consult proberen te plannen. Ik verwacht dat hij o.b.v. je foto's ook al kan inschatten wat de kwaliteit van je HT is geweest. Dr. Feriduni is enorm begaan met zijn patiënten en ik weet zeker dat hij je eerlijk en goed advies kan geven.

Wat Apske90 zegt is in mijn beleving niet waar, heb van dr. Feriduni ook als instructie meegekregen dat je na 1 week zachtjes mag masseren tijdens het wassen en droogdeppen mocht al na 3 dagen. Hij gaat mij niet vertellen dat een arts van dit caliber niet weet waar hij het over heeft.

Wel eens dat je je geld moet terugkrijgen.

Laatst gewijzigd door juul1337; 13 januari 2021 om 17:05
juul1337 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2021, 18:56   #57
Apske90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2020
Berichten: 72
Geslacht:
Kijk naar de foto die zij plaatst. Zijn haartjes compleet met weefsel wat ze op dat papiertje heeft. Als je korstjes hebt lijkt het me niet dat je mag masseren alleen losweken. Maar goed jouw dokter zal wel gelijk hebben dat het wel mag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door juul1337 Bekijk bericht
Eens met bovenstaande. Lijkt me echt vreselijk dat je na een dergelijke stap deze teleurstelling ervaart. Ik ben zelf bij Dr. Feriduni geweest (1 van de hoogst aangeschreven haartransplantatie klinieken globaal, Hasselt, België) zelfde categorie als dr. Bisanga. Hij heeft ook veel ervaring met reconstructies (repareren van eerder gedaan slecht werk). Ik zou in jouw situatie eens een consult proberen te plannen. Ik verwacht dat hij o.b.v. je foto's ook al kan inschatten wat de kwaliteit van je HT is geweest. Dr. Feriduni is enorm begaan met zijn patiënten en ik weet zeker dat hij je eerlijk en goed advies kan geven.

Wat Apske90 zegt is in mijn beleving niet waar, heb van dr. Feriduni ook als instructie meegekregen dat je na 1 week zachtjes mag masseren tijdens het wassen en droogdeppen mocht al na 3 dagen. Hij gaat mij niet vertellen dat een arts van dit caliber niet weet waar hij het over heeft.

Wel eens dat je je geld moet terugkrijgen.
Apske90 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2021, 22:38   #58
roel2000
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 december 2019
Berichten: 112
Geslacht:
Horen we nog iets over deze topic ja of nee?

Ik hoorde van ferry dat ze jou een nieuwe behandeling gaan geven en geen geld.
roel2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2021, 20:04   #59
Lauraa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2019
Berichten: 28
Geslacht:
Ik ga zeker niet een nieuwe behandeling bij Ferry uit laten voeren. Ik moest van haar langs de dermatoloog of hij kon zien wat er aan de hand is want zij wist het niet meer..

Het is gewoon heel gek hoe de haartjes prima groeiden en daarna normaal uitvielen en vervolgens gewoon niet terug gegroeid zijn. Kan hier ook weinig over vinden op het internet, wellicht dat iemand hier nog een idee heeft? Wat zou redenen kunnen zijn om een heel normaal goed verloop te hebben eerste paar weken en daarna het opeens misgaat?
Lauraa is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2021, 21:11   #60
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lauraa Bekijk bericht
Ik ga zeker niet een nieuwe behandeling bij Ferry uit laten voeren. Ik moest van haar langs de dermatoloog of hij kon zien wat er aan de hand is want zij wist het niet meer..

Het is gewoon heel gek hoe de haartjes prima groeiden en daarna normaal uitvielen en vervolgens gewoon niet terug gegroeid zijn. Kan hier ook weinig over vinden op het internet, wellicht dat iemand hier nog een idee heeft? Wat zou redenen kunnen zijn om een heel normaal goed verloop te hebben eerste paar weken en daarna het opeens misgaat?

Misschien incisies niet diep genoeg? misschien kan @Fuegenix aangeven hoeveel impact diepte heeft qua maken incisies.


Misschien is de kliniek te voorzichtig geweest?


Dat is trouwens maar een wilde gok
gduvel is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
biparvar, fb clinic, haartransplantatie vrouw, ontevreden

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.