Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 september 2021, 18:08   #61
Mazomenoz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schaamhaartje Bekijk bericht
Jullie lopen 6 maanden voor op mij. Maar dit is wel echt top om te lezen en zien! Zo te zien stelt die 3 maanden grens niet zoveel voor. Maar kan ik beter rekening houden met 6 maanden voordat het iets substantieels heeft bereikt. Bedankt voor de updates in ieder geval.
Ps: ik zit nu op 2,5 weken na de HT. Wanneer begon bij jullie de haaruitval van de getransplanteerde haartjes? En hoeken duurde het totdat alles was uitgevallen?
Bedankt voor je reactie, leuk! Dan weet je ook dat je het niet voor niets post.

Omdat het allemaal niet meer zo helder op mijn netvlies stond, heb ik ons eigen draadje weer eens doorgenomen.

Bij mij duurde het uitvallen van haren ongeveer twee maanden, niet alles viel ook uit. Sommige haren bleven als spaghetti slierten over, wat het een redelijk onsmakelijk geheel maakte.

Na twee maanden ging de groei wel van start en werd het per week meer zichtbaar. Ik droeg buiten veel een petje.

Toch is het me allemaal best meegevallen, het gaat ergens ook wel snel. Nu op zes maanden ziet een geoefend kijker wel dat het getransplanteerd is, maar wildvreemden die zien het niet. Ook niet als je het in een uitgelaten bui zegt.

Twee maanden geleden ging ik naar de kapper en toen werd voor het eerst geknipt aan de implantaten. Dat vond ik eng en super tegelijkertijd. Dat was de eerste mijlpaal voor me. De nieuwe haren gingen meedoen in het kapsel.

Laatst gewijzigd door Mazomenoz; 30 september 2021 om 17:54
Mazomenoz is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2021, 14:28   #62
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
7 maanden

Een paar dagen terug de 7 maanden aangetikt dus tijd voor een update! Ik wil los van het fysieke aspect eerst wat kwijt over het mentale gedeelte. Ik voel me zoveel gelukkiger en zelfverzekerder, ik zit veel beter in m’n vel. Dat het een positieve invloed zou hebben had ik wel verwacht, maar oprecht niet dat het zoveel verschil zou maken. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik me dan om andere dingen druk zou gaan maken of dat ik het verschil niet zo dramatisch zou vinden, maar dat is gelukkig uitgebleven.

De afgelopen maanden zijn de haren verder gegroeid, iets dikker al geworden en zijn er nieuwe haren bijgekomen. De structuur is nog wel erg draderig en wat stug, waardoor het er soms wat pluizig uit kan zien, maar dat zal nog wel ruim een half jaar duren voordat dit echt weg is. Het is nu echt op een punt dat ik dik tevreden ben met m’n kapsel en er steeds meer mee kan, al ligt dit voor een groot gedeelte ook gewoon aan de toegenomen lengte tov maand 6.

Hier de foto’s!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg DCEF6DF0-A575-490F-BAD5-532DFDCFB92B.jpg‎ (142,4 KB, 362x gelezen)
Bestandstype: jpg AB1F6809-A1BC-47EE-BC7C-33687B173C18.jpg‎ (141,5 KB, 329x gelezen)
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2021, 20:27   #63
Mazomenoz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Thumbs up Zeven maanden

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Een paar dagen terug de 7 maanden aangetikt dus tijd voor een update! Ik wil los van het fysieke aspect eerst wat kwijt over het mentale gedeelte. Ik voel me zoveel gelukkiger en zelfverzekerder, ik zit veel beter in m’n vel. Dat het een positieve invloed zou hebben had ik wel verwacht, maar oprecht niet dat het zoveel verschil zou maken. Eerlijk gezegd had ik verwacht dat ik me dan om andere dingen druk zou gaan maken of dat ik het verschil niet zo dramatisch zou vinden, maar dat is gelukkig uitgebleven.

De afgelopen maanden zijn de haren verder gegroeid, iets dikker al geworden en zijn er nieuwe haren bijgekomen. De structuur is nog wel erg draderig en wat stug, waardoor het er soms wat pluizig uit kan zien, maar dat zal nog wel ruim een half jaar duren voordat dit echt weg is. Het is nu echt op een punt dat ik dik tevreden ben met m’n kapsel en er steeds meer mee kan, al ligt dit voor een groot gedeelte ook gewoon aan de toegenomen lengte tov maand 6.

Hier de foto’s!
Goed je weer te lezen met een fijne invalshoek over het mentale gedeelte. Ik herken zo wat je schrijft. Het is een onderdeel wat je snel over het hoofd ziet, maar weldegelijk een positieve invloed heeft.

Bij mij zijn sommige haren wat pluizig en sommige normaal, met je vingertoppen voel je verschil. Het trekt wel per maand bij. Afgelopen weken had ik weer wat puistjes/korstjes, dat is dan weer een teken dat er een haar uit de huid komt. Na een dag is het puistje weg.

Ook ik ben zeer tevreden met het resultaat tot nu toe en het wordt alleen maar mooier.

Je kan op jouw foto's echt een verschil zien met een maand geleden, het haar ziet er 'dik' en 'dicht' uit. Fijne ontwikkeling voor je.

Op maar maand 8! :-)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2021-10-27 15.30.20.jpg‎ (169,3 KB, 245x gelezen)
Bestandstype: jpg 2021-10-27 15.30.25.jpg‎ (164,6 KB, 208x gelezen)
Bestandstype: jpg 2021-10-27 15.30.29.jpg‎ (158,7 KB, 183x gelezen)
Bestandstype: jpg 2021-10-27 15.31.45.jpg‎ (156,9 KB, 195x gelezen)
Bestandstype: jpg 2021-10-27 15.31.48.jpg‎ (154,5 KB, 168x gelezen)
Mazomenoz is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2021, 18:20   #64
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
8 maanden

Yo Mazomenoz, het wordt steeds voller bij je! Heel benieuwd hoe het er nu voor staat.

Vandaag 8 maanden, het wordt langer, dikker, en er komen nog steeds wat haartjes bij. Ik ben eigenlijk veel minder op dit forum en veel minder met m’n haar bezig en daar ben ik erg blij om. Ik merk nu echt hoe klaar ik ermee was om steeds onzeker te zijn over m’n haar of bezig te zijn met m’n HT. Blij dat dit voorbij is. Ik zal nog wel maandelijkse updates blijven posten!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg CBAF7132-3CA4-48F8-BC93-5D43A2F54D15.jpg‎ (141,9 KB, 130x gelezen)
Bestandstype: jpg 73BDF8B2-DE39-4178-8AE8-A0F5A1CF9B0B.jpg‎ (139,2 KB, 139x gelezen)
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 november 2021, 18:25   #65
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
En hier even m’n haar naar achter voor een idee hoe de haarlijn is:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 14B8E9D1-8333-47F0-9FE5-9B8624C7743B.jpg‎ (142,6 KB, 279x gelezen)
Bestandstype: jpg 4D2B4816-A70F-4A11-BE5D-C0FB23219730.jpg‎ (141,0 KB, 286x gelezen)
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2021, 12:18   #66
Mazomenoz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Thumbs up 8 maanden en 1 dag

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Yo Mazomenoz, het wordt steeds voller bij je! Heel benieuwd hoe het er nu voor staat.

Vandaag 8 maanden, het wordt langer, dikker, en er komen nog steeds wat haartjes bij. Ik ben eigenlijk veel minder op dit forum en veel minder met m’n haar bezig en daar ben ik erg blij om. Ik merk nu echt hoe klaar ik ermee was om steeds onzeker te zijn over m’n haar of bezig te zijn met m’n HT. Blij dat dit voorbij is. Ik zal nog wel maandelijkse updates blijven posten!
Goed je weer te lezen Ssg92! Ik heb dezelfde constatering, ik ben ook minder met dit forum bezig en ook niet meer in gedachten met de haren op mijn hoofd. Het gaat goed, het valt niet meer op en het groeit gestaag.

Ben vorige week donderdag naar kapper geweest en ook daar zien ze niet meer dat er implantaten in zitten, ze knippen en scheren er vrolijk op los.

Eigenlijk had ik gisteren moeten posten, want op 29 november is het precies 8 maanden geleden, maar door de drukte vergeten.....

Heb wat foto's bijgevoegd, just out of bed look van gisterenochtend.

Op naar maand 9.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2021-11-30 12.13.15.jpg‎ (160,8 KB, 194x gelezen)
Bestandstype: jpg 2021-11-30 12.12.12.jpg‎ (148,2 KB, 155x gelezen)
Bestandstype: jpg 2021-11-30 12.12.08.jpg‎ (159,3 KB, 144x gelezen)
Bestandstype: jpg 2021-11-30 12.12.03.jpg‎ (158,2 KB, 169x gelezen)
Mazomenoz is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2021, 11:17   #67
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Het ziet er goed uit! Fijn dat je er ook bijna niet meer mee bezig bent. Het mooiste is dat het nu nog steeds een stuk voller gaat worden, na 12 maanden zijn alle haren er en dan worden ze alsnog wat dikker. Succes!
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2021, 20:32   #68
Mazomenoz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Smile 9 maanden

Op de valreep mijn 9 maanden update zonder noemenswaardige zaken.

Deze maand is voorbij gevlogen en zonder dat ik met de implantaten bezig ben geweest. De laatste 3 dagen heb ik wel weer wat puistjes, de ervaring leert nu dat dat opkomende haartjes zijn. Het proces is nog altijd goed bezig.

Ik wens iedereen die meeleest een veilige jaarwisseling en tot volgend jaar.
Mazomenoz is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2022, 14:41   #69
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Heey Mazomenoz, thanks voor de update en de beste wensen! Het klinkt alsof alles gewoon gestaag vooruit gaat bij je en ik hoop dat dat de komende maanden nog zo blijft!

Door alle drukte rondom de feestdagen geen update gepost maar van maand tot maand is er nauwelijks verschil te zien, het wordt gewoon voller en dikker en zeker nu met de lockdown ook een stukje langer. Ik ga daarom pas weer een update posten rondom de 12 maanden met foto’s van het eindresultaat, eventueel aangevuld met foto’s na 16 maanden wanneer alles echt qua structuur hetzelfde is.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 januari 2022, 14:55   #70
Mazomenoz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Heey Mazomenoz, thanks voor de update en de beste wensen! Het klinkt alsof alles gewoon gestaag vooruit gaat bij je en ik hoop dat dat de komende maanden nog zo blijft!

Door alle drukte rondom de feestdagen geen update gepost maar van maand tot maand is er nauwelijks verschil te zien, het wordt gewoon voller en dikker en zeker nu met de lockdown ook een stukje langer. Ik ga daarom pas weer een update posten rondom de 12 maanden met foto’s van het eindresultaat, eventueel aangevuld met foto’s na 16 maanden wanneer alles echt qua structuur hetzelfde is.
Vind het een goed voornemen!

Eind maart de volgende updates, na het bezoek aan de kliniek van Eberson. Tot dan.
Mazomenoz is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2022, 13:05   #71
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
1 jaar

Het is vandaag alweer precies 1 jaar geleden sinds mijn haartransplantatie, en die tijd is achteraf voorbij gevlogen. Ik lees vaak dat mensen na 8 (of zelfs 6) maanden zeggen dat ze geen echte vooruitgang meer zien, maar ik moet zeggen dat juist de afgelopen 4 maanden er toch nog een duidelijke vooruitgang is geweest. Zelfs na 11 maanden merkte ik op sommige plekken nog nieuwe haren, en dat is maar goed ook want sommige plekken liepen nog wat achter. Nu na 12 maanden heb ik het idee dat de hele hergroei er wel doorheen zit, maar alsnog heb ik veel haren die nog langer en dikker moeten worden. Over 4 maanden zal ik wellicht nog een update posten. Ook de structuur is soms nog niet helemaal wat het was, maar ik hoor wel vaker dat dit nog wat meer tijd nodig heeft.

En dan het belangrijkste: wat heeft de haartransplantatie mij gebracht? Want de werkelijke winst zit hem in wat het psychologisch met je doet. Ik heb een aantal enorm fijne dingen gekregen door de haartransplantatie:
- Ik voel me oprecht goed over hoe ik eruit zie. Ik ben hierdoor een stuk gelukkiger (ik ben een ijdeltuit geef ik toe) en zelfverzekerder. Ik merk ook dat de aandacht en complimenten die ik krijg erg zijn toegenomen. Daar moet je geluk natuurlijk niet vandaan komen, maar dat neemt niet weg dat het erg fijn is.
- Al heel lang schatten mensen mij zo'n 2 jaar ouder in dan ik ben. Nu na mijn haartransplantatie schatten mensen mij minimaal 3 jaar jonger in. Met andere worden, ik zie er letterlijk minstens 5 jaar jonger uit.
- Ik voel me jonger. Ik ben blij dat ik dit nu op mijn 27e gedaan heb, ik heb weer het gevoel in de bloei van mijn leven te zitten. Eigenlijk had ik het zelfs liever wat eerder gedaan. Gelukkig heb ik m'n haarverlies ook onder controle, maar mocht het nodig zijn neem ik gerust nog een tweede HT. Ik heb zat grafts over. Sommige mensen raden aan te wachten tot je 35e, maar dat zou ik heel zonde gevonden hebben van de komende jaren, zeker gezien de winst in kwaliteit van leven.
- Ik ben nauwelijks met mijn haar bezig.

Dat gezegd hebbende zijn er wel een aantal kleine verbeterpunten:
- Ik zou toch wat meer dichtheid willen, zeker op sommige plekken zoals de haarlijn en in een van de inhammen, al merk ik dat die dichtheid nog steeds toeneemt en op het blote oog ook gewoon prima is.
- Op sommige plekken lijkt de HT nog niet helemaal aansluitend maar dit is wel aan het verbeteren
- Ik wil mijn haarlijn toch nog wat rechter en in het midden iets lager
- Soms ben ik niet helemaal zeker over de haarrichting op 1 zijde, maar dit bespreek ik nog met de dokter
- De structuur is nog wat anders, maar dit heeft ook tijd nodig

Al met al ben ik heel blij deze keuze genomen te hebben en heeft het me meer gebracht dan ik had verwacht. Ik had mijn haarverlies zelfs vrijwel geaccepteerd en m'n haar gemillimeterd, maar door corona leek dit toch de uitgelezen kans om de stap te zetten.

Voor de foto's heb ik dit keer mijn haar even naar achter gekamd zodat je de haarlijn goed kan zien. Normaal heb ik mijn haar eigenlijk nooit op deze manier, dus het is niet naar dit kapsel geknipt. In een andere post zal ik nog een foto zetten met hoe ik mijn haar normaal draag. De foto's zijn voor zover ik weet erg scherp en van dichtbij genomen met goed licht, imperfecties vallen hierdoor beter op, maar dit geeft tegelijkertijd wel een eerlijker beeld.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto 1 reverse (2).jpg‎ (127,8 KB, 242x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 2 reverse (2).jpg‎ (136,7 KB, 237x gelezen)
Bestandstype: jpg foto 3 reverse (2).jpg‎ (130,5 KB, 224x gelezen)

Laatst gewijzigd door Ssg92; 24 maart 2022 om 13:12
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2022, 15:34   #72
eldee070dh
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 augustus 2021
Berichten: 123
Geslacht:
Mooi resultaat man, gefeliciteerd! Goed om te lezen dat je zelfs na 8 maanden nog resultaat boekt, ik zit nu op bijna op 6 en ben nog niet helemaal tevreden.

Veel plezier met je haardos
eldee070dh is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2022, 18:10   #73
Mazomenoz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Thumbs up

Goed je weer te lezen en de foto's te zien! Het resultaat mag er echt zijn en ik snap je verbeterpunten. Goed dat je ze deelt, het helpt mij om er ook zo over na te gaan denken.

Ben benieuwd wat Eberson van het resultaat vindt.
Mazomenoz is offline   Met citaat reageren
Oud 29 maart 2022, 00:01   #74
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mazomenoz Bekijk bericht
Goed je weer te lezen en de foto's te zien! Het resultaat mag er echt zijn en ik snap je verbeterpunten. Goed dat je ze deelt, het helpt mij om er ook zo over na te gaan denken.

Ben benieuwd wat Eberson van het resultaat vindt.

Thanks man! Ja ben ik ook benieuwd naar! En benieuwd naar jouw update! Zal nu binnenkort komen zeker
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 maart 2022, 14:05   #75
Mazomenoz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 november 2020
Berichten: 33
Geslacht:
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ssg92 Bekijk bericht
Thanks man! Ja ben ik ook benieuwd naar! En benieuwd naar jouw update! Zal nu binnenkort komen zeker


Op 13 april ben ik uitgenodigd bij Eberson voor de eindcontrole. Na deze controle schijf ik een update hier en post foto's.

Overigens kan ik er nu al wel kort over zijn: ik ben erg tevreden en ook bij mij is het nog steeds in ontwikkeling, er duiken nog altijd nieuwe haren op.
Mazomenoz is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
eberson hair clinic

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.