Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 maart 2021, 18:12   #1
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Gemiddeld aantal grafts per cm 2

Goedenavond allemaal,

Ik onderga binnenkort een haartransplantatie en daarbij is het mogelijk om ongeveer 40% van de dekking te bereiken die ik op mijn krans heb.

Nou ben ik erg nieuwsgierig wat dat ongeveer inhoudt qua aantal grafts per cm 2. Ik ben zelf 30 jaar en ik schat op basis van de haardichtheid op mijn krans dat daar ongeveer tussen de 70 en 80 grafts per cm 2 zitten.

Ik denk dus dat het mogelijk zo moeten zijn om rond de 35 grafts per cm 2 te laten plaatsen aan de voorzijde.

Ik ben heel nieuwsgierig of deze inschatting klopt en wat een gemiddeld aantal grafts per cm 2 is wat te bereiken valt na de eerste haartransplantatie.

Ik lees uiteenlopende getallen tussen de 20 en 55 grafts per cm 2 na een eerste behandeling. Echter zijn er ook mensen die beweren dat 80 grafts per cm 2 na één behandeling mogelijk zijn. Ik ben heel benieuwd wat een algemeen gemiddelde is.

Ik begrijpelijk natuurlijk wel dat het afhangt van hoeveel ruimtes er moeten worden gevuld. Je hebt natuurlijk maar een beperkte hoeveelheid van circa 5500 grafts op je krans zitten.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2021, 09:40   #2
Dave12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2021
Berichten: 143
Geslacht:
Zelf vind ik een dichtheid van 30/35 grafts per cm2 op een kaal gebied niet acceptabel.
Er vanuit gaande dat dit 40 procent is van de “eerdere” dichtheid.
Maar dit is afhankelijk van de situatie.
Heb je enkel inhammen, kan je gaan voor een hogere dichtheid.
Heb je toevallig foto’s?
Dave12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 maart 2021, 12:46   #3
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave12345 Bekijk bericht
Zelf vind ik een dichtheid van 30/35 grafts per cm2 op een kaal gebied niet acceptabel.
Er vanuit gaande dat dit 40 procent is van de “eerdere” dichtheid.
Maar dit is afhankelijk van de situatie.
Heb je enkel inhammen, kan je gaan voor een hogere dichtheid.
Heb je toevallig foto’s?
Bedankt voor je reactie Dave.

De eerdere dichtheid voorop is al heel lang geleden. Misschien al wel ruim 10 jaar geleden. Ik schat deze nu nog lager dan 40% ten opzichte van mijn krans en mijn kliniek heeft aangegeven het voorop ook iets dikker te kunnen maken ten opzichte van hoe het nu is.

Ik moet zeggen dat ik bij lang haar ook nauwelijks tot niet merk dat het voorop dunner is dus opzich maak ik me niet zo'n zorgen.

Ik heb aardig grote inhammen, voorop een dunbezaaid gebied en op mijn kruin een kleine kale ruimte van 3 bij 3 (aldus mijn behandelaar).

Zie de foto's in de bijlage.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20210310_124008.jpg‎ (142,9 KB, 114x gelezen)
Bestandstype: jpg 20210310_123533.jpg‎ (126,1 KB, 108x gelezen)
Bestandstype: jpg 20210310_123520.jpg‎ (126,6 KB, 104x gelezen)
Bestandstype: jpg 20210310_123507.jpg‎ (133,2 KB, 133x gelezen)

Laatst gewijzigd door FVDS; 10 maart 2021 om 13:53
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2021, 09:49   #4
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie Dave.

De eerdere dichtheid voorop is al heel lang geleden. Misschien al wel ruim 10 jaar geleden. Ik schat deze nu nog lager dan 40% ten opzichte van mijn krans en mijn kliniek heeft aangegeven het voorop ook iets dikker te kunnen maken ten opzichte van hoe het nu is.

Ik moet zeggen dat ik bij lang haar ook nauwelijks tot niet merk dat het voorop dunner is dus opzich maak ik me niet zo'n zorgen.

Ik heb aardig grote inhammen, voorop een dunbezaaid gebied en op mijn kruin een kleine kale ruimte van 3 bij 3 (aldus mijn behandelaar).

Zie de foto's in de bijlage.
Ik ben erg benieuwd of iemand hier een reactie op kan geven
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2021, 10:45   #5
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Hoeveel grafts/cm² je kan halen na een eerste HT is afhankelijk van degene die de incisies maakt en degene die de grafts erin plaatst.

Dit ligt in NL tussen de 25 - 60 grafts/cm².

30/35 aan de voorkant vind ik vrij laag. Hoeveel grafts worden er totaal geplaatst?
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2021, 20:18   #6
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Hoeveel grafts/cm² je kan halen na een eerste HT is afhankelijk van degene die de incisies maakt en degene die de grafts erin plaatst.

Dit ligt in NL tussen de 25 - 60 grafts/cm².

30/35 aan de voorkant vind ik vrij laag. Hoeveel grafts worden er totaal geplaatst?
Rond de 2000 grafts man. Mijn inhammen zijn wel echt behoorlijk diep, zie bovenstaande foto's.
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2021, 21:16   #7
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Rond de 2000 grafts man. Mijn inhammen zijn wel echt behoorlijk diep, zie bovenstaande foto's.

Ik zou even overleggen met je behandelaar of hij/zij wat meer grafts kan plaatsen. Met 2500 zou je meteen een veel betere dekking hebben voor het afgetekend gebied en dat is relatief gezien niet veel belastender voor jouw donor.

Verder zie ik dat je kruin nog niet zo leeg is. Dus een behandeling i.c.m. medicatie om verdere haaluitval tegen te gaan, zit je hopelijk komende jaren goed.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2021, 22:34   #8
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Ik zou even overleggen met je behandelaar of hij/zij wat meer grafts kan plaatsen. Met 2500 zou je meteen een veel betere dekking hebben voor het afgetekend gebied en dat is relatief gezien niet veel belastender voor jouw donor.

Verder zie ik dat je kruin nog niet zo leeg is. Dus een behandeling i.c.m. medicatie om verdere haaluitval tegen te gaan, zit je hopelijk komende jaren goed.
Bedankt voor je reactie man! Blij met je advies. En wat zou jij qua medicatie aanraden? (Ik zelf neig naar Essengen 6 al schrijft mijn kliniek mij 0,15mg dutasteride voor).
FVDS is offline   Met citaat reageren
Oud 17 maart 2021, 23:54   #9
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVDS Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie man! Blij met je advies. En wat zou jij qua medicatie aanraden? (Ik zelf neig naar Essengen 6 al schrijft mijn kliniek mij 0,15mg dutasteride voor).

Geen dank kerel.

Ik raad mijn patienten of essagen6 of finasteride 0,5 p/d aan. Ik gebruik zelf al jaren essagen6 en ik zie goede resultaten bij mijn patiënten. Soms is zelfs een HT niet eens nodig.

Essagen wel 10 dagen voor behandeling staken.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 18 maart 2021, 07:07   #10
FVDS
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2021
Berichten: 396
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Geen dank kerel.

Ik raad mijn patienten of essagen6 of finasteride 0,5 p/d aan. Ik gebruik zelf al jaren essagen6 en ik zie goede resultaten bij mijn patiënten. Soms is zelfs een HT niet eens nodig.

Essagen wel 10 dagen voor behandeling staken.

Nogmaals bedankt! Trouwens echt indrukwekkend het resultaat wat je ziet als je op jou link klinkt. 👏
FVDS is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.