Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 juni 2021, 19:34   #1
Adam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Fuegenix mei 2021 (1800 grafts)

Hallo allemaal

Ik heb dit forum een jaar lang gevolgd en uiteindelijk toch een HT ondergaan. Mede door jullie ervaringen en advies heb ik naar mijn gevoel de juiste keuze gemaakt, waarvoor dank!

Heb een lange tijd getwijfeld maar zag mijn inhammen steeds groter worden en stoorde me er ontzettend aan.

Lastigste was de juiste kliniek uitzoeken. Daar heb ik maanden mee geworsteld want je hoort/leest veel positieve als negatieve verhalen. Overigens ook bij 3 klinieken op consult geweest. In mei 2021 met dr. Munib van Fuegenix gesprek gehad. Las op dit forum goede ervaringen met deze arts en was onder de indruk van de haarlijnen die hij geproduceerd had
De arts doe de HT ook zelf. Ik wou ook absoluut niet overgeleverd worden aan assistentes etc.

Consult:

Een heel ontspannen gesprek met Munib gehad. Totaal geen verkoop verhaal of opdringerigheid, wat ik kon waarderen. Munib heeft wat lijntjes op mijn voorhoofd getekend en laten zien waar de nieuwe haarlijn zou zitten. Zou neerkomen op 1800 grafts met een dichtheid van 60 grafts/cm2.
Ik was een beetje bang dat 60 grafts/cm2 een overkill zou zijn. Had namelijk het e.e.a. gelezen. De arts was zeer zeker van zijn zaak en gaf aan dat zijn grafts altijd uitkomen. (Achteraf geen spijt van gehad)

HT kon eventueel in augustus plaatsvinden. Ik wilde er nog even over nadenken. Paar dagen later weer contact met Munib gezocht. Ik wou er voor gaan. Het was letterlijk nu of nooit.
Ik had ook het geluk dat er iemand had afgezegd en kon eind mei de HT laten doen

Dag 1

Er is hier veel over geschreven dus ik hou het kort.
Om 07.15 uur in Bergen op Zoom. Rond 16.00 uur klaar. Heb misschien een hogere pijngrens, maar heb weinig van de verdoving etc gevoeld. Enige nadeel is dat het een lange zit is. Ben best een actief persoon en urenlang op je buik en daarna op je rug liggen is niet voor mij gemaakt

Na ongeveer een uur kwam de assistente binnen. Zij heeft de grafts uit het donorgebied gesorteerd en ondersteunde de arts nog enkele uurtjes.

*Volgens de arts groeit mijn haar in het ontvangstgebied in meerdere richtingen. Schijnt meer een vrouwending te zijn. Was mij eerder ook opgevallen toen ik gemillimeterd haar had. Wist alleen niet dat ik vrouwelijk haar had
Hierdoor had de arts het bestaande haar voor de HT niet helemaal kaalgeschoren. Dit om tijdens de HT te kunnen zien wat de natuurlijke groeirichting was, zodat hij de grafts onder de juiste hoek er in kon plaatsen. Hier werd ik wel even blij van. Was leuk om te horen dat hij er zo zorgvuldig mee om ging.

Na de HT kreeg ik een tas met inhoud mee en nam de arts de instructies met mij door. Daarna zelf naar huis gereden. Dat kon prima.

Dag 2 t/m 8

Ben dus een van de gelukkigen, want geen pijn of jeuk gehad. Op dag 2 en 3 een hele lichte zwelling die alleen ik zelf kon opmerken. Dit gekoeld met de ice pack en op de 4e dag was er niets meer van te merken.
Door rechtop slapen wel wat last van mijn nek gehad. Overigens iedere dag 1x 400mg Ibuprofen bruisgranulaat gebruikt, en af en toe een Ibuprofen pilletje. Schijnt goed te werken tegen ontstekingen na HT.

Dag 9

Vandaag is het dag 9 na de HT. Meeste korstjes in ontvangstgebied zijn uitgevallen. Vandaag kon ik ook pas echt de nieuwe haarlijn en de dichtheid zien. Ben er zeer tevreden over!! Het ziet er natuurlijk uit (wat ik ook wou) en de dichtheid is beter dan ik verwacht had.


O ja, niet onbelangrijk de prijs. Heb er 5.800,- voor betaald. Het is iets meer dan bij andere klinieken, maar heb bewust voor Fuegenix gekozen. Het is even slikken qua geld maar heb er een mooie natuurlijke haarlijn voor teruggekregen. Zeg wat je wilt maar deze arts is een artiest.

5 foto's toegevoegd. De 1e is voor de HT. 2 dag er na. En de laatste 2 van 9 dagen na de HT.

Zal hier straks in de aankomende tijd meer foto's plaatsen. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Adam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2021, 19:35   #2
Adam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2021
Berichten: 4
Geslacht:
foto's vergeten
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 0_0.jpg‎ (50,8 KB, 417x gelezen)
Bestandstype: jpg 1_1.jpg‎ (125,5 KB, 380x gelezen)
Bestandstype: jpg 1_2.jpg‎ (50,9 KB, 297x gelezen)
Bestandstype: jpg 9_1.jpg‎ (149,7 KB, 346x gelezen)
Bestandstype: jpg 9_2.jpg‎ (152,6 KB, 249x gelezen)
Adam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2021, 03:14   #3
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Mooi man, niks op aan te merken. Wat nu telt is dat je weet dat er met zorgvuldigheid gewerkt is en dat daarmee bij anderen consistente kwaliteit af is geleverd. Min of meer zekerheid hebben in deze maanden (waarin je niet echt op je mooist zult zijn) dat jij gewoon niet over een paar maanden tot de ontdekking gaat komen dat je haarlijn onnatuurlijk is opgebouwd met te dikke grafts of multi-grafts vooraan, de dichtheid niet oke is, de haarrichting niet overeenkomt of dat er andere knullige fouten zijn gemaakt. Ik zou het heel vervelend vinden om in deze eerste maanden twijfels te hebben of het goed komt... Of dat de kans bijv. 25% is bij een goedkopere en sneller werkende kliniek dat je na 8-10 maanden moet gaan leuren voor een herstelbehandeling... Je hebt gekozen voor kwaliteit en dat voelt nu erg solide, toch?

Ben benieuwd naar het resultaat! Succes met het verdere herstel!
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2021, 09:01   #4
DRMR35
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2019
Berichten: 98
Geslacht:
Succes, ziet er goed uit. Wel een heleboel EUR voor weinig haren om eerlijk te zijn.
DRMR35 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2021, 12:18   #5
Adam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DRMR35 Bekijk bericht
Succes, ziet er goed uit. Wel een heleboel EUR voor weinig haren om eerlijk te zijn.
Het is inderdaad veel geld. Maar wat Roob ook zei, ik zit nu echt lekker in mijn vel. Hoef me niet druk te maken of het goed gaat komen. Zal ook geen extra geld uit moeten geven voor hersteloperaties.
Zag er best tegenop om het uberhaupt te laten doen. Dan maar in een keer goed en ben ik er van af dacht ik zo.

Het liefst was ik naar Bisanga of Feriduni gegaan, maar dat ging m financieel niet worden. En Fuegenix is letterlijk - the next best thing.
Kijk maar naar de foto's van anderen die bij deze kliniek zijn behandeld. Dat is ook de reden waarom ik het hier heb laten doen. En geloof mij maar, deze arts gaat in de toekomst veeeel meer geld vragen. Dan is het echt niet meer te betalen.
Adam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2021, 12:30   #6
DRMR35
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2019
Berichten: 98
Geslacht:
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam1 Bekijk bericht
Het is inderdaad veel geld. Maar wat Roob ook zei, ik zit nu echt lekker in mijn vel. Hoef me niet druk te maken of het goed gaat komen. Zal ook geen extra geld uit moeten geven voor hersteloperaties.
Zag er best tegenop om het uberhaupt te laten doen. Dan maar in een keer goed en ben ik er van af dacht ik zo.

Het liefst was ik naar Bisanga of Feriduni gegaan, maar dat ging m financieel niet worden. En Fuegenix is letterlijk - the next best thing.
Kijk maar naar de foto's van anderen die bij deze kliniek zijn behandeld. Dat is ook de reden waarom ik het hier heb laten doen. En geloof mij maar, deze arts gaat in de toekomst veeeel meer geld vragen. Dan is het echt niet meer te betalen.
Daar gaat het ook om Jij moet je er goed bij voelen
DRMR35 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2022, 21:23   #7
Adam1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2021
Berichten: 4
Geslacht:
9 MAANDEN VERDER

Hoi allemaal,

Ondertussen weer 9 maanden verder. Sinds ik heel blij ben met mijn nieuwe haarlijn, maar besloten om wat foto's te delen.
Ben super blij dat ik het gedaan heb. Je ziet niks meer van de operatie en het ziet er verder heel natuurlijk uit. Kan mijn haar weer achterover kammen en zo in stijl brengen. Sinds jaren kan ik het weer normaal dragen zonder dat ik kale plekken zie.
Ik denk dat het eindresultaat pas over 3 maanden komt, want zie dat de haren nog steeds dikker worden en krijg nieuwe haargroei er bij.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1.jpg‎ (137,5 KB, 352x gelezen)
Bestandstype: jpg 2.jpg‎ (142,4 KB, 298x gelezen)
Bestandstype: jpg 3.jpg‎ (145,4 KB, 265x gelezen)
Adam1 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2022, 11:36   #8
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Zie deze nu pas. Ziet er natuurlijk uit, zachte volle haarlijn. Thanks voor de update.
__________________
Art-gallery:
https://fuegenix.nl/art-gallery/


Ervaringen op Haarweb over FueGenix Haarkliniek:
http://www.haarweb.nl/forum/tags.php?tag=fuegenix
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
1800 grafts, fuegenix, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.