Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 maart 2008, 21:15   #1
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
organisatie voor testen producten??

Een van onze leden (op het hirsutismeforum)vroeg zich op het forum af of er in feite een organisatie bestaat die producten (in dit geval haargroeivertragende en reducerende producten in de hoop de haargroei te remmen en doen stoppen, voor mensen met overbeharing dus) test, en waar je je naartoe kunt richten, in dit geval bijvoorbeeld, indien je het gevoel hebt dat het in feite oplichting is, of neit helemaal kommilfoo??

Is er iemand die hierop een antwoord weet???

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2008, 10:59   #2
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Misschien dom antwoord maar kunnen we zelf niet iets overzichtelijks opzetten. Veel nieuwe mensen verdwalen hier vanwege de hoeveelheid info en de verspreid ervan. Vaag idee misschien maar iedereen heeft hier wel iets een keer geprobeerd. Wat als er een enquete per groep komt en de moderaters per groepe alle middelen op een rij zetten en we met sterren kunnen aangeven welk middel goed werkt met eventueel commentaar en gebruiksaanwijzing. Daarnaast een zwarte lijst voor middelen/bedrijven die niet voldoen. We hebben best veel mensen die precies weten waar een middel aan kan voldoen. Nu zit veel info in de discussies zelf verwerkt, als je die discussie gemist hebt of je moet eerst 12 blazijden doorwerken ontgaat je al snel iets.

Niet helemaal een antwoord op je vraag maar het juridisch heel moeilijk om iemand aan te pakken en het kost veel geld.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2008, 11:47   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martje kerkhof Bekijk bericht
Een van onze leden (op het hirsutismeforum)vroeg zich op het forum af of er in feite een organisatie bestaat die producten (in dit geval haargroeivertragende en reducerende producten in de hoop de haargroei te remmen en doen stoppen, voor mensen met overbeharing dus) test, en waar je je naartoe kunt richten, in dit geval bijvoorbeeld, indien je het gevoel hebt dat het in feite oplichting is, of neit helemaal kommilfoo??
Er is de Voedsel en Waren Autoriteit, voor wanneer het bijvoorbeeld kruidenpreparaten betreft, maar ik geloof dat die naar veiligheid in gebruik kijken en niet of claims op succes ook reeel zijn.

Een bekende test-organisatie is natuurlijk ook de consumentenbond. Ik ben geen lid, dus weet ik niet precies wat er op hun medicijnenwijzer allemaal te vinden is.

En er zijn natuurlijk de Europese goedkeurende autoriteit voor medicijnen, EMEA en het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen in Nederland.

Die laatste beoordeelt ook kruidenpreparaten en nieuwe voedingsmiddelen. Ik weet ook niet precies hoe de verantwoordelijkheden liggen tussen EMEA, CBG en VWA ... als je echt iets wil, dan is de consumentenbond misschien wel de beste ingang.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2008, 00:27   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Vroeger bood de website van Achmeahealth veel goede informatie van Ivan Wolffers, die ook steeds met een nieuwe uitgave komt van zijn medicijnengids:



Ivan Wolffers: Vijf jaar lang heeft Achmea mijn database gebruikt op haar website. Op het hoogtepunt van de samenwerking trok die site 400.000 unieke bezoekers per maand, waarvan 70% mijn deel raadpleegde en daar ook lang rondneusde. Iets om trots op te zijn. Op 1 juli 2006 kwam die samenwerking tot een einde door herorganisatie bij achmeahealth en door verschil van inzicht over wat zo'n site moet bieden.
Er wordt momenteel gewerkt aan een nieuwe site in een nieuw samenwerkingsverband. Over niet al te veel tijd is die te bezoeken. Het wordt een grotere site, met veel interactieve mogelijkheden. Ook een site die zich met meer bezig gaat houden dan alleen medicijnen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 21 maart 2008, 20:42   #5
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
In België is dat dus de testaankoop waartoe je je kunt richten(in Nederland is dat dus blijkbaar het lijstje van Anthonieh), hoewel ik betwijfel dat ze iets dergelijks zullen opnemen in hun testen.

Enfin, als poging om zelf een lijstje op te stellen, naar aanleiding en met alle reacties en eigen en andermans ervaringen in het achterhoofd, voor producten voor ongewenste haargroei (blijvend) te verwijderen;

Dus nogmaals voor de zoveelste keer;
Kalo, Vaniqa, Bioxet, Miracle Hair Remover, etc, etc, en vergelijkbare smeersels, hebben vooralsnog geen blijvend effect behaald, wel heeft vaniqa een vertragend effect op de haargroei volgens een lid(geen blijvende haarverwijdering). Het is dus over het algemeen zonde hier geld aan uit te besteden, daar de producten toch meestal vrij duur zijn, in verhouding, en het resultaat zeker niet in verhouding tot de prijs van bv een goede laser of IPl behandeling (indien je huid en haartype hiervoor in aanmerking komt).

De werking van Epilar system is twijfelachtig bij overbeharing en hirsutisme, heb ik de indruk(eigen en andermans ervaringen). Dit schijnt wel goede resultaten te bekomen bij mensen met een normaal (en vooral een licht)beharingspatroon.
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2008, 20:54   #6
Petlover
Gaby
 
Petlover's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2008
Berichten: 13
Op de consumentenbond is in zijn geheel niets over overbeharing of ontharing te vinden. Wel een beetje een gemis vind ik. Misschien vinden zij het niet echt een geneesmiddel, maar er staat ook niets bij de algemene onderzoeken. Ik kan niet echt ontdekken of je producten kan laten testen, volgens mij doen ze dat allemaal op eigen initiatief.
__________________
Robin, Susie, Herrie, Donky, Milky Way, Japie en Skippy
Petlover is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval producten bij Drogisterij.net? Pieter19 Medicijnen/haargroeimiddelen 2 26 april 2005 07:09
Producten van het merk 5.99 stefanD Medicijnen/haargroeimiddelen 2 29 maart 2005 22:30
nieuwe producten op mijn site Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 29 30 november 2003 17:35
andere producten hans Medicijnen/haargroeimiddelen 5 9 april 2002 17:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.