Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 juli 2004, 00:44   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Finasteride/propecia/proscar vraagjes

Beste en lieve mensen,

Als er binnen 2 jaar geen fatsoenlijk middel op de markt komt wil ik toch eens gaan kijken naar iets als finasteride, propecia en proscar. Ik schat dat ik nog wel een paar jaartjes (2 of 3 jaar) verder kan. Dan is het hopelijk nog niet zo ver dat het langer duurt om zoveel mogelijk terug te krijgen en dat het echt heel zichtbaar is. Beter voorkomen dan genezen zeggen we maar.

Maar nu heb ik wat vraagjes. Ik heb ten eerste vrij veel lichaamshaar. Niet overmatig, maar toch vrij veel. Op mijn armen, benen en buik en een stevige baardgroei. Ik ben hier wel blij mee en ik zou het niet willen verliezen. Heb ik hier kans op met het gebruik van finasteride, propecia of proscar? En zo ja, als je de kuur stopt, komt het dan gewoon weer terug?

Zoals bekend is, hoef je niet te verwachten dat je inhammen dichtgroeien. Dit vind ik niet zo'n punt gezien mijn mening dat inhammen wel iets moois hebben, mits het overige haar een beetje van goede kwaliteit is. Maar wat ik mij dan afvraag, hoever groeit het dan terug? Waar ligt de grens tussen inhamgedeelte en bovenopgedeelte?

Bedankt en met vriendelijke groet,

Haarmannetje
"Uw man in het haar"
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 00:48   #2
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
als je van natuurlijke producten houdt, waarom probeer je dan niet eerst een natuurlijk DHT-remmer ?
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 09:22   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Of je nu een natuurlijke of een chemische DHT-remmer gebruikt, dat maakt niets uit, lijkt mij. Niet alles wat natuurlijk is, is per definitie gezonder.

Ik blijf bij het veilige natuurlijke tot het laatste moment, maar ja, als het echt niet anders kan .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 10:12   #4
sabine
Sabine
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Berichten: 18
Exclamation Haarmiddelen zonder schadelijke stoffen en chemicalien

Bericht verwijderd door Webmaster.
Ongewenste reclame! Zie: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3733

Laatst gewijzigd door Webmaster; 23 juli 2004 om 15:00
sabine is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 10:16   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar nu heb ik wat vraagjes. Ik heb ten eerste vrij veel lichaamshaar. Niet overmatig, maar toch vrij veel. Op mijn armen, benen en buik en een stevige baardgroei. Ik ben hier wel blij mee en ik zou het niet willen verliezen. Heb ik hier kans op met het gebruik van finasteride, propecia of proscar? En zo ja, als je de kuur stopt, komt het dan gewoon weer terug?
Ik ben zelf ook niet onbehaard en ik heb niets gemerkt van minder wordend lichaamshaar. Ik vind dat zelf erg jammer want ik had liever niet die bosjes overal maargoed In theorie zou fina wel iets moeten doen tegen lichaamsbeharing, aangezien DHT verantwoordelijk is voor haargroei op het lichaam en haarverlies op de scalp. In praktijk blijkt finasteride in z'n eentje toch niet echt een goed middel te zijn tegen lichaamshaar en hirsutisme, dus ik denk niet dat je bang moet zijn voor een afname aan lichaamshaar.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Zoals bekend is, hoef je niet te verwachten dat je inhammen dichtgroeien. Dit vind ik niet zo'n punt gezien mijn mening dat inhammen wel iets moois hebben, mits het overige haar een beetje van goede kwaliteit is. Maar wat ik mij dan afvraag, hoever groeit het dan terug? Waar ligt de grens tussen inhamgedeelte en bovenopgedeelte?
Dat verschilt natuurlijk bij iedereen. Fina zorgt niet voor hergroei bij de inhammen, maar wel voor BEHOUD! Dus als je nu begint met fina zullen je inhammen niet veel meer veranderen.

Beste haarman, ik zou als ik jou was niet te lang wachten met het beginnen van finasteride. Neem het ofwel niet, ofwel nu. Het heeft geen zin om het nog 2/3 jaar uit te stellen. Bij de meeesten is het gewoon nog steeds zo dat iedere haar die je verliest, niet meer terugkomt. Dus hoe eerder je aan fina begint, hoe beter. (slechts 5% van de fina-gebruikers krijgt erg goede teruggroei bij de kruin!!)

Ik vind het ook niet echt jofel dat ik iedere dag zo'n pil moet doorslikken, maar ik zie het ook maar als iets tijdelijks. Het wachten is op een beter middel wat het gebruik van fina/duta op een gegeven moment over kan nemen.

En neem van mij aan: fina is zo'n verschrikkelijk licht medicijn, die gok kun je makkelijk nemen. Ik ben bang dat als je het nu niet doet, je over 2/3 jaar spijt hebt als haren op je hoofd () (die je dan misschien nauwelijks meer hebt )


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Haarmannetje
"Uw man in het haar"
LOL
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 11:52   #6
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Laurens, maar hoe kan iets lichts als finasteride (wat dus niet sterk genoeg is voor het terugdringen van lichaamsbeharing) wel sterk genoeg zijn om de hoofdharen te behouden en zelfs hergroei mogelijk maakt?

Wat zijn jouw ervaringen? Werkt het bij jou?

De reden waarom ik denk er nog even mee te wachten heeft ermee te maken, dat het bij mij heel langzaam gaat allemaal. Ik heb overduidelijk het patroon van mijn vader (haarkleur, type, structuur, patroon van haaruitval enzovoort) en bij hem ging het ook echt heel langzaam. Hij had op zijn 23ste al grote inhammen, maar pas op zijn 30ste werd het achter echt zichtbaar.

Maar ik zal er nog even over nadenken. Even afwachten nog hoe het gaat met RK19.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 11:53   #7
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Sabine, je bent aan het crossposten. Een herkenbare eigenschap van mensen die op een forum niets anders willen dan eigen producten aan de man brengen. Dat je er een eigen topic over post oké, maar ga dat soort dingen niet posten in topics die over hele andere onderwerpen gaan.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2004, 21:49   #8
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Er bestaat kans dat je lichaamsbeharing wat minder wordt, maar dat effect is vaak nihil. hoe kom ik aan deze info eigenlijk, had het ergens gelezen mbt tot onderzoeken over DHT remmers en hun bijwerkingen, heb geen link op het moment.

En dat Neways.....tja...geen woord meer aan vuil maken mensen. Ieder zichzelf respecterend pharmaceutisch bedrijf komt met een onafhankelijk onderzoek dat aantoont dat hun product werkt, zoniet zet dan hele grote vraagtekens dus ook bij Innovate helaas.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
wat vraagjes jemig Medicijnen/haargroeimiddelen 18 19 maart 2004 13:36
vraagjes aan Pindakaas kobus Medicijnen/haargroeimiddelen 5 24 december 2003 00:28
Vraagjes voor Searcher Raymond79 Haarwerken 35 9 oktober 2003 17:04
Vraagjes van een newbie Raymond79 Haarwerken 2 9 augustus 2003 12:30
Voostellen en vraagjes.... Edith Hirsutisme - Algemeen 0 29 januari 2002 22:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.