Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 januari 2005, 21:42   #16
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Ik vond een wat uitgebreider nieuwsbericht:

Citaat:
Tasjesdief kwam net van rechter

HANS VAN DER BEEK en MALIKA SEVIL


AMSTERDAM - Slechts enkele uren voordat de negentienjarige tasjesdief Ali el Bejjati maandagavond in de Derde Oosterparkstraat werd doodgereden door de vrouw die was bestolen, stond hij nog voor de rechter voor een gewapende overval. De officier van justitie eiste twee jaar celstraf tegen hem.

El Bejjati werd ervan verdacht op 11 mei 2004 een medewerker van de Xenos in de Kalverstraat te hebben bedreigd met een vuurwapen. Hij zou het slachtoffer hebben vastgetaped en hem een mes of een ander puntig voorwerp op de keel hebben gezet. Ondertussen zou hij hebben geroepen dat hij de medewerker zou neerschieten.

El Bejjati werd op 26 mei opgepakt. Na bijna vier maanden hechtenis werd hij op 16 september voorlopig vrijgelaten, omdat volgens persrechter Marjoke van Kamp 'zijn broer hem een alibi had gegeven voor het moment van de overval'. In november 2000 werd hij ook al opgepakt voor een tasjesroof in Amsterdam-Oost. Hij kreeg toen 42 dagen jeugddetentie en dertig uur taakstraf.

Afgelopen maandag om negen uur stond El Bejjati voor de rechter in de Xenos-zaak. Hij ontkende iedere betrokkenheid. Zijn advocate, J. Kleiweg, weigert commentaar.

El Bejjati zou samen met een maat op die bewuste dinsdag om half negen 's ochtends met een helm op en donkere kleding aan de Xenos zijn binnengelopen. Er waren nog geen klanten in de winkel. Toen bleek dat de bedrijfsleider de sleutel van de kluis niet had, werd hij gefouilleerd. El Bejjati zou hem volgens justitie meermalen een pistool tegen het achterhoofd hebben gezet en daarbij hebben geroepen dat hij hem dood zou schieten.

Het slachtoffer werd met tape vastgeplakt aan een bureaustoel. Ook zou El Bejjati hem een klap hebben gegeven met het vuurwapen en hem hardhandig met zijn hoofd tegen de tafel hebben geduwd. Uiteindelijk vertrokken de daders zonder buit.

Dit weekend wordt het lichaam van El Bejjati naar Marokko gevlogen. Daar zal hij worden begraven.
http://www.parool.nl/nieuws/2005/JAN/19/p1.html
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2005, 21:42   #17
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Als iemand mij ook zo probeerde te beroven, zou ik hem ook zonder na te denken zijn graf in rijden.....
Ik zou hier niet eens over na denken.
Eigen schuld dikke bult.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2005, 21:43   #18
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Die vrouw is een heldin.


Natuurlijk gaat ze daarvoor keihard afgestraft worden dankzij het Nederlands 'rechtssysteem'... KOTS KOTS KOTS KOTS
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2005, 21:56   #19
Uitgeblust
Alle beetjes helpen!
 
Uitgeblust's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 224
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Die vrouw is een heldin.


Natuurlijk gaat ze daarvoor keihard afgestraft worden dankzij het Nederlands 'rechtssysteem'... KOTS KOTS KOTS KOTS
Yep. Een straf zoals het een ieder burger die het strafrecht respecteert betaamt!

Citaat:
Beroofde automobiliste verdacht van doodslag

Uitgegeven: 19 januari 2005 20:02
Laatst gewijzigd: 19 januari 2005 21:47

AMSTERDAM - De 43-jarige automobiliste die nadat zij beroofd was één van de daders in Amsterdam doodreed, wordt verdacht van doodslag. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam woensdag bekendgemaakt. De vrouw moet donderdagmiddag voor de rechter-commissaris van de rechtbank in Amsterdam verschijnen.


Uit onderzoek van politie en justitie is tot nu toe gebleken dat zij maandag met opzet over ongeveer 50 meter hard achteruit is gereden in reactie op het stelen van haar tas uit de auto. Daarbij heeft zij de brommer en de overleden man geraakt. De 19-jarige Amsterdammer raakt bekneld tussen de auto en de boom waartegen de vrouw tot stilstand kwam. Hij overleed aan de gevolgen daarvan.

Justitie verdenkt de automobiliste in de eerste plaats van "het nemen van een onaanvaardbaar risico, hetgeen in juridische zin de verdenking oplevert van doodslag", zo luidt de verklaring van het OM. De officier van justitie denkt dat gezien de ernst van de feiten de rechter-commissaris kan beslissen dat de vrouw langer vast moet blijven zitten.
__________________
Current regimen:
- Propecia (1mg finasteride op di/do/za, geen generieke tabletten, sinds 08/2003)
- Minoxidil 5% (officieel merk Rogaine, éénmaal daags 's avonds op de droge hoofdhuid, sinds 01/2005)

Resultaat tot nu toe: vergreet hergroei, ga voor behoud.

Laatste update: 16-07-2007

Leeftijd: 24 | Norwood schaal: II | Kosten: ca. € 45,- maandelijks

Klik: veel gestelde vragen!
Uitgeblust is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 10:31   #20
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
De reactie van die vrouw is er een uit pure frustratie, omdat politie haar werk niet doet, en omdat het rechtssysteem criminelen beschermt. Mag ze zichzelf en haar bezittingen niet beschermen? Had ze gewoon moeten toekijken hoe die Marokkanen alwéér een slachtoffer hadden gemaakt?

Citaat:
Da_Was_Ik_Nie had ons via de nieuws-submit te melden:

Morgenmiddag wordt er in Amsterdam een stille tocht gehouden voor de dood gereden 19-jarige notoire tasjesdief Ali el B. Vrienden, familieleden en buurtbewoners zullen aan de tocht deelnemen. De gemeente Amsterdam maakt geen bezwaar tegen de stille tocht. Burgemeester Cohen zal zich als hoofd van de politie bezighouden met de route en de begeleiding van de tocht, liet een woordvoerster van de gemeente Amsterdam weten. Vanuit de gemeente wordt er niet deelgenomen aan de tocht.

De vrouw die door het Openbaar Ministerie (OM) verantwoordelijk wordt gehouden voor de dood van El B., de 43-jarige Germaine C., wordt later vandaag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die beslist of ze langer moet blijven vastzitten.

De stille tocht begint vrijdag rond 14.00 uur bij het Centraal Station en voert naar de plek in de Derde Oosterparkstraat waar de tasjesrover de dood vond.

Update 15:53
Kamerlid Geert Wilders spreekt schande van de stille tocht die de nabestaanden van Ali el B. morgen willen houden. Helemaal ''schandalig'' vindt Wilders het dat het OM de uit Suriname afkomstige Germaine C. verdenkt van doodslag. ''De wereld op zijn kop. Ze maken van een slachtoffer een dader en andersom. Onbegrijpelijk en ongepast dat deze vrouw in het nauw nu vervolgd wordt.''

Als het aan Wilders ligt gaan alle Marokkaanse criminele jongeren linea directa het land uit. ''Ik wil alle Marokkaanse raddraaiers het land uitzetten. Ik word hier helemaal gek van. De mensen zijn de raddraaiers in de steden en dorpen zat. Bij herhaalde straatterreur moeten we deze jongens simpelweg het land uitzetten.''

Update 17:08
Er komt géén stille tocht voor Ali el B. In goed overleg tussen de gemeente en nabestaanden is besloten tot het houden van een rouwtocht als eerbetoon aan de overledene. Die start morgen om 14.00 uur op de plek waar El B. de dood vond. Vanaf daar vertrekt de rouwstoet naar de Al-Kabir moskee aan de Weesperzijde waar een herdenkingsdienst wordt gehouden.

Het slachtoffer zal zaterdag in Marokko worden begraven.

Update 19:20
Minister Verdonk van Integratie heeft zich gemengd in de discussie over de dodelijk verongelukte tasjesdief El B. De VVD-bewindsvrouw zei vandaag begrip te hebben voor de vrouw die de tasjesrover aanreed. Volgens Verdonk zou als El B. zich normaal had gedragen Germaine C. nu thuiszitten in plaats van in de cel, en zou Ali El B. nu nog fijn op zijn scootertje rondrijden door Amsterdam-Oost.

Verdonk voegde er aan toe dat ze zich verder niet uitspreekt over schuld of onschuld, en de zaak aan het OM overlaat.

De Amsterdamse burgemeester Job Cohen sprak vanmiddag met Marokkaanse organisaties en met familieleden van El B. In dat gesprek riep hij op om alle feiten van het incident onder ogen te zien. Cohen wees er wél op dat niet ontkend of gebagatelliseerd mag worden dat Ali el B. een tasjesrover was: ''Ik keer me tegen mensen die zeggen dat Ali el B. is vermoord. Men moet wel beseffen dat het begonnen is met een straatroof. Dat hoor ik in die buurt veel te weinig.''


Wat een schandalige provocatie van die teringlijers. Als ik het voor het zeggen had: Iedereen die meeloopt in die stoet, het land uit.

Laatst gewijzigd door Robert18; 21 januari 2005 om 10:34
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2005, 14:06   #21
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
De reactie van die vrouw is er een uit pure frustratie, omdat politie haar werk niet doet, en omdat het rechtssysteem criminelen beschermt. Mag ze zichzelf en haar bezittingen niet beschermen? Had ze gewoon moeten toekijken hoe die Marokkanen alwéér een slachtoffer hadden gemaakt?

[/i]

Wat een schandalige provocatie van die teringlijers. Als ik het voor het zeggen had: Iedereen die meeloopt in die stoet, het land uit.
100% mee eens!

Ik moet er ook bij zeggen dat bepaalde typen mensen niet in onze samenleving horen (en dat had de overheid allang moeten zien). Het beste is gewoon dat die mensen terugkeren naar het land van herkomst. Dat is niet alleen voor ons beter, maar ook voor hun. Een aanzienlijk deel van de Marokkaanse jongeren is crimineel, en waarschijnlijk komt er geen oplossing voor dit probleem. Het erge van dit is, is dat er ook goeie mensen zijn van Marokkaanse afkomst en die krijgen het dan ook niet makkelijk in onze samenleving, allemaal dankzij door die achterlijke imbecielen .

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 21 januari 2005 om 14:11
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 16:46   #22
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ik denk dat ik heb lopen slapen de afgelopen weken... De vrouw die de tasjesdief heeft doodgereden, is Surinaamse! Dit verklaart haar assertieve houding. De gemiddelde Nederlandse vrouw zou mijns inziens niet zo van zich af durven bijten. Of ben ik nu politiek incorrect bezig?
Valt de kwalificatie 'racistische moord' in ieder geval weg.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 20:35   #23
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Ik denk dat ik heb lopen slapen de afgelopen weken... De vrouw die de tasjesdief heeft doodgereden, is Surinaamse! Dit verklaart haar assertieve houding. De gemiddelde Nederlandse vrouw zou mijns inziens niet zo van zich af durven bijten. Of ben ik nu politiek incorrect bezig?
Ik vroeg me ook al af wanneer dit bekend is gemaakt. Hoor het vanochtend pas...
Citaat:
Valt de kwalificatie 'racistische moord' in ieder geval weg.
Hoezo? Is gewoon een kwestie van Black Power
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 februari 2005, 17:15   #24
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Haha! Ja, zo kan je het ook bekijken
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iraanse tiener na seksmisbruik ter dood veroordeeld Robert18 Van alles en nog wat... 123 25 december 2004 21:36
Moslimdocent wenst Kamerlid Wilders dood Tiuri Van alles en nog wat... 150 7 december 2004 17:43
dood gre TTM - Algemeen 6 16 mei 2003 00:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.