Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 juni 2005, 22:34   #1
mzil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2005
Berichten: 2
Haaruitval meten?

Ik heb met veel interesse dit forum bestudeerd, maar kom er toch niet uit...

Ik heb mijn hele leven eigenlijk al inhammen gehad. De laatste jaren werd mijn haar dunner en werden de inhammen groter. Ik merkte ook wel dat mijn haren uitvielen, want mijn kussen was bezaaid met haren als ik 's ochtends wakker werd. Daarnaast had ik ook een flinke hoeveelheid haren in mijn handen als ik eraan trok. Op de een of andere manier interesseerde het me niet zo en ik deed er dan ook niets aan. Omdat het nu toch wel duidelijk te zien is, baal ik ervan en wil er graag iets aan doen. Nu wil ik graag fina gaan gebruiken, maar heb toch twijfels. Met name omdat volgens mij mijn haren lang niet meer zo hard uitvallen. Als ik nu aan mijn haren trek, trek ik er 1 of 2 haren uit. Als ik naar mijn kussen kijk vind ik daar ook 1, hooguit twee haren terug. Nu heb ik eigenlijk twee vragen:

1. Kun je je haaruitval meten en wanneer moet je je zorgen gaan maken?
2. Kan het gebruik van fina niet nadelig werken bij een beperkte haaruitval? Bijv. door terugval na stoppen?

Laatst gewijzigd door mzil; 19 juni 2005 om 22:39
mzil is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juni 2005, 23:08   #2
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hoi en welkom Mzil .

1) Nee, volgens mij niet. Het enige wat je kunt doen is je haarstatus in de gaten houden. Zoals je inhammen, je kruin en de dichtheid van de haren bovenop. Uitgevallen haren tellen is onzin. Het leidt tot onnodige frustratie. Haaruitval is afhankelijk van allerlei factoren, zoals het seizoen, periodes van stress, voedsel, lichamelijke veranderingen enzovoort. Er zijn mensen met AGA die vrijwel geen haren lijken te verliezen overdag en er zijn mensen zonder AGA met volle bossen haar die dagelijks ook plukken haar eruit kunnen trekken.

Ik verbaas mij altijd over de Amerikaanse sites bijvoorbeeld, waarbij men blij is wanneer men een dag slechts 5 haartjes op de handen heeft bij het haar wassen en de volgende dag weer diep gedeprimeerd omdat het die ochtend er weer 20 waren . Laat je dus niet gek maken door de haren die uitvallen.

2) Nee, volgens mij niet. Maar dat weet ik zelf niet zeker. Een ander misschein?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 22:20   #3
mzil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juni 2005
Berichten: 2
Dank voor je reactie, haarmannetje. Zou toch makkelijk zijn als je het op de een of andere manier kon meten. Ben nog maar een leek, vergeef dus bij voorbaat mijn onwetendheid, maar ik kan me voorstellen dat je door het gebruik van fina het evt. evenwicht bij stabilisatie danig in de war schopt...
mzil is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2005, 22:35   #4
Vertig
HaarWeb lid
 
Vertig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 maart 2005
Berichten: 97
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mzil
Dank voor je reactie, haarmannetje. Zou toch makkelijk zijn als je het op de een of andere manier kon meten. Ben nog maar een leek, vergeef dus bij voorbaat mijn onwetendheid, maar ik kan me voorstellen dat je door het gebruik van fina het evt. evenwicht bij stabilisatie danig in de war schopt...
heb hier geen verstand van, maar je kan toch je dht level laten meten ofzow. Volgens mij kun je iets laten meten waardoor je erachter komt of je het hebt of niet

sorry voor deze warige uitleg, staat geloof ik meer over in enkele topics, het is geloof ik mogelijk om te meten ingeval
Vertig is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stress en haaruitval rickie rick AGA - Algemeen 97 12 mei 2011 14:54
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
de pil en haaruitval marion Haarproblemen bij vrouwen 105 15 september 2007 01:41
Haaruitval begint weer na het stoppen van voedingssuplement? Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 15 13 september 2003 14:19
Extra (tijdelijke?) haaruitval door fina ??! Alecx Medicijnen/haargroeimiddelen 8 27 januari 2003 14:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:05.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.