Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 juli 2020, 10:45   #1
12jesse12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2020
Berichten: 15
Geslacht:
2200 grafts (FUE) bij Beauclinic laten zetten

Situatie vooraf
Ook ik moest er aan geloven; vanaf ongeveer mijn 25e begon mijn haar bij mijn inhammen uit te vallen (genetisch). Dus nu 31, corona, mooie tijd om dit te laten doen dacht ik. Haarsituatie: blond, fijn haar. In mei 2020 gesprek gehad met Beauclinic. Datum van transplantatie: 2 juni

Ik heb alleen een gesprek gehad bij Beauclinic en niet bij andere klinieken gekeken (wel op internet veel gelezen). Dit mede omdat ik meerdere positieve verhalen las op haarweb over Beauclinic, in combinatie met een goed intakegesprek in Zwolle en geen zin had om stad en land af te reizen en Turkije vond ik te eng. Dus het was wel een min of meer weloverwogen keuze. De transplantatie zou op 2 juni 2020 plaatsvinden in Nieuwegein.

Ik kom uit Friesland, dus dat is wel een eindje van Nieuwegein vandaan. Inmiddels was het van der Valk hotel in Houten weer open (ligt 5 min. bij de kliniek vandaan), dus was ik daar de avond ervoor naar toe gegaan met mijn moedertje. Die had de wandelschoenen mee en zou de hele dag een beetje gaan wandelen langs de rivier de Lek die aan Nieuwegein grenst. Helemaal prima en super aardig.

Situatie tijdens haartransplantatie (behandelig etc.)
De dag startte vroeg (07:30), mondkapje op, (bijna) kaal laten scheren, medicijnen erin hoppattee. Daarna ging men de haarlijn met een stift zetten. Dit ging vrij snel. Ik moest even fronzen, de arts zette de haarlijn (door het fronzen wordt de schedel zichtbaar, waardoor zij kunnen bepalen wat de natuurlijke haarlijn is). Ik had namelijk wel aangegeven dat ik voor de natural look wilde gaan, en niet voor de hele strakke haarlijn waarbij je duidelijk ziet dat er een haartransplantatie heeft plaatsgevonden.

Hele aardige assistenten, en dokter. Enige aandachtspunt: ik vind achteraf dat ze iets uitvoeriger met mij de haarlijn hadden kunnen bespreken. Dit heeft mij achteraf namelijk wel wat onzeker gemaakt. Natuurlijk had ik dat zelf kunnen aangeven om het uitvoeriger te bespreken. Maar ik zat daar, toch wel een beetje nerveus, met een kaalgeschoren hoofd wat ik nog nooit eerder bij mezelf had gezien, en ging vrij snel akkoord met de gedachte; hun zullen wel weten wat goed is. Inmiddels ben ik wel tevreden met de haarlijn, maar achteraf is deze iets hoger geplaatst dan ze bij de intake afgetekend hadden.

Het plan was om 2000 grafts te zetten, maar is uiteindelijk 2200 geworden + een PRP behandeling.

Eerste week na transplantatie
Ik had een week vrij gepland van werk, en ging een weekje logeren bij mijn ouders zodat ik niet de deur uit hoefde. Slapen moest eerste week op de rug. veel wondvocht uit het donorgebied verloren tijdens slapen (voornamelijk eerste drie dagen). Ik heb de eerste dagen wel elke dag even een Tramadol geslikt, puur omdat ik dan ook beter in slaap kwam. Ik kan namelijk echt lastig op mijn rug slapen.

Tweede week
Enkele keren per dag last van pijnscheuten in het donorgebied. Ik had op internet gelezen dat dat de pijn is van een helende zenuw die misschien iets beschadigd is tijdens de transplantatie. En dan werd ook bevestigd door Beauclinic. Dus maakte me verder geen zorgen. Na twee weken waren alle korsten ook weg, en was mijn donorgebied goed hersteld qua wonden.

na twee weken tot nu
Prima herstel, weinig last. Wat ik wel erg opvallend vond; in de eerste 2 weken heb ik gewoon bijna geen last van jeuk gehad, maar na twee weken veel meer! Verder geen rare dingen. Inmiddels zijn de getransplanteerde haren voor 80% uitgevallen en lijkt het bijna alsof er geen transplantatie heeft plaatsgevonden. Afwachten dus! Ben echt super benieuwd naar het resultaat.

Ik zal nog even een paar foto's toevoegen in de volgende post

Laatst gewijzigd door 12jesse12; 10 juli 2020 om 10:57
12jesse12 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2020, 10:51   #2
12jesse12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2020
Berichten: 15
Geslacht:
foto's

Hierbij een paar foto's van de eerste weken, en een foto van na een maand.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg dag2.JPG‎ (78,7 KB, 745x gelezen)
Bestandstype: jpg dag3.jpg‎ (31,8 KB, 616x gelezen)
Bestandstype: jpg dag7 - voor en na.jpg‎ (29,9 KB, 749x gelezen)
Bestandstype: jpg dag14_donorgebied.JPG‎ (62,0 KB, 551x gelezen)
Bestandstype: jpg dag28.jpg‎ (17,0 KB, 557x gelezen)
12jesse12 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2020, 11:36   #3
Lagassi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2019
Berichten: 3
Geslacht:
Mooi resultaat, mag ik de prijs vragen voor je behandeling aub?
Ikzelf heb een beetje dezelfde situatie.
Lagassi is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2020, 11:55   #4
12jesse12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2020
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lagassi Bekijk bericht
Mooi resultaat, mag ik de prijs vragen voor je behandeling aub?
Ikzelf heb een beetje dezelfde situatie.
Het was best prijzig. In totaal heb ik €5900,- betaald voor 2200 grafts en PRP behandeling.
12jesse12 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2020, 12:02   #5
Haarklaas
Haardeskundige in wording
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Locatie: Nederland
Berichten: 57
Geslacht:
Hey Jesse,

Top dat je ook je verhaal post. Er zijn er ineens veel van beauclinic man, wow.
Ik herken precies wat je zegt bij mij ging t ook allemaal vlug vlug met haarlijn en erna. Lijkt alsof ze een inhaalslag maken door de tijd dat ze stil lagen. Toen im behandeld werd waren er die dag nog 3, vind dat wel erg veel, bang dat je dan inleverd op kwaliteit.
Maargoed laten we niet vrezen, eerst even afwachten hoe t gaat worden toch. Jeuk kreeg ik ook pas later hoor, denk normaal.
Ik blijf je volgen man!
Groetjes Klaas
Haarklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2020, 12:10   #6
12jesse12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2020
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarklaas Bekijk bericht
Hey Jesse,

Top dat je ook je verhaal post. Er zijn er ineens veel van beauclinic man, wow.
Ik herken precies wat je zegt bij mij ging t ook allemaal vlug vlug met haarlijn en erna. Lijkt alsof ze een inhaalslag maken door de tijd dat ze stil lagen. Toen im behandeld werd waren er die dag nog 3, vind dat wel erg veel, bang dat je dan inleverd op kwaliteit.
Maargoed laten we niet vrezen, eerst even afwachten hoe t gaat worden toch. Jeuk kreeg ik ook pas later hoor, denk normaal.
Ik blijf je volgen man!
Groetjes Klaas
Leuk dat je reageert Klaas! Erg herkenbaar. Er waren bij mij ook nog 2 of 3. Ik kon mijn broodje ook niet helemaal opeten tijdens de lunch, want de dokter had het druk volgens mij. Was wel jammer, want het broodje was heerlijk haha. Maar voor die prijs verwacht je inderdaad wel dat je een gevoel krijgt dat er echt tijd en aandacht wordt besteed aan de voorbereiding, dus dat was een minpuntje.

Laatst gewijzigd door 12jesse12; 10 juli 2020 om 12:18
12jesse12 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2020, 15:13   #7
Martijn 81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 juli 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Hi Jesse,
bedankt voor het delen van je verhaal. Mooi om te zien dat er zoveel van Beauclinic zijn laatste tijd. Goed om te (blijven) vergelijken.
Ik had bij Beauclinic mn HT bijna 3 weken geleden. Heb geen haast ervaren en heb wel aangedrongen om voordat Freek de sneetjes ging maken voor de haarlijn nogmaals met hem de haarlijn te bespreken. Hier was wel tijd voor (alhoewel ik me wel een beetje een zeurpiet voelde maar dat komt denk ik door de situatie die jij ook al beschrijft).


Overigens is de nazorg nu erg goed. Ze zijn goed bereikbaar voor vragen en bellen/mailen terug. Dat is erg prettig vind ik zelf.


Succes met je herstel en ik ben benieuwd naar het resultaat!
Martijn 81 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2020, 04:40   #8
FKCZ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2018
Berichten: 234
Geslacht:
Ziet er goed uit hoor. Ben benieuwd naar het resultaat
FKCZ is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2020, 20:37   #9
12jesse12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2020
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Martijn 81 Bekijk bericht
Hi Jesse,
bedankt voor het delen van je verhaal. Mooi om te zien dat er zoveel van Beauclinic zijn laatste tijd. Goed om te (blijven) vergelijken.
Ik had bij Beauclinic mn HT bijna 3 weken geleden. Heb geen haast ervaren en heb wel aangedrongen om voordat Freek de sneetjes ging maken voor de haarlijn nogmaals met hem de haarlijn te bespreken. Hier was wel tijd voor (alhoewel ik me wel een beetje een zeurpiet voelde maar dat komt denk ik door de situatie die jij ook al beschrijft).


Overigens is de nazorg nu erg goed. Ze zijn goed bereikbaar voor vragen en bellen/mailen terug. Dat is erg prettig vind ik zelf.


Succes met je herstel en ik ben benieuwd naar het resultaat!
Hey Martijn. Leuk inderdaad om te vergelijken. Ik weet niet wie Freek is, maar dat zal jouw dokter geweest zijn vermoed ik? Ik had zelf iemand anders, dus wellicht zit daar dan ook het verschil in.

Dan was je dus net iets later dan ik. Netjes resultaat ook (heb even bij je foto's gekeken). Hoe ziet het er bij jou inmiddels uit? Bij mij zijn de meeste haartjes uitgevallen, jeukt het best aardig af en toe, en is het wachten op de nieuwe oogst.
12jesse12 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2020, 13:23   #10
gilles
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2015
Berichten: 21
Geslacht:
Hi,

Weten jullie welke dichtheid Beauclinic hanteert, kan het helaas nergens terug lezen.
gilles is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2020, 17:00   #11
Haarklaas
Haardeskundige in wording
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Locatie: Nederland
Berichten: 57
Geslacht:
Hey Jesse!

Hoe is je progressie man, ben benieuwd,

Groetjes Klaas
Haarklaas is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2020, 18:57   #12
12jesse12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2020
Berichten: 15
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarklaas Bekijk bericht
Hey Jesse!

Hoe is je progressie man, ben benieuwd,

Groetjes Klaas
Hey man! Ja, het begint allemaal wat. Nu 3 maanden onderweg. Ik denk (hoop) dat ik rond de 10-20% zit van de haargroei. Ik kijk erg uit naar de volgende maand moet ik zeggen. Heb even een paar foto's toegevoegd. Iets lastiger te zien dan met jouw donkere haar, maar als je goed kijkt zie je wat zitten

IMG_6145.jpg
IMG_6147.jpg
IMG_6153.jpg

Laatst gewijzigd door 12jesse12; 8 september 2020 om 19:01
12jesse12 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2020, 21:12   #13
Klapz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2013
Berichten: 367
Ziet er goed uit voor 3 maanden. Het begint dan ineens wat op te vallen met doorkomen. Fijn!
Klapz is offline   Met citaat reageren
Oud 29 november 2020, 20:35   #14
12jesse12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 mei 2020
Berichten: 15
Geslacht:
(bijna) 6 maanden

Hier een update va mijn haartransplantatie van bijna 6 maanden geleden. Ik ben tevreden over de plaatsen waar de haren groeien, maar nog niet over de dichtheid. Ik ga er vanuit dat dat met de komende maanden meer gaat komen (vooral mijn rechterinham loopt wat achter).

Verder was ik een tijdje gestopt met minoxidil wegens extreme jeukte. Sinds een paar dagen gebruik ik nu Nanoxidil. Ik weet dat de meningen verschillen over de werking hiervan, maar tot nu toe geen bijwerkingen, dus ik geef het een kans al vind ik het wel erg duur.

Verder erg blij dat de inhammen gewoon bijna weg zijn, en dat ik merk dat mijn haar niet op halverwege mijn hoofd hangt als ik wandel/fiets. Tot nu toe heb ik mijn haar telkens kort geknipt zodat ik dezelfde lengte aanhoudt als het getransplanteerde haar. De komende maanden zal ik mijn haar langer laten groeien.

Benieuwd naar wat jullie vinden wat het resultaat tot dusver...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg vooraanzicht.jpg‎ (60,9 KB, 386x gelezen)
Bestandstype: jpg linkerinham.jpg‎ (72,3 KB, 343x gelezen)
Bestandstype: jpg rechterinham.jpg‎ (69,6 KB, 347x gelezen)
Bestandstype: jpg bovenaanzicht.jpg‎ (55,8 KB, 334x gelezen)
Bestandstype: jpg rechterinham_dichterbij.jpg‎ (54,6 KB, 377x gelezen)
12jesse12 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 november 2020, 18:52   #15
Hans90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 november 2009
Berichten: 210
Ziet er echt goed uit Jesse! met een paar maanden zal het nog voller zijn. Ik ga vrijdag naar Beauclinic voor een HT.
Hans90 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
2200 grafts, beauclinic, haartransplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.