Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 oktober 2020, 23:34   #1
MarkRoberts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2020
Berichten: 5
Geslacht:
Cool Visus inhammen - advies gevraagd

Beste mede haarwebbers,

Na lang twijfelen heb ik de knoop doorgehakt: tijd om m'n inhammen aan te pakken!

Ben recent bij Visus geweest voor een eerste consult. Algemene indruk was positief. Twee punten die me bevielen:
  1. Voor ik binnenliep dacht ik aan DHI (ivm sneller herstel), maar de vrouw zei dat dat weggegooid geld zou zijn omdat de hersteltijd niet zoveel scheelt. Leek me een goed teken dat ze me niet het duurste probeerde aan te smeren.
  2. Ze vertelde uit eigen beweging dat het behandelteam niet uit NL komt en om de 3 weken een week terug naar Turkije gaat. Ik had dit al gelezen hier, maar was benieuwd of ze dit zelf zouden benoemen.

Anyway. Mijn hoofddoel is het opvullen van de inhammen (zie foto). Ze gaf me twee opties: alleen de inhammen (2000 gr), of ook extra haar bijzetten in de "punt" (1000 gr). Zie foto voor de simulatie.

Kan me voorstellen dat de kaalheid verder doorzet, en dat ze daarom nu al voldoende haar in dat gebied willen plaatsen? Ze vertelde dat ik wsl ook (ooit) een tweede transplantatie nodig zal hebben omdat het boven wel uit begint te dunnen (zie foto), dus ik zou evt ook dan de punt kunnen opvullen.

Wat ik jullie wil vragen:
  • Is het gebruikelijk om de 'punt' ook op te vullen terwijl er nog gewoon haar zit?
  • Stel ik vul de punt niet op, en de kaalheid zet zich verder door. Zit ik dan met twee eilandjes haar op de inhammen en een gapend gat in die punt?
  • Wat vinden jullie van de getekende haarlijn. Vond 'm zelf wel erg recht. (zal dit uiteraard nog bespreken met ze, maar ben benieuwd naar jullie mening) Ik dacht zelf aan wat meer hoekig (zie de rode lijn in bijlage), lijkt me wat natuurlijker.

Thanks voor de reacties vast!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg artas voor.jpg‎ (22,5 KB, 248x gelezen)
Bestandstype: jpg artas voor (aangepast).jpg‎ (22,8 KB, 213x gelezen)
Bestandstype: jpg voor.jpg‎ (132,6 KB, 192x gelezen)
Bestandstype: jpg boven.jpg‎ (78,5 KB, 179x gelezen)
Bestandstype: jpg artas boven.jpg‎ (31,0 KB, 207x gelezen)
MarkRoberts is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2020, 11:45   #2
geennmicky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2020
Berichten: 37
Geslacht:
Vanuit persoonlijke ervaring zou ik kijken of ik meer kan laten opvullen. Ikzelf heb ook 2 jaar geleden mijn inhammen met 2000 grafts laten opvullen en was hier ten eerste niet tevreden over, maar zag je ook dat het haar uitval verder doorzette. Ik ben onlangs bij esteworld geweest en ze hebben mij nu hopelijk helemaal gefixt.

Succes !
geennmicky is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2020, 23:22   #3
Harryhak
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2020
Berichten: 92
Geslacht:
Welke methode willen ze dan doen als ze tussen bestaand haar gaan plaatsen?
Dit ivm beschadiging gezonde haren.
Harryhak is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 00:28   #4
MarkRoberts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2020
Berichten: 5
Geslacht:
@geenmicky

Dat is waar ik idd bang voor ben... Viel het erg op toen het verder doorzette?

Fijn dat het nu gefixed is!

Laatst gewijzigd door MarkRoberts; 21 oktober 2020 om 00:32
MarkRoberts is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 00:31   #5
MarkRoberts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2020
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harryhak Bekijk bericht
Welke methode willen ze dan doen als ze tussen bestaand haar gaan plaatsen?
Dit ivm beschadiging gezonde haren.
Het gaat om micro fue (wel na scheren uiteraard, maar zoals je ziet ben ik al gemillimeterd). In de uiteindelijke offerte is het niet teruggekomen, maar ze vertelde het wel alsof het een serieuze mogelijkheid was.
MarkRoberts is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 00:49   #6
geennmicky
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2020
Berichten: 37
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarkRoberts Bekijk bericht
@geenmicky

Dat is waar ik idd bang voor ben... Viel het erg op toen het verder doorzette?

Fijn dat het nu gefixed is!
Opvallen ligt een beetje aan waar toch. Ik vind dat je vrij veel geld uitgeeft in Nederland voor 2000 grafts (weet niet hoeveel je moet betalen?) en de reden dat je dat doet is omdat je eindelijk eens van dat onzekere gezeik wilt af zijn, lekker om de hoek is en omdat het vertrouwd voelt in Nederland. Of t t waard is geen idee; als ze het goed doen en je huidige haar blijft goed dan sowieso. Bij mij ging het vrij snel dus was ik tevreden? Nee, was het beter dan eerst... ja zeker want zonder mijn eerste HT was ik nog verder van huis. Ik was verder ook niet blij met mijn eerste HT, ik had bijna 6000 euro uitgegeven voor 2000 grafts, niet recht gezet en ik kon er nog steeds niet mee wat ik wou.
geennmicky is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 01:36   #7
Dexter2020
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juni 2020
Berichten: 55
Geslacht:
Hi,

Ik ben in april 2020 een HT ondergaan, mijn situatie was +/- hetzelfde. Eventueel kun je mijn verhaal terug lezen in mijn topic.
Dexter2020 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 10:40   #8
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harryhak Bekijk bericht
Welke methode willen ze dan doen als ze tussen bestaand haar gaan plaatsen?
Dit ivm beschadiging gezonde haren.
Hey Harry,


Goeie vraag. Vaak wordt er gezegd dat je met de DHI methode beter tussen bestaand haar kunt zitten. Dit klopt inderdaad als het gaat om lang haar, waardoor het voor degene die de operatie doet makkelijker is om tussen bestaand haar te planten.

Maar dit betekent niet dat het ook de betere methode is om tussen bestaand haar te inplanteren. De betere methode om tussen bestaand haar te implanteren is met een platte blade (of sapphire, heeft dezelfde vorm van een platte blade bijna), en dan door het maken van coronale incisies, in plaats van saggitaal. Dus incisies loodrecht op de groeirichting van de haren. Hierdoor kom je minder in de zone van het eigen haar, en minder kans op schade van eigen haar.

Als et nog onduidelijk is wat ik zeg geef het aan. Dan laat ik je even een slide zien met wat ik bedoel.


@ MarkRoberts: Het is belangrijk om te weten of er al geminiaturiseerd haar aanwezig is. Is dit het geval en is het haar zodanig geminiaturiseerd, dat je er zonder jouw eigen haar te beschadigen, nieuw haar tussen kunt plaatsen? Dan kan het. Maar 1000 grafts is te veel zo op het oog. Ik zou zeggen dat je heel veel shock loss zal krijgen hierdoor.


Een betere benadering zou in mijn opzicht zijn om, deels in de haargrens te zitten bij de inhammen en daarnaast zeker beginnen met medicatie om jouw haaruitval te stoppen. Dit zeker omdat het erop lijkt dat het bovenop algeheel al wat dunner aan het worden is (kan ook aan de foto liggen).

En met medicatie bedoel ik minoxidil en finasteride. Natuurlijk onder begeleiding van de kliniek/arts die je behandelt.


En wat betreft de haarlijn, vind ik dat je gelijk hebt. Ook hiervan kan ik je eventueel een slide laten zien welke gister is besproken tijdens het ISHRS Congres. Daarin werd aangegeven dat 15 van de 20 mannen de haarlijn op eigen gevoel verkeerd tekent. Maar in dit geval teken jij hem dus beter.

Succes!
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 10:55   #9
Haardokter
HaarWeb lid
 
Haardokter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2016
Locatie: Heemstede
Berichten: 29
Geslacht:
@MarkRoberts


De haarlijn getekend door het Artas programma is in orde.


Midden voor zou ik persoonlijk nu nog niet laten opvullen maar enkel de haarlijn en inhammen. 1500-2000 grafts is voldoende. Succes met je keuze en eventueel toekomstige behandeling.





@FueGenix


De slides van de ISHRS dienen niet om openbaar commercieel gebruikt te worden. Volgens mij liggen er restricties op het filmen en fotograferen van dit materiaal.



Groeten
Haardokter is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 15:09   #10
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haardokter Bekijk bericht
@MarkRoberts


De haarlijn getekend door het Artas programma is in orde.


Midden voor zou ik persoonlijk nu nog niet laten opvullen maar enkel de haarlijn en inhammen. 1500-2000 grafts is voldoende. Succes met je keuze en eventueel toekomstige behandeling.





@FueGenix


De slides van de ISHRS dienen niet om openbaar commercieel gebruikt te worden. Volgens mij liggen er restricties op het filmen en fotograferen van dit materiaal.



Groeten
Hey Doc,

Dank voor je reactie. Vind je niet dat de haarlijn te rond is en neigt naar een vrouwelijke haarlijn? De frontotemporale hoek ligt dan veel lager dan het voorste punt van de haarlijn. Ben benieuwd wat je daarvan vindt.

Ik zou persoonlijk niet voor zo een vorm van de haarlijn gaan. Vooral omdat het van vooraf gezien al een rond patroon heeft. Dus vanaf de zijkanten zal dit al helemaal afgerond ogen.


En dat klopt inderdaad, dank. Maar dan ik kan de kennis en wat er is verteld wel delen door het op mijn eigen manier uit te leggen en in een slide/rekening/tekst uit te leggen. (met referentiebron voor de netheid)

Laatst gewijzigd door FueGenix; 21 oktober 2020 om 15:13
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 15:21   #11
Haardokter
HaarWeb lid
 
Haardokter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2016
Locatie: Heemstede
Berichten: 29
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Hey Doc,

Ik zou persoonlijk niet voor zo een vorm van de haarlijn gaan. Vooral omdat het van vooraf gezien al een rond patroon heeft. Dus vanaf de zijkanten zal dit al helemaal afgerond ogen.


En dat klopt inderdaad, dank. Maar dan ik kan de kennis en wat er is verteld wel delen door het op mijn eigen manier uit te leggen en in een slide/rekening/tekst uit te leggen. (met referentiebron voor de netheid)

@FueGenix,


Ja zeker te rond en vrouwelijk afgerond. Artas maakt ook maar gebruik van een simulatieprogramma. Gaat nog enkele jaren duren voordat dit prima bruikbaar wordt.

Zeker delen die kennis maar oppassen met patienten foto' s die je openbaar toont.


Groeten
Haardokter is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 15:29   #12
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haardokter Bekijk bericht
@FueGenix,


Ja zeker te rond en vrouwelijk afgerond. Artas maakt ook maar gebruik van een simulatieprogramma. Gaat nog enkele jaren duren voordat dit prima bruikbaar wordt.

Zeker delen die kennis maar oppassen met patienten foto' s die je openbaar toont.


Groeten
Ik snap dan alleen niet waarom je dan zei dat het in orde is als je nu aangeeft dat je ook vindt dat het te rond en vrouwelijk is afgerond. Of bedoel (hoop) je dat ze hem in de praktijk dan niet zo zullen afronden en dat het slechts op deze schets zo is.

Dank voor je tijd. Dan kan de topicstarter hier nu in ieder geval wat mee.
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 15:42   #13
Haardokter
HaarWeb lid
 
Haardokter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2016
Locatie: Heemstede
Berichten: 29
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FueGenix Bekijk bericht
Ik snap dan alleen niet waarom je dan zei dat het in orde is als je nu aangeeft dat je ook vindt dat het te rond en vrouwelijk is afgerond. Of bedoel (hoop) je dat ze hem in de praktijk dan niet zo zullen afronden en dat het slechts op deze schets zo is.

Dank voor je tijd. Dan kan de topicstarter hier nu in ieder geval wat mee.

Voor een simulatieprogramma niet slecht getekend en als beide partijen deze lijn fantastisch vinden dan moeten zij de Artas machine maar hun gang laten gaan. Zoveel mensen zoveel verschillende meningen. Wij geven advies naar goed kunnen. Maar ga hier geen klinieken veroordelen.



Uiteindelijk kiezen mensen vaak die kliniek die bij hun past en waarmee ze een goed gevoel aan over houden.
Haardokter is offline   Met citaat reageren
Oud 21 oktober 2020, 15:46   #14
FueGenix
Dr. M. Ahmad
 
FueGenix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2020
Berichten: 173
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haardokter Bekijk bericht
Voor een simulatieprogramma niet slecht getekend en als beide partijen deze lijn fantastisch vinden dan moeten zij de Artas machine maar hun gang laten gaan. Zoveel mensen zoveel verschillende meningen. Wij geven advies naar goed kunnen. Maar ga hier geen klinieken veroordelen.



Uiteindelijk kiezen mensen vaak die kliniek die bij hun past en waarmee ze een goed gevoel aan over houden.
Mee eens. Dan weten degenen die meelezen en ik nu wat je bedoelt.

Dank voor je tijd en kennis.

Groet
FueGenix is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2020, 00:55   #15
MarkRoberts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2020
Berichten: 5
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geennmicky Bekijk bericht
Opvallen ligt een beetje aan waar toch. Ik vind dat je vrij veel geld uitgeeft in Nederland voor 2000 grafts (weet niet hoeveel je moet betalen?) en de reden dat je dat doet is omdat je eindelijk eens van dat onzekere gezeik wilt af zijn, lekker om de hoek is en omdat het vertrouwd voelt in Nederland. Of t t waard is geen idee; als ze het goed doen en je huidige haar blijft goed dan sowieso. Bij mij ging het vrij snel dus was ik tevreden? Nee, was het beter dan eerst... ja zeker want zonder mijn eerste HT was ik nog verder van huis. Ik was verder ook niet blij met mijn eerste HT, ik had bijna 6000 euro uitgegeven voor 2000 grafts, niet recht gezet en ik kon er nog steeds niet mee wat ik wou.
Hmm, vervelend dat t zo is gegaan... Maar je hebt gelijk, niet geschoten is altijd mis. Ik draag 't nu toch al kort (en vind het geen ramp om dat de rest van mn leven te doen), dus mocht het niet naar wens zijn, is er niet zoveel verloren.

Mag ik vragen waar je je eerste transplantatie hebt laten doen?
MarkRoberts is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
inhammen, visus

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.