Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 februari 2022, 20:40   #31
Hater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2013
Berichten: 134
Netjes man, ziet er vele malen voller uit
Hater is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2022, 17:30   #32
kenc81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2018
Locatie: Vireux-Molhain,Frankrijk
Berichten: 52
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hater Bekijk bericht
Netjes man, ziet er vele malen voller uit

Dankjewel Hater. Was bang toen ik je naam zag voor je bericht maar kijk,valt allemaal goed mee.
kenc81 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2023, 17:23   #33
kenc81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2018
Locatie: Vireux-Molhain,Frankrijk
Berichten: 52
Geslacht:
Weer even een update en vooral een belangrijke boodschap voor iedereen die een HT overweegt. Vlak na de HT ben ik begonnen met finasteride en was ik eigenlijk gestopt met minoxidil. Het jeukte,maakte mijn haar vettig en met die volle haardos achtte ik het overbodig. Ongeveer een jaar geleden was mijn voorraad finasteride die ik in Turkije had opgeslagen op. Ik werd bijna 41 en in Frankrijk schrijven ze vanaf die leeftijd geen fina meer voor,verboden volgens de wet. 6 maanden later was ik mijn coupe beu en wou mijn haar terug korter. En toen schrokken mijn kapper en ik ons toch wel het spreekwoordelijke hoedje (zie bijgevoegde foto’s).
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg D24E2E74-8471-46EB-8EE9-F860E81AC1BD.jpg‎ (148,2 KB, 207x gelezen)
Bestandstype: jpg E0380BB8-4D53-4E8C-9B86-8E438348D2EC.jpg‎ (141,1 KB, 175x gelezen)
Bestandstype: jpg 65C6A566-1F7E-4A59-8C37-06573C7DD923.jpg‎ (149,8 KB, 201x gelezen)
Bestandstype: jpg 268233D3-A668-4DBD-B28C-DEEE143EF9BA.jpg‎ (140,2 KB, 191x gelezen)
kenc81 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 februari 2023, 17:34   #34
kenc81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2018
Locatie: Vireux-Molhain,Frankrijk
Berichten: 52
Geslacht:
Ik stuurde meteen een bericht naar Hidde van Esteworld. Ik had blijkbaar terug moeten beginnen met minoxidil,een tijdje na de HT. Mis begrepen van mij. Hij stelde me het product essegen 6 plus voor. En ik moest het tijd geven. We zijn nu bijna 5 maanden verder en het is zeker een verschil met 5 maanden geleden. Maar er is ook een verschil met 1,5 jaar geleden… En dat vind ik toch wel een zware dobber. Het is zeker beter dan voor de HT en ik heb er geen spijt van. Maar als je terug zo’n volle bos hebt gehad,is het pijnlijk hem na een tijdje hem weer te moeten afgeven. Misschien ben ik te ongeduldig en betert het nog. Misschien is de dualgen-15 een optie. Die is dubbel zo sterk en moet ook maar 1 keer per dag (lijkt me dat het haar dan minder snel vettig wordt). Dit ga ik morgen eens bespreken met Hidde. Ik voeg ook even de foto’s bij die vandaag zijn gemaakt.
En vooral,wees gewaarschuwd,na een HT stopt het niet.

PS. Op de laatste foto meen ik tussen de kruin en de nek ook een kaler plekje te zien…
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 68952478-49A0-4ED1-98EF-33AB3C46A22B.jpg‎ (132,2 KB, 182x gelezen)
Bestandstype: jpg B0E4A8B1-041C-45AF-A01A-A9589E903E7D.jpg‎ (142,8 KB, 162x gelezen)
Bestandstype: jpg BDA47237-1B83-448F-A65C-9842CDB0CC88.jpg‎ (139,5 KB, 170x gelezen)
Bestandstype: jpg 3E5839D5-0292-4A07-A3B5-C2234DA3BCC1.jpg‎ (140,2 KB, 165x gelezen)
kenc81 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2023, 16:56   #35
vortex
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2019
Berichten: 69
Geslacht:
Pff jezus, wat erg zeg. Kan me niet voorstellen hoe jeje voelt maar het zal verschrikkelijk zijn
vortex is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2023, 20:03   #36
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Dat het ondanks je leeftijd toch zo hard kan gaan bij stoppen met fina is nieuw voor me. Essengen lijkt me dan een goede keuze. Dualgen geen ervaringen mee. Wellicht dat iemand iets over de strekt icm leeftijd kan zeggen.

Ik begrijp het toch goed dat je eerste post 5 maanden geleden was en die tweede laatste post nu? Gelukkig sinds de laatste 5 maanden alweer flink wat winst terug gepakt.

Wel hele handige info met oog op mijn eigen keuze en overwegen van stoppen met producten. Fijn dat je het deelt, blijf ik nog wel even doorgaan.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2023, 21:03   #37
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.305
Balen! Maar waarom niet opnieuw aan de finasteride/dutasteride via een omweg? (niet huisarts) Je bent er bekend mee en heeft goede resultaten geleverd. Minoxidil die vettig is kan ik ook niet tegen. Als je Kirkland (of andere goedkopere Minoxidil) kan verdragen is het je geluk, ik ben maandelijks €50 kwijt voor Minoxidil van de apotheek. Trekt vrij snel in en is totaal niet vettig. Goedkopere merken heb ik ook geprobeerd en zat precies met een jeukerige en vettige hoofdhuid. Orale Minoxidil is tegenwoordig ook een optie. Hoop dat je weer een boel kan 'terug winnen'.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 14 februari 2023, 19:40   #38
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenc81 Bekijk bericht
Ik stuurde meteen een bericht naar Hidde van Esteworld. Ik had blijkbaar terug moeten beginnen met minoxidil,een tijdje na de HT. Mis begrepen van mij. Hij stelde me het product essegen 6 plus voor. En ik moest het tijd geven. We zijn nu bijna 5 maanden verder en het is zeker een verschil met 5 maanden geleden. Maar er is ook een verschil met 1,5 jaar geleden… En dat vind ik toch wel een zware dobber. Het is zeker beter dan voor de HT en ik heb er geen spijt van. Maar als je terug zo’n volle bos hebt gehad,is het pijnlijk hem na een tijdje hem weer te moeten afgeven. Misschien ben ik te ongeduldig en betert het nog. Misschien is de dualgen-15 een optie. Die is dubbel zo sterk en moet ook maar 1 keer per dag (lijkt me dat het haar dan minder snel vettig wordt). Dit ga ik morgen eens bespreken met Hidde. Ik voeg ook even de foto’s bij die vandaag zijn gemaakt.
En vooral,wees gewaarschuwd,na een HT stopt het niet.

PS. Op de laatste foto meen ik tussen de kruin en de nek ook een kaler plekje te zien…
Dualgen 15 kan ik je echt afraden. Volgens mij is er wetenschappelijk geen bewijs dat een hogere dosering meerwaarde heeft, wel zijn er veel berichten van bijwerkingen bij hogere dosis.

Ik heb het zelf ook geprobeerd maar ik werd er behoorlijk slecht van.
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2023, 06:27   #39
kenc81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2018
Locatie: Vireux-Molhain,Frankrijk
Berichten: 52
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Dualgen 15 kan ik je echt afraden. Volgens mij is er wetenschappelijk geen bewijs dat een hogere dosering meerwaarde heeft, wel zijn er veel berichten van bijwerkingen bij hogere dosis.

Ik heb het zelf ook geprobeerd maar ik werd er behoorlijk slecht van.
Dankjewel,dan is het beslist en blijf ik toch maar bij de essengen-6.
kenc81 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2023, 16:12   #40
Vertje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 november 2022
Berichten: 6
Geslacht:
Woh best wel heftig om te zien wat het effect is geweest door te stoppen met de fina! Denk je dat je 'originele' haren zijn uitgevallen of dat je ook getransplanteerde haren bent verloren?

Hopelijk helpt die Essenger6 goed. Ik gebruik het nu zelf ook en ik moet zeggen dat ik geen last van jeuk of vettig haar heb.
Vertje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2023, 18:15   #41
Linkerbaan
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juli 2020
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Balen! Maar waarom niet opnieuw aan de finasteride/dutasteride via een omweg? (niet huisarts) Je bent er bekend mee en heeft goede resultaten geleverd. Minoxidil die vettig is kan ik ook niet tegen. Als je Kirkland (of andere goedkopere Minoxidil) kan verdragen is het je geluk, ik ben maandelijks €50 kwijt voor Minoxidil van de apotheek. Trekt vrij snel in en is totaal niet vettig. Goedkopere merken heb ik ook geprobeerd en zat precies met een jeukerige en vettige hoofdhuid. Orale Minoxidil is tegenwoordig ook een optie. Hoop dat je weer een boel kan 'terug winnen'.

Ik kan je alopexy 5% aanraden. Kost rond de 23 euro voor 3x60ml. Snel droog en niet vettig.
Linkerbaan is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2023, 10:11   #42
hdmi2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2018
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Linkerbaan Bekijk bericht
Ik kan je alopexy 5% aanraden. Kost rond de 23 euro voor 3x60ml. Snel droog en niet vettig.
Wat is alopexy? Ik zit te kijken naar essengen 6 plus maar prijzig.
hdmi2 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2023, 10:26   #43
kenc81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2018
Locatie: Vireux-Molhain,Frankrijk
Berichten: 52
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeJong Bekijk bericht
Dat het ondanks je leeftijd toch zo hard kan gaan bij stoppen met fina is nieuw voor me. Essengen lijkt me dan een goede keuze. Dualgen geen ervaringen mee. Wellicht dat iemand iets over de strekt icm leeftijd kan zeggen.

Ik begrijp het toch goed dat je eerste post 5 maanden geleden was en die tweede laatste post nu? Gelukkig sinds de laatste 5 maanden alweer flink wat winst terug gepakt.

Wel hele handige info met oog op mijn eigen keuze en overwegen van stoppen met producten. Fijn dat je het deelt, blijf ik nog wel even doorgaan.

Klopt,de voorlaatste post zijn foto’s van 5 maanden geleden en de laatste post van enkele dagen geleden.
Tja die leeftijd… 42 is nu ook weer niet zoooo oud vind ik. En hoe langer hoe meer denk ik,moest ik het 2,5 jaar geleden geweten hebben,had ik er misschien geen 3500€ aan gegeven...
kenc81 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2023, 10:29   #44
kenc81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2018
Locatie: Vireux-Molhain,Frankrijk
Berichten: 52
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Balen! Maar waarom niet opnieuw aan de finasteride/dutasteride via een omweg? (niet huisarts) Je bent er bekend mee en heeft goede resultaten geleverd. Minoxidil die vettig is kan ik ook niet tegen. Als je Kirkland (of andere goedkopere Minoxidil) kan verdragen is het je geluk, ik ben maandelijks €50 kwijt voor Minoxidil van de apotheek. Trekt vrij snel in en is totaal niet vettig. Goedkopere merken heb ik ook geprobeerd en zat precies met een jeukerige en vettige hoofdhuid. Orale Minoxidil is tegenwoordig ook een optie. Hoop dat je weer een boel kan 'terug winnen'.
Omdat ik geen omwegen ken om er aan te geraken. En omdat het wrs wel met een regenbui dat ze het afraden na 41. Ik wil graag die volle bos,maar niet ten koste van mijn gezondheid.
Ik neem nu essengen-6 no pg en heb helemaal geen jeuk. Wel maakt het volgens mij mijn haar sneller vettig. Maar bon,daar kan ik dan wel mee leven.
kenc81 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 maart 2023, 10:35   #45
kenc81
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 april 2018
Locatie: Vireux-Molhain,Frankrijk
Berichten: 52
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vertje Bekijk bericht
Woh best wel heftig om te zien wat het effect is geweest door te stoppen met de fina! Denk je dat je 'originele' haren zijn uitgevallen of dat je ook getransplanteerde haren bent verloren?

Hopelijk helpt die Essenger6 goed. Ik gebruik het nu zelf ook en ik moet zeggen dat ik geen last van jeuk of vettig haar heb.


Hele goeie vraag en kan er jammer genoeg niet op antwoorden. Ik zie volgens mij echt waar ze de haren hebben ingeplant omdat er net daar meer zijn. Dus denk wel dat die gebleven zijn. Ik dacht trouwens dat die sowieso voor altijd bleven?

Op die 5 maanden heeft essengen wel degelijk effect gehad,maar verre van wat het 1,5 jaar geleden was en dat blijft moeilijk te aanvaarden. Ik heb essengen no pg dus ook geen last van jeuk. En dat het snel vettig is,heeft dan mss een andere reden. Sowieso moet ik om de andere dag mijn haar wassen. Terwijl ik vroeger bij een korte coupe toch nog een dag langer kon wachten.
kenc81 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
4000 grafts, accell, esteworld, haartransplantatie, turkije

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:22.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.