Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 mei 2022, 23:50   #1
Bobby83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2012
Berichten: 23
6000 grafts Esteworld

Dag allemaal,

Afgelopen maand ben ik naar Esteworld in Istanbul afgereisd voor een dubbele HT. Al enkele jaren liep ik met het idee om een HT te laten doen maar vond het best wel een grote stap. Ik ben 39 jaar en kwam nu echt op het kaal of kammen punt. Ik had steeds meer moeite met het verbloemen, zwemmen en zonlicht dat de kaalheid nog duidelijker maakt.

Na veel verhalen te hebben gelezen op haarweb ben ik in december naar Esteworld in IJsselstein gegaan voor een consult. Hier werd ik erg vriendelijk ontvangen en werd alles erg duidelijk uitgelegd. Ze gaven me ook een realistisch beeld wat ik kan verwachten. Schatting zou ca. 5000 graft zijn.

In april ging ik naar Istanbul, alles was tot in de puntjes geregeld en er was vooraf al contact met de kliniek die me vertelde dat ze me kwamen ophalen van het vliegveld. Aangekomen in het Crown Plaza hotel werd ik beleid naar een mooie hotelkamer.

De dag van de HT werd ik om 07:30 opgehaald door een taxibusje van Esteword. Eenmaal aangekomen werd het papierwerk in orde gemaakt, bloed afgenomen en mocht ik me omkleden. Erg fijn was dat de begeleiding in het Nederlands was. Toen mocht ik naar de chirurg en werd de haarlijn bepaald, deze heb nog even opnieuw laten tekenen omdat ik niet helemaal tevreden was.

Mocht nog even naar de kapper waar je helemaal kaal werd geschoren en moet zeggen dat ik daar erg tegen op zag. Al bij al viel dat achteraf erg mee en het stond het zelfs goed...

Na het toedienen van een roesje werd mijn hoofd met een hoop naalden verdoofd. Voor mij was dit de eerste keer dat een soort van narcose kreeg. Mijn hele lijf werd warm en mijn spraak liet me even in de steek. Ik hoorde ze boren maar voelde verder niets. Alles ging erg snel en door de roes heb ik alles maar in flarden meegekregen.

Rond de middag begon de verdoving uit te werken en moest ik af en toe vragen voor extra verdoving. Tussendoor had ik 5 minuten om even snel in op het bed te eten en te drinken. Rond half 6 waren ze klaar en hebben ze 6000 grafts geplaatst.

Daarna voelde ik me prima en ben zelfs nog in een restaurantje gaan eten. Tegenover het hotel heb je verschillende restaurantjes waar je prima kan eten, dit is echt spotgoedkoop.

De eerste nachten waren wat vervelend omdat ik normaal nooit op mijn rug slaap en had veel last van wondvocht. Eenmaal thuis ging dat steeds beter.

Nu na één maand heb zo nu en dan wel wat jeuk, de roodheid is ver weg en de haartjes beginnen uit te vallen. Heb besloten om mijn haar de komende maanden kort houden totdat het weer gaat groeien.

Op naar hopelijk een goed resultaat!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 1.jpg‎ (134,4 KB, 1066x gelezen)
Bestandstype: jpg 3.jpg‎ (139,3 KB, 1016x gelezen)
Bestandstype: jpg 4.jpg‎ (152,6 KB, 957x gelezen)
Bestandstype: jpg 5.jpg‎ (149,2 KB, 766x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220503_215347.jpg‎ (139,6 KB, 921x gelezen)
Bobby83 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2022, 11:17   #2
dfw4f4f
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2021
Berichten: 306
Geslacht:
Dank voor het delen, dat wordt denk ik een heel mooi resultaat!
dfw4f4f is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2022, 12:19   #3
potterharry
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 januari 2022
Berichten: 4
Geslacht:
Heb jij op je cetrificaat naast het aantal geplaatste grafts nog extra info staan? Bijvoorbeeld de dichtheid
potterharry is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2022, 13:24   #4
JA1991
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2020
Berichten: 19
Geslacht:
Een goed begin is het halve werk! Ziet er goed uit. Dank voor het delen van je verhaal.

Wel wil ik je er op attenderen dat vanuit privacy-oogpunt voor jezelf je er goed aan doet je foto's met een zwart balkje te anonimiseren. Uiteraard is de keuze hierin aan jou.
JA1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2022, 15:04   #5
Wappie1948
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 mei 2022
Berichten: 1
Geslacht:
Exclamation 6000 drafts

Ik had begrepen dat je niet zo veel grafts in één keer kon plaatsen?

Laatst gewijzigd door Wappie1948; 19 mei 2022 om 15:09 Reden: Fout
Wappie1948 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2022, 15:54   #6
HoudtvanYoran
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2022
Berichten: 14
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wappie1948 Bekijk bericht
Ik had begrepen dat je niet zo veel grafts in één keer kon plaatsen?
Ze zullen wel haren bedoelen, deze misvatting komt namelijk wel vaker voor. 😉
HoudtvanYoran is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2022, 17:38   #7
PuntjesOpDe-i
Banned user
 
Geregistreerd: 30 september 2021
Berichten: 68
Geslacht:
Uit ervaring weet ik dat het maximaal haalbare in 1 enkele FUE behandeling op 3500 grafts ligt.

dan neem je uit een goed donorgebied (en uitgaande van de foto's heb je dat) een kleine 20 - 30% weg.

Zouden de aantallen kloppen in het tijdsbestek van (aannemende) 10uur, betekent dit:
- Scheren, reinigen en uithalen 6000 grafts = 4uur
- sorteren parallel aan het uithalen, maar met uitloop van 1 uur = 5uur
- Incissies maken 6000 stuks (2uur) = 7uur
- Terugplaatsen 6000 grafts (aannemende) start 15.30uur = 3 uur resterend

Dit houdt in dat er 2000 grafts per uur teruggeplaatst moeten worden.

Dit kan niet !

6000 haren kunnen ze niet garanderen, tenzij ze extreem goed hebben gesorteerd (1tjes, 2tjes, 3tjes enz..).

Maar goed; ik lees dit wel vaker.

Het enige waarbij deze aantallen kunnen is op een meerdaagse behandeling bij een FUT / FUE combinatie zoals Hasson en Wong dit doen.

Laatst gewijzigd door PuntjesOpDe-i; 19 mei 2022 om 17:40
PuntjesOpDe-i is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2022, 02:45   #8
Bobby83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2012
Berichten: 23
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PuntjesOpDe-i Bekijk bericht
Uit ervaring weet ik dat het maximaal haalbare in 1 enkele FUE behandeling op 3500 grafts ligt.

dan neem je uit een goed donorgebied (en uitgaande van de foto's heb je dat) een kleine 20 - 30% weg.

Zouden de aantallen kloppen in het tijdsbestek van (aannemende) 10uur, betekent dit:
- Scheren, reinigen en uithalen 6000 grafts = 4uur
- sorteren parallel aan het uithalen, maar met uitloop van 1 uur = 5uur
- Incissies maken 6000 stuks (2uur) = 7uur
- Terugplaatsen 6000 grafts (aannemende) start 15.30uur = 3 uur resterend

Dit houdt in dat er 2000 grafts per uur teruggeplaatst moeten worden.

Dit kan niet !

6000 haren kunnen ze niet garanderen, tenzij ze extreem goed hebben gesorteerd (1tjes, 2tjes, 3tjes enz..).

Maar goed; ik lees dit wel vaker.

Het enige waarbij deze aantallen kunnen is op een meerdaagse behandeling bij een FUT / FUE combinatie zoals Hasson en Wong dit doen.
Ik heb ze natuurlijk niet geteld, dus het is een kwestie van vertrouwen. Maar bedankt voor je uitgebreide rekensom, hoop dat je er iets aan hebt.

Ze waren met 6 man de hele dag aan het werk zonder pauze. Maar goed, de tijd zal het leren.
Bobby83 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2022, 12:37   #9
PuntjesOpDe-i
Banned user
 
Geregistreerd: 30 september 2021
Berichten: 68
Geslacht:
Ik probeer je alleen te helpen

Esteworld staat nu niet echt bekend om betrouwbare informatie
PuntjesOpDe-i is offline   Met citaat reageren
Oud 21 mei 2022, 22:56   #10
Bekir
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 mei 2022
Berichten: 3
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PuntjesOpDe-i Bekijk bericht
Ik probeer je alleen te helpen

Esteworld staat nu niet echt bekend om betrouwbare informatie

Je hebt gelijk. 2017 behandeling ondergaan, eerst mooie resultaat en vorig jaar weer uitgevallen
Bekir is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2022, 13:22   #11
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
denk inderdaad dat dat de variable is die niet mee is genomen in bovenstaande berekening, de behandelkamer bezetting.

Er van uitgaande dat dit in Nederland 3 personen zijn en zoals topicstarter aangeeft bij hem 6. Dat gaat dus een heel stuk sneller.

Ik ben zelf door 2 man plus chirurg behandeld maar dat was rond de 3000 grafts, maar voor deze "dubbele" sessie zal dat dan wel met 6 gaan.

Adh van de foto's zijn het er ieder geval een enorm aantal, of het er precies 6000 zijn geen idee, maar komt wel in de buurt als je er vanuit gaat dat het hele hoofd 250cm/300cm2 is.

Succes met herstel en op naar een hopelijk mooi resultaat.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2022, 01:37   #12
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 120
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobby83 Bekijk bericht
Dag allemaal,

Afgelopen maand ben ik naar Esteworld in Istanbul afgereisd voor een dubbele HT. Al enkele jaren liep ik met het idee om een HT te laten doen maar vond het best wel een grote stap. Ik ben 39 jaar en kwam nu echt op het kaal of kammen punt. Ik had steeds meer moeite met het verbloemen, zwemmen en zonlicht dat de kaalheid nog duidelijker maakt.

Na veel verhalen te hebben gelezen op haarweb ben ik in december naar Esteworld in IJsselstein gegaan voor een consult. Hier werd ik erg vriendelijk ontvangen en werd alles erg duidelijk uitgelegd. Ze gaven me ook een realistisch beeld wat ik kan verwachten. Schatting zou ca. 5000 graft zijn.

In april ging ik naar Istanbul, alles was tot in de puntjes geregeld en er was vooraf al contact met de kliniek die me vertelde dat ze me kwamen ophalen van het vliegveld. Aangekomen in het Crown Plaza hotel werd ik beleid naar een mooie hotelkamer.

De dag van de HT werd ik om 07:30 opgehaald door een taxibusje van Esteword. Eenmaal aangekomen werd het papierwerk in orde gemaakt, bloed afgenomen en mocht ik me omkleden. Erg fijn was dat de begeleiding in het Nederlands was. Toen mocht ik naar de chirurg en werd de haarlijn bepaald, deze heb nog even opnieuw laten tekenen omdat ik niet helemaal tevreden was.

Mocht nog even naar de kapper waar je helemaal kaal werd geschoren en moet zeggen dat ik daar erg tegen op zag. Al bij al viel dat achteraf erg mee en het stond het zelfs goed...

Na het toedienen van een roesje werd mijn hoofd met een hoop naalden verdoofd. Voor mij was dit de eerste keer dat een soort van narcose kreeg. Mijn hele lijf werd warm en mijn spraak liet me even in de steek. Ik hoorde ze boren maar voelde verder niets. Alles ging erg snel en door de roes heb ik alles maar in flarden meegekregen.

Rond de middag begon de verdoving uit te werken en moest ik af en toe vragen voor extra verdoving. Tussendoor had ik 5 minuten om even snel in op het bed te eten en te drinken. Rond half 6 waren ze klaar en hebben ze 6000 grafts geplaatst.

Daarna voelde ik me prima en ben zelfs nog in een restaurantje gaan eten. Tegenover het hotel heb je verschillende restaurantjes waar je prima kan eten, dit is echt spotgoedkoop.

De eerste nachten waren wat vervelend omdat ik normaal nooit op mijn rug slaap en had veel last van wondvocht. Eenmaal thuis ging dat steeds beter.

Nu na één maand heb zo nu en dan wel wat jeuk, de roodheid is ver weg en de haartjes beginnen uit te vallen. Heb besloten om mijn haar de komende maanden kort houden totdat het weer gaat groeien.

Op naar hopelijk een goed resultaat!
Erg benieuwd naar je herstelproces en eindresultaat, Bobby! Houd je ons maandelijks op de hoogte? Ben benieuwd!
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juli 2022, 15:41   #13
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 120
Geslacht:
Ha Bobby! How's hair g(r)owing? Ik ben benieuwd hoor!
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2022, 16:38   #14
Bobby83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2012
Berichten: 23
Hey,

Bij deze een update na 4 maanden.
Bobby83 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2022, 16:39   #15
Bobby83
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2012
Berichten: 23
Nu met foto's
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20220822_144452.jpg‎ (134,8 KB, 553x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220822_144558.jpg‎ (146,0 KB, 553x gelezen)
Bestandstype: jpg 20220822_144544.jpg‎ (147,4 KB, 483x gelezen)
Bobby83 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
6000 grafts, esteworld, turkije

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.