Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 maart 2005, 11:31   #391
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Heej Roluca, dat is goed nieuws! Ik wil toch wel graag foto's zien nu van gebruikers, het liefst mannelijke .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 12:17   #392
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Bij een combinatie van allerlei middelen is het niet mogelijk te achterhalen welk middel die hergroei levert (bij de bewezen middelen). Pindakaas gebruikt inderdaad dutasteride, dutasteride is een onderzochte en bewezen middel tegen AGA en BPH, en daarom is het veel aannemelijker dat dutasteride voor die hergroei heeft gezorgd en niet de ant-histamine. De alpha-reductase enzymen zijn volop actief bij AGA en ik denk niet dat anti-histamine daar iets tegen zal doen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 12:18   #393
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4roluca
Hé Jaapie, neem mijn tijd voor de foto's maar zal't wel eens doen hoor. Grtn
huh?.......
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 12:36   #394
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4roluca
Nog eens ff berichten.. Nu neem ik zo'n drie maanden de anti histamine 'Zyrtec'/of 'Cetiricine USB' nu 10mg per dag. Ik ben maar wat blij dat ik voor 90% van mijn geirriteerde lopende rode ogen af ben.
Het is echt onomstotelijk nu, er is meer haargroei. Eerst begon het aan mijn linker slaap, en nu aan mijn rechter! Aan de haargrens is er een duidelijke verbetering waarneembaar. Ook heb ik de indruk dat mijn transplants terug dichter behaard worden. 'K kan't nog altijd niet geloven! Ook de jeuk aan mijn hoofd is voor 90% weg en der valt gEEn Ene haar meer uit! Hé Jaapie, neem mijn tijd voor de foto's maar zal't wel eens doen hoor. Grtn
geloof er niks van, neem een paar foto's maar.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 12:40   #395
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Bij een combinatie van allerlei middelen is het niet mogelijk te achterhalen welk middel die hergroei levert (bij de bewezen middelen). Pindakaas gebruikt inderdaad dutasteride, dutasteride is een onderzochte en bewezen middel tegen AGA en BPH, en daarom is het veel aannemelijker dat dutasteride voor die hergroei heeft gezorgd en niet de ant-histamine. De alpha-reductase enzymen zijn volop actief bij AGA en ik denk niet dat anti-histamine daar iets tegen zal doen.
Volgens mij bestaat AGA uit twee hoofdstappen:
1) Hechting van DHT aan de androgeenreceptoren bij de follikels.
2) Aanval van het immuunsysteem op de follikels door die hechting.

Als het aan de anti-histamine ligt, dan moet daarmee stap 2 worden aangepakt. Hoe actief de AR enzymen dan ook mogen zijn, AGA zal worden aangepakt... theoretisch dan .
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 12:49   #396
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Volgens mij bestaat AGA uit twee hoofdstappen:
1) Hechting van DHT aan de androgeenreceptoren bij de follikels.
2) Aanval van het immuunsysteem op de follikels door die hechting.

Als het aan de anti-histamine ligt, dan moet daarmee stap 2 worden aangepakt. Hoe actief de AR enzymen dan ook mogen zijn, AGA zal worden aangepakt... theoretisch dan .
Als anti-histamine inderdaad de 2e hoofdstap aanpakt, kan 't niet werken zonder hoofdstap 1 aan te pakken, wat Pindakaas wel doet met duta. Een combinatie van deze medicijnen kan dan voordelig zijn.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 13:06   #397
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Als anti-histamine inderdaad de 2e hoofdstap aanpakt, kan 't niet werken zonder hoofdstap 1 aan te pakken, wat Pindakaas wel doet met duta. Een combinatie van deze medicijnen kan dan voordelig zijn.
Waarom kan het niet zonder hoofdstap 1? De genadeklap wordt uiteindelijk gegeven door het immuunsysteem. Als je deze klap voorkomt, dan voorkom je de voortzetting van AGA, ook al is het androgene systeem nog 100% in werking gesteld.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 13:20   #398
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Waarom kan het niet zonder hoofdstap 1? De genadeklap wordt uiteindelijk gegeven door het immuunsysteem. Als je deze klap voorkomt, dan voorkom je de voortzetting van AGA, ook al is het androgene systeem nog 100% in werking gesteld.
Dit doet me denken aan die lui van Haaruitval.net, van Hans Bolder over de werking van aminexil, waar ook Boersma betrokken was bij de eerdere onderzoeken naar dat middel. Ok, aminexil is geen anti-histamine, maar voor dat middel werd ook beweerd dat "stap 2 '' aangepakt zou worden in het AGA-proces. Aminexil stopt of vertraagt niet de produktie van DHT, maar zou het collageen rondom de haarzakjes soepeler maken. DHT zou collageen aantasten en door het soepeler te maken met aminexil zou hergroei mogelijk zijn. Wat hier dus ook aan de hand is, is dat stap 2 wordt aangepakt en niet stap 1, en nu is bekend dat aminexil geen werkzame middel is tegen AGA, kan ook niet, want stap 1 MOET degelijk wel aangepakt worden, anders heeft het geen zin.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 18:41   #399
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Dat is ook waar ja. Zoals ik vertelde gebruikte hij al 2 jaar Duta ZONDER hergroei. Sinds hij Zyrtec al een aardig poosje gebruikt is het terug gegroeit.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 18:59   #400
Marcjacobs
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2004
Berichten: 172
zolang de hechting van de enzymen geen negatief effect hebben op het haarzakje boeit het niet, het immuunsysteem maakt alles kapot enzodra dat niet gebeurt valt er ook niks uit, dht is goed en iedereen heeft het, alleen niet bij iedereen wordt het haar erdoor kapot gemaakt
__________________
.Aerius 5 mg > anti-histamine
.Kruidvat multivitaminen voor sporters


Status: Terugroei op hoofd en bij inhammen, gewone shediings en normale haaruitval.
Marcjacobs is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 21:22   #401
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Dat is ook waar ja. Zoals ik vertelde gebruikte hij al 2 jaar Duta ZONDER hergroei. Sinds hij Zyrtec al een aardig poosje gebruikt is het terug gegroeit.
Zyrtec is al sinds 1988 op de markt en wordt gebruikt tegen allergie, en AGA is geen allergie, AGA is geslachtsgebonden kaalheid, de kaalheid die zich vordert in dat typische mpb-patroon. Pindakaas gebruikt al twee jaar lang dutasteride en hij gebruikt langer dan een jaar Zyrtec + die troep van Ken Belanger. De kans is erg groot dat die anti-histamine niets gedaan heeft, de kans dat duta wat gedaan heeft is erg groot en voor mij geloofwaardiger.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 21:49   #402
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Zyrtec is al sinds 1988 op de markt en wordt gebruikt tegen allergie, en AGA is geen allergie, AGA is geslachtsgebonden kaalheid, de kaalheid die zich vordert in dat typische mpb-patroon. Pindakaas gebruikt al twee jaar lang dutasteride en hij gebruikt langer dan een jaar Zyrtec + die troep van Ken Belanger. De kans is erg groot dat die anti-histamine niets gedaan heeft, de kans dat duta wat gedaan heeft is erg groot en voor mij geloofwaardiger.
1. AGA is NIET geslachtsgebonden
2. Wie zegt dat AGA geen allergie is? Is dat bewezen? Nee
3. Pindakaas gebruikt geen RK19 naar mijn weten.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 22:18   #403
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik ben het met Jaapie eens, dat je natuurlijk nooit weet of AGA iets met allergie te maken heeft of niet. Misschien zijn er bepaalde puzzelstukjes over het hoofd gezien en biedt de anti-histamine uitkomt. Ik ben iig reuze benieuwd naar foto's!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 22:19   #404
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
1. AGA is NIET geslachtsgebonden
2. Wie zegt dat AGA geen allergie is? Is dat bewezen? Nee
3. Pindakaas gebruikt geen RK19 naar mijn weten.
AGA komt natuurlijk ook bij vrouwen voor, alleen veel minder dan bij mannen. Bij mannen slaat het toe als mpb; haarlijnrecessie, groter wordende inhammen en kruin, dus de klassieke mannelijke kaalheid. AGA is dus een geslachtsgebonden kaalwordingsproces die zowel vrouwen, maar vooral mannen kunnen erven van beide ouders waarbij, als het niet op tijd behandeld wordt met de *juiste* medicijnen, de kaalheid blijvend wordt. Dit is bv niet zo met alopecia areata, misschien dat een anti-histamine daar wel effect op kan hebben.

AGA is geen allergie, als het een allergie was, dan zou dat alle haren op het lichaam infecteren zoals alopecia totalis of universalis (aanval op de haarzakjes door het eigen immuumsysteem).

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 28 maart 2005 om 23:58
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2005, 22:58   #405
Druifstuif
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 juli 2004
Berichten: 335
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
2. Wie zegt dat AGA geen allergie is? Is dat bewezen? Nee
Nou wil je de bewijslast omdraaien. Je kan net zo goed zeggen: wie zegt dat AGA geen grap van marsmannetjes is? Is dat bewezen? Nee.

Overigens geloof ik om heel simpele redenen niet in de wonderwerking van anti-histamine tegen AGA.

Ten eerste: als het echt zo was dat het zo'n goede bestrijder voor AGA is, dan was dat al lang een keer naar buiten gekomen. Minoxidil en Finasteride zijn ook per ongeluk ontdekt als haargroeimiddel. Aangezien antihistamines al veel langer op de markt zijn dan deze 2 kunnen we veilig van uit gaan dat alle bijwerkingen ondertussen wel duidelijk zijn. Zichtbare hergroei van haar zit daar echter niet bij.

Ten tweede: ik gebruik het spul zelf tegen mijn allergie en ik heb ook nog geen wonderlijke hergroei ervaren.
__________________
Regime:
3 x 160 mg SP van Cheapregaine per dag
1 mg fina per dag
3 tot 5 keer per week wassen met rooscure
Vit B complex
5 mg Cetirizine per dag sinds 1-1-2005
Druifstuif is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
RK19 (Deel 2) ugh Medicijnen/haargroeimiddelen 265 1 april 2008 14:06
Samenvoegen Antihistamine discussie + Allergiepoll jennifer Archief: afgehandelde Suggesties 5 15 september 2004 14:06
Rk 19 pindakaas Medicijnen/haargroeimiddelen 1486 19 augustus 2004 13:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.