Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 november 2023, 13:53   #16
Ketsie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 mei 2023
Berichten: 73
Geslacht:
het enige dat gaat werken, en waar heel de wereld op hoopt.. is het effectief clonen van grafts.

helaas gaat dit nog wel een aantal jaar duren voor de eerste personen dit kunnen krijgen en dan zal het alsnog enkel voor de 'elite' onder de mensen zijn.. je gaat volgens mij, zeker in het begin.. met €70k niet toekomen.
Ketsie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2023, 14:09   #17
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ketsie Bekijk bericht
het enige dat gaat werken, en waar heel de wereld op hoopt.. is het effectief clonen van grafts.

helaas gaat dit nog wel een aantal jaar duren voor de eerste personen dit kunnen krijgen en dan zal het alsnog enkel voor de 'elite' onder de mensen zijn.. je gaat volgens mij, zeker in het begin.. met €70k niet toekomen.
Hoe weet je dat dat het enige is dat gaat werken?

Dit is een mechanisme dat bij varkens en muizen werkt om haarfollikels terug te krijgen. Waarom zou het bij mensen niet werken?
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2023, 14:42   #18
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Tato! Dank u voor uw bericht en voor het contact met ons over dit onderwerp.

Ipv prive te reageren denk ik dat het beter is dat ik hier reageer zodat iedereen het kan meelezen.

Aangezien we hier niet veel ervaring mee hebben, willen we dit niet zomaar op onze patiënten testen. Ik sta persoonlijk open voor nieuwe mogelijkheden, en vind het super dat er onderzoek wordt gedaan naar verdere behandelingsopties. Ik wil er absoluut niet negatief over doen en wil je ook niet zomaar teleurstellen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat er opnieuw haren zullen groeien in een donorgebied waar al haren met wortel en al zijn verwijderd.

Dit is mijn gedachte, en ik ben ook maar een consulent, maar toch bij deze mijn mening en gedachte erover.

Zeer vriendelijke groet, Damla Mercure Istanbul
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 6 november 2023, 14:52   #19
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Damla Kaptan Bekijk bericht
Tato! Dank u voor uw bericht en voor het contact met ons over dit onderwerp.

Ipv prive te reageren denk ik dat het beter is dat ik hier reageer zodat iedereen het kan meelezen.

Aangezien we hier niet veel ervaring mee hebben, willen we dit niet zomaar op onze patiënten testen. Ik sta persoonlijk open voor nieuwe mogelijkheden, en vind het super dat er onderzoek wordt gedaan naar verdere behandelingsopties. Ik wil er absoluut niet negatief over doen en wil je ook niet zomaar teleurstellen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat er opnieuw haren zullen groeien in een donorgebied waar al haren met wortel en al zijn verwijderd.

Dit is mijn gedachte, en ik ben ook maar een consulent, maar toch bij deze mijn mening en gedachte erover.

Zeer vriendelijke groet, Damla Mercure Istanbul
Dank u voor uw reactie! Uw scepsis is begrijpelijk, zeker in een industrie als deze waarin er al talloze personen met dergelijke claims zijn geweest en die achteraf op niks uitgelopen zijn. Om de claim iets helderder te stellen: het is niet dat de verwijderde haar zelf terug groeit, het is dat de beschadigde huid terug groeit zonder lidteken. De verteporfine zou ervoor zorgen dat de huid in zijn originele vorm terug groeit. En dat is met haarfollikels.

Ik zal deze thread periodiek updaten in het geval van noemenswaardige nieuwe bevindingen, aangezien de onderzoeken hiernaar doorgaan. Mochten u en uw kliniek op enig moment meer interesse in het onderzoek hebben, kan ik u doorverwijzen naar de doktoren die momenteel de onderzoeken uitvoeren.

Nogmaals bedankt en succes met uw kliniek
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 10 november 2023, 21:40   #20
Damla Kaptan
Registered User
 
Geregistreerd: 6 januari 2023
Locatie: Istanbul
Berichten: 279
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Dank u voor uw reactie! Uw scepsis is begrijpelijk, zeker in een industrie als deze waarin er al talloze personen met dergelijke claims zijn geweest en die achteraf op niks uitgelopen zijn. Om de claim iets helderder te stellen: het is niet dat de verwijderde haar zelf terug groeit, het is dat de beschadigde huid terug groeit zonder lidteken. De verteporfine zou ervoor zorgen dat de huid in zijn originele vorm terug groeit. En dat is met haarfollikels.

Ik zal deze thread periodiek updaten in het geval van noemenswaardige nieuwe bevindingen, aangezien de onderzoeken hiernaar doorgaan. Mochten u en uw kliniek op enig moment meer interesse in het onderzoek hebben, kan ik u doorverwijzen naar de doktoren die momenteel de onderzoeken uitvoeren.

Nogmaals bedankt en succes met uw kliniek
Hartelijk dank Tato, u ook bedankt en heel veel succes met waar u allemaal mee bezig bent, houd ons maar op de hoogte!

Heel veel succes en zeer vriendelijke groet!

Damla Kaptanoglu
Damla Kaptan is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2023, 11:45   #21
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
2- en 3-maanden update van Blake Bloxham voor het gebruik van verteporfin bij FUT:

https://www.youtube.com/watch?v=NsRP7G_V_jE&t=4s

Over het algemeen wel positief denk ik, de genezing van de wond lijkt bij de 3 patienten met vp anders te verlopen dan zonder vp. Bij 2 van de 3 lijkt er hergroei in het lidteken-gebied zelf te zijn. Bij die andere was dat na 2 maaden ook, maar dat was na 3 maanden niet meer te zien.

Ben uiteraard benieuwd naar wat komende maanden voor resultaten brengen. Zet het vp-effect door, blijft het allemaal een beetje hetzelfde als nu of vervalt het effect waardoor er uiteindelijk niks anders is dan bij de controlegroep?
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2023, 15:29   #22
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Heel apart dat er in littekenweefsel compleet nieuwe haren zouden kunnen ontstaan. Als het echt werkt is het natuurlijk goed nieuws. Maar dat moet de komende maanden gaan uitwijzen. En het zal wel een tijd duren voordat zo'n behandeling (betaalbaar) uitgevoerd kan worden.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2023, 15:47   #23
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Heel apart dat er in littekenweefsel compleet nieuwe haren zouden kunnen ontstaan. Als het echt werkt is het natuurlijk goed nieuws. Maar dat moet de komende maanden gaan uitwijzen. En het zal wel een tijd duren voordat zo'n behandeling (betaalbaar) uitgevoerd kan worden.
De bedoeling is uiteindelijk "scarless-healing", dus dat lidteken zou er bij vp uiteindelijk niet eens moeten zijn. Qua hergroei vind ik deze update nog niet overweldigend, maar zoals gezegd, we zitten pas op 3 maanden en er worden verschillende doseringen gebruikt. Wellicht dat de ene minder effectief is dan de andere.

Verteporfin is te verkrijgen onder merknaam Visudyne, wat ongeveer €1800,- kost. De generieke variant is veel goedkoper, ongeveer €200,-.

De hype begint toe te nemen, ook andere patiënten van dr. Barghouthi ondergaan nu behandelingen met vp, de we zullen inderdaad snel zicht krijgen op de resultaten.
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2023, 00:08   #24
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Heel apart dat er in littekenweefsel compleet nieuwe haren zouden kunnen ontstaan. Als het echt werkt is het natuurlijk goed nieuws. Maar dat moet de komende maanden gaan uitwijzen. En het zal wel een tijd duren voordat zo'n behandeling (betaalbaar) uitgevoerd kan worden.
Er is een fut techniek waarbij in het litteken idd haren groeien. Maar dat zijn geen nieuwe haren, maar je eigen haren die erdoor heen groeien.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2023, 11:39   #25
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Goed nieuws voor het onderzoek naar verteporfin!

Dr. Parsa Mohebi gaat trials doen met de drug. Deze doc is een zeer grote naam in de HT-wereld, dus qua exposure is dit een goede zaak. Mocht hij positieve resultaten vinden en de drug zelf toe gaan passen in zijn praktijk, is dat iets anders dan dat relatief onbekende doctoren dat doen.

Dr. Mohebi is een innovatieve doch kritische arts. In het filmpje hieronder legt hij uit (vanaf 6:40) waarom hij nooit op de PRP / Acell hype is ingesprongen, namelijk omdat een wetenschappelijke onderbouwing voor het nut hiervan in zijn ogen afwezig was. Destijds (4 maanden geleden) wees hij om dezelfde reden een verzoek om onderzoek met vt te doen beleefd af. Kennelijk hebben de recente updates hem van mening doen veranderen.

Heel mooi en fingers crossed dat deze onderzoeken positieve resultaten op gaan leveren.

https://www.youtube.com/watch?v=5fcyQ8eNDSM

Laatst gewijzigd door Tato; 22 november 2023 om 11:42
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2023, 15:13   #26
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tato Bekijk bericht
Goed nieuws voor het onderzoek naar verteporfin!

Dr. Parsa Mohebi gaat trials doen met de drug. Deze doc is een zeer grote naam in de HT-wereld, dus qua exposure is dit een goede zaak. Mocht hij positieve resultaten vinden en de drug zelf toe gaan passen in zijn praktijk, is dat iets anders dan dat relatief onbekende doctoren dat doen.

Dr. Mohebi is een innovatieve doch kritische arts. In het filmpje hieronder legt hij uit (vanaf 6:40) waarom hij nooit op de PRP / Acell hype is ingesprongen, namelijk omdat een wetenschappelijke onderbouwing voor het nut hiervan in zijn ogen afwezig was. Destijds (4 maanden geleden) wees hij om dezelfde reden een verzoek om onderzoek met vt te doen beleefd af. Kennelijk hebben de recente updates hem van mening doen veranderen.

Heel mooi en fingers crossed dat deze onderzoeken positieve resultaten op gaan leveren.

https://www.youtube.com/watch?v=5fcyQ8eNDSM
Heel nice.
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2023, 22:03   #27
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
HairDAO, een organisatie die reeds 3 Miljoen Dollar heeft opgehaald met het doel om (onderzoek naar) een cure voor haarverlies te verwezenlijken, zal financieel bijspringen en onder andere trichoscopen leveren aan artsen zoals dr. Bloxham en dr. Barghouthi die onderzoeken naar verteporfin uitvoeren. Deze trichoscopen kunnen gebruikt worden om hair counts te doen zoals statistische effecten aangetoond kunnen worden.

Leuk initiatief en het toont nogmaals aan dat verteporfin vanuit meerdere hoeken serieus wordt genomen. Ondertussen worden de updates van dr. Bloxham voor maand 4 en 5 voor de FUT-trials verwacht. Best een big deal, aangezien qua tijdlijn zo'n beetje het moment komt dat er voorzichtig conclusies getrokken kunnen worden.

Ondertussen zitten er meerdere experimenten in de pijplijn, waaronder die van de bekende chirurg dr. Mohebi. Keep you posted!
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 12 december 2023, 00:29   #28
robbert166
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 463
Ben benieuwd!
robbert166 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 januari 2024, 00:55   #29
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Weer een update van dr. Bloxham, die onderzoek doet naar het gebruik van verteporfine bij FUT-behandelingen.

Het is wat subjectief en gebaseerd op visuele input allemaal. Het schijnt dat deze doctoren in het vervolg onderzoek gaan doen met wat meer exacte hair counts en dergelijke.

Ondanks dat alles vind ik wel dat het er iig op lijkt dat er iets gebeurt. Behandelde gebieden lijken inderdaad hergroei te hebben en anders te genezen. Zoals de doc echter al aangeeft zitten deze patienten nog middenin het helingsproces en is nog niet veel te zeggen over wat de uiteindelijke impact gaat zijn van het gebruik van de drug. Zelf ben ik gematigd optimistisch dat er in ieder geval iets van een positief effect lijkt te zijn, na het onderzoek van dr. Barghouthi zou nog een positieve hit veel doen om experimenteren door anderen nog aantrekkelijker te maken

https://www.youtube.com/watch?v=r-D2vfzuQ6c
Tato is offline   Met citaat reageren
Oud 20 maart 2024, 17:59   #30
Tato
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2008
Berichten: 1.549
Goed nieuws voor de verteporfine-beweging, de zeer bekende chirurg Bisanga heeft aangegeven onderzoek te willen doen naar het gebruik van vp bij haartransplantaties. Nu is ieder onderzoek naar de drug goed, maar het feit dat een man met zo'n reputatie in deze wereld hiermee aan de slag gaat, geeft de zaak extra cachet. Nu is het wel hopen dat ie het ook echt gaat doen, er zijn meerdere artsen geweest die zoiets als dit toezeggen, maar uiteindelijk niet de daad bij het woord voegen. Laten we hopen dat het hier wel lukt!:

https://www.youtube.com/watch?v=5OjUt9sF8q8
Tato is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.