Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 december 2009, 22:41   #1
Bloempje26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2009
Berichten: 7
wat te doen??

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ben hierop terecht gekomen doordat ik al ruim een half jaar haar en hoofdhuid problemen heb.
Ik ben toendestijds ook ermee naar de HA geweest en die zette mij natuurlijk aan allerlei middeltjes wat niet hielp dus na vele malen aandringen ben ik toen doorgestuurd naar de dermatoloog.
Aangekomen bij de dermatoloog, deed zij een trektest en dat viel allemaal wel mee dus besloot ze dat er bloed moest worden geprikt.
Zo gezegd zo gedaan en een week later werd ik door haar gebeld met de mededeling dat ik een ijzertekort had en dat mijn ferritine heel erg laag was namelijk 3 dus ik kreeg voor drie maanden ijzerbruistabletten.
Er zitten nu twee maanden op en moet dus nog een maand en dan ben ik klaar met het ijzer.
Aankomende vrijdag heb ik een controle afspraak bij de dermatoloog en daar zie ik eigenlijk wel naar uit want ik heb het gevoel dat die ijzer helemaal geen verschil maakt met mijn haaruitval en de jeuk op mijn hoofd.
Ik heb lichtkalende plekjes op m'n hoofd en ik schat 1/3 van mijn haar verloren en nog elke dag verlies ik veel haar en blijf ik dus ook jeuk houden.
Ik vraag me dus ook erg af hoe ik hiermee om moet gaan en overweeg om een haarwerk of haarstuk aan te schaffen.
Ik loop nu al ruim 4 maanden elke dag met mutsjes of petjes en als ik die op heb dan voel ik me redelijk zeker maar als ik die af doe dan zet ik geen stap buiten de deur en niemand mag me ook zien zonder.
Ik vind het echt een regelrecht drama en hoop op dit forum lotgenoten te vinden en misschien advies te kunnen krijgen.

groetjes
Bloempje26 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2009, 00:22   #2
Bloempje26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 december 2009
Berichten: 7
Nou daar ben ik weer!!
Vandaag bij de dermatoloog geweest en tja wat zal ik daar eens over zeggen.
Om een lang verhaal kort te maken kwam het er een beetje op neer dat na twee maanden nog niet veel te zeggen is of de ijzertabletten goed aanslaan en kun je dus pas na een wat langere periode bepalen of er weer hergroei van de haren komt
en ik heb weer bloedgeprikt en nu op vit.B12 en foliumzuur en dus even afwachten.
En ze zei dat ze me een middel minoxidel kon voorschrijven als ik dat wou en ze had het ook over een hormoonlotion, ik wou daar nog niet gelijk aan beginnen omdat ik toch een beetje aarzel over het gebruik van hormoonachtige medicatie dus ik vroeg haar of ik alsnog kon bellen als ik na een maand nog steeds zo veel haaruitval heb.
Ach goed ik vind het allemaal toch best teleurstellend want misschien had ik toch wel stiekem een beetje gehoopt dat er een snelle en simpele oplossing zou zijn.

Ik zit nu heel erg te denken om voor de kerstdagen een haarwerk via internet te bestellen die ik dan kan dragen maar weet niet zo goed waar ik dat het beste kan doen?
Ik heb natuurlijk internet wel afgestruint maar ik zie door de bomen het bos niet meer, er is zoveel op dat gebied dat je als leek totaal niet weet waar je nou op moet letten.
Ik vind het namelijk toch wel belangrijk dat het er natuurlijk uitziet en niet al te glimmend!
Maar ik heb ook wel gedacht om bijvoorbeeld bij medimundo een haarstuk te halen die onder je petje vandaan komt zodat ik met Kerst toch leuk uitzie.

Voor mijn gevoel moet ik gewoon iets doen terwijl mijn moeder steeds tegen me zegt; ach al zou je kaal zijn dan zie je er nog mooi uit en dan denk ik gelijk...ach mens hou toch op, je hebt geen idee hoe ik me voel.
Maar ik heb gewoon het gevoel dat een stuk vrouwelijkheid wegvalt en mensen die dat niet hebben zullen het waarschijnlijk toch niet begrijpen wat het met je doet.

Ik hoop dat jullie misschien wat tips voor me hebben!

Groetjes
Bloempje26 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2009, 20:34   #3
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Mijn ervaring is om niet zo maar iets te gaan bestellen op het internet omdat het er op de foto allemaal heel anders uit kan zien dan op je hoofd. Zelf heb ik net een haarwerk uitgezocht dat ik bij de betreffende internetwinkel (Caramello) wel kon komen passen. Zo heb ik er 8 op mijn hoofd gehad die ik vooraf had uitgezocht en écht, als ik het op de foto had moeten uitzoeken, had ik helemaal mis gezeten. Punt is dat je zo wel even wat meer geld kwijt bent, maar beter dan een miskoop. En vooral als het om een eerste keer gaat (waarbij je toch al onzeker bent) is het belangrijk om het goed te doen.

Verder heb je in Amsterdam Backstage waar de haarwerken zo in de winkel staan en je zoveel mag passen als je wilt. Maar er zullen vast ook nog wel andere adressen zijn.

Succes! Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Al mijn lichaamshaar valt uit op me 16e wat moet ik doen? JaRule17 Overige (haar)discussies - Algemeen 26 30 oktober 2009 00:43
Help! Moii. Hirsutisme - Behandelingen 91 30 maart 2009 15:45
Wat te doen? T.I. AGA - Algemeen 9 19 november 2008 00:46
wat moet ik doen? heb zaterdag afspraak bij dr. Boersma, is dit een zinvol plan? lola-lola Haarproblemen bij vrouwen 10 24 augustus 2006 16:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.