Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 december 2022, 12:33   #1
Lcou
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 december 2022
Berichten: 2
Geslacht:
Help ik graak niet over de drempel..

Goedemiddag allemaal!

Ik ben een jongeman van 32 jaar.
Sinds mijn 24-25 is mijn haar sterk beginnen uitdunnen tot op het punt dat ik achteraan al bijna volledig kaal ben. Bovenkant heb ik nog haar, maar dat is ook sterk uitgedund alsook de inhammen.

Nu zou ik toch graag voor een HT gaan. Ik lees erg veel positieve ervaring over Fuegenix. Dus zou waarschijnlijk wel voor hun opteren.

Maar ik heb echt een fobie voor naalden! En al helemaal omdat er een naalden in je hoofd moeten 😅.
De procedure zelf ben ik niet echt bang voor maar gewoon het verdoven schrikt me erg af. Sommige zeggen de verdoving vreselijk pijn doet.
Ik lees bij sommige dat je een soort “roesje” kan bij vragen?
Is dit ook zo bij Fuegnenix dat je dit roesje kan bijvragen?

Ik wil dit zo graag maar die injecties voor de verdoving schrikken me zo hard af 😅.
Lcou is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2022, 13:04   #2
Schaamhaartje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 september 2021
Berichten: 225
Geslacht:
Hey,
Ik ben ook niet zo van de naalden. Maar het voordeel is dat je de naald niet ziet, je ligt met je hoofd naar beneden in een soort massage stoel.
Ze prikken wel heel goed, maar misschien kun je van tevoren gewoon een paracetamols nemen?

Prikjes horen er bij iedere operatie bij. Dus daar zul je niet onderuit komen. En de verdoving moet ook niet een zwaar wegende factor worden bij het uitzoeken van een kliniek, je moet echt kiezen voor het resultaat. Die prikjes duren maar een seconde, het resultaat draag je de rest van je leven bij je. =)
Schaamhaartje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2022, 13:52   #3
BMW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 juni 2022
Berichten: 3
Geslacht:
Ik ben 8 december bij Fuegenix geweest. Ik vond de prikjes echt, maar dan ook echt 100% meevallen. Had wat mij betreft ook zonder dat vibratie apparaat kunnen plaatsvinden. Laat dat je in ieder geval niet tegenhouden.

Laatst gewijzigd door BMW; 19 december 2022 om 13:53 Reden: Typo
BMW is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2022, 14:17   #4
Paprika123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2018
Berichten: 80
Geslacht:
Ben ook bij FueGenix behandeld, en vond de verdoving nou niet echt bepaald prettig maarja je moet er even doorheen het is maar kort
Paprika123 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2022, 14:55   #5
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BMW Bekijk bericht
Ik ben 8 december bij Fuegenix geweest. Ik vond de prikjes echt, maar dan ook echt 100% meevallen. Had wat mij betreft ook zonder dat vibratie apparaat kunnen plaatsvinden. Laat dat je in ieder geval niet tegenhouden.
Vibratie apparaat?
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2022, 14:57   #6
mickfoley
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 april 2022
Berichten: 350
Geslacht:
De eerste 4 á 5 spuiten voelde ik heel goed. De spuiten hierna voelde ik veel minder aangezien een deel van het achterhoofd al verdoofd was. Ja, ik schrok van hoe pijnlijk het was. Maargoed, het is maar even doorzetten...

Er zijn ergere dingen in het leven en de wereld en dat moet je je maar voorhouden. Succes!
mickfoley is offline   Met citaat reageren
Oud 19 december 2022, 19:46   #7
FilipH_BE
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 mei 2022
Berichten: 31
Geslacht:
Je ziet de naalden niet, maar je voelt ze wel de hele dag. Het doet geen pijn, maar je voelt ze dus wel door je hoofd gaan.



Edit: Ik zou het zowiezo eens bespreken met de dokter. Samen kan je misschien een oplossing voor vinden.

Laatst gewijzigd door FilipH_BE; 19 december 2022 om 20:45
FilipH_BE is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2022, 09:46   #8
DanteBenz
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2021
Berichten: 15
Geslacht:
Niet aanstellen, gewoon een paar uurtjes doorbijten voor een strakke haarlijn.
DanteBenz is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2022, 13:39   #9
gduvel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 maart 2021
Berichten: 66
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lcou Bekijk bericht
Goedemiddag allemaal!

Ik ben een jongeman van 32 jaar.
Sinds mijn 24-25 is mijn haar sterk beginnen uitdunnen tot op het punt dat ik achteraan al bijna volledig kaal ben. Bovenkant heb ik nog haar, maar dat is ook sterk uitgedund alsook de inhammen.

Nu zou ik toch graag voor een HT gaan. Ik lees erg veel positieve ervaring over Fuegenix. Dus zou waarschijnlijk wel voor hun opteren.

Maar ik heb echt een fobie voor naalden! En al helemaal omdat er een naalden in je hoofd moeten 😅.
De procedure zelf ben ik niet echt bang voor maar gewoon het verdoven schrikt me erg af. Sommige zeggen de verdoving vreselijk pijn doet.
Ik lees bij sommige dat je een soort “roesje” kan bij vragen?
Is dit ook zo bij Fuegnenix dat je dit roesje kan bijvragen?

Ik wil dit zo graag maar die injecties voor de verdoving schrikken me zo hard af 😅.

Ik had geen roesje en geen trilplaat bij Fuegenix en de prikken waren echt heerlijk, deden niet eens pijn, wel raar gevoel maar geen pijn, blijkbaar is mijn pijngrens iets minder hoog dan bij de echte mannen hier. Ik ben maar een 70kg wegende skeleton.
gduvel is offline   Met citaat reageren
Oud 20 december 2022, 16:20   #10
Wsushiman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2021
Berichten: 49
Geslacht:
De prikjes gaan je sws meevallen, zeker als je het nu al zo groot maakt in je hoofd. Het helpt sowieso enorm dat je ze niet ziet en het zijn geen dikke spuiten maar kleine 'kopjes'. Ik zou je hier zeker niet door laten belemmeren een HT te doen.
Wsushiman is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2022, 23:44   #11
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DanteBenz Bekijk bericht
Niet aanstellen, gewoon een paar uurtjes doorbijten voor een strakke haarlijn.
Dit soort adviezen heeft TS natuurlijk niks aan... Zeg dan niks.
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 23 december 2022, 23:49   #12
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lcou Bekijk bericht
Goedemiddag allemaal!

Ik ben een jongeman van 32 jaar.
Sinds mijn 24-25 is mijn haar sterk beginnen uitdunnen tot op het punt dat ik achteraan al bijna volledig kaal ben. Bovenkant heb ik nog haar, maar dat is ook sterk uitgedund alsook de inhammen.

Nu zou ik toch graag voor een HT gaan. Ik lees erg veel positieve ervaring over Fuegenix. Dus zou waarschijnlijk wel voor hun opteren.

Maar ik heb echt een fobie voor naalden! En al helemaal omdat er een naalden in je hoofd moeten ��.
De procedure zelf ben ik niet echt bang voor maar gewoon het verdoven schrikt me erg af. Sommige zeggen de verdoving vreselijk pijn doet.
Ik lees bij sommige dat je een soort “roesje” kan bij vragen?
Is dit ook zo bij Fuegnenix dat je dit roesje kan bijvragen?

Ik wil dit zo graag maar die injecties voor de verdoving schrikken me zo hard af ��.
Ik denk dat het beste wat je kan doen is, dat je dit bespreekt met de arts/kliniek. Ik weet dat sommige klinieken je inderdaad via een infuusje voorzien van een soort roes van enkele minuten, waardoor je dusdanig "stoned" wordt dat je van de verdovingsprikken nagenoeg niets meekrijgt. Als je na enkele minuten weer wat helderder wordt, zijn de verdovingen al gezet.

Een andere "oplossing" is dat je via de kliniek of je huisarts ontspannende medicijnen krijgt zoals temazepam. Dat helpt tegen je paniek/angst, en haalt je kopzorgen tijdelijk weg zodat je ontspannen de operatie in kan.

Ook hebben veel klinieken methoden om je "af te leiden" tijdens het zetten van de verdovingen.

Eén ding is zeker: je bent niet de enige die veel angst heeft voor naalden/prikken, dus er zijn vast wel opties voor je.

Succes!

Laatst gewijzigd door PaulPaulPaul; 23 december 2022 om 23:51
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2022, 05:51   #13
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.436
Geslacht:
Donderdag mijn FUE bij Esteworld gehad. Ook met rrj sedatie, twee flinke spuiten met pijnstillers in het infuus. Het is niet dat je niks voelde bij het prikken maar een tandarts is erger. Overigens daarna helemaal geen pijn meer gehad, paracetamol was niet nodig.
Je kunt ook kiezen voor narcose.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2022, 14:50   #14
PaulPaulPaul
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 mei 2022
Berichten: 122
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Donderdag mijn FUE bij Esteworld gehad. Ook met rrj sedatie, twee flinke spuiten met pijnstillers in het infuus. Het is niet dat je niks voelde bij het prikken maar een tandarts is erger. Overigens daarna helemaal geen pijn meer gehad, paracetamol was niet nodig.
Je kunt ook kiezen voor narcose.
Ja de sedatie werkt doorgaans enorm "relaxerend". Volledige narcose bij een HT is niet gebruikelijk. Dat komt geloof ik omdat de werkingsduur van volledige narcose niet toereikend is voor een HT.

Laatst gewijzigd door PaulPaulPaul; 24 december 2022 om 14:55
PaulPaulPaul is offline   Met citaat reageren
Oud 24 december 2022, 16:13   #15
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
mijn 2e ht had ik een roesje/pijnstiller door infuus, de eerste niet.
Moet zeggen de 2e viel enorm mee ten opzichte van de eerste.

Enige is wel, er moet dan wel een anesthesist aanwezig zijn, dus als die er niet is kan dit soort extra verdoving niet. Vandaar dat je het niet overal ziet. Een tril apparaatje is dan idd ook een optie.

Laatst gewijzigd door DeJong; 24 december 2022 om 16:24
DeJong is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.