Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Haarwerken/camouflage > Haarwerken

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 november 2007, 15:50   #1
Reflect
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 9
haartransplantatie overwogen, toch haarwerk.

Hallo allemaal!

Ik heb nog niet eerder gepost hier op het forum, maar aangezien ik nu een keuze heb gemaakt dacht ik dat het wel een mooi moment is om wat te posten.

Ik ben 25 jaar en heb last van klassieke mannelijke kaalheid, in het bijzonder bij mijn haarlijn, deze is de laatste jaren vrijwel verdwenen (alleen nog klein beetje haar in het midden, zodat je ziet waar de haarlijn oorspronkelijk begon).
Mijn haaruitval heb ik eigenlijk nooit echt als probleem gezien, maar de laatste tijd merk ik helaas toch wel de negatieve (sociale) gevolgen er van. Ik word er namelijk best vaak aan herinnerd door opmerkingen en merk ook verschil met aandacht van vrouwen (gelukkig nog geen aandacht te kort van vrouwen die me al kennen; of als ze me beter gaan leren kennen). Maar ik ben me wel gaan realiseren dat een mooie haarlijn veel invloed heeft op je totale look, en heb daarom besloten er iets aan te willen doen...

In eerste instantie zat ik te denken aan een haartransplantatie. Medicijnen wil ik niet aan beginnen (lijkt me niet goed om dat je hele leven te gebruiken - al begrijp ik best dat sommigen er wel aan beginnen).
Wat betreft haartransplantaties, het viel me op dat er zowel veel positieve als negatieve berichten te vinden zijn. Ondanks de negatieve berichten was ik er bijna al meteen van overtuigd dat een haartransplantatie de oplossing was. Blijkbaar was ik iets teveel gericht op een soort van ideaal beeld, waardoor je vooral kijkt naar de positieve aspecten in plaats van de negatieve aspecten.
Tijdens het overwegen heb ik het er ook met verschillende vrienden over gehad om eens te pijlen hoe ze er eigenlijk tegenover staan. Een aantal vrienden hadden zelfs al uit hun zelf de vraag gesteld aan me of een haartransplantatie niet iets voor mij is. Het viel me op dat iedereen wel kon begrijpen dat ik haartransplantatie ging overwegen en iedereen was erg positief.
Uiteindelijk heb ik afspraak gemaakt met Transhair om me te laten adviseren. Ondanks dat ik geloof dat ze goed werk kunnen leveren, was ik een beetje overvallen door de verkooptrucs die ze toepassen.. zo kreeg ik een flinke korting aangeboden, maar dan moet je wel dezelfde dag nog beslissen.. Als je dan laat blijken dat je er eerst over na wilt denken dan krijg je te horen "maar we zouden het wel zonde vinden als een klant straks kiest voor een haartransplantatie, maar die korting misloopt". Nu kun je wel prima met ze onderhandelen, maar vind het jammer dat er zoveel druk op je wordt gelegd. Een haartransplantatie is (helemaal naar alles wat ik hier heb gelezen) niet iets wat je eventjes in een dag beslist.
Ik had dan ook besloten, om eerst verder onderzoek te doen voor er definitief voor te gaan (en dan maar gewoon riskeren dat ik eventueel korting misloop).
Uiteindelijk heb ik besloten het (voorlopig) toch niet te doen en daar ben ik haarweb wel dankbaar voor.

Ik kreeg twijfels bij haartransplantaties om verschillende redenen...
Het viel me op dat veel toch al snel 3 haartransplantaties nodig hebben en dat het eigenlijk een blijvend gevecht is tegen je haar (transplantaties
in combinatie met medicijnen). Helemaal omdat het zo lastig in te schatten is hoe je haar er in de toekomst uit gaat zien..
Daarnaast het lidteken, dat lijkt mij geen fijn idee... in het bijzonder als ik dan lees over sommigen die spijt van een haartransplantatie hebben; waar de haartransplantatie niet goed is uitgevallen (bijvoorbeeld te grote grafts, vrijwel geen haar, geen handelbaar haar of pijn bij lidteken).
Ik denk dat heel goed informeren goed kan helpen zodat je zeker weet dat je het bij een goede chirurg laat uitvoeren, maar risico's blijf je wel hebben.. Tenslotte blijft het een hoop geld, helemaal voor iets waar je de tevredenheid/eindresultaat noooit helemaal zeker kunt inschatten.

De laatste tijd ben ik mij gaan verdiepen in haarwerken en ben hier superenthousiast over geworden!
Ik had nooit gedacht dat je een goed haarstuk niet van je eigen haar kan onderscheiden. Ik heb inmiddels de dvd van michigan baldy ontvangen en ben van plan om binnenkort een haarstuk te bestellen bij toplace of hairlacer.
Ik ben wel heel benieuwd hoe het zal zijn als ik straks ineens veel haar heb, want het zal bij mij dan wel gaan opvallen, maar ik heb zoiets
van als het mooi is, dan kan ik er ook gewoon eerlijk over zijn tegen vrienden. Uiteindelijk is je uitstraling toch het belangrijkste en minder of het nu je eigen
of nep haar is..
Wel lijkt het me moeilijk om deel van m'n haar af te scheren (of te laten doen), maar uiteindelijk is het natuurlijk niets vergeleken met een haartransplantatie..

Wordt vervolgd.

Groetjes,

Reflect
Reflect is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2007, 16:04   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Heel goed beredeneerd en gefeliciteerd met deze beslissing!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2007, 17:05   #3
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.271
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reflect Bekijk bericht
Ondanks de negatieve berichten was ik er bijna al meteen van overtuigd dat een haartransplantatie de oplossing was. Blijkbaar was ik iets teveel gericht op een soort van ideaal beeld, waardoor je vooral kijkt naar de positieve aspecten in plaats van de negatieve aspecten.
Precies, je wilt het graag geloven. Daarom kijk je alleen naar de positieve aspecten. Heel menselijk.
Je objectiviteit ben je even kwijt.
Ik vind het heel goed van je dat je je niet hebt laten overhalen omdat ze je die korting aanboden.
Overigens, als je een week later contact met ze zou opnemen durf ik te wedden dat die korting ook nog geldt.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2007, 17:21   #4
Dundee
HaarWeb lid
 
Dundee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Locatie: Belgium
Berichten: 2.445
Ja ik kreeg reclame in mijn mailbox thuis van TH ...raar ????.... kortingen tot 3000 euro ...niet moeilijk ook om er wat af te peuteren... als het 2x zo duur is straks dan elders ....
__________________
29 Okt 07 - 3000 grafts
30 sept 2010 - 2865 grafts
4 nov 2011 - 1600 grafts (als afwerking)
--------------------------------------
Totaal : 7465 grafts
Dundee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 november 2007, 17:57   #5
Reflect
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 augustus 2007
Berichten: 9
Klopt uiteindelijk bleef die korting voor mij nog geldig hele jaar. Als je het geld eigenlijk al bijna niet hebt (ben ook nog student), dan is 1000 euro natuurlijk een erg groot verschil en laat je je makkelijk overhalen..

Maar het zal mij idd niets verbazen dat iedereen gewoon standaard korting krijgt (ze hebben op hun site immers ook geen prijslijst) of dat je heel gemakkelijk korting kunt krijgen...

Erg jammer dat het allemaal zo commercieel moet. Zo'n gesprek deed me ook beetje denken aan de doc. beperkt houdbaar, waar ze je van alles willen aanpraten, zelfs al zou het niet eens nodig zijn (bijvoorbeeld heel vaak herhalen, "ja ik zie dat het echt nodig is"). En alleen maar positieve informatie geven, ze zullen wel een soort van training daarin hebben gehad.
Ik heb verder geen andere consults meer gehad, maar waarschijnlijk zullen veel bedrijven die transplantaties uitvoeren wel op een zelfde manier te werk gaan.

Laatst gewijzigd door Reflect; 2 november 2007 om 18:03
Reflect is offline   Met citaat reageren
Oud 12 november 2007, 20:07   #6
Kuify
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 november 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 18
Beste Reflect

Ik heb zelf ook overwogen om een HT te laten doen, maar naar mijn idee is het ook beter om een haarwerk te nemen. Want mischien is er over een jaar of 5 (is mischien wat te optimistie's, but you never know) wel HET middel of DE manier om je haar terug te krijgen zonder al die onzekerheden. En dan trek ik mijn pruik van me hoofd laat ik zo'n behandeling doen. Een mooie volle bos haar als resultaat en zonder lidtekens. Klinkt mooi toch.
En een goed haar werk ziet er erg natuurlijk uit.
Ondertussen propesia gebruiken want helemaal kaal ben ik niet, maar als het zo doorgaat over 5 jaar wel, want 1,5 jaar geleden had ik al mijn haar nog maar het gaat wel erg hard zo.

groet Kuify
Kuify is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2007, 20:46   #7
spoetnik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 69
t
spoetnik is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jeuk onder haarwerk! Jente TTM - Algemeen 27 6 juni 2005 10:46
OPROEP aan alle doe het zelf haarwerk dragers. Salvamia Haarwerken 2 28 maart 2005 01:16
Tips & Tricks voor mensen met een haarwerk. Salvamia Haarwerken 0 16 januari 2005 15:15
eindelijk... zazje TTM - Algemeen 6 31 maart 2003 11:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:42.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.