Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 november 2014, 23:21   #1
perenboom12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Al flinke inhammen op 18e

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en kwam hier tijdens het googelen over inhammen terecht. Ik heb dus al sinds, ik denk, mijn 15e/16e lichte inhammen, nu ik 18 ben zijn ze al redelijk groot. Op mijn 14de had ik nog een natuurlijke rechte haarlijn. Ik zag het al langer dat ik inhammen had, maar omdat het zo geleidelijk en langzaam ging, merkte ik het bijna niet op. Echter worden ze nu dus al van een groot formaat. Mijn broer (nu 26) heeft nu bovenop bijna geen haar meer(nog net gedekt), en had al vanaf heel (nog) jonge(re) leeftijd inhammen.

Volgens mijn moeder krijg ik niet hetzelfde als hij, omdat ik veel dikker en voller haar heb. Als ik naar de kapper ga hoor ik ook dat ik een flink dikke haarbos heb, en is ze meestal flink aan het uitdunnen, laatste keer was ze zelfs verbaasd dat ik het niet uitgedunt wou hebben (door ander kapsel), en zei ze dat ik het, als ik het niet uit liet dunnen, bijna niet meer omhoog zou krijgen.
Ik heb momenteel niet echt veel haaruitval o.i.d, en de haren die uitvallen zitten 9/10 keer haarzakjes aan. Wel zijn de haren aan de zijkant van mijn hoofd, een (paar) tint(en) lichter.

Nu is dus mijn vraag of ik hier wat aan kan doen? Ik heb namelijk weinig zin om nog diepere inhammen te krijgen, of misschien net zoals mijn broer geen haar bovenop mijn hoofd heb.

Is er een medicijn of iets dat het verdergaan van de inhammen tegengaat/stopt? Ik had al iets gelezen over zogenaamd minoxidil. Hierbij las ik wel dat je in het begin een "shed" krijgt en er veel haren uitvallen, hoe erg is dit? Ik zit er niet bepaald op te wachten, dat wanneer ik die medicijnen zou nemen, een hele dunne bos haar krijg.

Hoop iets te horen van mensen van dezelfde leeftijd die hetzelfde hebben, en hoe zij ermee omgaan. Plaats nu liever nog geen foto's van de inhammen, omdat ik liever anoniem blijf, zullen jullie vast wel begrijpen !?


Met vriendelijke groet,
perenboom12

Laatst gewijzigd door perenboom12; 16 november 2014 om 23:29
perenboom12 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 november 2014, 23:47   #2
Hater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2013
Berichten: 134
Je kan makkelijk foto's plaatsen, gewoon je gezicht eruit painten.

3 dingen:

Revita shampoo, prijzige shampoo, maar het is wel waard. Goede ingrediënten om de hoofdhuid te verzorgen en om haaruitval tegen te gaan.

Minoxidil, een waterige substantie dat je op de kalende plekken smeert. Dit gaat haaruitval tegen en in sommige gevallen krijg je hergroei. Om te weten of minox bij je werkt moet je het minimaal een jaar gebruiken, dit omdat er verschillende haarfasen zijn. Als het bij je werkt moet je het ook blijven gebruiken. Er zijn wel een paar bijwerkingen, maar die zijn niet zo heftig.

Finasteride, een hormoonpil die haaruitval tegengaat en er kan ook hergroei plaatsvinden. Veel bijwerkingen, ligt eraan hoe jouw lichaam erop reageert.


Zelf ben ik begin september begonnen met revita en minoxidil. Haar is dikker en heb minder uitval.

Ik ben op dit moment moe, misschien dat iemand anders het aan kan vullen.
Hater is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2014, 17:26   #3
perenboom12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Hey,

Bedankt voor je antwoord. Ik ga dan binnenkort maar die shampoo proberen, ik heb er nu een van Elvive men, die zou ook moeten helpen tegen dunner wordend haar, en helpt de haarzakjes weer sterk te worden, zoals er op de fles staat.

Krijg je bij Minoxidil erg veel haaruitval, of is dit per persoon verschillend? Zolang het zou werken en de shed niet heel heftig is, zou ik het best een keer willen proberen, er staan op google wel goede resultaten, maar dit is alleen bij mensen die haaruitval hebben, en niet dat de inhammen weer weggroeien. Kan het hier ook voor werken, en zijn deze foto's uberhaupt wel geloofwaardig?

Als ik zo eens lees over de bijwerkingen van finasteride, laat ik die liever linksliggen.
perenboom12 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 november 2014, 17:36   #4
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Zoals hater al zegt maar misschien wat minder duidelijk. Er is een KANS op bijwerkingen. Er is inderdaad een kans op "shedding" zelf heb ik dit nog niet gehad maar ben vanaf vandaag ook pa 2 weken bezig.

Ik heb last van wat jij ook hebt. Had altijd al inhammen maar sinds mijn 19 is het snel gegaan. Ik heb een een groot voorhoofd dus dan valt het wat erger op.
Op mijn 23ste (nu dus) begon mijn haar dunner te worden boven op dus ben in ook begonnen met verschillende dingen.
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 00:20   #5
Hater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2013
Berichten: 134
haha zo ging het ook bij mij. groot voorhoofd, inhammen steeds verder ontwikkelen, 22 jaar oud.

ik heb nog geen shedding meegemaakt, sommige hebben shedding na 6 maanden of een jaar, ligt gewoon aan de haarfasen.

Waarom wil je trouwens geen shedding? Is toch juist beter als je sterker haar terugkrijgt en misschien nog wel meer haar.

om weer een redelijk kapsel terug te krijgen ben je max 8 maanden verder.
Hater is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 16:00   #6
perenboom12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 november 2014
Berichten: 3
Geslacht:
Dan kunnen we elkaar met zijn drieën eem hand geven, aangezien ik ook een voorhoofd heb waar je u tegen zegt haha.

Ik wil geen shedding en vervolgens een tijd heel dun haar hebben, en dan een minder resultaat krijgen dan ik gehoopt had zeg maar, ik ben ook pas net 18 dus inhammen én dan ook nog is een hele dunne haarbos lijkt me al helemaal niks. Vooral niet zo lang mijn haarbos nog zo dicht is als nu, behalve de inhammen dan.

Ook aangezien het nog maar de vraag is of de inhammen (gedeeltelijk) teruggroeien, zie ik daarom op tegen zo'n shed.

Weet je toevallig waar die revita shampoo te krijgen is? Kan je die gewoon halen bij de kruidvat of DA? Of moet je die echt online bestellen?

Mvg
perenboom12 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 november 2014, 20:37   #7
tepelstreeltje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 313
Geslacht:
Haha welkom bij de club. Ik zelf heb 18,50 betaald bij een man op marktplaats. Volgens mij had die een actie dat die geen verzend kosten vroeg. Als je daar interesse voor hebt dan kan ik wel even opzoeken hoe die heet en je een pb sturen.
__________________
Multi-vitamine 01-06-2014 (ochtend)
Biergist 01-06-2014 (ochtend en avond)
Monixidil 11-11-2014 - heden (ochtend en avond)
Saw Palmetto 14-11-2014 (ochtend) 17-07-2015 gestopt
Revita lab shampoo 11-11-2014(om de dag)

Fina 1,25mg per 01-05-2015

Minoxidil die ik momenteel gebruik:
folgian n5 (Avond) + Krikland foam(ochtend).
tepelstreeltje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2014, 01:23   #8
Hater
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 december 2013
Berichten: 134
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perenboom12 Bekijk bericht
Dan kunnen we elkaar met zijn drieën eem hand geven, aangezien ik ook een voorhoofd heb waar je u tegen zegt haha.

Ik wil geen shedding en vervolgens een tijd heel dun haar hebben, en dan een minder resultaat krijgen dan ik gehoopt had zeg maar, ik ben ook pas net 18 dus inhammen én dan ook nog is een hele dunne haarbos lijkt me al helemaal niks. Vooral niet zo lang mijn haarbos nog zo dicht is als nu, behalve de inhammen dan.

Ook aangezien het nog maar de vraag is of de inhammen (gedeeltelijk) teruggroeien, zie ik daarom op tegen zo'n shed.

Weet je toevallig waar die revita shampoo te krijgen is? Kan je die gewoon halen bij de kruidvat of DA? Of moet je die echt online bestellen?

Mvg
http://www.goedeshampoo.nl/product/s...uhp-minoxidil/

http://www.goedeshampoo.nl/product/revita-shampoo/

ik koop de 180 ml shampoo
Hater is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.