Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 december 2013, 20:55   #1
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Bizar plan..zal dit werken?

Dag heren,

Ik ben al een aantal jaar actief op de fora van haarweb en wil even iets meer delen over mijn situatie. ik ben momenteel 24 jaar en draag reeds 2 maanden een haarwerk, en ik denk stiekem dat ik hier iets te overhaast voor heb gekozen.

Ik ben begonnen met het gebruik van minox op de leeftijd van 20 omdat ik inhammen zag en een jaar later de kruin ook wat dunner werd, en heb dit 3,5 jaar soms iets regelmatiger en soms iets minder regelmatig gebruikt. Ik zal in het begin een kleine hergroei van donshaartjes frontaal (de kruin was binnen no-time weer dichtgegroeid en is nog steeds goed dicht) maar door mn onregelmatige gebruik zag ik na 2 jaar (rond m'n 22e) toch weer achteruitgang. Mn situatie is nu als volgt. Ik heb inhammen die een centimeter of 7 dieper liggen dan op mn 16e levensjaar, en de gehele haargrens is denk ik een centimeter 2 a 3 naar achteren geschoven. Mn kruin is misschien iets dunner maar niet noemswaardig.

Opzich niet dramatisch maar o.a. met het oog op de toekomst heb ik besloten een haarwerk te nemen. Mijn redenering was dit snel te doen, zodat niemand in mn omgeving het zou opmerken. Op aanraden van de haarwerker heb ik geen gedeeltelijk maar een haarwerk genomen dat over mn hele hoofd loopt (bovenkant). Mijn theorie werkte. Niemand (zelfs eigen ouders) heeft iets gemerkt. 't probleem is nu alleen dat ik er toch niet zo tevreden over ben. Ik heb het namelijk alleen nodig voor de voorkant.

Opzich is optisch het haarwerk perfect. Het probleem komt wanneer iemand door mn haar gaat. Ik ben student en neem dus regelmatig een dame mee naar huis. Ik heb nu al meerdere keren gehad dat ik merk dat tijdens de seks ze door mn haar wil gaan. Als je over je achterhoofd met je hand omhoog gaat duwen je vingers automatisch de rand een klein beetje omhoog, dit zou betekenen dat ik er dan gelijk bij bent. Ik heb tot nu toe telkens dr hand gepakt en ergens anders neer gelegd maar het leid zo ontzettend af dat ik stukken minder kan genieten van de seks.

Ook komt hier bij dat de haarwerker waar ik bij zit (tophaar) nu als zn beste concept promo-ed dat je frontaal een haar-transplantatie laat doen en daarachter het haarwerk zet zodat de front onzichtbaar is. Mijn punt is dus, dat als ik de front zou doen ik geen haarwerk meer nodig zou hebben. Nu zou ik dit graag aankomende zomer willen gaan doen. Volgens mij heb ik weinig te verliezen, immers mocht de uitval doorzetten kan ik daarachter een haarwerk laten zetten, of desnoods over meerdere jaren nog een transplantatie doen.

Het punt is echter dat ik dus niet wil dat iemand erachter komt. Ik heb het volgende plan verzonnen en ik zou graag feed-back krijgen of dit absurt en onmogelijk is, of dat dit wel kan.

Ik zou begin juni een transplantatie willen ondergaan, ik weet dat je hiervoor compleet kaal-geschoren gaat worden.. En dat de haartjes na een paar weken uitvallen en pas maanden later terug komen groeien. De eerste paar weken zou ik dan ergens in het buitenland op een boerderij willen werken om de weken dat de huid rood en opgezet is door te komen. De krans wil ik dan al gewoon door laten groeien (zij en achterkant).

Als de krant ong. 1 cm lang is gegroeid wil ik dan een haarwerk op de bovenkant aanmeten. (waar ik er nu ook al 1 heb). Er zijn verschillende kapsels waar mensen kort haar aan zij en achter kant hebben en wat langer bovenop (een paar centimeter). Op die manier ziet niemand dat ik opeens heftige inhammen heb en een hoge haarlijn. (die heb ik voor mn haarwerk altijd verborgen met wat langer haar schuin naar voren en wat toppik). Tegen de tijd dat mn studie weer begint (en ik dus echt onder de mensen ga komen zijn er 2 maanden voorbij (en is de krans dus zo'n 2 cm). Ik ben dan van plan om de krans door te laten groeien zodat ik langzaam weer een kapsel krijg waar al het haar wat langer is. Tegen de zomer erop volgend (of eerder als het merendeel van de haartjes doorkomt) wil ik alles wederom afscheren en dan dus zonder haarwerk daarna (maar met de nieuwe FUE-haren wel een goede front) door het leven verder gaan.

Om dit voor te bereiden wil ik rond januari beginnen met fina, zodat ik dat al een half jaar slik als de HT gebeurt (wellicht scheelt dit wat grafts, heb nog nooit eerder fina geslikt).

Ik vraag me af wat jullie van dit alles denken, ik weet het klinkt bizar en ingewikkeld maar zou het kunnen werken? En zo nee, waarom niet? En zo ja, waar moet ik op letten? Ik weet niet goed of ik dit hier moet plaatsen of in het haarwerk-gedeelte.

Ik hoop op veel reacties!
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2013, 22:14   #2
websenior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 maart 2012
Berichten: 78
1. Wees eerlijk tegen je ouders
2. Scheer je haar er af vlak voor de HT en dump dat haarwerk
3. Na de HT kun je geen fysieke arbeid gaan leveren. Dan wil je alleen maar de eerste paar weken rustig thuis genezen en echt niet op een boerderij in het buitenland zitten
websenior is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2013, 00:01   #3
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben, maar hoe was je van plan een haartransplantatie te financieren als je nog een student bent? Of was je van plan om in Turkije behandeld te worden? Zo ja welke kliniek? Welk aantal grafts?
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2013, 00:05   #4
ikzelf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 472
Geslacht:
Denk als je foto's post dat we je beter kunne helpen.. Hoe groot is je donor gebied? Heb je donker of licht haar? Krullend of stijl haar? Veel Grafts per cm of weinig? Is je kruin al aangetast zo je in welke mate?

Hiernaast is het belangrijke om te weten waar je mee tevreden bent..

Ik zou nu eerst starten met Finasteride in combinatie met minixidil.

Voor de rest wat maakt het uit als dames voelen dat je een haarwerk hebt, ze ligt toch al in je bed
ikzelf is offline   Met citaat reageren
Oud 16 december 2013, 07:27   #5
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
bedankt alvast voor de paar snelle reacties. Wat ik misschien even duidelijk moet maken is dat ik er gewoon uren (letterlijk) per dag mee bezig ben. Niet in onderhoud, maar in kijken op dit forum, opzoeken van dingen op internet, en door mn haar(werk) gaan. Dus ik heb nog te weinig rust gevonden. Ik heb een redelijk groot voorhoofd en mn haar kaal scheren staat me simpelweg erg slecht.

Ik zal wat foto's posten donderdag-avond. Zit nu in de tentamen-week en ben daar druk mee (al merk ik dat ik dus daar ook te weinig op kan focussen, het is echt erg afgelopen paar dagen).

Ik hoef trouwens geen perfecte haarlijn. Ik wil simpelweg een strook van 2 cm voor mn huidige haargrens terug, en de inhammen beide misschien nog eens 2 cm ondieper maken. Dan heb ik een haarlijn die een centimeter verder naar achteren is geschoven, met inhammen van ongeveer 3 a 4 cm, waar ik prima mee kan leven (beetje inhammen vind ik zelfs mooi), Ik snap ook dat je de huidige voorste haarstrook eventueel wat grafts in moet laten zetten om eventuele achteruitgang op te vangen maar in combi met fina denk ik dat ik het dan zeker wel 10 jaar kan rekken. Zo snel gaat mn achteruitgang niet.. Tegen die tijd ben ik 35 en heb ik of genoeg vermogen om weer een HT te doen, of kan ik eventueel nog een haarwerk nemen (achter de getransplanteerde haren) maar dan heb ik nu in ieder geval nog 10 zorgeloze jaren.

@websenior. Ik ben ook van plan eerlijk te gaan zijn naar mn ouders. Ik zou dan namelijk ook de eerste paar weken (2 a 3) thuis willen gaan zitten, en pas daarna gaan werken in het buitenland. Simpelweg omdat me dit sowieso een leuke tijdsbesteding lijkt, het verdient wat extra en ik heb een reden waarom ik een maand weg ben, zonder al te veel contact, zodat de huid rustig kan worden, en het haar een paar centimeters kan pakken zodat ik bovenop weer een haarwerk in kan passen (dit is dus om de periode waarin de nieuwe haren nog niet door zijn gekomen haar te hebben, zodat het niet opvalt dat ik nu een goede coupe heb, dan opeens inhammen en een verre haargrens, en dan weer een goede coupe).

@ikzelf.
-Ik heb nog wel wat spaargeld en ik wil wat extra bij gaan werken + mn studentenlening een paar maanden omhoog gooien. Heb dalijk toch al een studie-schuld en die 3000 euro gaan het verschil niet maken, plus dat ik perspectief heb op een goed verdienende baan als ik daarmee klaar ben (over 2 jaar), daarnaast ging mn voorkeur wel uit naar een turkse kliniek (Esteworld hoor ik goede dingen over).
- Het maakt enorm uit of ze het dan voelt Ten eerste omdat het studentenwereldje een klein wereldje is, heel de stad het dan binnen de kortste keren weet en dat dan tevens de laatste keer was dat ik iemand in m'n bed heb gehad
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2014, 01:27   #6
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Hee allemaal,

Ik heb inmiddels een offerte binnen van Esteworld. Die schatten dat ik zo'n 1700-2100 grafts nodig heb om op niveau niet-kalend te komen.

Ik wil nu eind maart beginnen met fina.

Dan midden juni de HT ondergaan.

Het academisch jaar begint dan eind augustus weer (2.5 maand na HT) en ik twijfel of ik dan eerst 2 a 3 maanden een haarwerk wil dragen en daarna, als de meeste haren doorkomen (maar de dekking is nog niet optimaal) het haarwerk wegdoen.

Zo ziet niemand het verschil in haargrens tussen wat ik nu heb (door het haarwerk) en ik dan opeens een paar maanden heb. En vervolgens weer een langere haargrens als de FUE-haren doorkomen.

5 a 6 maanden na de HT doe ik dan dus het haarwerk weg. millimeter ik alles, en laat het daarna gewoon weer groeien en kijk ik wel hoe lang ik het wil gaan dragen. Dan wil ik ook weer minox gaan gebruiken (hier heb ik geen bijwerkingen van).

En hoop dan door de combinatie minox+fina alles in ieder geval een jaar of 10 te kunnen veilig stellen.

Ik heb ook een foto toegevoegd. ik wil de haarlijn dus 2 cm voor het haar hebben (de haarlijn was op mijn 16e ongeveer 3cm voor waar het nu is) en de inhammen deels opvullen (wil wel inhammen overhouden maar iets minder diep en breed) en de haargrens zelf een paar extra grafts geven zodat ik even vooruit kan.

Hoop wederom op reacties..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 20140106_095603.jpg‎ (148,2 KB, 189x gelezen)
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2014, 02:36   #7
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Dat zal niet gaan, want je kan zowieso de eerste 2 weken niets op je hoofd doen (korstvorming, lotion aanbrengen, wassen...)
Tevens ga je dit in de zomer doen, niet echt aan te raden, want zweten, en zon is niet goed...
Als je kan doe je het best in de winter...
Ik heb ook geen fina gebruikt voor m'n HT. Je moet trouwens stoppen met vanalles te nemen voor je je HT uitvoert ook.
Na m'n HT in Esteworld heeft chirurg me minoxil 5% voorgeschreven, te pakken vanaf 1 maand na HT en dit voor een jaar.
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2014, 07:39   #8
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Berichten: 716
Ik begrijp je frustratie... maar heb werkelijk geen flaaaaaauw idee waarom je een haarwerk moet dragen. Gewoon gemillimeterd ziet het er niet eens zo kalend uit.. ja diepe inhammen, dat hebben wel meer mensen. Daarmee kun je ook nog wel vrouwtjes versieren. Je NW is echt niet dramatisch en met die HT ga je een heel mooi resultaat krijgen!
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2014, 11:10   #9
alexde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2012
Berichten: 34
Hoi Baradon,

Heb je misschien nog betere foto's van je haarsituatie?
Op de foto die je nu geplaatst hebt zie ik namelijk een prima haarlijn.

Of wil je graag een haarlijn zoals Wentworth Milller met een haartransplantatie?
Inhammen heb je vrijwel niet...
Het is normaal ogend voor een 24 jarige man.

Laatst gewijzigd door alexde; 26 januari 2014 om 11:13
alexde is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2014, 14:27   #10
Ferry
HaarWeb lid
 
Ferry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 maart 2013
Berichten: 290
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alexde Bekijk bericht
Hoi Baradon,

Heb je misschien nog betere foto's van je haarsituatie?
Op de foto die je nu geplaatst hebt zie ik namelijk een prima haarlijn.

Of wil je graag een haarlijn zoals Wentworth Milller met een haartransplantatie?
Inhammen heb je vrijwel niet...
Het is normaal ogend voor een 24 jarige man.
Nou zijn toch wel beste inhammen hoor, natuurlijk krijgen wel meer 20-ers te maken met inhammen, maar als je er gevoelig voor bent (lees ijdel) kan dit toch behoorlijk inhakken op je zelfvertrouwen. Je kan ook eens kijken wat fina met minox uithaalt, wellicht dat je één van de gelukkigen bent met hergroei (al zal dat dan meer op de kruin zijn). Een ht is wel een goede optie om de voorkant aan te pakken. Jammer dat een korte gemillimeterde look geen optie voor je is, anders kan je een MHT behandeling in Noordwijk ook nog overwegen.
__________________
Leeftijd 36

X- sinds 24/06/2013 Finasteride (0,6mg)
- sinds 24/01/2014 Finasteride (1,25 mg)
Ferry is offline   Met citaat reageren
Oud 26 januari 2014, 14:52   #11
alexde
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2012
Berichten: 34
Beste inhammen?
Iedereen heeft zulke inhammen als die zijn kop kaal scheert.

Inhammen heb je in verschillende gradaties, dat wel.
Google eens naar Peter Stormare of Bryan Cranston. Zie het verschil.
Ik durf in dit geval te wedden dat het er van deze persoon net zo uitziet als het haar van Bryan Cranston.
Het is maar de vraag of er daadwerkelijk wat aan de hand is...
Misschien dat de persoon in dit geval beter kan afwachten op een betere behandel methode.

Goed, misschien dat een nieuwe foto meer duidelijkheid schept...
Persoonlijk aan de hand van de foto zeg ik dat er niets aan de hand is.

Succes met de keuze Baradon.
alexde is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 16:54   #12
Baradon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2009
Berichten: 82
Hee allemaal,

Bedankt voor de reacties! Ik heb een paar dingen misschien niet helemaal duidelijk gemaakt. Na de HT wil ik de eerste 2 maanden er niets opdragen, en pas na 2 maanden weer n (kort) haarwerk opzetten voor een maand of 3. Dan 't haarwerk weggooien en alles kaalscheren (Dus 5maanden na de HT, kaalscheren en dan kijken hoe het allemaal opkomt).

Verder zal ik ook nog even een foto uploaden van een vooraanzicht. De diepte van mijn inhammen stoort me ook niet. Een beetje inhammen vind ik zelfs wel mannelijk staan. Het probleem is dat (en dat kun je op deze foto niet goed zien) mijn hele haarlijn een centimeter of 3 naar achteren is geschoven. En dat wil ik oplossen. Vandaar dus nogmaals, ik ben van plan de haarlijn zoals je hem nu ziet een paar centimeter (2 ofzo) naar voren te brengen over de gehele breedte, en dan de inhammen iets meer opvullen (zodat je dus nog steeds inhammen overhoud). Als je van een breedte uitgaat van 15 cm en je wil een dichtheid van 50grafts per cm2 en een diepte van 2 cm, kom je dus op 15x2x50 al op 1500 grafts uit. Daarnaast dus de inhammen iets meer opvullen en zo kwam dus de schatting van Esteworld tot stand.

Verder wil ik ook nog even uitleggen, dat ik eerst gewoon een haarwerk wilde nemen, omdat dit me beter leek dan een HT + fina maar daar kom ik nu op terug. Ik heb zo vroeg een haarwerk genomen omdat als ik het eerst kaler zou laten worden en bijv. op mijn 30e ofzo een haarwerk zou nemen het opeens zou opvallen dat ik weer veel haar had. Ik heb het dus bewust vroeg gedaan zodat niemand echt het verschil zou zien (die 2 a 3 cm zie je niet goed met lang haar, in bepaalde kapsels, wel met gemillimeterd haar).
__________________
regime:
1 a 2x per dag 5% kirkland minoxidil (vanaf 17-06-09)
Baradon is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 22:20   #13
3000grafts
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 april 2013
Berichten: 103
ik dacht dat ik kaal worden vervelend vond, maar jij slaat nog een paar stappen verder door. complete trips naar het buitenland worden ingeplant om het allemaal maar niet te laten opvallen.
ik kan je nu al verzekeren dat het zeker zal gaan opvallen, tenzij je zo'n 5 maanden van de aarbodem verdwijnt. gezien je studie denk ik dat dat onmogelijk is. het beste plan is om in het begin van de zomer de HT te doen en dan zorgen dat je ongeveer op 3 maanden zit als je weer terug het studentenleven ingaat voor nieuwe bedpartners. en dan gewoon aan iedereen vertellen dat je besloten hebt je haar een tijdje te millimeteren.
want tussendoor nog een haarwerk dragen, dat gaat echt zeker weten opvallen.
maar dat zelfs je ouders niets weten van je haar, dat is wel heel extreem.
ik kom af en toe vrienden tegen bij het stappen die ik na de HT niet meer had gezien en dan maken sommigen weleens de opmerking dat het lijkt alsof ik zoveel haar heb. dan wil ik nog weleens op mn telefoon fotos laten zien van mijn oude haarsituatie, dan kijken ze je echt aan haha.
leuk toch
overigens is geld lenen voor een HT niet slim, maar goed.
__________________
Haartransplantatie 22 juni 2013 bij Esteworld in Istanbul.
(2400 grafts)
3000grafts is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2014, 23:07   #14
Interest3d
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 september 2012
Berichten: 190
Geslacht:
Ik wist niet dat een HT nog taboe kan zijn...Persoonlijk ben ik zelf tegen een haarstukje, ook al zie je dit niet goed meer de dag van vandaag, maar een HT, tis je eigen haar, en ik ben er trots op dat ik eindelijk weer haar op m'n koppie heb, dus heb ik er ook geen probleem mee om dit te zeggen tegen de mensen.
Ik zou dan ook zeker al uw moeite om te verbergen niet willen doen hoor...
Interest3d is offline   Met citaat reageren
Oud 1 februari 2014, 02:16   #15
ferdi05
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juni 2012
Berichten: 98
Echt, het taboe over HT's, bestaat volgens mij niet meer. Ik verwachte van te voren dat ik hele rare reacties eventueel zou kunnen krijgen, maar heb werkelijk waar alleen maar positieve reacties gekregen van de mensen die ik het verteld heb. Ik heb er ook erg open en eerlijk over geweest en iedereen is hartstikke geïnteresseerd wat een HT nu eigenlijk inhoud.

Bespaar je de moeite, het valt allemaal reuze mee en wees zo open en eerlijk mogelijk, want je proberen te verschuilen heb je jezelf alleen maar mee....
ferdi05 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.