Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 augustus 2006, 20:41   #16
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Primair heb ik afgezien van finasteride omdat het middel nog relatief te kort op de markt is om lange termijn effecten voor je lichaam te kunnen aangeven. Het absoluut en bewezen gevaren kent (afwijkingen aan geslachtsorganen bij jongetjes) igv gebruik tijdens zwangerschap (dus ook als een man het dan gebruikt!). Kortom allemaal zaken waardoor ik besloten heb daar vanaf te blijven.
Je spreekt hier duidelijk voor jezelf. Ga jij nog een derde kind nemen na je 41? I don't think so.

Finasteride heeft een lange termijn data van 14 jaar, het is bewezen dat finasteride een uitstekende safety profile heeft. De nonsens die je verspreidt, is gebaseerd op snake oil rotzooi verkopers.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 20:47   #17
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Je spreekt hier duidelijk voor jezelf. Ga jij nog een derde kind nemen na je 41? I don't think so.

Finasteride heeft een lange termijn data van 14 jaar, het is bewezen dat finasteride een uitstekende safety profile heeft. De nonsens die je verspreidt, is gebaseerd op snake oil rotzooi verkopers.
Nogmaals en nu echt voor de allerlaatste keer... Dat jij fina/duta weet ik wat gebruikt is allemaal prima en vooral jouw zaak...
Als er hier op dit forum vrouwen een vraag posten over het gebruik van fina dan reageer ik op een manier met de kennis die ik op DIT FORUM heb opgedaan over fina gebruik door VROUWEN en op hetgeen ik besproken heb met mijn DERMATOLOOG. Als jij het zonodig acht om hier het aspect fina gebruik door vrouwen te promoten (of is dat niet de bedoeling of zo? want ik snap werkelijk niet wat je nu eigenlijk wilt laten weten aan schorpioeneke, want dat is degene die als VROUW dus een vraag stelt aan VROUWEN overigens omtrent haar twijfel rondom fina gebruik door VROUWEN)
Dus vermoei me niet met je gebetweet rondom fina gebruik door vrouwen en richt dan eens een fatsoenlijk antwoord omtrent hetgeen jij allemaal weet over finagebruik door VROUWEN!
En dit is mijn allerlaatste post aan jou. Ik weet dat je het laatste woord wil hebben door wederom iets 'fijns' te posten. Doe dat vooral ik gun je het plezier van het laatste woord
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 20:53   #18
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Nogmaals en nu echt voor de allerlaatste keer... Dat jij fina/duta weet ik wat gebruikt is allemaal prima en vooral jouw zaak...
Als er hier op dit forum vrouwen een vraag posten over het gebruik van fina dan reageer ik op een manier met de kennis die ik op DIT FORUM heb opgedaan over fina gebruik door VROUWEN en op hetgeen ik besproken heb met mijn DERMATOLOOG. Als jij het zonodig acht om hier het aspect fina gebruik door vrouwen te promoten (of is dat niet de bedoeling of zo? want ik snap werkelijk niet wat je nu eigenlijk wilt laten weten aan schorpioeneke, want dat is degene die als VROUW dus een vraag stelt aan VROUWEN overigens omtrent haar twijfel rondom fina gebruik door VROUWEN)
Dus vermoei me niet met je gebetweet rondom fina gebruik door vrouwen en richt dan eens een fatsoenlijk antwoord omtrent hetgeen jij allemaal weet over finagebruik door VROUWEN!
Finasteride is door een arts voorgeschreven aan onze schorpioen, dit heeft de arts gedaan omdat er voldoende lange termijn data beschikbaar is over finasteride. En jij verstrekt foutieve informatie, dat maakt het ingrijpen noodzakelijk.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 20:56   #19
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Finasteride is door een arts voorgeschreven aan onze schorpioen, dit heeft de arts gedaan omdat er voldoende lange termijn data beschikbaar is over finasteride. En jij verstrekt foutieve informatie, dat maakt het ingrijpen noodzakelijk.
We zijn daarom ook echt blij dat jij er bent
Wil je svp ook eens wat oude posts op haarweb lezen omtrent allemaal hier verzamelde en verstrekte info omtrent gebruik van fina door vrouwen?
Alvast bedankt.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2006, 20:59   #20
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
We zijn daarom ook echt blij dat jij er bent
Wil je svp ook eens wat oude posts op haarweb lezen omtrent allemaal hier verzamelde en verstrekte info omtrent gebruik van fina door vrouwen?
Alvast bedankt.
De enige bijwerking van finasteride die op zou kunnen treden bij vrouwen, is helemaal geen effect op AGA.

Overigens hebben vrouwen na de overgang weinig tot niets aan het middel.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 00:25   #21
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Grmbl... net een heel verhaal getypt en met een druk op de verkeerde knop alles kwijt...

Ben het op feiten eens met DHTkiller.

Aan alles met een baarmoeder wordt finasteride afgeraden, om aansprakelijkheidsclaims te voorkomen. Dat is de reden om geen onderzoek meer te doen naar het gebruik van finasteride bij vrouwen (plus het feit dat haargroeimiddelen de fabrikant niet voldoende opleveren).

De reden dat de Diane35 een anti-conceptiepil is, heeft te maken met precies hetzelfde. Het middel dat tegen acne werkt, is schadelijk voor de ontwikkeling van een ongeboren kind. Daarom zijn er hormonen aan toegevoegd, om te voorkomen dat vrouwen die dit slikken zwanger kunnen worden. In Diane35 zit 2mg werkzame stof die ook in androcur zit.

De bijwerkingen van Androcur zijn dan wel bekend, maar bepaald niet aantrekkelijk. Een vriendin van mee heeft het jaren geslikt. Ik heb haar zien veranderen in een depressief wrak. Ook de bijwerkingen van de pil zijn niet mals, ondanks dat het door veel (mannelijke) artsen gebagatelliseerd wordt.

Pas ben ik bij de endocrinoloog geweest en heb hem gevraagd naar zijn mening over finasteride. Hij zag er geen kwaad in en vanwege de lage dosering was er totaal geen bezwaar, uiteraard zolang er geen sprake was van zwangerschap.

Een gynaecoloog die ik ken slikt het zelf ook. Dat vertelde hij toen een zwangere vrouw zich zorgen maakte omdat ze finasteride had aangeraakt tijdens de zwangerschap. Volgens hem staat de waarschuwing er alleen op om alle mogelijke aansprakelijkheid voor afwijkingen te voorkomen. Zelfs slikken in de laatste maand voor de zwangerschap was volgens hem geen probleem, omdat het snel door het lichaam wordt afgebroken.

De reden dat de bijsluiter zegt dat het niet voor vrouwen geschikt is, heeft met de aanwezigheid van een baarmoeder te maken en niet met het effect op de haargroei.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 09:03   #22
Yhi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 31
Ik kan er niet bij dat een leek medicatie gaat aanraden terwijl met grote letters op de verpakking staat dat het niet geschikt is voor haar.

Dit vraagt om brokken en als ze er zijn wie zit dan met de gebakken peren? Niet de meneer die het allemaal zo goed weet.

Ik vind dit onverantwoordelijk gedrag.

Gelukkig zijn er mensen die wel hun verantwoordelijkheid kennen.



Groetjes, Rachel

Yhi is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 09:56   #23
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yhi
Ik kan er niet bij dat een leek medicatie gaat aanraden terwijl met grote letters op de verpakking staat dat het niet geschikt is voor haar.

Dit vraagt om brokken en als ze er zijn wie zit dan met de gebakken peren? Niet de meneer die het allemaal zo goed weet.

Ik vind dit onverantwoordelijk gedrag.

Gelukkig zijn er mensen die wel hun verantwoordelijkheid kennen.



Groetjes, Rachel
Nou, dit vind ik ook weer overtrokken. Finasteride wordt ook voorgeschreven door artsen. Je kunt hier dan ook niet spreken van onverantwoordelijk gedrag, wat een flauwekul.

Ik slik ook geen finasteride, omdat helemaal niet vast staat dat het bij vrouwen werkt. Bovendien slik ik liever helemaal geen medicijnen die gaan rommelen met dit soort dingen.

En overigens, DHT Killer: als iemand iets niet wil slikken, om wat voor reden dan ook, dan is dat zijn of haar zaak.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 11:28   #24
Yhi
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 november 2005
Berichten: 31
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Georgie
Nou, dit vind ik ook weer overtrokken. Finasteride wordt ook voorgeschreven door artsen. Je kunt hier dan ook niet spreken van onverantwoordelijk gedrag, wat een flauwekul.

Georgie, ik vind het ook vreemd waarom artsen dit voorschrijven terwijl op het doosje en ook nog in de bijsluiter duidelijk staat dat het niet voor vrouwen is bedoelt. Waarvoor heb je dan een bijsluiter, om het tegendeel te doen?
Medici gaan dan op een stoel zitten waar ze volgens mij niet horen. De stoel van de wetenschapper die deze medicatie heeft ontwikkeld. En dit vind ik oa onverantwoordelijk gedrag naar de patient. Als je iets voorschrijft dan moet het op zijn minst wetenschappelijk onderbouwd zijn.


Groetjes, Rachel
Yhi is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 12:43   #25
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
waar gaat het hier nog om zeg. ik denk dat schorpioeneke inmiddels zelf allang wel haar besluit heeft genomen om wel of geen finasteride te gaan slikken. informatie genoeg te vinden hierover ...
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 14:13   #26
Schorpioeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
waar gaat het hier nog om zeg. ik denk dat schorpioeneke inmiddels zelf allang wel haar besluit heeft genomen om wel of geen finasteride te gaan slikken. informatie genoeg te vinden hierover ...
Het lijkt inderdaad meer op bekvechten dan op iets anders. Ik heb inderdaad mijn besluit genomen om niet met Finasteride te gaan slikken en heb inmiddels de kliniek op de hoogte gesteld daarvan. Dit besluit is gebaseerd op OBJECTIEVE informatie op internet en gesprekken met de apotheek.
Verder ga ik gewoon door met informatie zoeken over wat er wel allemaal mogelijk is.
Schorpioeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 14:24   #27
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Zeg eens eerlijk, wat weet jij van finasteride af?
Volgens mij vroeg Schropioeneke idd om adviezen en niet om een discussie wie wat weet en wie niet. Uiteindelijk zal het bij iedereen een andere uitwerking hebben, maar een lotgenoot eventueel laten weten wat ze heeft gelezen/gehoord/gekopieerd is wat mij betreft een goede daad. Is dit forum er niet voor?
ritzje is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 14:28   #28
Schorpioeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Berichten: 27
Geslacht:
Ik wil vooral diegenen bedanken die wel een fatsoenlijk antwoord op mijn vraag hebben gegeven. Want daarvoor heb ik me ook aangemeld bij dit forum en niet om te bekvechten wie het laatste woord heeft of wil hebben omtrent een bepaalde stelling.
Schorpioeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 16:00   #29
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yhi
Georgie, ik vind het ook vreemd waarom artsen dit voorschrijven terwijl op het doosje en ook nog in de bijsluiter duidelijk staat dat het niet voor vrouwen is bedoelt. Waarvoor heb je dan een bijsluiter, om het tegendeel te doen?
Medici gaan dan op een stoel zitten waar ze volgens mij niet horen. De stoel van de wetenschapper die deze medicatie heeft ontwikkeld. En dit vind ik oa onverantwoordelijk gedrag naar de patient. Als je iets voorschrijft dan moet het op zijn minst wetenschappelijk onderbouwd zijn.


Groetjes, Rachel
Het bedrijf dat dit middel heeft ontwikkeld, wil geen claims. Om zich overal tegen in te dekken, willen ze niet dat dit middel door vrouwen wordt gebruikt. Dat neemt niet weg dat dit middel voor sommige vrouwen wel werkt tegen haaruitval. De fabrikant zal daarom ook geen onderzoek laten doen naar het gebruik van finasteride bij vrouwen voor de menopauze. Er komt dus geen wetenschappelijk onderzoek meer. De fabrikant ontwikkelt geen middel om ons te helpen, maar om geld te verdienen.

Finasteride is voor vrouwen vrijwel vrij van bijwerkingen. Alleen als ze zwanger zijn, is de mogelijke schade voor de ongeboren baby groot, finasteride remt de omzetting van testosteron en beinvloedt daardoor de geslachtsontwikkeling van een ongeboren jongen.

Wanneer er voldoende kennis is van de werking van finasteride, kan het op een verantwoorde manier worden gebruikt door vrouwen die er baat bij hebben.

@Schorpioeneke: ik hoop dat je een voor jou goede 'oplossing' (niet het juiste woord, maar kan even niks beters bedenken) vindt. Sterkte!!
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 17:51   #30
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yhi
Ik kan er niet bij dat een leek medicatie gaat aanraden terwijl met grote letters op de verpakking staat dat het niet geschikt is voor haar.
Die grote letters op de verpakking zijn net zo oud als toen het middel werd vrijgegeven voor gebruik (1992). De arts die het middel voorschreef is natuurlijk op de hoogte van de langetermijn data over finasteride, hij schrijft dat niet zomaar voor aan een vrouwelijke patient. Kas gaf foutieve informatie en kreeg het voor elkaar dat schorpioeneke afzag van het middel. Je kunt het zo stellen, kas is hier de leek en jij eveneens. Ga eerst maar dit forum eens verkennen, probeer ook elders informatie te verzamelen en keer dan weer terug naar dit topic.

Laatst gewijzigd door DHTkiller; 29 augustus 2006 om 18:11
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.