Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 augustus 2006, 20:47   #31
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Wat een ongelooflijke onzin weer.... alsof ik hier vanachter mijn pc mensen zou kunnen bewegen tot het al dan niet kiezen voor bep. medicatie......
De Jomanda van het Haarweb of zo? Je zegt het maar hoor ...
Give me a break, kas. Je verstrekt incorrect informatie, misleidt mensen en nu voel je je op je teentjes getrapt als iemand de waarheid onthult. Dat krijg je ervan als je lazarus achter je pc zit, alle objectiviteit verdwijnt en maakt plaats voor nonsens. Je zou die fles rode wijn wat minder vaak uit de kast moeten halen.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 20:49   #32
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loveli
Grmbl... net een heel verhaal getypt en met een druk op de verkeerde knop alles kwijt...

Ben het op feiten eens met DHTkiller.

Aan alles met een baarmoeder wordt finasteride afgeraden, om aansprakelijkheidsclaims te voorkomen. Dat is de reden om geen onderzoek meer te doen naar het gebruik van finasteride bij vrouwen (plus het feit dat haargroeimiddelen de fabrikant niet voldoende opleveren).

De reden dat de Diane35 een anti-conceptiepil is, heeft te maken met precies hetzelfde. Het middel dat tegen acne werkt, is schadelijk voor de ontwikkeling van een ongeboren kind. Daarom zijn er hormonen aan toegevoegd, om te voorkomen dat vrouwen die dit slikken zwanger kunnen worden. In Diane35 zit 2mg werkzame stof die ook in androcur zit.

De bijwerkingen van Androcur zijn dan wel bekend, maar bepaald niet aantrekkelijk. Een vriendin van mee heeft het jaren geslikt. Ik heb haar zien veranderen in een depressief wrak. Ook de bijwerkingen van de pil zijn niet mals, ondanks dat het door veel (mannelijke) artsen gebagatelliseerd wordt.

Pas ben ik bij de endocrinoloog geweest en heb hem gevraagd naar zijn mening over finasteride. Hij zag er geen kwaad in en vanwege de lage dosering was er totaal geen bezwaar, uiteraard zolang er geen sprake was van zwangerschap.

Een gynaecoloog die ik ken slikt het zelf ook. Dat vertelde hij toen een zwangere vrouw zich zorgen maakte omdat ze finasteride had aangeraakt tijdens de zwangerschap. Volgens hem staat de waarschuwing er alleen op om alle mogelijke aansprakelijkheid voor afwijkingen te voorkomen. Zelfs slikken in de laatste maand voor de zwangerschap was volgens hem geen probleem, omdat het snel door het lichaam wordt afgebroken.

De reden dat de bijsluiter zegt dat het niet voor vrouwen geschikt is, heeft met de aanwezigheid van een baarmoeder te maken en niet met het effect op de haargroei.
Ik heb totaal geen last van de bijwerkingen die jij noemt bij zowel de diane 35 niet alsook androcur. Mbt die depressiviteit die je noemt, dit kan voorkomen bij relatief hoge doseringen (vanaf 50mg) bij vrouwen die daarvoor gevoelig zijn.
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 20:50   #33
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Give me a break, kas. Je verstrekt incorrect informatie, misleidt mensen en nu voel je je op je teentjes getrapt als iemand de waarheid onthult. Dat krijg je ervan als je lazarus achter je pc zit, alle objectiviteit verdwijnt en maakt plaats voor nonsens. Je zou die fles rode wijn wat minder vaak uit de kast moeten halen.

Tja dit zegt meer over jou dan over mij...
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 20:53   #34
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Tja dit zegt meer over jou dan over mij...
Tuurlijk, joh. Blijf het maar ontkennen, kas, dan komt alles wel weer goed.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 29 augustus 2006, 21:08   #35
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Tuurlijk, joh. Blijf het maar ontkennen, kas, dan komt alles wel weer goed.
Man wat is er toch aan de hand met jou? Jij gaat heel ver over de streep van de normale omgangsvormen dit heeft helemaal niks te maken met het onderwerp waar het werkelijk om gaat.
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 29 augustus 2006 om 21:11
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 00:00   #36
ugh
HaarWeb lid
 
ugh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2002
Berichten: 944
Geslacht:
Mensen, iedereen mag zijn/haar mening vertellen, maar het is niet de bedoeling dat er geflamed (aanvallend gereageerd) wordt. Probeer graag wat respectvoller met elkaar om te gaan.
ugh is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 01:31   #37
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh
Mensen, iedereen mag zijn/haar mening vertellen, maar het is niet de bedoeling dat er geflamed (aanvallend gereageerd) wordt. Probeer graag wat respectvoller met elkaar om te gaan.
Heel mooi gezegd ... ik vroeg me al af wanneer er hier op ingegrepen zou worden. Het is toch van de gekken dat er hier iedereen word aangevallen op zijn/haar mening die je naar beste weten geeft. En ik wil toch nog even tegen DHT Killer zeggen ... het is bewezen dat Fina en Duta wel kan werken bij vrouwen, maar ook dat dit gevaarlijk is bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd. In verband met een kinderwens ... of een "ongelukje" zoals ik het hier ook al heb zien omschreven. Ik ga nog niet eens in op alle gevaren dat is al genoeg gedaan. Maar omdat die gevaren nou eenmaal bestaan ... vraag ik me gewoon af wat het voor nut heeft om nu die haren te behouden ... en over enkele jaren als je kinderen wil weer met de hele zooi te moeten stoppen en je haar er versneld uit zien vallen. Sorry hoor ... wat schiet je er dan mee op. En nogmaals ... Schorpioeneke heeft genoeg meningen gezien, zelf gezocht naar info en ZELF besloten geen fina te gaan slikken. Dat is echt niet door toedoen van Kas gekomen! Schorpioeneke is net als jij prima in staat een eigen mening te vormen. Dat wilde ik nog even kwijt.
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 01:32   #38
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Overigens Kas ... hoe gaat het in je nieuwe baan???? Hoop dat je het daar wel lekker naar je zin hebt en zodoende dus minder met "haar" geconfronteerd word.

Liefs Snoeteke.
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 08:07   #39
Schorpioeneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 augustus 2006
Berichten: 27
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
Heel mooi gezegd ... ik vroeg me al af wanneer er hier op ingegrepen zou worden. Het is toch van de gekken dat er hier iedereen word aangevallen op zijn/haar mening die je naar beste weten geeft. En ik wil toch nog even tegen DHT Killer zeggen ... het is bewezen dat Fina en Duta wel kan werken bij vrouwen, maar ook dat dit gevaarlijk is bij vrouwen in de vruchtbare leeftijd. In verband met een kinderwens ... of een "ongelukje" zoals ik het hier ook al heb zien omschreven. Ik ga nog niet eens in op alle gevaren dat is al genoeg gedaan. Maar omdat die gevaren nou eenmaal bestaan ... vraag ik me gewoon af wat het voor nut heeft om nu die haren te behouden ... en over enkele jaren als je kinderen wil weer met de hele zooi te moeten stoppen en je haar er versneld uit zien vallen. Sorry hoor ... wat schiet je er dan mee op. En nogmaals ... Schorpioeneke heeft genoeg meningen gezien, zelf gezocht naar info en ZELF besloten geen fina te gaan slikken. Dat is echt niet door toedoen van Kas gekomen! Schorpioeneke is net als jij prima in staat een eigen mening te vormen. Dat wilde ik nog even kwijt.
Snoeteke heeft geen woord te veel gezegd. Op basis van jullie meningen en OBJECTIEVE INFORMATIE (!!!) heb ik besloten om niet met Fina te gaan slikken. En gelukkig dat er ingegrepen is, want ik vroeg niet meer naar meningen/ervaringen van vrouwen over Fina etc. En als je dan nog aangevallen wordt ook omdat je besluit om Fina NIET te gaan slikken....tja mensen.....ik laat omgekeerd ook iedereen in zijn eigen waarde......Dus DHT killer......
Schorpioeneke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 16:13   #40
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoeteke
Overigens Kas ... hoe gaat het in je nieuwe baan???? Hoop dat je het daar wel lekker naar je zin hebt en zodoende dus minder met "haar" geconfronteerd word.

Liefs Snoeteke.
Heel goed dank je....
Ook best wel wennen weer, maar voornamelijk leuk. Enne het klopt wel wat je zegt ik ben door de dag heen zo druk dat ik zelfs vergeet om af en toe in de spiegel te kijken..
Groetjes
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 20:53   #41
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
FIJN. Geniet ervan!



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Heel goed dank je....
Ook best wel wennen weer, maar voornamelijk leuk. Enne het klopt wel wat je zegt ik ben door de dag heen zo druk dat ik zelfs vergeet om af en toe in de spiegel te kijken..
Groetjes
Kitty
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 22:30   #42
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kas
Primair heb ik afgezien van finasteride omdat het middel nog relatief te kort op de markt is om lange termijn effecten voor je lichaam te kunnen aangeven. Het absoluut en bewezen gevaren kent (afwijkingen aan geslachtsorganen bij jongetjes) igv gebruik tijdens zwangerschap (dus ook als een man het dan gebruikt!). Kortom allemaal zaken waardoor ik besloten heb daar vanaf te blijven.
Deze informatie is subjectief en incorrect, toch neem jij het aan als objectieve informatie, schorpioeneke. Je wordt hier misleid zonder dat je het zelf in de gaten hebt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schorpioeneke
Snoeteke heeft geen woord te veel gezegd. Op basis van jullie meningen en OBJECTIEVE INFORMATIE (!!!) heb ik besloten om niet met Fina te gaan slikken. En gelukkig dat er ingegrepen is, want ik vroeg niet meer naar meningen/ervaringen van vrouwen over Fina etc. En als je dan nog aangevallen wordt ook omdat je besluit om Fina NIET te gaan slikken....tja mensen.....ik laat omgekeerd ook iedereen in zijn eigen waarde......Dus DHT killer......
Je moet ook iedereen in zijn waarde laten, maar je moet geen incorrecte informatie verspreiden. Even nog voor de duidelijkheid; kritiek hebben op iemands post is geen aanval op die persoon. Kas voelt zich aangevallen omdat ze mijn argumenten niet kan weerleggen. Bekijk die quote van kas eens hierboven en lees wat ze daar neerzette, probeer je hersens een klein beetje te laten werken.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 30 augustus 2006, 23:43   #43
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Waarom DHT Killer ben jij er zo op gebrand dat Schorpioeneke haar mening herziet? Als zij haar beslissing heeft genomen accepteer dat dan gewoon! Zij heeft zelf gezocht naar informatie en gecombineerd met wat ze op dit haarweb heeft gelezen ... DUS OOK JOUW POSTEN VÓÓR HET GEBRUIKEN ... Op basis van ALLE informatie heeft zij haar besluit genomen. Weten jij en ik veel, misschien heeft ze wel een kinderwens en besluit ze daarom om er nu gewoon vanaf te blijven. Kas heeft haar mening gegeven ... en jij de jouwe ... zij heeft HAAR beslissing genomen en dat moet iedereen dan toch accepteren.
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2006, 16:18   #44
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Deze informatie is subjectief en incorrect, toch neem jij het aan als objectieve informatie, schorpioeneke. Je wordt hier misleid zonder dat je het zelf in de gaten hebt.
Je moet ook iedereen in zijn waarde laten, maar je moet geen incorrecte informatie verspreiden. Even nog voor de duidelijkheid; kritiek hebben op iemands post is geen aanval op die persoon. Kas voelt zich aangevallen omdat ze mijn argumenten niet kan weerleggen. Bekijk die quote van kas eens hierboven en lees wat ze daar neerzette, probeer je hersens een klein beetje te laten werken.
Mijn allerlaatste persoonlijke bericht aan jou.
1) Vriendelijk verzoek dat jij nu eens gewoon aan schorpioeneke uitlegt waarom zij volgens jou wel aan de fina zou moeten want dat is kennelijk wat je wil overbrengen toch?
2) Jouw aantijging die ik in je laatste post wederom lees, dat ik op dit forum mensen zou willen misleiden is absoluut onjuist en daar ben ik dus niet van gediend. Dit vind ik een dusdanige grove aantijging dat ik die ik niet accepteer en ga dit wederom melden bij de moderator.

Een reactie is niet nodig
__________________
diane 35 + androcur

Laatst gewijzigd door kas; 31 augustus 2006 om 16:23
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2006, 16:28   #45
ritzje
HaarWeb lid
 
ritzje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 93
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Deze informatie is subjectief en incorrect, toch neem jij het aan als objectieve informatie, schorpioeneke. Je wordt hier misleid zonder dat je het zelf in de gaten hebt.
Je moet ook iedereen in zijn waarde laten, maar je moet geen incorrecte informatie verspreiden. Even nog voor de duidelijkheid; kritiek hebben op iemands post is geen aanval op die persoon. Kas voelt zich aangevallen omdat ze mijn argumenten niet kan weerleggen. Bekijk die quote van kas eens hierboven en lees wat ze daar neerzette, probeer je hersens een klein beetje te laten werken.
Als je zo het beste voor hebt met medemens vertel dan wat jij weet en laat anderen dat ook gewoon doen. Je kan best een discussie hebben, maar om iemand zo te beschuldigen gaat mij te ver.

Op deze manier vertrouw ik de informatie die jij verspreid dus juist niet.
ritzje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.