Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 augustus 2006, 18:40   #1
lola-lola
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2006
Berichten: 13
wat moet ik doen? heb zaterdag afspraak bij dr. Boersma, is dit een zinvol plan?

hallo allemaal,
ik lees al enige tijd de berichten op dit forum. ik heb al zeker 18 a 20 maanden erge haaruitval en heb nu nog maar een dun bosje over van mijn ooit dikke bos haar. ik ben vandaag naar een ''gewone'' dermatoloog in een ziekenhuis geweest en die stelde de diagnose alopecia androgenetica zonder enig onderzoek. wel heeft mijn huisarts heel veel dingen in mijn bloed onderzocht, alles was goed. zal wel..... ik slik nu 1 maand de diane pil en moet over 2 maanden terugkomen om eventueel gebruik van androcur te bekijken. ik weet het allemaal niet meer!!!!! heb uit pure wanhoop ook al 2 weken terug een afspraak gemaakt bij de omstreden dr. Boersma. ik zie op dit forum niet zulke positieve reakties op hem. wat moet ik nu doen? wat mankeert me nu eigenlijk echt? is die 150 euro een zinvolle uigave? ik mankeer nog zat andere dingen behalve haaruitval, ik val altijd in de prijzen!!!!!! ben ik 56 kg afgevallen maar ook wat grammen op mijn hoofd, het ene probleem komt voor het andere in de plaats. wie kan mij vertellen of naar die kliniek in geldermalsen gaan wel zin heeft???? HELP!!!!!!!!
groetjes lola
lola-lola is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2006, 23:52   #2
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
Ik durf het niet te zeggen lola lola ... zelf heb ik nog niet de neiging om het te gaan proberen. Ik weet eigenlijk wel haast zeker dat je dan de diane pil of prohair of zoiets voorgeschreven krijgt. En als je dan nog ooit zwanger wil worden dan raak je het weer versneld kwijt. Dus ik probeer alles op natuurlijke wijze op te lossen ... voor zover het op te lossen valt. Mijn orthomoleculair geneeskundige denkt van wel ... dus ik hou me hier maar aan vast. Maar je hoort hier idd heel veel negatieve berichten over hem. Ik kan je geen goed advies geven en kan alleen zeggen ... Luister naar je eigen gevoel!!! Ik hoop dat je er toch iets aan hebt om te weten dat je in ieder geval niet de enige bent ...

Groetjes en sterkte Snoeteke.
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2006, 23:54   #3
snoeteke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 juli 2006
Berichten: 87
kan jouw haaruitval niet met het afvallen te maken hebben joh. het is wel erg veel 56 kilo. bij mij is er in een half jaar 30 kilo af ... en mensen zeggen al dat het daarvan kan komen. ik heb nu ook geen honger meer ... maar goed ... en zit met eczeem te kijken op mijn rug en hoofdhuid. wat voor eczeem het is weet ik niet ... heb het al eerder gehad op mijn 18e en toen had ik ook een kale plek. AAAAAAARGH paniek!! maar laat je ijzer, ferritine en zink en dat soort dingen heel goed meten hoor!!! Een uitgebreid bloedonderzoek is wel nodig!!!
snoeteke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2006, 21:41   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lola-lola
hallo allemaal,
ik lees al enige tijd de berichten op dit forum. ik heb al zeker 18 a 20 maanden erge haaruitval en heb nu nog maar een dun bosje over van mijn ooit dikke bos haar. ik ben vandaag naar een ''gewone'' dermatoloog in een ziekenhuis geweest en die stelde de diagnose alopecia androgenetica zonder enig onderzoek. wel heeft mijn huisarts heel veel dingen in mijn bloed onderzocht, alles was goed. zal wel..... ik slik nu 1 maand de diane pil en moet over 2 maanden terugkomen om eventueel gebruik van androcur te bekijken. ik weet het allemaal niet meer!!!!! heb uit pure wanhoop ook al 2 weken terug een afspraak gemaakt bij de omstreden dr. Boersma. ik zie op dit forum niet zulke positieve reakties op hem. wat moet ik nu doen? wat mankeert me nu eigenlijk echt? is die 150 euro een zinvolle uigave? ik mankeer nog zat andere dingen behalve haaruitval, ik val altijd in de prijzen!!!!!! ben ik 56 kg afgevallen maar ook wat grammen op mijn hoofd, het ene probleem komt voor het andere in de plaats. wie kan mij vertellen of naar die kliniek in geldermalsen gaan wel zin heeft???? HELP!!!!!!!!
groetjes lola
Lola,
Dr Boersma ken ik slechts van de posts op dit forum en als hij ook aga constateert dan zal hij je vrijwel zeker finasteride aanraden.
Er is een aantal vrouwen op dit forum die succes boekten met fina. Objectieve onderzoeken bij vrouwen zijn er nog niet op grote schaal gedaan, wel is bekend dat het na de menopauze weinig tot geen effect meer genereert.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2006, 23:03   #5
stipje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 januari 2006
Berichten: 122
Best lola lola!

Ik ga de 15e naar Boersma, ach ik slik al proscar en ik heb eigenlijk niets te verliezen! Behalve mijn haar, haha!!

Ik kan alle hulp gebruiken en wat ze ook zeggen alle kleine beetjes helpen.
Ook al is mijn bezoek aan Boersma niet positief, ik leer er wel weer van en ik kan op zoek naar andere oplossingen. Als ik nooit zou gaan dan zal ik me altijd blijven afvragen wat ik daar te horen zou krijgen.

Sterkte met je beslissing

Groeten stipje
__________________
REGIME

Haaraanvulling sinds 16 februari 2008

Proscar 1 kwart per dag - vanaf januari 2004, gestopt 1 mei 2007



stipje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 00:30   #6
lola-lola
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2006
Berichten: 13
afgezegd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hee degenen die reageerden,
weet je, ik heb sterk gevoel met name nav berichten op deze site dat die dure haarklinieken geldklopperij is/zijn. ik durfde het niet aan dus heb afgezegd ga nu naar dr. munte r'dam of dr. rhee den haag. wil eerst duidelijke diagnose van onafhankelijke dermatoloog wel een goeie natuurlijk. bij mij zijn toch ook nog wel enige andere oorzaken mogelijk namelijk. ben veel afgevallen (56 kilo) en eet niet zo (helemaal niet) uitgebalanceerd. mankeer ook nog vele andere dingen (helaas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) dus..... ben nu wel weer begonnen met goed eten en vitamines etc. (voor hoe lang????) nou ja ik hoop dat er iets is dat helpt, een duidelijke diagnose is al een begin dan,
in ieder geval bedankt voor de reakties,
groetjes lola
lola-lola is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 10:32   #7
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lola-lola
hallo allemaal,
is die 150 euro een zinvolle uigave?
Bij mij kostte het consult in Geldermalsen 80 euro, omdat hij de diagnose al had gesteld tijdens het eerste consult (doorverwezen naar hem in door de huisarts). Omdat er al een diagnose gesteld is, kun je misschien vragen of je wel een volledig consult nodig hebt. Neem alle uitslagen van bloedonderzoek mee.

Citaat:
ben ik 56 kg afgevallen maar ook wat grammen op mijn hoofd, het ene probleem komt voor het andere in de plaats.
In vetweefsel worden vrouwelijke hormonen aangemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat door het afvallen je hormoonbalans is veranderd. Dat zou ik zeker navragen als je gaat.
Petje af voor je prestatie!

Citaat:
wie kan mij vertellen of naar die kliniek in geldermalsen gaan wel zin heeft???? HELP!!!!!!!!
Of het zinvol is hangt er vanaf hoe je er zelf tegenover staat.
Sowieso moet je je goed voorbereiden. Achteraf komen vaak veel vragen boven, die niet beantwoord zijn. Probeer voor jezelf die vragen van te voren op papier te zetten. Vraag ook na in hoeverre speelt je ongezonde voedingspatroon een rol speelt. Je betaalt voor een consult, haal er dan uit wat je wilt weten.
Verder is een consult een goed controlemiddel om te zien hoe het verloop van de AGA is. Zet op een rijtje wat je kunt verwachten van een consult en ga bij jezelf na of het je die 150 euro waard is.
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 11:16   #8
Loveli
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 augustus 2004
Berichten: 118
Ik las je laatste post niet goed, je het al besloten dat je niet gaat. Succes bij je volgende afspraak!!

Laatst gewijzigd door Loveli; 24 augustus 2006 om 11:32
Loveli is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 12:32   #9
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Mineralen

Hoi Lola,

Slik niet alleen extra vitamines, maar denk ook aan de mineralen! Juist als je zoveel bent afgevallen, zou je daar nog wel eens een gebrek aan kunnen hebben en dan kan haaruitval zo een feit zijn. Zorg dus voor een goede multivitamine, waarin ook mineralen zitten. Ik heb zelf goede ervaring met een orthomoleculaire multivitamine; die is duur maar wel goed uitgebalanceerd en ik heb er veel profijt van, wat ik van de talloze davitamonnetje en centrumpjes niet kan zeggen.

Succes! Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 13:06   #10
lola-lola
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2006
Berichten: 13
welke multivitamine? die orthomoleculaire?

hoi sammy,
welke multi slik jij? ik sinds kort weer vitamine b complex van solgar en multi van essential organics. ga heeeell toevallig of niet begin september naar een ortomoleculair arts en lees net op allerlei AMERIKAANSE sites dat haaruitval bij een maagband en maagverkleining heeeeeeeeeeeeeeeeel vaak voorkomt, soms gaat over soms niet, fijn!!!!!!!!!!!! in nederland zijn artsen echt een stelletje knutselaars ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik heb totaal geen voorlichting/begeleiding gehad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! niks. erg he, het had misschien allemaal niet zo gehoeven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zo triest.
groetjes lola
lola-lola is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2006, 16:54   #11
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Ja, dat is het erge van al die hokjesgeesten in de medische wetenschap; niemand lijkt er ook maar iets te weten van het werkterrein van zijn "buurman" of sluit daar bewust de ogen voor i.v.m. allerlei commerciële belangen. Vergeef me mijn cynisme!

Anyway, wil je jezelf goed ergens op voorbereiden, dan zul je toch zelf naar info op zoek moeten maar helaas is dit nu dus mosterd na de maaltijd voor jou....

Anderzijds denk ik ook dat je door gezonde voeding en supplementen misschien wel weer wat haar terug kunt krijgen. Dat is mij 3 jaar geleden ook gelukt, al waarschuw ik je dat je er écht niet teveel van moet verwachten. Ik slik: Plantina multivitamine, extra vitamine C (niet zuur), Omega 3 (visolie), Megasorb B-complex van Solgar, Silicium, Selenium, Zink en Chroom en in plaats van al die losse mineralen om de dag een theelepeltje Schindele's mineralen (omdat ik die pot toch nog had staan...). Overigens had ik destijds ook allerlei andere klachten dan haaruitval, dus het is vooral een gezondheidsondersteunend regime dat ik volg. En écht, ik heb er baat bij, al vind ik het van de zotte, als ik kijk naar de hoeveelheid geld die ik per jaar naar de drogist draag...

Even ter relativering: haaruitval is verschrikkelijk, afschuwelijk, een nachtmerrie!!!! Moge dat duidelijk zijn (al zeg ik dit inmiddels met een knipoog, want er is écht meer in het leven dan haar). Maar 56 kilo aan gewicht verliezen lijkt mij op de lange termijn een enorme weldaad voor de rest van je gezondheid. En het is bovendien een megaprestatie! Dus mijn advies: ben vooral supertrots op jezelf en geniet van je lijf! Dat haar is maar bijzaak, hoor!

Heel veel sterkte! Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Al mijn lichaamshaar valt uit op me 16e wat moet ik doen? JaRule17 Overige (haar)discussies - Algemeen 26 30 oktober 2009 00:43
wat moet ik doen ? wie kan me helpen ariebombarie Medicijnen/haargroeimiddelen 2 17 december 2004 17:30
help weet niet wat ik moet doen ali AGA - Algemeen 5 9 december 2004 22:45
wat moet ik doen? loes TTM - Algemeen 8 19 december 2003 22:52
plaese, wie weet wat ik moet doen cees Medicijnen/haargroeimiddelen 3 4 juli 2003 15:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.