![]() |
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier
|
![]() |
#1 |
HaarWeb lid
|
![]()
https://www.glutenfreesociety.org/is...loss-alopecia/
https://www.dermhairclinic.com/gluten-hair-loss/
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Maatregelen: 04-2004: minoxidil 07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal) 08-2012: RU 01-2014: Spiro cream (Toekomst) Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
HaarWeb lid
Geslacht: ![]() |
Theoretisch kan dat. Een auto-immuunziekte is geassocieerd met bepaalde HLA associaties. HLA DQ2/DQ8 is geassocieerd met het ontwikkelen van Coeliakie, diabetes type 1 en o.a. schildklier aandoeningen. Het kan zijn dat de HLA associaties van Coeliakie ook overeenkomen met die van alopecia areata. Daarvoor zou je het HLA moeten bepalen van de mensen met alopecia areata.. Verder zal ik er niet te diep op ingaan, maar het is ingewikkelder, er zijn namelijk ook auto-reactieve T cellen en de juiste auto-antigenen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
HaarWeb lid
|
Citaat:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Maatregelen: 04-2004: minoxidil 07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal) 08-2012: RU 01-2014: Spiro cream (Toekomst) Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
HaarWeb lid
Dan zou je naast de pleksgewijze kaalheid ook last moeten hebben van Coeliakie.. dat lijkt mij niet als ik je verhaal zo begrijp. Zoek de klachten maar eens op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
HaarWeb lid
|
zal ik doen, dank je wel!
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
HaarWeb lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
HaarWeb lid
Citaat:
Gluten intolerantie en overgevoeligheid is inderdaad een ander verhaal.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
HaarWeb lid
Dat ontken ik ook niet. Maar ik denk dat Ryan het wel had geweten als hij coeliakie had. Wat overigens betrekkelijk zeldzaam is, dit i.t.t. glutenhysterie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Labels |
gluten, haaruitval |
Discussietools | |
Weergave | Geef een waardering voor deze discussie |
|
|