Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 maart 2021, 12:59   #1
dennisvbekkum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2018
Berichten: 50
Geslacht:
2740 grafts / FUEGENIX / 1 maart 2021

Beste lezers,

Na lang wikken en wegen besloten een sprong in het diepe te maken wat betreft mijn haarsituatie. Naar mijn weten altijd inhammen gehad als zijnde de haarlijn, maar met het dunner worden van de voorkant steeds meer irritatie op de voorgrond rondom het bedekken van deze inhammen. Murrays, haarlak, petjes, mutjes.... Alles om het enigszins naar mijn smaak te maken! Een paar jaar geleden ging een goede vriend mij voor, hij is destijds bij E-CLINIC behandeld. Vanuit daar mijn haar afgeschoren om te zien of ik aan dat beeld kon wennen, maar al snel besloten dat het mij niet staat en weer laten groeien. Na uren spenderen op diverse fora twee intakes gepland.

1: Esteworld
Reclamefilmpjes, intakegesprek, huidige situatie bekeken en een offerte gemaakt. Voelde als verkooppraatje, vooral omdat de tussenpersoon verder niets met de behandeling te maken heeft. Zij beoordeelde mijn donor, tekende de haarlijn etc. Durfde tevens toch niet naar Turkije te gaan al blijft het financiële plaatje aantrekkelijk.

2: FUEGENIX
Op 7 december 2020 richting Bergen op Zoom gereden. Goed gesprek gehad met Munib Ahmad (arts) over mijn huidige situatie, wat hij voor mij kan betekenen en hoe verder haaruitval te stabiliseren. Allereerst een stukje theorie, donor onderzocht met camera (leuk om mee te kunnen kijken) en tot slot een haarlijn getekend. Tevens afgesproken z.s.m. te beginnen met Essengen 6 Plus om verder haaruitval tegen te gaan. Schatting van 2600 grafts gemaakt voor het creëren van een nieuwe haarlijn en het opvullen van de inhammen. Zeer tevreden naar huis gereden en direct daarna een afspraak gemaakt voor 1 maart 2021, dit i.v.m. werk/vakantie.

Dag -100 t/m 0
In de maanden voorafgaand aan de operatie vooral nieuwsgierig naar de resultaten van FUEGENIX. Er kwamen zo nu en dan updates voorbij op het forum en FUEGENIX deelde zelf ook wat resultaten op Instagram. Allen zeer positief dus blij met de keuze die ik had gemaakt voor het plannen van de operatie. In mijn omgeving veel openheid gegeven over mijn plannen waar gemengde reacties uit voortkomen. Van wat leuk en goed tot waarom, er is toch niets mis met je haar. Ik zelf ben vooral degene die er last van heeft, het houd mij bezig en maakt mij onzeker! Waar ik het meest onzeker over werd in de laatste weken was de haarlijn. Ik vond hem iets conservatief en was bang dat de inhammen nadien nog steeds zichtbaar zouden zijn. Deze onzekerheid met vrienden gedeeld welke het enigszins konden wegnemen.

Zondag 28 februari een hotel geboekt in Bergen op Zoom in het kader van een goede nacht maken.

Dag 1
Om 6.00 uur ontbeten in het hotel, in de spiegel van de badkamer een laatste foto met haar gemaakt en lekker gedoucht. Ik werd om 07.15 uur verwacht bij de kliniek. Stipt op tijd met wat zenuwen in afwachting in de wachtruimte. Er hing een ontspannen doch gefocuste sfeer en heb mijn onzekerheid over de eerder getekende haarlijn met Munib gedeeld. Samen besloten een kleine aanpassing te doen met de volgende uitkomst.


Om 7.45 uur lag ik plat op mijn buik in afwachting op de eerste prikjes. Deze waren vervelend, maar na een stuk of tien voelde ik er niets meer van. Het oogsten kon beginnen. Het is even zoeken naar een juiste houding, maar prima te doen. Geheel pijnloos waren er rond 12.00 uur 2740 grafts verwijderd. Ik zag op tegen de komende verdovingen, deze dus maar direct genomen na het oogsten zodat het ergste achter de rug was. Het viel mee met de pijn aangezien het minder prikjes waren dan in mijn achterhoofd. Binnen het uur waren alle gaatjes geprikt in mijn ontvangstgebied. Snelle lunch waarna het voor mij zwaarste deel begon. 3,5 uur gelegen op mijn rug terwijl alle grafts worden teruggeplaatst. Mijn gedachten gingen alle kanten op, ik was soms half in slaap, was de tijd aan het aftellen en mijn nek voelde enorm stijf aan. Ik kon geen prettige houding vinden en je ligt op je donorgebied welke aanvoelt aan een blok hout. Mijn hele hoofd voelde gek aan, alsof je een helm draagt en geen idee hebt wat men daar aan het doen is gezien het feit je niets voelt.

Rond 17.15 uur was daar het verlossende woord, klaar. Die goede vriend (tevens mijn taxichauffeur) waar ik het eerder over had zat al in de wachtruimte. Hij schrok bijna van het feit hoe mooi het was geworden. Hij zei: Wauw, jij gaat echt een zieke bos krijgen en het ziet er zo netjes uit!



Kort wat nazorginstructies gehad en Munib hartelijk bedankt voor de goede zorg. De gehele dag paracetamol geslikt en met de laatste ronde om 22.00 uur in slaap gevallen op de bank. Daar heb ik een speciaal plekje gecreëerd voor de komende dagen zodat ik netjes rechtop kan slapen (Nekkussen en heel veel andere kussens).

Dag 2
Ik heb betere nachten in mijn leven gehad, maar naar omstandigheden was het prima te doen. Mijn hele dag staat in het teken van sprayen, in de spiegel kijken, eten, drinken en vooral heel voorzichtig doen. Kort contact gehad met Munib en wat foto's toegestuurd. Eind van de dag begon er zwelling op mijn voorhoofd, maar vooralsnog nergens last van en geen pijn.


Dag 3
Prima nacht gemaakt al zittend op de bank. Ik heb een nekkussen met extra steun welke ervoor zorgt dat ik mijn hoofd wat opzij kan leggen. Mijn donorgebied is nog wat gevoelloos en heb het idee dat daar ook vocht ophoopt. Mijn voorhoofd is inmiddels als een waterballon! Wederom wat foto's doorgestuurd. Ik was iets te voorbarig met wassen, maar dit heel voorzichtig gedaan, dus geen probleem na contact te hebben gehad met Munib.....



Ik heb de afgelopen jaren veel gehad een hetgeen hier op het forum is geschreven, dank daarvoor. Vanuit daar ga ik proberen mijn ervaring te delen aan de hand van foto's. Mochten jullie vragen hebben hoor ik het graag!

Laatst gewijzigd door dennisvbekkum; 3 maart 2021 om 20:56
dennisvbekkum is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2021, 13:35   #2
Johan-711
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2021
Berichten: 93
Geslacht:
Ziet er echt keurig uit, goede natuurlijke haarlijn. Herstel gaat ook wel goed en snel zo te zien. Dat is wel fijn. Ik had zelf wat meer angst om het te wassen en ben daar dus pas later mee begonnen, maar jij bent al snel korstenvrij denk ik.

Ik ga je volgen. Ben heel benieuwd!
__________________
-MicroFUE + Sapphire 2.500 Grafts februari 2021
-Fina 0,5 mg p.d sinds januari 2021.
-Minoxidil 5% 2x p.d. sinds juni 2023.
Johan-711 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2021, 16:45   #3
Tom12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2020
Berichten: 113
Geslacht:
Ziet er mooi uit hoor! Ik ben in december door dezelfde arts behandeld en ik deel je positieve ervaringen die je tot nu toe hebt gehad.

Ik ga je volgen. Veel succes met je hertsel!
Tom12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2021, 19:38   #4
badaap100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2020
Berichten: 26
Geslacht:
Ziet er echt ontzettend goed uit! Ik ga je volgen.

De laatste tijd zie je veel goede resultaten voorbij komen van Fuegenix, mag ik de brutale vraag stellen wat je hiervoor betaald hebt? Zelf ben ik nog aan het wegen of turkije toch wel de beste optie is.
badaap100 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2021, 19:53   #5
Erik7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2013
Berichten: 10
Geslacht:
Veel succes met het herstel van de haartransplantatie en het weer gaan groeien van het haar! Dit moet een mooi resultaat worden!

Tegelijkertijd 2740 grafts voor een paar inhammetjes en een voorgrond die iets dunner is. Hoeveel grafts zijn er dan wel niet nodig wanneer je een haartransplantatie overweegt en je kaalheid een stuk verder gevorderd is?
Erik7 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2021, 20:40   #6
Tom12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2020
Berichten: 113
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erik7 Bekijk bericht
Veel succes met het herstel van de haartransplantatie en het weer gaan groeien van het haar! Dit moet een mooi resultaat worden!

Tegelijkertijd 2740 grafts voor een paar inhammetjes en een voorgrond die iets dunner is. Hoeveel grafts zijn er dan wel niet nodig wanneer je een haartransplantatie overweegt en je kaalheid een stuk verder gevorderd is?
Daarom gestart met Essengen6Plus denk ik. Snap ik best.
Tom12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2021, 23:47   #7
djerro123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 maart 2021
Berichten: 33
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door badaap100 Bekijk bericht
Ziet er echt ontzettend goed uit! Ik ga je volgen.

De laatste tijd zie je veel goede resultaten voorbij komen van Fuegenix, mag ik de brutale vraag stellen wat je hiervoor betaald hebt? Zelf ben ik nog aan het wegen of turkije toch wel de beste optie is.
Ik zit in datzelfde bootje. Momenteel toch wel last van behoorlijke kaalheid op kruin en in mindere mate inhammen, en ben dus nu aan het oriënteren. Prijs is belangrijk, ik heb geen onbeperkt geld dus ben ook wel benieuwd wat dit gekost heeft om en nabij, als ik zo vrij mag zijn..
djerro123 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2021, 13:31   #8
dennisvbekkum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2018
Berichten: 50
Geslacht:
Update

Dank voor de positieve reacties! Wat betreft vragen over de prijs heb ik jullie een privébericht gestuurd. Verder kan je altijd contact opnemen met de arts.

Inmiddels op dag vijf en merk dat ik wel klaar ben met het zittend slapen. De zwelling lijkt nu iets af te nemen en kan er wel om lachen als ik in de spiegel kijk. Mijn rechteroog zit half dicht, is dik en doet vermoeden net een straatgevecht te hebben gewonnen. Ik blijf veel water drinken en probeer zo nu en dan te koelen, maar zou dit vaker mogen doen. Verder blijf ik het ontvangstgebied sprayen en vanmorgen weer een wasbeurt gegeven.

Herstel verloopt voorspoedig en kijk uit naar het moment weer op mijn buik te kunnen slapen.

Dag 4



Dag 5

dennisvbekkum is offline   Met citaat reageren
Oud 6 maart 2021, 10:56   #9
Tom12345
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2020
Berichten: 113
Geslacht:
Ziet er allemaal netjes uit, zo lijkt het!

Ik herken je situatie haha. Bij mij hielp het om de zwelling een beetje weg te masseren (van m’n oogleden af).
Tom12345 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2021, 09:12   #10
Pk73
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 april 2019
Berichten: 9
Geslacht:
Ziet er netjes uit. Ben ook wel benieuwd wat het gekost heeft?
Pk73 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2021, 14:17   #11
dennisvbekkum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2018
Berichten: 50
Geslacht:
Update

Dag 7


Dag 10 (zo goed als vrij van korsten)


Dag 21 (veel uitval)

dennisvbekkum is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2021, 15:02   #12
Ssg92
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2018
Berichten: 233
Geslacht:
Even serieus, kijkend naar dag 10 is dat echt focking netjes. Als die roodheid er niet was zou ik niet eens zien dat je een transplantatie hebt gehad man.
Ssg92 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 april 2021, 10:24   #13
Brent
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 maart 2021
Berichten: 11
Geslacht:
Mooi. Ziet er goed uit.
Brent is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2021, 13:23   #14
Boomstar
Boomstar
 
Geregistreerd: 11 maart 2021
Berichten: 24
Geslacht:
Heel netjes Dennis. Mooie dichtheid!
Succes en ik ga je volgen!

Laatst gewijzigd door Boomstar; 6 april 2021 om 13:34
Boomstar is offline   Met citaat reageren
Oud 10 april 2021, 10:43   #15
dennisvbekkum
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 april 2018
Berichten: 50
Geslacht:
Dag 40



Haartjes beginnen rustig door te komen, donor is volledig hersteld, smeer dagelijks 1ml Essengen en draag inmiddels weer een pet. Komende weken even doorbijten!
dennisvbekkum is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
fuegenix, munib ahmad

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.