Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 november 2004, 13:55   #16
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door japiejaap
De islam is gewoon een (klote) godsdienst die is blijven hangen in de 17 eeuw.

Jo rot op man kip zonder kop.

Heb je kritiek op de Islam, prima! Maar dan vraag ik van jou dat je je stelling concreet moet onderbouwen anders moet je je smoel houden! Maar dat zal jij niet kunnen produceren, dus bij deze vraag ik om je smoel te houden Tenzij je wat zinnigs te vertellen heb...

hetelfde geldt voor Robert18, die gefrusteerd is en geheel wordt bestuurd door de extreem-rechts gedachten.

J

Laatst gewijzigd door Biljartbal; 25 november 2004 om 14:03
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 13:58   #17
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
En waar ik mij nu weer zo ontzettend aan loop te ergeren is bijvoorbeeld aan Dittrich gisteren. Hij zei zoiets als: "zoiets moet gewoon niet gezegd kunnen worden in dit land." Oh ja, en Theo van Gogh mag wel haat zaaien tegen de moslimcultuur? Wat is dat voor scheefgetrokken waarde-oordeel? Ook met dit soort reacties uit nota bene Den Haag wordt de kloof steeds groter.

Precies Haarmannetje, ongelijkheid leidt tot radicalisering.

Dit land is gewoon TE scheef, althans politiek gezien. Toen Van Gogh vermoord werd riep Verdonk dat de vrijheids van meningsuiting niet beperkt mag worden. Met andere worden volgens haar mag je alles zeggen wat je wilt. Nu heeft van de Ven een wens, en komt Verdonk naar de Tweede Kamer huppelen..." Afschuwelijk dat iemand zoiets zegt"...


Pfffffffff je mag wel alles zeggen wat je wilt, maar je mag niet alles wensen wat je wilt....KROMMER KAN HET NIET.

Laatst gewijzigd door Biljartbal; 25 november 2004 om 14:36
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 14:38   #18
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Jo rot op man kip zonder kop.

Heb je kritiek op de Islam, prima! Maar dan vraag ik van jou dat je je stelling concreet moet onderbouwen anders moet je je smoel houden! Maar dat zal jij niet kunnen produceren, dus bij deze vraag ik om je smoel te houden Tenzij je wat zinnigs te vertellen heb...

hetelfde geldt voor Robert18, die gefrusteerd is en geheel wordt bestuurd door de extreem-rechts gedachten.

J
...? Bedoel je soms deze ?

Maareh.. moet dit onderwerp niet effe 'n weekje in de koelkast? Die Knevel stelt zo'n vraag toch ook alleen maar om de aandacht op z'n eigen persoon te vestigen. Staat 'ie weer even met z'n kop in de picture. Sinds wanneer vraag je tijdens een interview aan iemand wie hij allemaal wel of niet dood wil hebben...?? Er wordt hier duidelijk naar een mooie quote gevist en die vd Ven trapt er netjes in....

Applausje voor Knevel!
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 14:44   #19
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
...? Bedoel je soms deze ?

Maareh.. moet dit onderwerp niet effe 'n weekje in de koelkast? Die Knevel stelt zo'n vraag toch ook alleen maar om de aandacht op z'n eigen persoon te vestigen. Staat 'ie weer even met z'n kop in de picture. Sinds wanneer vraag je tijdens een interview aan iemand wie hij allemaal wel of niet dood wil hebben...?? Er wordt hier duidelijk naar een mooie quote gevist en die vd Ven trapt er netjes in....

Applausje voor Knevel!
, haha deze doet het ook. Want nu lag ik Jaapiejaap uit omdat ie kakelt als een kip zonder kop....


Helemaal mee eens, Knevel was gewoon uit op die reactie. Ik bedoel, kom op...als presentator weet je dat je in deze tijd zulke uitspraken mag uitlokken.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 14:50   #20
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Jo rot op man kip zonder kop.
Ik ben trouwens niet zo blij met dit soort uitspraken. We hebben hier gewoon normaal een discussie. Als iets je niet bevalt kun je dat ook gewoon zeggen ipv meteen met termen als "rot op" te komen. Dit komt agressief over en zorgt voor een negatieve sfeer in de discussie. Het is erg moeilijk, ik weet het, maar discussies leveren het meeste op als je er emotieloos ingaat en de "tegenstander" niet agressief benadert. Zo hou je de discussie zuiver en voorkom je dat mensen bij voorbaat al geen zin hebben je verhaal serieus te lezen doordat ze op hun tenen getrapt zijn.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 15:00   #21
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Ik ben trouwens niet zo blij met dit soort uitspraken. We hebben hier gewoon normaal een discussie. Als iets je niet bevalt kun je dat ook gewoon zeggen ipv meteen met termen als "rot op" te komen. Dit komt agressief over en zorgt voor een negatieve sfeer in de discussie. Het is erg moeilijk, ik weet het, maar discussies leveren het meeste op als je er emotieloos ingaat en de "tegenstander" niet agressief benadert. Zo hou je de discussie zuiver en voorkom je dat mensen bij voorbaat al geen zin hebben je verhaal serieus te lezen doordat ze op hun tenen getrapt zijn.

Nee daar heb je gelijk in, ik bedoel het ook niet agressief.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 15:55   #22
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Ik vind het ook weer erg ver gaan om Van Gogh en iemand als Van de Ven met elkaar te vergelijken op het gebied van 'haatzaaien'.
Van Gogh had een boosaardig soort humor, kon goed schrijven, meende het in principe goed, maar chargeerde soms - hetgeen hem noodlottig is geworden. Van de Ven lijkt me humorloos, niet gericht op welke constructieve bijdrage voor Nederland dan ook, maar bovenal onbeduidend.

Zelf moest ik eigenlijk altijd wel lachen om de columns van Van Gogh in Metro en op zijn website, 'De Gezonde Roker'. Over het algemeen vond ik zijn bijdragen aan het kabbelende publieke debat een verademing. Vaak had hij inhoudelijk gelijk ook, hoewel hij zijn gelijk erg grof kon opeisen (vrouwenmishandelaar Michael Zeeman, schijnheilige Frits Barend).
Een enkele keer ging hij natuurlijk veel te ver ('Als er iemand kanker verdient is het Paul Rosenmoller, de hopman van progressief Nederland (...) Laten we pissen op zijn graf.'), maar vaker was het gewoon een lading sarcasme die deze zelfverklaarde dorpsgek over zijn slachtoffers heen gooide.
Inderdaad, 'leuk' totdat je zelf het slachtoffer werd van deze bloedhond. Maar meestal vocht Van Gogh gewoon polemische ruzies uit met andere opiniemakers. Soms smaakvol, soms smakeloos. Op zich niets mis mee. Rosenmoller had gewoon naar de rechter moeten stappen, dan had hij zeker gewonnen. Het siert hem dan hij dit niet heeft gedaan. Ultieme zelfbeheersing en beschaving.
'Geitenneukers' vond ik persoonlijk kunnen, want Van Gogh doelde hier overduidelijk op de conservatieve islam, niet op de meer progressieve takken. Hij had soortgelijke kwalificaties over voor de Nederlandse zwarte kousen. Niemand kijkt er meer van op als een of andere columnist meteen weer het woordje 'incest' of het spottende 'Gristus aan het Gruis' van stal haalt.
Ik vind het erg jammer dat de motie Van der Laan (D66) het niet gehaald heeft. En ik herhaal het standpunt dat de Nederlandse moslimgemeenschap eens moet ophouden zich zo lichtgeraakt op te stellen en zich automatisch de slachtofferrol aan te meten. Kritiek en schimpscheuten verstommen vanzelf als je a) je eigen houding t.o.v. de omgeving verbetert, b) de opmerkingen schouderophalend naast je neerlegt, a la Rosenmoller. Emancipatie en tolerantie ten top, mission accomplished. Islamitische opiniemakers zoals Benzakour hadden naar de rechter kunnen stappen, hun schouders kunnen ophalen of met de pen Van Gogh kunnen bestrijden.

Van mij mag die Van der Ven zeggen wat ie wil. Hij mag het 'ongelovige Westen' vervloeken en ons allen voor lager dan varkens uitmaken. Zorgelijk wat die man allemaal zegt - en hij mag zich inderdaad gaan afvragen waarom hij dan hier blijft wonen - , maar laten we alsjeblieft deze man niet de mond gaan snoeren.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 16:41   #23
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jongen25
Ik vind het ook weer erg ver gaan om Van Gogh en iemand als Van de Ven met elkaar te vergelijken op het gebied van 'haatzaaien'.
Van Gogh had een boosaardig soort humor, kon goed schrijven, meende het in principe goed, maar chargeerde soms - hetgeen hem noodlottig is geworden. Van de Ven lijkt me humorloos, niet gericht op welke constructieve bijdrage voor Nederland dan ook, maar bovenal onbeduidend.

Zelf moest ik eigenlijk altijd wel lachen om de columns van Van Gogh in Metro en op zijn website, 'De Gezonde Roker'. Over het algemeen vond ik zijn bijdragen aan het kabbelende publieke debat een verademing. Vaak had hij inhoudelijk gelijk ook, hoewel hij zijn gelijk erg grof kon opeisen (vrouwenmishandelaar Michael Zeeman, schijnheilige Frits Barend).
Een enkele keer ging hij natuurlijk veel te ver ('Als er iemand kanker verdient is het Paul Rosenmoller, de hopman van progressief Nederland (...) Laten we pissen op zijn graf.'), maar vaker was het gewoon een lading sarcasme die deze zelfverklaarde dorpsgek over zijn slachtoffers heen gooide.
Inderdaad, 'leuk' totdat je zelf het slachtoffer werd van deze bloedhond. Maar meestal vocht Van Gogh gewoon polemische ruzies uit met andere opiniemakers. Soms smaakvol, soms smakeloos. Op zich niets mis mee. Rosenmoller had gewoon naar de rechter moeten stappen, dan had hij zeker gewonnen. Het siert hem dan hij dit niet heeft gedaan. Ultieme zelfbeheersing en beschaving.
'Geitenneukers' vond ik persoonlijk kunnen, want Van Gogh doelde hier overduidelijk op de conservatieve islam, niet op de meer progressieve takken. Hij had soortgelijke kwalificaties over voor de Nederlandse zwarte kousen. Niemand kijkt er meer van op als een of andere columnist meteen weer het woordje 'incest' of het spottende 'Gristus aan het Gruis' van stal haalt.
Ik vind het erg jammer dat de motie Van der Laan (D66) het niet gehaald heeft. En ik herhaal het standpunt dat de Nederlandse moslimgemeenschap eens moet ophouden zich zo lichtgeraakt op te stellen en zich automatisch de slachtofferrol aan te meten. Kritiek en schimpscheuten verstommen vanzelf als je a) je eigen houding t.o.v. de omgeving verbetert, b) de opmerkingen schouderophalend naast je neerlegt, a la Rosenmoller. Emancipatie en tolerantie ten top, mission accomplished. Islamitische opiniemakers zoals Benzakour hadden naar de rechter kunnen stappen, hun schouders kunnen ophalen of met de pen Van Gogh kunnen bestrijden.

Van mij mag die Van der Ven zeggen wat ie wil. Hij mag het 'ongelovige Westen' vervloeken en ons allen voor lager dan varkens uitmaken. Zorgelijk wat die man allemaal zegt - en hij mag zich inderdaad gaan afvragen waarom hij dan hier blijft wonen - , maar laten we alsjeblieft deze man niet de mond gaan snoeren.
prachtig stukje tekst, ik ben het ook voor 99% met je eens.
maar ik vind dat je de zaak een tikje eenzijdig bekijkt. Als Van Gogh iemand kanker toewenst is dat grappig/ironisch en moet dat kunnen, maar als Vd Ven iemand kanker toewenst is dat zorgwekkend. Daar ben ik het niet mee eens. Dat lijkt misschien vanuit jouw visie zo, maar wat je als "ironisch" en "grappig" opvat is zeer persoonsgebonden en subjectief.

In feite zeggen beide heren Van Gogh en Van de Ven hier natuurlijk precies hetzelfde (ze wensen iemand dood door kanker toe). De praktijk is echter dat beide heren niet gelijk werden/worden behandeld, en dat is wel vreemd. Het duidt in mijn ogen op een hetze: mensen willen graag een bepaalde trend zien en mensen willen zich graag zorgen maken waardoor dingen eenzijdig bekeken worden.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 25 november 2004 om 16:43
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 17:23   #24
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Bedankt voor je compliment Laurensj. Ben het ook helemaal eens met je aanvulling, want ik zei eerder ook al dat Van Gogh met zijn uitlating over Rosenmoller in mijn optiek (en in die van de meeste mensen) te ver ging. Ook zijn opmerking over Leon de Winter (ben geen fan van de man, maar toch) was destijds ronduit walgelijk te noemen.
Letterlijk aan de andere kant (ter linkerzijde van het politieke spectrum) ging Michiel Romeijn ook te ver toen hij, ergens na 11 september en voor de moord op Fortuyn, in de gedaante van Oboema de volgende grap maakte: 'Laten we hopen dat die Pim Fortuyn en Harry Mens business class vliegen. Lekker met z'n tweeen, hup, de torens in.'
Geen enkel 'typetje' rechtvaardigt een dergelijke grap.
De afgelopen dagen is, na het incident met Van der Ven, terecht de opmerking van Van Gogh over Rosenmoller weer opgerakeld. Dittrich c.s. waren 'destijds niet van deze uitspraak op de hoogte.' Met terugwerkende kracht moet zo'n opmerking als die van Van Gogh over Rosenmoller dan ook niet kunnen, vinden de meeste dames en heren politici in Den Haag. Maar ja, censuur in Nederland heeft altijd achteraf plaats (en is terecht niet preventief, vind ik).
Mijns inziens heeft het OP DIT MOMENT weinig zin om de respectievelijke opmerkingen van Van Gogh/ Van der Ven strafrechtelijk aan te pakken. Want waar ligt de grens?? Die zal eerst nauwkeurig geherdefinieerd moeten worden. Weg met dat oude artikel van opa Donner over godslastering.
Mensen kanker/ dood (toe)wensen is weer iets heel anders.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 18:51   #25
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Ik ben het er ook in het geheel mee eens, dat er een oneerlijk scheve verhouding bestaat tussen scherpe opmerkingen uit de moslimgemeenschap en scherpe opmerkingen over de moslimgemeenschap. Als je staat voor vrijheid van meningsuiting en je binnen dat kader toelaat dat groepen zonder pardon gestigmatiseerd worden met woorden als "geitenneukers" of "achterlijken", dan moet je niet zeuren, wanneer die groep zelf terugkomt met een kankerwens of iets dergelijks. Het is te triest voor woorden als je het zo bekijkt, maar oke, men wil zich kennelijk ook wat betreft dergelijke meningen kunnen uiten. Maar er moet dan wel gemeten worden met twee maten.

Het valt mij vies tegen dat politiek Den Haag zich op een dergelijke manier uit met betrekking tot deze kwestie. Als een stel pubers proberen ze zich populair te maken bij het volk. En maar haat zaaien tegen de moslims en kijk ze eens deze situatie aangrijpen om in een goed daglicht te komen bij het electoraat.

Bah!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 18:57   #26
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Je kan onmogelijk zeggen dat alle moslims uitschot zijn...er zijn ook genoeg Nederlanders niet helemaal fris maar daar hoor je niemand over. tuurlijk zijn er genoeg foute moslims en idd met hun ideeën en geloofsovertigingen ben ik het (meestal) niet eens maar ik geloof in het positieve en geloof dat er meer aandacht zou moeten zijn voor de goede moslims (en andere buitenlanders) die hard werken, iets bij dragen aan de sameleving en hun best doen om te leven naar de nederlandse maatstaven.

Vind idd wel dat als ze eenmaal weten wie de rotte appels (extremisten) zijn dat ze die er zonder pardon (en preventief) uit moeten halen en het land uitzetten maar daar hoeft mijn normale, goed geintegreerde (moslim)buurman geen last van te hebben.
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 20:12   #27
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Ik ben het er ook in het geheel mee eens, dat er een oneerlijk scheve verhouding bestaat tussen scherpe opmerkingen uit de moslimgemeenschap en scherpe opmerkingen over de moslimgemeenschap. Als je staat voor vrijheid van meningsuiting en je binnen dat kader toelaat dat groepen zonder pardon gestigmatiseerd worden met woorden als "geitenneukers" of "achterlijken", dan moet je niet zeuren, wanneer die groep zelf terugkomt met een kankerwens of iets dergelijks. Het is te triest voor woorden als je het zo bekijkt, maar oke, men wil zich kennelijk ook wat betreft dergelijke meningen kunnen uiten. Maar er moet dan wel gemeten worden met twee maten.

Het valt mij vies tegen dat politiek Den Haag zich op een dergelijke manier uit met betrekking tot deze kwestie. Als een stel pubers proberen ze zich populair te maken bij het volk. En maar haat zaaien tegen de moslims en kijk ze eens deze situatie aangrijpen om in een goed daglicht te komen bij het electoraat.

Bah!
Woorden die staan...
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 20:17   #28
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
Deze twee dingen vind ik niet met elkaar kloppen. Eerst zeg je dat 10% radicaal is. Dan zeg je dat de Islam en het westen niet samen kunnen. Maar als 10% radicaal is, betekent dat dat 90% het niet is. Met een overgrote meerderheid valt in mijn ogen dus prima te leven, zelfs hier in het Westen.
Hier wil ik even kort op ingaan, ik moet zo weg.

Ik woon dus in R'dam-Noord, tussen allemaal buitenlanders. Mijn ervaringen met Marokkanen zijn uiterst negatief. Kleine kinderen schelden je hier al uit voor 'kankerkaaskop', 'kankernederlander'. Als je Marokkanen effe aankijkt, heb je al gauw knallende ruzie. Er is hier een tijdje een groepje hoofddoekjes (12-14jr.) geweest dat keihard de kinderen in de buurt terroriseerden. Echt niet overdreven. En maar vloeken en beledigen. En maar roepen dat de moslims het over gaan nemen, dat Nederlanders ongelovige varkens zijn.
Als je op Islamitische fora kijkt, zie je ook dat de meeste bezoekers ervan Nederland/het westen vanuit de grond van hun hart haten. Dit was vooral te merken na 2 november toen de steunbeteugingen aan Mohammed B. je om de oren vlogen. Niet voor niks gingen enkele Islamitische fora meteen dicht, zodat ze de boel flink konden modereren om de boel te sussen.
In een straal van 250m. rondom mijn huis zijn 2 moskeeen, 0 kerken. In een snel tempo worden er overal moskeeen bijgebouwd, met als klap op de vuurpijl de moskee die gebouwd gaat worden naast de Kuip, dat ding met minaretten van 50m hoog!!! Hoe bedoel je intimiderend?
Veruit de meeste misdaden worden door buitenlanders gepleegd. Dit werd door NOTA BENE de NOS bericht in 2002 (of 2003?) met het nieuwsbericht: In Rotterdam wordt 99% van de straatroven door allochtonen gepleegd, en dan vooral Antillianen en Marokkanen.
Als ik naar het gedrag van groepjes Marokkanen kijk, zie ik dat ze altijd met elkaar aan het knokken zijn. Vooral de kleintjes. Dit is geen kwajongens-gedrag, dit is niet normaal. Het is als een constante strijd om het 'leidersschap'. En het gaat vaak erg ver. Ik vraag me altijd af hoe dit soort superagressieve jongeren later gaan functioneren in de maatschappij.
Als blanke Nederlander wordt je vaak gediscrimineerd in Rotterdam. Simpelweg omdat je ver in de minderheid bent en vooral de Marokkanen van nature erg agressief zijn.
Er zijn uitzonderingen, natuurlijk. Maar deze kom ik helaas niet vaak tegen. Ik zie elke dag veel van die gasten in jurken, met baarden, mutsje, en van die grote zwarte schoenen, precies zoals Mohammed B. Zij bepalen hier het straatbeeld. Ik voel me hier als Nederlander absoluut niet meer thuis.
En over die 10% radicalen... 10% komt neer op zo'n 100.000 moslims. Dit vind ik er al héél erg veel, en de AIVD kennende, zullen het er wel makkelijk 2x zoveel zijn 'in het echt'.
Als het op een burgeroorlog aan komt, welke zijde zullen de 'gematigde' en 'minder gematigde' moslims kiezen? Ik denk niet onze zijde.
En een burgeroorlog staat gewoon om de hoek. Als je dit ontkent is het tijd je oogkleppen af te doen. Er is een ENORME spanning tussen moslims en niet-moslims. Er worden steeds aanslagen op kerken en moskeeen gepleegd. Als er nu weer een opiniemaker/politicus wordt afgeslacht weet ik zeker dat hordes Nederlanders gaan rellen omdat ze het gewoon niet langer meer pikken.

Ik moet nu weg

Nog een add-on: Ja, er zijn geintegreerde moslims, ik heb helaas alleen het beeld dat dit misschien maar zo'n 10% of minder is in mijn buurt. De rest haat 'ons' gewoon.

Laatst gewijzigd door Robert18; 25 november 2004 om 20:22
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 20:44   #29
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Beste Robert, ik meen jouw vrees goed te begrijpen. Ik heb zelf Rotterdamse familie en hoor veelal dezelfde verhalen. Mijn neef woonde in een destijds leuke buurt in de wijk Delfshaven (echt waar!) die met het jaar onleefbaarder werd. Hij werkte bij de reclassering en kon het, naar eigen zeggen, gewoon niet helpen dat hij steeds racistischer werd, of in ieder geval sceptischer werd over de goede bedoelingen van sommige groepen migranten. Het is, zo zegt hij, ontzettend moeilijk om niet bevooroordeeld te raken als zo beangstigend vaak de negatieve ervaringen overheersen.
Iedereen die niet in de grote steden woont en leeft, heeft inderdaad makkelijk praten.
Toch moet je proberen om niet in de bekende valkuilen te lopen. Angst en emoties leiden tot verscherpt zwart-wit denken, en daar is niemand bij gebaat.
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 21:06   #30
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Hier wil ik even kort op ingaan, ik moet zo weg.

Ik woon dus in R'dam-Noord, tussen allemaal buitenlanders. Mijn ervaringen met Marokkanen zijn uiterst negatief. Kleine kinderen schelden je hier al uit voor 'kankerkaaskop', 'kankernederlander'. Als je Marokkanen effe aankijkt, heb je al gauw knallende ruzie..
Hoe weet jij dat het marokkanen zijn? Het kunnen even goed turken zijn. Dragen ze een bord om hun rug met de tekst "MAROKAAN?"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
In een straal van 250m. rondom mijn huis zijn 2 moskeeen, 0 kerken. In een snel tempo worden er overal moskeeen bijgebouwd, met als klap op de vuurpijl de moskee die gebouwd gaat worden naast de Kuip, dat ding met minaretten van 50m hoog!!!..
Iedereen is vrij in dit land om zijn godsdienst te praktiseren, u wordt er toch niet mee lastig gevallen...ik ken genoeg kerken die ik wel heel erg groot vind. Ik stoor mij er niet aan hoor...ik denk dat jij eerder lijdt aan een vorm van xenofobie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Er zijn uitzonderingen, natuurlijk. Maar deze kom ik helaas niet vaak tegen. ..
Tja als je ze haat en ontwijkt, dan kom je ze zeker niet tegen..nee

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Er worden steeds aanslagen op kerken en moskeeen gepleegd. ..een burgeroorlog is om de hoek
Door pikkies van 14 ja! Jij stelt je aan man, ik heb echt veel Nederlandse vrienden en die denken er echt heeel anders over. Maar ja, jij bevindt je natuurlijk in een vriendengroep die een afkeer hebben tegen de Islam/buitenlanders. Dan krijg je zulke verhalen te horen, maar de meeste Nederlanders delen die gedachten echt niet
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.