Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 mei 2004, 19:52   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Hormoniale inconsistentie

Ik zit met een vraag over de hormoniale inconsistentie. Een vraag die mij telkens bezig houdt en waardoor ik echt even de zaak niet meer op een rijtje heb. Misschien dat iemand hier het één en ander uit kan leggen.

Het gaat hier ten eerste over twee mannelijke hormonen:
- testosteron
- DHT

DHT is verantwoordelijk voor de haaruitval, in het geval van een genetische aanleg. Tot zover snap ik het.

Maar nu gaat bijvoorbeeld fina en SP de omzetting van testosteron in DHT (zo goed mogelijk) tegen. Of hoe het ook zij. De één zegt dat dit leidt tot minder lichaamshaar, dus vermindering van mannelijkheid en in een uitertste geval zelfs borstvorming.

Ergens anders lees ik juist weer, dat dergelijke producten juist zorgen voor meer vermannelijking: zwaardere stem, meer lichaamshaar enzovoort.

Wat ik dan niet snap, welke van de twee hormonen is nu eigenlijk verantwoordelijk voor het mannelijke aspect? Testosteron of DHT?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 20:52   #2
Jack
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 167
naar mijn weten is dit testosteron, een verklaring hiervoor is dat vrouwen die bv gaan bodybuilden en daarbij een vorm van anabolen gaan gebruiken op basis van testosteron last krijgen van een lagen stem en ook spiervorming.

ik las trouwens in de men's health van deze week, jaja, sorry, vind het gewoon een erg goed blad, dat een sterke daling in je testosteron spiegel alzheimer op latere leeftijd kan veroorzaken. Hiermee probeer ik ook eigenlijk een statement te maken.
laat je niet gek maken en ga niet verschikkelijk veel spullen doorelkaar slikken, duta, fina en saw palmetto, hoe wel het werkt is men er nog geen menseleven met haarverlies bezig op de manier waar we ermee op dit moment bezig zijn. gebruik alles met mate, tuurlijk kan je iets stoppen door van alles te gaan eten, maar dit gaan vergaande gevolgen hebben waarvan je nu misschien nu niet de gevolgen van realiseert.

vergelijk het met drank, zelf ging zoop ik behoorlijk veel in het weekend en nu een aantal jaar later realiseer ik me dat het gewoon super slecht voor je is en kan je al gewoon iets kapot gemaakt hebben.

hetzelfde met fitness verkeerd zwaar trainen maakt je ook groter, maar later krijg je er last van, geloof me...

veel slikken werkt dus natuurlijk ook, maar realiseer je dat de problemen later groter kunnen zijn dan het probleem waar je nu voor staat om op te lossen...

so cheer up, want van stress valt niet alleen je haar uit..


sorry voor de topic vervuiling....
__________________
"Humor is all it takes"

suffers from itchy and scratchy discease....

Multivit
af en toe B-complex (b3,b5,b6,b2,b1,foliumzuur,b12)
1,25mg finasteride proscar 23-2-04
Jack is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 20:55   #3
wboy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2002
Berichten: 153
Testosteron en dht{dihydrotestosteron}zorgen allebei voor mannelijke kemerken,alleen dht is zo`n 20 keer krachtiger dan testosteron.Het is volgens mij wel zo,dat de ene persoon meer afhankelijk is van dht dan de andere persoon,wat zou verklaren waarom sommige mannen last krijgen van libido verlies.Wat bij die personen aandht wordt weggenomen kan niet gecompenseerd worden door testosteron.
wboy is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 21:13   #4
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Ik heb geen idee of het verlagen van DHT lichaamshaar vermindert. In de trials zijn volgens mij zulke bijwerkingen niet geconstateerd, het is heel goed mogelijk dat het soms zo lijkt. Je hoort en leest veel van sommige gebruikers, maar hoeveel procent is daar daadwerkelijk van waar?

De feiten: DHT is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de mannelijke foetus in de baarmoeder, vandaar dat zwangere vrouwen geen contact met gebroken Proscar of Propeciatabletten mogen hebben (zie bijsluiter van deze medicijnen). DHT vergroot de prostaat (bij sommige oudere mannen) en verschrompelt de haarwortelzakjes bij mannen die daar de aanleg voor hebben. Testosteron speelt nauwelijks of niet een rol in BPH en AGA.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 21:17   #5
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Alle androgenen maken je man. Zo zorgt DHT bijv. voor de lengte van je penis, je libido, baardgroei, kracht en nog wat dingen. DHT is trouwen 7X sterker dan testosteron
Volgens mij zit het zo. Als DHT geblokkeert wordt, stijgt je testosteron niveau. Op een gegeven moment zegt je lichaam, zoveel en niet meer. Dus zet het om in oestrogeen waardoor je bijvoorbeeld gyno kan krijgen. een vermindert libido heeft weer te maken met een tekort aan DHT.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2004, 00:50   #6
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
het lastige in dit alles is dat het evenwicht tussen de verschillende hormonen en afgeleiden daarvan bij ieder mens verschillend ligt. Wat effectief is voor de een hoeft niet altijd effectief te zijn voor de ander. Het is een beetje een cliché en een dooddoener maar er zijn weinig gebieden waar dat zo duidelijk is als bij haaruitvalpreventie.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2004, 18:58   #7
Boris
HaarWeb lid
 
Boris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Locatie: Disney World
Berichten: 617
dus Jaapie is het formaat van mijn penis nu ook minder nu ik minder DHT heb???
__________________
My regimen:
  • Sinds 2011 weer 2 x per week keta 2% shampoo. met breaks van soms een maand of 2,3.
  • Sinds 2012 steeds een aantal maanden Inneov van Vichy

In the past:
  • La Biosthetique haarampullen (soort Aminexil)
  • jan 2003 - mei 2011 Proscar 0,8 tot 1,25 mg 6 x p/w
  • nov. 2004 - 2008 af en toe rooscure of keta 2%
  • Saw Palmetto 1 a 2 x per dag
  • 12/2001, 04/2002, 02/2004, 2010 aminexil kuur
Boris is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2004, 19:40   #8
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
Neemt het formaat af dan?
noem eens een getal, oh wacht, is daar niet een andere zelfhelpgroep voor?
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 7 mei 2004, 20:38   #9
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Huh, kan een penis in lengte worden bijgesteld onder invloed van hormonen? Die lengte wordt toch tijdens de pubertijd vastgesteld onder invloed van hormonen, maar daarna staat die lengte toch vast?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 00:26   #10
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
zeker...ik ga er vanuit dat Boris een beetje aan het dollen was, ik wel iig
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 8 mei 2004, 12:19   #11
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boris
dus Jaapie is het formaat van mijn penis nu ook minder nu ik minder DHT heb???
Het kan wel mogelijk zijn. Zelf in de volwassen staat kan een penis inkrimpen, bij een vermindert DHT niveau. Ik had daar een tijd geleden een aantal onderzoeken over gelezen, het fijne weet ik er niet meer van. Maar volgens mij komt dat omdat DHT zeg maar voor de pomp, hardheid van de penis in erectie zorgt. Als je minder DHT hebt, wordt er minder bloed in je penis gepompt waardoor hij dus kleiner wordt/lijkt. Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij was dat de theorie.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.