Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 september 2010, 17:20   #1
ikke007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 55
Aantal vragen (nieuw hier)

Zo lang ik kan herinneren heb ik al inhammen, ik schrik er al vanaf me 14e van, en mijn vader heeft ze ook altijd al gehad.
Maar het viel me laatst wel op dat het haar bij mijn slapen wel erg dun is. Ook heb ik het gevoel dat mijn haar overal dunner is, mijn ouders zeggen dat het onzin is en dat ik nog een volle bos haar heb. Het zou zo kunnen zijn omdat ik hypochondrisch ben en angststoornissen heb, hierbij lijkt alles erger dan het is. En inderdaad mijn haar is overal ongeveer even dik, hierbij vergelijk ik de achterkant van het hoofd met boven op het hoofd en meer het voorhoofd.
Ik heb een lange tijd van stress gehad (zit er nu nog midden in) en het zou daardoor kunnen dat mijn haar wat dunner is. Ook heb ik soms kleine bultjes bij mijn haarlijn en het viel een vriend laatst op dat ik een rode hoofdhuid had, het is me later niet meer opgevallen.
Mijn vraag is nou kan het zo zijn dat het bij inhammen en dun haar bij de slapen blijft? Mijn kapster zei dat het meer te maken heeft met een manlijke haarlijn.
Tog ben ik uit voorzorg minoxidil 5% gaan gebruiken. Stel als ik niet kaal word en tog dit spul gebruik dat mijn haar er dan afhankelijk van geworden is en alsnog uitvalt als ik ermee stop? Er staat namenlijk op de verpakking; "Do not use if you have no family history of hairloss". En kaalheid zit niet in de familie.
Ik ben nu 25 jaar.
ikke007 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 18:08   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat ze waarschuwen om het niet te gebruiken als er geen AGA in je familie zit, is vooral omdat er toch wel bijwerkingen kunnen zijn (lagere bloeddruk, duizeligheid, huidirritatie) en daarmee is het dus toch wel een middel om serieus over na te denken. Het is niet omdat je gezonde haren afhankelijk worden en dan gaan uitvallen als je stopt. Je mag er van uit gaan dat haren die na stoppen met minoxidil uitvallen de haren zullen zijn die je dankzij minoxidil langer hebt behouden, maar die je anders dus al eerder kwijt zou zijn geraakt.

Wat minoxidil overigens wel doet, is voor alle haren de haarcyclus verlengen. Als je stopt gaan vallen alle haren weer terug in de oude cyclus en dat kan betekenen dat je in de eerste maanden na stoppen ook een partij gezonde haren zult verliezen. Maar die komen een paar maandjes later gewoon weer terug. Zo moet je ook paniekverhalen op Internet lezen. Die worden op zo'n moment eruit gegooid, maar je leest maar zelden dat die paniek ook weer wegebde en alles weer goed kwam ... in paniek gaan mensen schreeuwen en bij opluchting zwijgen ze.

Verder, dun haar bij slapen en inhammen. Dat kan bij sommige mensen inderdaad heel lang stabiel blijven. Het hoort bij wat sommigen wel 'een mannelijke haarlijn' noemen. Maar vaker ook gaat het dunnen over de jaren heen wel langzaam verder.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 13 september 2010, 18:28   #3
ikke007
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 55
Bedankt anthonieh! Ik zou er van balen als het nu zichtbaar zou worden dat ik kaal word, omdat ik nog maar 25 ben. Als ik 40 zou wezen en het begint wat dun te worden zou ik daar veel minder moeite mee hebben.
Maar ik houd nu gewoon de minoxidil aan gewoon uit voorzorg.
ikke007 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuw hier.. Marco18 AGA - Algemeen 13 24 augustus 2007 17:50
Hoi, ik ben nieuw hier! Even voorstellen! Poema TTM - Algemeen 13 17 mei 2006 16:07
Ik ben nieuw hier en heb een vraag... Korn-Girl-666 TTM - Algemeen 5 22 november 2004 16:34
hallo ik ben nieuw hier carin39 TTM - Algemeen 5 17 september 2002 23:03
Ik nieuw hier: wat kan ik het beste doen? Alecx AGA - Algemeen 2 16 augustus 2002 23:45


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.