Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 31 augustus 2010, 00:08   #16
21reinier
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2010
Berichten: 59
Hoi mutsuz!

Natuurlijk is het zo dat de eerste indruk vaak wordt gegeven door iemands uiterlijk, omdat er dan op dat moment nog geen andere factoren zijn waarop die persoon beoordeeld kan worden. Echter denk ik niet dat het haar hierin de grootste rol speelt, maar vind ik persoonlijk de uitstraling van een persoon veel belangrijker. En dan bedoel ik ook niet een strakke huid, een mooie vorm van het gezicht of iets dergelijks, maar puur de expressie van een persoon. Dat zegt namelijk vaak veel meer over iemands persoonlijkheid dan het haar.

Veel mensen (ook ik heb er soms last van) maken vaak de fout zo over hun haar in te zitten dat de schaamte en/of depressie van hun gezicht af te lezen is. Met een positieve instelling en daarmee een mooie uitstraling maken kale of kalende mensen op mij twee keer zo veel indruk als mensen met een prachtige haardos en een chagrijnige kop, afgezien van het feit dat gemillimeterd haar of een kale kop sommige mensen ook nog eens heel goed staat.
21reinier is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2010, 20:29   #17
inham
!Carpe Diem!
 
inham's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Berichten: 370
Wat vinden mannen van vrouwen die kaal zijn. Naar mijn mening zijn vrouwen die kaal zijn per definitie niet mooi.

En ik denk dat met mij er veel meer mannen zijn. Is toch logisch... Retorische vraag, beetje realistisch zijn he.

Groetjess !
__________________
Proscar tabletten ontvangen, wacht eerst de resultaten van Minox af.

Minox Foam 5% | Start: 8 april 2009
Rooscure | Start : 24 maart 2009

Status: NW2.
inham is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2010, 10:42   #18
Rollercoaster
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 maart 2004
Berichten: 275
Quote van Inham: "Naar mijn mening zijn vrouwen die kaal zijn per definitie niet mooi."
Dit vind ik onzin. Of iemand zonder haar, man of vrouw, esthetisch gezien mooi is ligt naar mijn mening aan het gezicht en de vorm van het hoofd. Ik zie af en toe bijzonder mooie jonge vrouwen/meisjes met een prachtige gladgeschoren knar.
Niks mis mee.
Rollercoaster is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2010, 13:30   #19
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Misschien moeten we het omdraaien, welke vrouw vindt een man leuk die al niet eens langs de buitenkant kan kijken.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2010, 13:49   #20
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.424
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inham Bekijk bericht
Wat vinden mannen van vrouwen die kaal zijn. Naar mijn mening zijn vrouwen die kaal zijn per definitie niet mooi.

En ik denk dat met mij er veel meer mannen zijn. Is toch logisch... Retorische vraag, beetje realistisch zijn he.

Groetjess !
Leef jij ook nog??

Gisteren was op de Belg een videodagboek van een Duitse actice die borstkanker kreeg. Haar kale hoofd zag er zeker niet verkeerd uit!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2010, 14:45   #21
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Het gaat om persoonlijke meningen en die kunnen/mogen verschillen. Ik ben zelf in het algemeen niet bijzonder gecharmeerd van gladgeschoren knarren, niet bij mannen en niet bij vrouwen. Voor mij mist een gezicht dan iets aan karakter. Zelfs een vrijwel kale man heeft in de regel nog een haarkrans die toch een accent geeft op dat grote ronde achterhoofd.

Maar heel eerlijk, ik vond Sinead O'Conner vroeger best een leuk tiepje. Maar dan moeten er wel stoppeltjes te zien zijn
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2010, 15:58   #22
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.424
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Maar dan moeten er wel stoppeltjes te zien zijn
Waar??
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2010, 16:50   #23
agatha
HaarWeb lid
 
agatha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2007
Berichten: 12.340
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Het gaat om persoonlijke meningen en die kunnen/mogen verschillen. Ik ben zelf in het algemeen niet bijzonder gecharmeerd van gladgeschoren knarren, niet bij mannen en niet bij vrouwen. Voor mij mist een gezicht dan iets aan karakter. Zelfs een vrijwel kale man heeft in de regel nog een haarkrans die toch een accent geeft op dat grote ronde achterhoofd.

Maar heel eerlijk, ik vond Sinead O'Conner vroeger best een leuk tiepje. Maar dan moeten er wel stoppeltjes te zien zijn
Volgens mij ging het toch niet om vrije keuze(anders zaten we hier geen van allen) dus voor sommige is stekels geen optie. Meningen verschillen das waar maar zolangzamerhand doen wer net alsof er geen persoon zit achter(of onder) een kaal hoofd of handicap.
agatha is offline   Met citaat reageren
Oud 15 september 2010, 18:49   #24
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door agatha Bekijk bericht
Volgens mij ging het toch niet om vrije keuze(anders zaten we hier geen van allen) dus voor sommige is stekels geen optie. Meningen verschillen das waar maar zolangzamerhand doen wer net alsof er geen persoon zit achter(of onder) een kaal hoofd of handicap.
Dat is waar, met die vraag begon dit topic. Ik reageerde eigenlijk vooral op Rollercoaster, die het over gladgeschoren knarren had. Als mode-statement vind ik dat echt niet mooi.

Als iemand echt kaal wordt door AGA of AA of iets dergelijks, dan heb je het er maar mee te doen en dan is de vraag of iemand het al dan niet 'mooi' vindt een nogal domme en irrelevante vraag.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waar vallen mannen op San andrea Van alles en nog wat... 1735 29 december 2011 17:41
Het is zover! Ambo Chirurgische behandelingen 1022 5 november 2011 11:33
Waar te beginnen om wat rust in mijn hoofd te krijgen? Martine1981 Haarproblemen bij vrouwen 12 9 januari 2010 23:15
Hirsutisme als schoonheidsideaal 409 Hirsutisme - Algemeen 77 28 oktober 2007 16:58
PCO en overbeharing Sandy Hirsutisme - Behandelingen 60 4 mei 2007 19:07


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.