Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 juli 2009, 20:15   #31
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Ik weet het niet, jord. Wat ik wel weet is dat jij het ook niet kan weten. Dus begrijp de discussie niet.

Wat ik dan wel weer weet, is dat het gros van de mensen die 'niet durft' of last van bijwerkingen heeft, de sceptici zijn.
In jouw ogen sceptici snap ik
Ik noem het realistisch bekijken, heb het dan vooral over het gebruik op vrij lange & levenslang gebruik
En ik heet geen jord,klinkt zo verwijfd meid!
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 20:24   #32
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht


In jouw ogen sceptici snap ik
Ik noem het realistisch bekijken, heb het dan vooral over het gebruik op vrij lange & levenslang gebruik
En ik heet geen jord,klinkt zo verwijfd meid!
Je bekijkt niks realistisch.

Fina is al sinds begin jaren '90 op de markt. Je geeft je gedachtes weer, je hebt helemaal geen feiten om je uitspraken te staven. Helemaal 0,0.

Ik slik het liever evenmin, maar merk ook op dat vrijwel alleen de mensen die er niet tegen kunnen of angst ervoor hebben, er altijd maar over lopen te zagen. Daar wordt ik wel eens moe van en JUIST ZIJ, zijn niet objectief.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 20:38   #33
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Weet niet of ik dat mag vragen,maar gebruik jij iets van medicijnen of iets in die trent? of doe je de Ht zonder al dat?
Zie mijn handtekening
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 20:39   #34
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Ooglaseren? of verhelp je daar niet definitief mee dat je geen bril meer nodig heb,als dat goed gaat? maarja andere site voor denk ik
Misschien was mijn opmerking ietwat cynisch bedoeld???
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 21:15   #35
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Je bekijkt niks realistisch.

Fina is al sinds begin jaren '90 op de markt. Je geeft je gedachtes weer, je hebt helemaal geen feiten om je uitspraken te staven. Helemaal 0,0.

Ik slik het liever evenmin, maar merk ook op dat vrijwel alleen de mensen die er niet tegen kunnen of angst ervoor hebben, er altijd maar over lopen te zagen. Daar wordt ik wel eens moe van en JUIST ZIJ, zijn niet objectief.
Vind je maar een betwetertje.
Ik trek o.a. ook me conclusies uit andere forums en veel lezen van andere mensen die klachten hebben(bijwerkingen etc)dus dat is ook onzin? en het blijft een medicijn hoe je het went of keert
En volgens jou ben ik niet objectief,tja zal er niet zo mee zitten
Dat finas al sinds 90' op de markt is zegt dus genoeg voor jou,je loopt ook achter de kudde aan zo te merken,moet je zelf weten hoor
Gaat hier niet om me gelijk krijgen,voor jouw blijkbaar wel.

@ Ambo ja ik vroeg me af of jij ook aan de finas gaat,omdat je weer een ht in de planning hebt toch? vandaar en had je regime wel gelezen dat wel

Laatst gewijzigd door jord-y; 26 juli 2009 om 21:18
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 21:26   #36
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
@ Ambo ja ik vroeg me af of jij ook aan de finas gaat,omdat je weer een ht in de planning hebt toch? vandaar en had je regime wel gelezen dat wel
Nee, dat ben ik niet van plan. Gezien de eventuele bijwerkingen en de vraag of het wel nut voor me heeft, heeft me doen besluiten om er niet aan te beginnen.

Alhoewel ik blij ben voor lotgenoten dat het er is! Twintig jaar geleden was ik er vast aan begonnen als mij er toen op gewezen was....
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 21:36   #37
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Vind je maar een betwetertje.
Ik trek o.a. ook me conclusies uit andere forums en veel lezen van andere mensen die klachten hebben(bijwerkingen etc)dus dat is ook onzin? en het blijft een medicijn hoe je het went of keert
En volgens jou ben ik niet objectief,tja zal er niet zo mee zitten
Dat finas al sinds 90' op de markt is zegt dus genoeg voor jou,je loopt ook achter de kudde aan zo te merken,moet je zelf weten hoor
Gaat hier niet om me gelijk krijgen,voor jouw blijkbaar wel.
Lees je uberhaupt wel wat ik zeg ? Ik denk dat de meesten die fina slikken heel goed weten wat voor middel 't is. Ik heb nooit anders beweerd.

Daarintegen kom jij men ff vertellen hoe en wat en roepen dat je realistisch bezig bent terwijl alles en iedereen graag zou willen weten hoe en wat. Maar ga de ander maar een betweter noemen of roepen dat ik gelijk wil hebben/achter de kudde aan loop.

Geweldig figuur ben jij...moeten we er meer van hebben. Dit was het het weer, of heb je nog meer in petto ?
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 21:37   #38
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik ben het wel met Norwood eens. De aanname dat iemand die 8 jaar finasteride gebruikt wel hartstikke impotent moet zijn is totaal onzinnig.

Finasteride is een serieus medicijn met een kans op serieuze bijwerkingen. Maar doen voorkomen alsof die kans 100% is omdat je zelf bijwerkingen schijnt te hebben ondervonden en omdat je verhalen van anderen op internet erover vond is niet echt wetenschappelijk gefundeerd te noemen.

De kans is volgens objectieve wetenschappelijke onderzoeken (met grote groepen, inclusief een placebogroep) veel kleiner. Een procent of 2. Nog altijd iets om serieus rekening mee te houden, maar zeker niet iets om op voorhand al absoluut panisch over te worden.

En inderdaad, echt lange termijneffecten zijn nog niet te onderzoeken, het medicijn wordt pas sinds 1992 voorgeschreven. Maar het is dus al wel 18 jaar op de markt.

Mij gaat het ook niet om gelijk hebben of gelijk krijgen, maar om mensen zo goed mogelijk te informeren zonder onnodige 'scaremongering'.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 21:42   #39
rikrik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
Vind je maar een betwetertje.
Ik trek o.a. ook me conclusies uit andere forums en veel lezen van andere mensen die klachten hebben(bijwerkingen etc)dus dat is ook onzin? en het blijft een medicijn hoe je het went of keert
Dan ben ik ook een betwetertje, want ik ben het helemaal met Norwood eens. Er is geen enkel geval bekend waarbij finasteride onherstelbare schade heeft aangericht, of weet jij meer dan ons?
In alle gevallen waarbij bijwerkingen optraden waren de klachten na het stoppen met fina binnen korte termijn verdwenen.

Maar jij bent volgens mij sowieso iemand die terughoudend is met medicijnen. Dat is op zich heel verstandig, maar waarom ongefundeerde dingen roepen over een medicijn waar tig mannen veel profijt van hebben en dit dan realistisch noemen? Klopt niet lijkt me.
rikrik is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 21:44   #40
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Lees je uberhaupt wel wat ik zeg ? Ik denk dat de meesten die fina slikken heel goed weten wat voor middel 't is. Ik heb nooit anders beweerd.

Daarintegen kom jij men ff vertellen hoe en wat en roepen dat je realistisch bezig bent terwijl alles en iedereen graag zou willen weten hoe en wat. Maar ga de ander maar een betweter noemen of roepen dat ik gelijk wil hebben/achter de kudde aan loop.

Geweldig figuur ben jij...moeten we er meer van hebben. Dit was het het weer, of heb je nog meer in petto ?
Gaap..

@ Anthonieh ik heb het ook niet over rikki die hier reageerde,maar als ik hier her en der in hun regimes lees[gestopt wegens bijwerkinge] en veel forums doorspit wordt je toch niet vrolijk van zulke berichten en andere sites.
Onzinnig?bespeur hier wel een grote afkeer tegen kritiek op finas,zullen ook genoeg mensen zijn die geen klachten hebben en zelfs goed resultaat,maar anderzijds,ach ik laat het voor wat het is


Dan ben ik ook een betwetertje, want ik ben het helemaal met Norwood eens. Er is geen enkel geval bekend waarbij finasteride onherstelbare schade heeft aangericht, of weet jij meer dan ons?
In alle gevallen waarbij bijwerkingen optraden waren de klachten na het stoppen met fina binnen korte termijn verdwenen.

Maar jij bent volgens mij sowieso iemand die terughoudend is met medicijnen. Dat is op zich heel verstandig, maar waarom ongefundeerde dingen roepen over een medicijn waar tig mannen veel profijt van hebben en dit dan realistisch noemen? Klopt niet lijkt me.

@ Rikki al zijn er honderden mensen met hem eens ik doe niet aan kuddelopen.
En ik ben inderdaad terughoudend met medicijnen,ligt er alleen aan wat de bijwerkingen en gevolgen zijn van die medicijnen,tis niet dat ik nooit medicijnen genomen hebt dusja.
En zoals ik al zei als jij er baat bij hebt zonder klachten,gewoon lekker doorgaan

Laatst gewijzigd door jord-y; 26 juli 2009 om 21:46
jord-y is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 21:46   #41
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikrik Bekijk bericht
Dan ben ik ook een betwetertje, want ik ben het helemaal met Norwood eens. Er is geen enkel geval bekend waarbij finasteride onherstelbare schade heeft aangericht, of weet jij meer dan ons?
Rik, er doen her en der wel wat verhalen te ronde van mensen waarbij het 'mis' is gegaan. In welke hoedanigheid dit altijd aan fina te wijten was, is onduidelijk. Dat het soms wel door fina gekomen is, zal zeker wel. Dit vervolgens gaan gebruiken als stelling dat het een levensgevaarlijk iets is, en dat we straks allemaal met een poesje rondlopen is weer het andere uiterste. Miljoenen mensen slikken dit medicijn.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 21:55   #42
norwood2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 2.074
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
En ik ben inderdaad terughoudend met medicijnen,ligt er alleen aan wat de bijwerkingen en gevolgen zijn van die medicijnen,tis niet dat ik nooit medicijnen genomen hebt dusja.
En zoals ik al zei als jij er baat bij hebt zonder klachten,gewoon lekker doorgaan
Nog geen 5 maanden geleden kwam je hier en wist je niet hoe snel je aan de fina moest komen.

Een paar maanden later heb je je bedacht, geen probleem dat kan, maar zit je deze evangelie te verkondigen en je hebt nog nooit een kwart pil naar binnen gewerkt.
norwood2 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 21:55   #43
rikrik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door norwood2 Bekijk bericht
Rik, er doen her en der wel wat verhalen te ronde van mensen waarbij het 'mis' is gegaan. In welke hoedanigheid dit altijd aan fina te wijten was, is onduidelijk. Dat het soms wel door fina gekomen is, zal zeker wel. Dit vervolgens gaan gebruiken als stelling dat het een levensgevaarlijk iets is, en dat we straks allemaal met een poesje rondlopen is weer het andere uiterste. Miljoenen mensen slikken dit medicijn.
Oké, dat mag zo zijn, maar net wat je zegt, miljoenen mensen slikken dit.
Iedereen moet zelf weten welke risico's hij neemt in het leven. Ik vind het risico op wat dan ook door het slikken van fina verwaarloosbaar klein, als anderen daar anders over denken prima.
rikrik is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 22:01   #44
rikrik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 73
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jord-y Bekijk bericht
@ Rikki al zijn er honderden mensen met hem eens ik doe niet aan kuddelopen.
Haha, je bent goed bezig. Eerst krijg ik zonder enige onderbouwing te horen dat ik wel impotent zal zijn en vervolgens ben ik een kuddeloper.
Mijn dag kan niet meer stuk man.
rikrik is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2009, 22:04   #45
jord-y
HaarWeb lid
 
jord-y's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2009
Berichten: 974
Geslacht:
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikrik Bekijk bericht
Haha, je bent goed bezig. Eerst krijg ik zonder enige onderbouwing te horen dat ik wel impotent zal zijn en vervolgens ben ik een kuddeloper.
Mijn dag kan niet meer stuk man.
Er wordt gezegd dat ik niet kan lezen,andere blijkbaar ook niet
Bedoel ermee omdat iemand anders wat beweert het gelijk zo is en ik onzin uitkraam blijkbaar,al zijn er honderden met diegene eens ik doe niet aan kuddelopen dat bedoelde ik rikki
En dat ik volgens jou gezegd hebt dat jij impotent zal raken waar haal je dat weer vandaan
Zal wel punt achter dit onderwerp
jord-y is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe herken ik de aandoening van mannelijke kaalheid bij mijzelf mijnprobleem AGA - Algemeen 27 13 september 2009 03:46
Rhodanide Chris Medicijnen/haargroeimiddelen 25 4 december 2006 17:43
Erfelijke mannelijke kaalheid op lange termijn Forehead Pride AGA - Algemeen 16 9 mei 2006 00:46
mannelijke kaalheid auto-immuunziekte? Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 2 1 juli 2004 17:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.