Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 september 2010, 17:07   #1
MrWeird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2010
Berichten: 22
Helpt denorex?

Voordat ik begin,
Ben naar de dermatoloog geweest, die constadeerde dat ik AGA heb, moest even voor de zekerheid bloed prikken. En ik moest er over na denken of ik wel met minox of een ander medicijn wil beginnen. Omdat het redelijk wat geld kost voor iemand die net 18 jaar is.

Nou, het begon zo'n 3 jaar geleden heel licht, als ik naar voren leunde om iets te schrijven zag ik soms een haartje op mijn blad die ik zo weg blaasde, niks aan de hand dacht ik toen ik wist dat een mens een x aantal haren verliest op een dag. In de loop van de tijd werd het steeds vaker & meer maar niet heel erg. Toen ik ruim 3/4 jaar een nieuwe sterke gel gebruikte. Vielen me haren vaker uit en ook toen ik de gel uit wou kammen trok ik heel wat haren mee. Na een paar keer gebruik, stopte ik er mee. Maanden gingen voorbij had weer langer haar (haar dat net de oog reikte). Ik merkte wel dat mijn haren wat dunner werd.
2 maande geleden ging dat er af en dat onthulde inhammen!(geen aanstellerij, maar redelijke grote lege)
Mijn moeder had tijdelijk last vaan haar uitval en zei dat ik Denorex moest gebruiken, ik deed dat natuurlijk. En nu zit mijn haar muur vast aan mijn kop. Maar toch heb ik inhammen.

Aangezien er niet veel positiefs te vinden is over Denorex RX tegen haaruitval vind ik dit wel appart. Overigens zal ik dit mee delen aan mijn dermenta.

Jammer genoeg heb ik niks gemerkt van haar hergroei je ziet bij mij goed de hoofdhuid overigens. Is dat nog mogelijk?
Want dat kan me een hoop centjes schelen.

Een heel ander verhaal is dat ik al een tijdje haartjes op mijn neus heb. Zo'n 1 of 2mm kan ik ze gewoon met een pincet weg plukken of worden het er dan meer. Ben overigens wel een weerwolfje heb wel wat meer haar op mijn armen en benen dan normale leeftijd genoten.
MrWeird is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2010, 09:22   #2
MrWeird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2010
Berichten: 22
Aangezien ik nog geen reactie heb,(vind het persoonlijk ook niet gek) ben ik maar begonnen met experimenteren. Wat nou blijkt dat denorex misschien heeft geholpen. En probleem op een ander vlak is te bevinden.

Ik had nog een beetje gel over. Dat deed ik dus in mijn haar. Op het einde van de dag spoelde ik het weg en kamde het schoon wat blijkt is dat ik meer haar trok, als ik geen gel gebruikte hooguit 2, wat gewoon normaal is.

Ik heb nu een ander gel: garnier fructis gel extreme gel. En daar heb ik er minder haar verlies van.

Er is niks in mijn bloed gevonden, heb gewoon AGA en heb het versneld met de gel blijkbaar.

Dus moet ik als nog propecia gebruiken?
Vind het niet erg om kaal te worden als ik in de looptijd der tijd wat gespierder word ziet dat er misschien nog beter uit. Maar wil het liefst zolang mogelijk uitstellen natuurlijk.

Ik wil geen merken zwart maken maar dit is de gel die het blijkbaar mogelijk maakt:

Natuurlijk is dit een hele sterke gel, misschien wel de sterkste die je kan kopen. En was eigenlijk ook in het begin al duidelijk dat het ongezond was want je kon het moeilijk uit je handen wassen.


Be aware!!!!!



Had ik nou maar naar mijn ouders geluisterd.
MrWeird is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2010, 09:44   #3
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Ik geloof er niks van dat je sneller kaal wordt door een gel. Wat je beschrijft, namelijk dat je meer haren in je kam ziet wanneer je gel hebt gebruikt, is helemaal niet vreemd. Als je logisch nadenkt, dan is het zelfs doodnormaal.

Je verliest de hele dag door haren en als je geen gel gebruikt, dan dwarrelen die gewoon weg. Gebruik je wel gel, dan blijven die haren plakken. Ook zul je bij het kammen met gel in je haar iets harder trekken. Haren die anders in de uren daarna pas uit zichzelf zouden uitvallen, die trek je nu iets eerder los. Om een goede haar met wortel en al uit te trekken moet je echt flink hard trekken!

Dus als je 's avonds om 8 uur je haren kamt, dan zie je de 20 haren die anders overdag waren weggedwarreld, de 2 die je normaal ook uitgekamd zou hebben en 10 haren die je anders 's morgens op je hoofdkussen zou hebben gevonden. Dat lijkt dan dramatisch, maar wat je ziet is feitelijk de oogste van de hele dag.

Het is ook niet zo dat iedere haar die je ziet een uitgevallen haar hoeft te zijn. Sommige gels vormen een vervelend hard korstje om je haren, waardoor haren makkelijker breken. Daarom kan het ook van gel tot gel verschillen hoeveel haren je in je kam ziet.

Maar nogmaals, je kunt geen eenduidige relatie leggen tussen je gel en kaler worden. Als je kaler worden wilt remmen, dan zul je meer moeten doen dan van gel veranderen. Maar ik denk dat je houding van het gewoon willen accepteren dat je kaler wordt uiteindelijk het verstandigst is.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 11 september 2010, 15:49   #4
MrWeird
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2010
Berichten: 22
Natuurlijk heb je gelijk met je theorie, maar als ik periodes van weken lang geen gel gebruikt dan heb ik minder haar uitval. Als een gel moeilijk uitte wassen is neemt dat meer haar mee dan een wat lichtere gel. En natuurlijk kam ik me haren niet met een kop vol gel. Ik doe het als het er uitgewassen is om zo te kijken dat er wat uitgevallen is.

Ik heb gewoon AGA en het versneld met wat gel.

Ik denk dat ik gewoon even een goedkoop adresje zoek voor propecia/finas en rooscure. Hopelijk heeft dat nut, doe het zo'n 2 jaar lang, rond mijn 20e en kale kop dan maar. In de tussentijd even bulken en hopelijk staat het me even goed als Bruce Willes of Vin Diesel


Gelukkig ben ik nuchter.
MrWeird is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Denorex en Ketoconazol Jojo76 Medicijnen/haargroeimiddelen 40 2 november 2009 14:00
’Botox helpt tegen kaalheid’ code111 Overige behandelingen 4 30 juli 2009 20:55
finasteride helpt (nog) niet cherryblossom Haarproblemen bij vrouwen 3 26 oktober 2008 16:45
Denorex RX Shampoo Mr.Balding Medicijnen/haargroeimiddelen 3 7 september 2005 13:47


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.