Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 mei 2004, 19:11   #1
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Iemand naar de huisarts geweest?

Is er hier iemand - die premature mannelijke kaalheid had/heeft - wel eens naar de huisarts gegaan, om er eens achter te komen wat nu precies de oorzaken zijn? Bijvoorbeeld aan de hand van een bloedonderzoek? Want ook al is DHT de hoofdboosdoener, dan nog is het op jonge leeftijd niet normaal. Oorzaken die het anders bijvoorbeeld kunnen zijn:

- Melkzuur ophoping
- Hormoniale inbalans
- Vitaminen en/of mineralen tekort
- ...

Wie van jullie is wel eens naar de huisarts gegaan en heeft daar een uitslag gekregen, die de haaruitval verklaart aan de hand van andere factoren dan enkel de genetische?
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 20:09   #2
Dead simple
HaarWeb lid
 
Dead simple's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2004
Locatie: Lv-426
Berichten: 34
Ik ben wel naar de huisarts geweest en die heeft me toen verwezen naar de dermatoloog, ik heb geen bloedonderzoek gehad, maar de huisarts constateerde bij mij wel een geirriteerde hoofdhuid, daar heb ik vervolgens toen een gel voor gekregen.

Nadat ik deze gel twee maand had gebruikt waren de schilfers grotendeels weg en de roodheid van mijn hoofdhuid ook. Twee maand later was ik eindelijk aan de beurt bij de dermatoloog en die constateerde dat ik nog wel wat schilfers had, maar niet erg genoeg om me er voor te behandelen, hij constateerde tevens dat mijn kaalheid volgens normaal mannelijk patroon verloopt.

En daarop schreef de beste man propecia aan mij voor. Ik denk zelf dat mijn kaalheid een combinatie is van een geirriteerde hoofdhuid en genetische aanleg.

Groetjes Dead
__________________
huidige status: NW 3,2 Rahhhh!!!
finasteride sinds 1-4-04
geen bijwerking, wel jeuk/vettige hoofdhuid
update: en het haar valt weer even sterk uit als vanouds
Dead simple is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 20:17   #3
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Maar hoe oud was je toen? Kijk, dat je mannelijke kaalheid hebt, oke. Maar wanneer je dat hebt op vroege leeftijd (rond je 20ste bijvoorbeeld) schijnt dat sowieso niet normaal te zijn. Dat noemen ze premature kaalheid en dat schijnt een kwestie van hormoniale inbalans te zijn.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 mei 2004, 21:22   #4
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haarmannetje
Maar hoe oud was je toen? Kijk, dat je mannelijke kaalheid hebt, oke. Maar wanneer je dat hebt op vroege leeftijd (rond je 20ste bijvoorbeeld) schijnt dat sowieso niet normaal te zijn. Dat noemen ze premature kaalheid en dat schijnt een kwestie van hormoniale inbalans te zijn.
ik had het op mijn 15de al
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2004, 15:52   #5
Dead simple
HaarWeb lid
 
Dead simple's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2004
Locatie: Lv-426
Berichten: 34
Euhh ik geloof dat ik met inhamvorming begonnen ben rond mijn 18e en nu ben ik inmiddels 20, mijn inhammen zijn nu volledig "ontwikkeld" en ik begin heel licht diffuus kaal te worden. Gelukkig is mijn kapsel goed " op te kloppen" qua volume dus erg is het niet, maar ik zit er wel mee.

Daarom ben ik met finasteride begonnen, maar volgens mij is het wel normaal, want in mijn familie is een neef van mij ook zo vroeg begonnen. Mijn vader daarentegen, die wel op de zelfde manier als ik zijn haar heeft verloren is er wel later mee begonnen.

Ik denk zelf dat het met een gen te maken dat af en toe eens een generatie overslaat.

Groetjes Dead.
__________________
huidige status: NW 3,2 Rahhhh!!!
finasteride sinds 1-4-04
geen bijwerking, wel jeuk/vettige hoofdhuid
update: en het haar valt weer even sterk uit als vanouds
Dead simple is offline   Met citaat reageren
Oud 6 mei 2004, 19:18   #6
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Mijn ervaring is dat huisartsen meestal wel "iets" kunnen vertellen over haaruitval, maar meestal weten ze er het fijne niet van...

Opdat ik binnenkort maar weer eens enkele dokters ga bezoeken, was ik eigenlijk op zoek naar een duidelijke (wetenschappelijke?) Nederlandstalige tekst/uitleg i.v.m. de ooraak van haaruitval (m.a.w. uitleg i.v.m. DHT, de enzymen, enz...). Op die manier kan ik die tekst eens voorleggen op het moment dat ik op consultatie ga... Weet iemand toevallig ergens een duidelijke tekst op het net staan?
__________________
- 25 jaar, 2 HT's (niet tevreden)
- 2 jaar fina, mits bijwerkingen overstap naar "Alopesan 400" (2 per dag)(momenteel volledig met fina gestopt)
- op zoek naar een aanvullend middel en een manier om mijn HT's ongedaan te maken of te camoufleren
Francis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.