Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 augustus 2004, 16:52   #1
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Question Word je kaal van een hoofddeksel?

Beste Lotgenoten,

Na een tijdje post ik eindelijk weer vanwege grote problemen met mijn computer.Wat mij al een hele tijd erg dwars zit is het volgende;
Is het zo door het te lang dragen van een pet (baseball cap) dat je hier kaal van word?Ik heb zelf jarenlang een pet gedragen en de gedachte knaagt aan me dat ik de kaalheid aan mezelf te verwijten heb.Met deze gedachten kan ik echt niet leven.De meesten zeggen dat het niet door het dragen van een pet komt, incl.mijn huisarts, maar ik weet helaas niet of ik dit moet geloven.
Zij zeggen dat het benodigde zuurstof voor de haarwortels van binnen uit komt en dus niet van buitenaf hoeft te komen.Kunnen jullie mij hier meer duidelijk over geven?

Bij voorbaat dank.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 16:59   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
is ONZIN! kaalheid kan absuluut niet door pet komen.
Bron: een hoop dermatologen en het haarboekje van Men's Health.

en beste eminem, wil je voortaan een beetje letten op termen als "hiermee kan ik niet leven" etc. We krijgen zo de indruk dat je een vrij instabiele persoonlijkheid bent die zichzelf ieder moment van kant kan maken. Volgens mij valt dat best wel mee. Als dat inderdaad meevalt, wil je dan je taalgebruik een beetje aanpassen zodat men zich hier niet zo'n zorgen maakt?

Als het niet meevalt kun je het natuurlijk t.a.t. met ons delen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 17:12   #3
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
is ONZIN! kaalheid kan absuluut niet door pet komen.
Bron: een hoop dermatologen en het haarboekje van Men's Health.

en beste eminem, wil je voortaan een beetje letten op termen als "hiermee kan ik niet leven" etc. We krijgen zo de indruk dat je een vrij instabiele persoonlijkheid bent die zichzelf ieder moment van kant kan maken. Volgens mij valt dat best wel mee. Als dat inderdaad meevalt, wil je dan je taalgebruik een beetje aanpassen zodat men zich hier niet zo'n zorgen maakt?

Als het niet meevalt kun je het natuurlijk t.a.t. met ons delen.
Bedankt voor je reactie.
Dat is weer een tijdje geleden dat we elkaar hebben gesproken.....
Maar wees even eerlijk, als de kaalheid is ontstaan door iets wat je zelf had kunnen voorkomen is het toch 100x zo erg als dat je het zelf niet in de hand had?Ieder geval hoop ik echt dat je gelijk heb dat het onzin is, dit zou een hele geruststelling zijn.Trouwens, hartstikke mooi dat je Fina en Ketoconazol nu word vergoed door de verzekering.Heeft mijn tip blijkbaar veel goeds gedaan...... Heb je ook de Ketoconazol hoofdgel 20 PCH voorgeschreven gekregen?
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 17:18   #4
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
is ONZIN! kaalheid kan absuluut niet door pet komen.
Bron: een hoop dermatologen en het haarboekje van Men's Health.

en beste eminem, wil je voortaan een beetje letten op termen als "hiermee kan ik niet leven" etc. We krijgen zo de indruk dat je een vrij instabiele persoonlijkheid bent die zichzelf ieder moment van kant kan maken. Volgens mij valt dat best wel mee. Als dat inderdaad meevalt, wil je dan je taalgebruik een beetje aanpassen zodat men zich hier niet zo'n zorgen maakt?

Als het niet meevalt kun je het natuurlijk t.a.t. met ons delen.
Oh ja, trouwens waar baseer je het feit op dat het onzin is?
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 17:31   #5
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Bedankt voor je reactie.
Dat is weer een tijdje geleden dat we elkaar hebben gesproken.....
Maar wees even eerlijk, als de kaalheid is ontstaan door iets wat je zelf had kunnen voorkomen is het toch 100x zo erg als dat je het zelf niet in de hand had?Ieder geval hoop ik echt dat je gelijk heb dat het onzin is, dit zou een hele geruststelling zijn.Trouwens, hartstikke mooi dat je Fina en Ketoconazol nu word vergoed door de verzekering.Heeft mijn tip blijkbaar veel goeds gedaan...... Heb je ook de Ketoconazol hoofdgel 20 PCH voorgeschreven gekregen?
Inderdaad Eminem, ik moet eerlijk zeggen dat het allemaal door jouw post in het keto-forum was wat me aan het denken heeft gezet!! Thnx dus daarvoor!!

Ik heb idd ook de Ketoconazol hoofdgel 20 PCH voorgeschreven gekregen.

Over dat petje: het is gewoon duidelijk dat er geen verband is tussen het dragen van petjes/hoofddeksels en AGA. Ik snap wel dat het moeilijk is als het wel zo zou zijn omdat je er dan in principe zelf schuld aan hebt, maar het is dus niet zo. In het haarboekje van Men's Health staat:
Citaat:
Haarmythe: "Petten, hoeden en helmen zijn de boosdoeners!"
Vooral kale mannen van boven de zeventig wijzen met een beschuldigende vinger naar het Ministerie van Defensie: van de politionele acties in Indonesië, waar ze in de tropenhitte baretten en helmen moesten dragen, zijn ze kaal teruggekeerd! Verzin een betere, heren!
Ik heb trouwens vorige week voor t eerst een pet gekocht die ik lekker veel draag heerlijk, hoef ik niet altijd me haar te doen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 augustus 2004, 17:37   #6
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj

Over dat petje: het is gewoon duidelijk dat er geen verband is tussen het dragen van petjes/hoofddeksels en AGA. Ik snap wel dat het moeilijk is als het wel zo zou zijn omdat je er dan in principe zelf schuld aan hebt, maar het is dus niet zo. In het haarboekje van Men's Health staat:

Ik heb trouwens vorige week voor t eerst een pet gekocht die ik lekker veel draag heerlijk, hoef ik niet altijd me haar te doen.
Thank GOD !!!
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2004, 14:19   #7
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
Ketoconazol hoofdgel 20 PCH wat is dit eigenlijk precies? sorry dat ik niet het hele forum ga lezen maar heb nie zo veel tijd werk en studie alvast bedankt!
high is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2004, 21:50   #8
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door high
Ketoconazol hoofdgel 20 PCH wat is dit eigenlijk precies? sorry dat ik niet het hele forum ga lezen maar heb nie zo veel tijd werk en studie alvast bedankt!
Ketoconazol hoofdgel 20 PCH is een shampoo die roos en jeuk tegen gaat.
Bij mij werkt dit middel werkelijk uitstekend.De roos en jeuk is echt helemaal verdwenen.BTW;Sorry dat ik nog steeds geen contact met je heb opgenomen, maar mijn klote computer geeft steeds weer problemen
Tijd om weer snel een nieuwe te kopen....
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2004, 21:55   #9
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik ben het er niet mee eens dat je geen haaruitval kan krijgen van het dragen van een pet. Als je continue een pet draagt, en hem nooit wast is het een broeiplaats van bacterieen. Die kunnen in je hoofdhuid dringen en voor infecties zorgen.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2004, 22:37   #10
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik ben het er niet mee eens dat je geen haaruitval kan krijgen van het dragen van een pet. Als je continue een pet draagt, en hem nooit wast is het een broeiplaats van bacterieen. Die kunnen in je hoofdhuid dringen en voor infecties zorgen.
Ja oke, daar heb je misschien gelijk in, maar ik heb jarenlang een pet gedragen en nu nog steeds, maar ik heb hier nooit een infectie van opgelopen.
Dus kan dit naar mijn weten dan ook niet de oorzaak zijn.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2004, 17:16   #11
Thompson
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2004
Berichten: 9
Haaruitval door helm?

Beste mensen,

Laatst heb ik me aangemeld bij dit forum omdat ik met een probleem zit. Ik ga sinds begin september om m'n motor naar school en heb dus elke dag 2x 20 minuten m'n helm op. Ik heb ook sinds begin september veel haaruitval en ik merk zeker dat ik veel minder haar heb dan 2 maanden geleden.
Het is wel een nieuwe school waar ik op zit, en enige spanning/stress is ook wel aanwezig. Begin september heb ik ook mijn helm met een schoonmaakspray schoongemaakt (de binnenkant dan) en dat lijkt me nogal agressief spul, moest t daarna wel met een vochtig doekje afvegen, maar kan het zijn dan er nog wat van dat spul is blijven zitten in m'n helm en daardoor mijn haren aantast? Ik heb de helm laatst ook nog een keer met een natte doek schoongemaakt, maar ik blijf veel haren verliezen.
Weten jullie hoe dat komt? Kan het door de helm/schoonmaakspul komen? Of heeft het met de spanning te maken? Of heeft het met de tijd van het jaar te maken? De uitgevallen haren hebben ook een wit puntje op het eind....groeit de haar wel weer terug?
Alvast bedankt voor de antwoorden....
Greetz Thompson
Thompson is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2004, 17:59   #12
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
hi Thompson, dit lijkt me een duidelijk geval van tijdelijke haaruitval, het kan inderdaad door de stress komen, die lijkt me aanmelijker dan je helm. Hoofddeksels (ook petten e.d.) zorgen zeer zeker niet voor kaalheid.
En haren die je verliest waar witte puntjes op het einde zitten groeien zeker terug.
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2004, 18:04   #13
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter10
hi Thompson, dit lijkt me een duidelijk geval van tijdelijke haaruitval, het kan inderdaad door de stress komen, die lijkt me aanmelijker dan je helm. Hoofddeksels (ook petten e.d.) zorgen zeer zeker niet voor kaalheid.
En haren die je verliest waar witte puntjes op het einde zitten groeien zeker terug.
Precies ja, zelf twijfelde ik ook dat ik de kaalheid aan mezelf te danken had vanwege het dragen van een pet.Ik heb nu van teveel mensen gehoord dat dit er niks mee te maken heeft.Gelukkig maar......poeh !!
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2004, 18:06   #14
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eminem
Precies ja, zelf twijfelde ik ook dat ik de kaalheid aan mezelf te danken had vanwege het dragen van een pet.Ik heb nu van teveel mensen gehoord dat dit er niks mee te maken heeft.Gelukkig maar......poeh !!
Het dragen van een pet of help heeft GEEN maar dan ook GEEN enkele invloed op haaruitval. Ik zag dit pas op MTV big myth show.
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Oud 2 oktober 2004, 19:05   #15
peter10
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 289
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kevinme
Het dragen van een pet of help heeft GEEN maar dan ook GEEN enkele invloed op haaruitval. Ik zag dit pas op MTV big myth show.
dankjewel voor de broodnodige wetenschappelijke onderbouwing, Kevinme ;-)
__________________
Regime :


4x per week Rooscure
Sinds 30-6-2005 Propecia (0,5 mg, halve pil per dag)

Heel af en toe Fluridil, om de laatste flesjes op te maken.
peter10 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Word je kaal van haarverf? Niels AGA - Algemeen 44 6 april 2015 17:41
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 5 maart 2010 23:56
Word je kaal van gel? Mcsnip AGA - Algemeen 68 2 maart 2007 16:10
Kaal en gespierd of niet kaal en niet gespierd? Animal AGA - Algemeen 29 9 juni 2006 10:44
Hoe kun je merken als je kaal wordt tommy_zwolle AGA - Algemeen 27 20 februari 2005 23:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.