Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 november 2007, 16:02   #1
lotje123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Berichten: 7
gezichtshaar blonderen

Hoi allemaal,

Ik heb dus best veel haar op mijn wangen en ik zou het dus willen blonderen met een middel van strep. Nu heb ik gehoord dat als je het lang gebruikt (een paar jaartjes dus) dat je huidskleur dan verandert (bijv. je huid bleekt of wordt geel achtig). Is dat waar? Ik wil het niet epileren want het groeit best snel terug.

Alvast bedankt
lotje123 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 november 2007, 20:50   #2
Marte
HaarWeb lid
 
Marte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Locatie: Leuven
Berichten: 905
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lotje123 Bekijk bericht
Hoi allemaal,

Ik heb dus best veel haar op mijn wangen en ik zou het dus willen blonderen met een middel van strep. Nu heb ik gehoord dat als je het lang gebruikt (een paar jaartjes dus) dat je huidskleur dan verandert (bijv. je huid bleekt of wordt geel achtig). Is dat waar? Ik wil het niet epileren want het groeit best snel terug.

Alvast bedankt

dag lotje,

ik heb een keer geprobeerd mijn snor te bleken met een oranje huid daar tot resultaat, het heeft toch een hele tijd geduurd voor het weer een redelijk normale kleur had. Een meisje hier op ht forum had me eens gezegd dat je ook kunt blonderen met blondeershampoo of zoiets(van kruidvat). Die bleekt de huid niet.
mss dat je hier iets aan hebt???

xxx marte
Marte is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2007, 12:31   #3
Marcella
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 15
Hoi , waar kopen jullie de streps want hier in amsterdam is het bijna overal uit de winkel gehaald. Raar toch? want die silx wordt wel verkocht, maar die is helemaal niet goed. Vreselijke irritatie erdoor gekregen ooit.
Marcella is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2007, 14:13   #4
Bernou1
Bernou
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 68
Webwinkelen http://www.drogisterij.net/?zoekterm=strep&mode=datab
Bernou1 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2007, 15:58   #5
Marcella
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 april 2007
Berichten: 15
Hi Mensen, maar ff een vraagje over blonderen van gezichtshaar. Als ik mijn gezichtshaar blondeer zijn ze binnen een week alweer donker aan het worden. Hoe kan dat nou. En eingelijk snap ik het niet , want als je de haren blondeert moeten ze eingelijk toch blond blijven?
Marcella is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2007, 15:34   #6
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Gezichtshaar

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marcella Bekijk bericht
Hi Mensen, maar ff een vraagje over blonderen van gezichtshaar. Als ik mijn gezichtshaar blondeer zijn ze binnen een week alweer donker aan het worden. Hoe kan dat nou. En eingelijk snap ik het niet , want als je de haren blondeert moeten ze eingelijk toch blond blijven?
Hoi Marcella,

De haren die op je lichaam staan, die je nu ziet, zijn niet alle haren die je 'hebt'. Haren hebben verschillende groeifasen waardoor als ze 'volwassen' zijn op een gegeven moment gaan uitvallen en de 'baby's komen op. Ook zitten er in haarzakjes vaak meerdere haren die elkaar afwisselen. De conclusie: je lichaam maakt zo te horen (heel gezond, maar niet leuk) nieuwe haartjes aan.
Gezichtshaar daarbij is ook nog een van de snelstgroeiende haren (de wisseling van groeifasen zijn snel). als je je been haren zou blonderen zou je er meer plezier van hebben omdat die haargroeifasen elkaar minder snel opvolgen, snap je?

Ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden. Als je nog meer vragen hebt help ik je graag.

Groetjes Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2008, 23:21   #7
lotje123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Berichten: 7
Als ik het nou epileer, groeit het dan harder? Wordt het dan op een dag de haren ook dik en zwart netals bij baardgroei bij mannen?
lotje123 is offline   Met citaat reageren
Oud 14 januari 2008, 13:30   #8
hannakr
medewerker laser-kliniek
 
hannakr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2007
Locatie: Delft
Berichten: 75
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lotje123 Bekijk bericht
Als ik het nou epileer, groeit het dan harder? Wordt het dan op een dag de haren ook dik en zwart netals bij baardgroei bij mannen?
Met epileren trek je de haarwortel eruit, dat betekent dat het langer duurt voordat de haar terug is. Haren kunnen ook in 'shock' raken waardoor het nog langer duurt voordat ze terug zijn. Dat is dan ook een van de redenen dat je niet meer mag epileren als je je wilt latern laseren.
Een nadeel van epileren is dat je grote kans hebt op ingegroeide haren, wat weer kan resulteren in puistjes. Haren die je goed epileert (dus met wortel en al) komen niet harder en stugger terug.

Heb ik zo je vraag goed beantwoord?

groetjes Hanna
hannakr is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2008, 10:15   #9
lotje123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hannakr Bekijk bericht
Met epileren trek je de haarwortel eruit, dat betekent dat het langer duurt voordat de haar terug is. Haren kunnen ook in 'shock' raken waardoor het nog langer duurt voordat ze terug zijn. Dat is dan ook een van de redenen dat je niet meer mag epileren als je je wilt latern laseren.
Een nadeel van epileren is dat je grote kans hebt op ingegroeide haren, wat weer kan resulteren in puistjes. Haren die je goed epileert (dus met wortel en al) komen niet harder en stugger terug.

Heb ik zo je vraag goed beantwoord?

groetjes Hanna
Mijn vraag is perfect beantwoord. Bedankt
lotje123 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2010, 15:02   #10
Mh525
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 oktober 2010
Berichten: 1
Weet iemand welk product ik het best kan nemen om mijn 'snor' te blonderen? En waar koop je het?
alvast bedankt.
Mh525 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
gezichtshaar blonderen lotje123 Hirsutisme - Algemeen 2 28 november 2007 16:02
haar blonderen Aatje Hirsutisme - Behandelingen 2 6 november 2006 08:18
epilady voor gezichtshaar?? abb Hirsutisme - Behandelingen 3 26 juli 2005 18:25
Blonderen voor epileren Orchid Hirsutisme - Behandelingen 0 27 december 2004 11:12


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.