Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Bekijk resultaten enquête: Jouw resultaat met dutasteride? [LUKT STEMMEN BIJ JOU NIET? STUUR PM NAAR TIURI]
A) Stabilisatie van kaalwordingsproces en hergroei van haren 33 30,84%
B) Alleen stabilisatie van kaalwordingsproces, geen hergroei 37 34,58%
C) Kaalheid zet door na langer dan 1 jaar gebruik 37 34,58%
Aantal stemmers: 107. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 14 stemmen, 4,71 gemiddeld. Weergave
Oud 13 juli 2004, 18:14   #106
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Heel goed, Laurens, de uitgevallen haren zeggen totaal niets. Iemand die veel haren per dag verliest, wil nog niet zeggen dat die persoon aan AGA lijdt. Je kunt veel haren per dag verliezen als het er maar weer net zo hard aangroeit, dan heb je geen zichtbare haarverlies. Haren kunnen echter ook veel uitvallen, maar als het dan niet snel aangroeit, op bepaalde gebieden zoals kruin en frontaal, dan is er sprake van AGA.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2004, 18:42   #107
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Inderdaad. Neem mijn zus. Die verliest per wasbeurt wel het dubbele van wat ik verlies en kijk eens na één borstelbeurt eens naar haar borstel. Haar, haar en haar. Het is zenuwslopend om je zo bezig te houden met je haaruitval door ieder haartje te tellen. Dat zegt helemaal niets.

DHTkiller en anderen, kijk eens in het RK19-topic. Het lijkt er nu toch echt op dat RK19 wel degelijk werkt. Mannen, binnenkort loopt een ieder van ons weer rond als de nobele ridder met de weelderige haardos!
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2004, 20:05   #108
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Het ziet er allemaal goed, RK-19 schijnt 't heel goed te doen bij de mensen die het gebruiken. Als de aantal gebruikers met succes toenemen, dan zal binnenkort alle media hun aandacht daarop richten, en dan zal Ken Belanger het echt maken (en wij ook, qua haar dan).
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2004, 22:08   #109
baddy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 juli 2004
Berichten: 4
duta i.c.m. fina

Hallo jongens,

Ik ben zo blij dat ik deze website heb ontdekt!!! Ik voel me gelijk al niet meer zo alleen, ik wist niet dat zoveel anderen het ook tot hun religie verheven hadden om alle middelen tegen haarverlies te onderzoeken.

Ik ben 25, was eerst bij Boersma en nu bij Plinck uit Rotterdam. Gebruik fina maar vorig jaar bestelde ik duta. Na 5 maanden extreme haaruitval (die al begon voor de duta) gestopt, vooral omdat Plinck zei dat GlaxoSmithKline (de fabrikant van duta) het middel niet verder wilde laten testen als anti-haaruitvalmiddel. Nu is duta dus op de markt, FDA-approoved, maar alleen als prostaatmiddel. Mijn vraag is: zijn er ook mensen die duta en fina tegelijk gebruiken? En vinden jullie het niet eng om o zo veelbelovende duta te blijven gebruiken nu zelfs de fabrikant ervan heeft besloten niet door te zetten?
baddy is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2004, 22:12   #110
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baddy
Hallo jongens,

Ik ben zo blij dat ik deze website heb ontdekt!!! Ik voel me gelijk al niet meer zo alleen, ik wist niet dat zoveel anderen het ook tot hun religie verheven hadden om alle middelen tegen haarverlies te onderzoeken.

Ik ben 25, was eerst bij Boersma en nu bij Plinck uit Rotterdam. Gebruik fina maar vorig jaar bestelde ik duta. Na 5 maanden extreme haaruitval (die al begon voor de duta) gestopt, vooral omdat Plinck zei dat GlaxoSmithKline (de fabrikant van duta) het middel niet verder wilde laten testen als anti-haaruitvalmiddel. Nu is duta dus op de markt, FDA-approoved, maar alleen als prostaatmiddel. Mijn vraag is: zijn er ook mensen die duta en fina tegelijk gebruiken? En vinden jullie het niet eng om o zo veelbelovende duta te blijven gebruiken nu zelfs de fabrikant ervan heeft besloten niet door te zetten?
Als ik jou was zou ik het alleen bij Finasteride houden, omdat Dutasteride qua resultaat niet veel verschilt met Finasteride en aan Dutasteride meer bijwerkingen zitten.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2004, 21:59   #111
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
volgens mij is het juist andersom, ik meende dat fina meer bijwerkingen heeft dan duta.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2004, 22:04   #112
Eminem
HaarWeb lid
 
Eminem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2004
Berichten: 281
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pizzacat
volgens mij is het juist andersom, ik meende dat fina meer bijwerkingen heeft dan duta.
Nee, aan Dutasteride zitten meer bijwerkingen.
Eminem is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2004, 22:10   #113
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
heb je een linkje daarover? Ik zat namelijk te denken aan duta, maar dan kan ik net zo goed aan de fina namelijk.
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2004, 11:11   #114
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baddy
Na 5 maanden extreme haaruitval (die al begon voor de duta) gestopt, vooral omdat Plinck zei dat GlaxoSmithKline (de fabrikant van duta) het middel niet verder wilde laten testen als anti-haaruitvalmiddel. Nu is duta dus op de markt, FDA-approoved, maar alleen als prostaatmiddel.
Enne, is er iemand met een linkje hiervan? Dat verhaal dat Glaxo gestopt is wegens slechte resultaten heb ik vaker gehoord... Maar wat zijn die slechte resultaten dan?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2004, 12:28   #115
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Enne, is er iemand met een linkje hiervan? Dat verhaal dat Glaxo gestopt is wegens slechte resultaten heb ik vaker gehoord... Maar wat zijn die slechte resultaten dan?
Propecia is behoorlijk slecht verkocht de afgelopen jaren, velen kregen Proscar voorgeschreven van hun arts of kochten het zelf online. De vele miljoenen, die ingestoken waren in de trails, is weinig van terugverdiend. Ik denk dat Glaxo geen zin heeft om dezelfde fout te begaan als MSD, en bovendien, de 6 maanden data van Glaxo phase II voor AGA laten zien dat duta superieur is tov 5 mg fina. Glaxo heeft geen zin, tijd en geld om de phase III te doen, want mensen 'luisteren' toch niet (mensen zoals ik, pindakaas, alberto ect etc etc). Dit is dus voor GSK niet voordelig om vele miljoenen in te steken in de phase III, en heeft dus absoluut niets te maken met het medicijn zelf, dat het dus niet zo goed zou werken volgens sommige mensen, dat is dus niet waar.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2004, 12:54   #116
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Je maakt m'n dag weer goed DHT-Killer
Zit al tijden tegen mijn keuze voor duta aan te hikken juist door negatieve geruchten en op het web kon ik hier maar niets concreets over vinden.
Jouw verhaal verklaart een hoop. Als je toevallig een link hebt naar die phase II onderzoeken, kun je m dan plaatsen? Anders, evengoed bedankt voor je uitleg. Die was zeer, zeer welkom!
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2004, 12:55   #117
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHTkiller
Propecia is behoorlijk slecht verkocht de afgelopen jaren, velen kregen Proscar voorgeschreven van hun arts of kochten het zelf online. De vele miljoenen, die ingestoken waren in de trails, is weinig van terugverdiend. Ik denk dat Glaxo geen zin heeft om dezelfde fout te begaan als MSD, en bovendien, de 6 maanden data van Glaxo phase II voor AGA laten zien dat duta superieur is tov 5 mg fina. Glaxo heeft geen zin, tijd en geld om de phase III te doen, want mensen 'luisteren' toch niet (mensen zoals ik, pindakaas, alberto ect etc etc). Dit is dus voor GSK niet voordelig om vele miljoenen in te steken in de phase III, en heeft dus absoluut niets te maken met het medicijn zelf, dat het dus niet zo goed zou werken volgens sommige mensen, dat is dus niet waar.
Volgens mij is Propecia juist een knaller voor MSD.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2004, 13:55   #118
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Met wat andere zoekopdrachten dan hiervoor kwam ik dit nog tegen op hairplus.nl
In navolging van finasteride had het pharmaceutisch bedrijf Glaxo een protocol ingediend bij de FDA
Om Duasteride te testen bij haaruitval. Men verwachtte zelfs een nog beter resultaat als bij Finasteride.
Glaxo echter heeft het onderzoek stopgezet. Waarom ? Zowel Minoxidil als Finasteride hebben veel belangstelling gekregen en de verwachtingen waren hooggespannen. Echter door diverse oorzaken zijn de zakelijke verwachtingen niet uitgekomen.
Het feit dat Minoxidil een lotion is die 2 x per dag, voor de rest van het leven, moet worden ingemasseerd heeft veel gebruikers ertoe gebracht te staken met de behandeling.
Bij Finasteride doet zich het probleem voor dat dit een hormoonmiddel is die ook levenslang moet worden ingenomen. Welliswaar als pil, dus gemakkelijker als Minoxidil, maar toch, er was sprake in de media van bijwerkingen, waardoor ook hier de verkoopcijfers achterbleven bij de verwachtingen.
Aangezien research zeer kostbaar is heeft Glaxo dus besloten om het onderzoek te stoppen en de gelden voor andere geneesmiddelen aan te wenden.

Bron: Dr.Marty Sawaya.
Datum: maart 2004.
Verder denk ik dat, naast het bijwerkingen probleem hierboven, het verhaal van DHT-Killer heel goed kan kloppen. MSD heeft vast wel geld verdiend aan Propecia, maar relatief gezien kunnen de resultaten dan nog flink tegenvallen. Als je op de forums kijkt, hier en in t buitenland, hoeveel mensen gebruiken dan echt Propecia? Zelfs huisartsen bevelen Proscar aan tov Propecia vanwegen de lagere prijs... Of ze daar bij MSD helemaal rekening mee hadden gehouden...?
__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2004, 14:41   #119
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Hi, Vince

Huisartsen zijn eerder geneigd om Proscar voor te schrijven, een voordeel is dat 't ook (meestal) vergoed wordt door de zorgverzekeraar, dus ga nooit eerst naar Boersma of zo. Wil je huisarts niet meewerken, bestel 't dan via internet, je kunt MSD Proscar gewoon bestellen. Negeer al die lulverhalen die vaak op sommige sites te lezen zijn van ''bestel geen medicijnen via internet, want dat is levensgevaarlijk'' (zou me niks verbazen als Boersma hier allemaal achter zit).

Ik kan je zeggen dat dutasteride beter werkt dan finasteride, niet dat fina een slecht middel is, maar bij duta is het cosmetisch resultaat zichtbaar beter. Op langetermijn het ik het idee dat duta zijn effect niet zal 'verliezen', zoals sommigen dat ervaren met fina. Persoonlijk geloof ik niet dat een 5-ar remmer zijn werkzaamheid verliest, zoals fina. Ik geloof dat fina gewoon niet sterk genoeg is om 5-ar aan te pakken, de reden dat haaruitval doorzet bij sommigen, is dat 5-ar nog steeds in grote hoeveelheden aanwezig is in de haarwortels. De eerste twee jaar is er een daling in de serum en scalp-DHT, deze daling zorgt voor een vertraging in het kalingsproces, maar is voor sommigen helaas niet voldoende en zet het soms (gelukkig wel traag) gewoon door. Volgens mij zet de ''bitemporale recessie'' niet door met het gebruik van duta op lange termijn zoals het wel 't geval is met fina, naar mijn gevoel zal je haarlijn niet meer verschuiven.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 18 juli 2004, 15:10   #120
kabouterplop
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 146
tja zelfs Duta is absloluut niet spectaculair te noemen , ik gebruikt het al ruim een jaar , maar dat ik nou kan zeggen goh wat een resultaat , nou nee.
uitval is ietsje minder , maar echt geen nieuwe haaren erbij hoor ..
wij zijn gewoon enorm gevoelig voor DHT , en zelfs een minieme hoeveelheid DHt in je scalp is al genoeg voor een hoop ellende.

ik gebruik DUTA om de dag , minox 2 % 1 x per dag en iedere dag rozemarijn antiroos shampoo ..
kabouterplop is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[dutasteride] Hoe kom ik eraan? Jeremy Medicijnen/haargroeimiddelen 256 24 januari 2015 18:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.