Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 10 oktober 2021, 12:38   #1
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Opvolging Diane 35 pil

Hoi allemaal!

Na 15 jaar de Diane 35 pil te hebben gebruikt heb ik helaas met deze pil moeten stoppen, omdat deze niet meer verkrijgbaar is. Ik heb destijds deze pil gekregen vanwege zware menstruatie klachten, haaruitval of slechte huid had ik geen last van. Het stoppen met deze pil zag ik totaal niet zitten vanwege de horrorverhalen over haaruitval en acne. Door een grote infectie op mijn hoofdhuid ben ik al eens meer dan de helft van mijn haar kwijtgeraakt, de aangroei/herstel heeft jaren geduurd. Het proces van zoveel haaruitval en kale plekken verbergen zie ik echt niet zitten.

Nu heb ik sinds een maand of twee de Microgynon 30. Wat een verschrikkelijke pil is dit! Mijn haar lijkt na het douchen niet meer op te willen drogen. Ik heb altijd heel droog haar gehad en nu is mijn haar enorm vet met veel klitten. Verder valt mijn haar ook gigantisch uit. Ik heb het idee dat deze pil na mijn lange Diane gebruik totaal averechts werkt. Van acne heb ik overigens totaal geen last. Ik wil het liefst niet helemaal met de pil stoppen vanwege hevige menstruaties.

Mijn vraag is welke pil een betere opvolging/vervanging van de Diane zou kunnen zijn?

Dankjewel alvast!
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2021, 08:38   #2
Vrouw27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 18
Evt de generieke variant van de Diane 35 proberen?
Ik zit met hetzelfde probleem
Helaas geeft de generieke variant bij mij ook weer klachten.
Zo balen! Zou het nog weer in productie komen?
Vrouw27 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 oktober 2021, 11:37   #3
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
Echt vervelend dat je na het gebruik van de Diane 35 in een soort van 'zwart gat' valt en er geen goede opvolging is van deze pil. Met de generieke variant van de Diane 35 heb ik ook slechte ervaringen. Ik ben nu van de Microgynon 30 op de 20 overgestapt. Ik probeer de hormonen nu langzaam af te bouwen. De dokter zegt dat het radicaal stoppen met alle hormonen ook niet goed voor je haar is. Mijn haar is gelukkig al iets minder vet. Het is wel heel vreemd dat in mijn stopweek de haaruitval een stuk minder is dan wanneer ik de pil slik. Welke pil slik je nu Vrouw27?
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2021, 22:58   #4
Vrouw27
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 december 2012
Berichten: 18
Ik neem nu de mylan, met dus dezelfde
bestanddelen als de Diane 35, alleen andere hulpstoffen.
Inderdaad zo balen!!
Het heeft dan zoveel consequenties..
Vrouw27 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2021, 11:04   #5
4280
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 februari 2011
Berichten: 9
Geslacht:
Mijn ervaringen met Diane 35 waren heel goed. Toch gestopt omdat ik hormoon gebruik af wilde. Geen succes voor mijn haar. Toen ben ik Yasmin gaan gebruiken. Deze pil kwam het dichtst in de buurt van de Diane qua tegengaan haaruitval. Misschien niet helemaal zo goed, maar werkte wel. Nu ook hiermee gestopt ivm leeftijd en ja.....de inhammen komen...veel niet volgroeide haren vallen uit....waardeloos!

Dus misschien Yasmin?
4280 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 december 2021, 11:12   #6
lenora
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 april 2011
Berichten: 104
De Diane 35 vind ik nog steeds de beste pil die ik tot nu toe gehad heb. Ik heb nooit iets van bijwerkingen van deze pil ondervonden. Ik blijf erbij dat de Microgynon echt geen fijne pil is (gezien de bijwerkingen) maar mijn haaruitval lijkt de laatste maand wel wat minder. Door de 20 lijkt mijn haar ook wat minder snel vet en ik heb doorgaans minder klitten. Wel is de glans totaal weg en ga ik mijn lange haar niet meer los dragen. Met de Diane 35 had ik mooi glanzend lang haar wat nog een week wassen nog niet vet was. Bizar wat de hormonen in een pil kunnen doen. Ik weet niet of ik nu weer durf te switchen met hormonen, straks begint alles weer gigantisch uit te vallen...
lenora is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2022, 18:14   #7
Oh-no!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2022
Berichten: 10
Geslacht:
Ik ga vandaag beginnen met de generieke variant van het merk Stragen. Ik heb deze vergeleken met de samenstelling van Diane, deze kwamen vrij overeen (ook de hulpstoffen). Alles van de Diane zat er in, met wat extra stoffen voor de coating. Maar ik heb er weinig verstand van, dus wellicht zit er toch een groot verschil in de werking. Ik hoop in ieder geval dat deze werkt.
Oh-no! is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:41.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.