Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 27 augustus 2021, 12:36   #1
Jochem12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Talking Eerlijke recensie Hair of Istanbul

Hallo allemaal,

het is inmiddels 8 maanden geleden dat ik een haartransplantatie heb ondergeraan bij Hair of Istanbul. Bij deze wil ik jullie mijn eerlijke en objectieve mening en ervaring delen.
Ik heb ongeveer al 10 jaar last van inhammen. Het proces van het kaalworden is gaat bij mij erg langzaam. In 10 jaar tijd zijn er bij mij 'normale' inhammen ontstaan. Ik heb geen kruin en ook niet last (gehad) van dunner wordend haar. Ik heb m'n inhammen in de 10 jaar dat ik langzaam kaal werd ook altijd kunnen verbergen (zie foto's). Toch zat ik er erg mee en ben ik rondgaan kijken voor een haartransplantatie.
Ik ben eerst gaan kijken binnen Nederland zelf voor een haartransplantatie. Want om daar helemaal voor naar Istanbul te vliegen vond ik toch wat te spannend. Maar om eerlijk te zijn vond ik de resultaten in Nederland niet altijd denderend. Ook via dit platform kwam ik erachter dat de haartransplantaties in Istanbul er mooier uitzagen dan in Nederland, kwa resultaten. Niet altijd trouwens hoor.
Eenmaal rondgekeken kwam ik bij dergerlijke Nederlandse haartransplantaties klinieken uit die hun consult bureau in Nederland hebben en hun operaties in Istanbul uitvoeren. Helaas waren die toch wat te prijzig voor mij.
Toen ben ik weer verder gaan rondkijken en kwam ik via Instagram bij Hair of Istanbul uit. Je weet wel - die kliniek met hun vele nepvolgers op Instagram en neplikes op Facebook. In het begin voelde dat ook niet vertrouwd voor mij maar hun resultaten zagen er wel goed uit. Wat ik wel erg fijn vond is dat zij hun patiënten taggen op Instagram. Hierdoor kon je op hun persoonlijke accounts ook goed zien of het resultaat ongeveer gelijk was met dat van het Hair of Istanbul account zelf. Dit heeft me toch over de streep getrokken. Na wat contact te hebben gehad met wat jongens die daar ook zijn behandeld via Instagram heb ik toch de beslissing genomen om het daar te doen.
Na goed whats-app contact te hebben gehad met Hair of Istanbul ben ik begin januari naar Istanbul gevlogen. Eenmaal aangekomen op het vliegveld ben ik door een erg vriendelijke jongen en taxi chaffeur opgehaald en naar het hotel gebracht.
Het hotel was helemaal super. Niks over te klagen. Alles goed geregeld, mooie locatie, dicht bij het vliegveld, lekker eten en erg goede service.
De volgende dag werd ik om 06:00 opgehaald voor de operatie. Ik werd eerst naar hun consultbureau gebracht. Daar betaal je het geld, wordt de haarlijn getekend en doe je de volgende dagen ook de controles. Op hun Instagram zie je best wel vaak patiënten met erg onnatuurlijke haarlijnen. Dit is echt wat de patiënt zelf wil. Ik heb een erg hoog voorhoofd en wou m'n nieuwe haarlijn ietsjes lager hebben. Toen ik dat zei werd mij nadrukkelijk verteld dat ik dan een onnatuurlijke resultaat zou krijgen. Ik heb trouwens €3200 betaald voor 2000 grafts. Daarna werd ik weer opgehaald en gebracht naar hun ziekenhuis/kliniek. Het kliniek zag er erg goed uit. Erg hygiënisch en schoon. Het was volgensmij wel groter dan een gemiddelde kliniek. Ik gok dat er rond de 5 patiënten per dag worden behandeld. Kunnen zelfs meer zijn want ik ging midden in de covid periode.
Als je in het kliniek aankomt wordt er nog een check up gedaan. Je wordt gecontroleerd op je bloeddruk en hartslag en er wordt weer doorgenomen wat er allemaal gaat gebeuren. Alles wat doorgenomen wordt, wordt ook via Whats-app naar je toegestuurd. Dit is erg fijn - stel je bent zo nerveus dat je dingen niet meer tot je op kunt nemen kun je het altijd later weer rustig teruglezen.
Hierna werd je geleid naar je operatiekamer. Ook dit zag er allemaal super uit. Het infuus werd aangebracht, je achterhoofd werd verdoofd en de haartransplantstie kon beginnen. Het verdoven vond ik het minst fijne van de de operatie. Ik had er in het begin echt pijn van. De grafts werden bij mij er uitgehaald door 2 jonge jongens. Daarna kwam er een wat oudere man de gaatjes in je haarlijn prikken om daarna weer de 2 jongens de grafts te laten zetten in m'n nieuwe haarlijn. Er werd aardig doorgewerkt. In het begin werd mij verteld dat 2000 grafts ongeveer 6 uur zou duren. Ze hebben er bij mij 3,5/4 uur over gedaan totaal.
Nadat de haartransplantatie voltooid was kreeg je een maaltijd naar keuze. Bij het eten van de maaltijd kwam er ook een soort sociaal pedagogisch medewerker met je zitten. Een hele aardige jongedame. Die was meer van het geruststellen en uitleggen van hoe het verder zou gaan. Was voor mij niet per sé nodig maar kan begrijpen dat zij in sommige situaties echt handig van pas komt.
Na het eten van je maaltijd werd je weer opgehaald en teruggebracht naar het hotel. Er werd mij vooral verteld om veel water te drinken en goed rust te nemen.
Wat ik ook erg fijn vond aan Hair of Istanbul in vergelijking met andere klinieken is dat je hier niet 3 maar 4 dagen blijft. Bij de meeste klinieken is het zo dat je na de dag van je operatie weer naar het huis gaat. Hier heb je een extra dag en heb je de dag na de operatie de hele dag rust. Kwam voor mij handig uit want ik was toch erg suffig van de hele operatie. Ondanks dat ik maar 2000 grafts had.
De dag na de operatie werd je in de middag opgehaald om de band/tape van je donorgebied te halen en voor verdere controle. Dit ging bij mij verder allemaal goed.
De dag weer daarna dus dag 4 wordt je weer gecontroleerd en wordt je hoofd en donorgebied gewassen. Daarna word je weer naar het vliegveld gebracht.
De nazorg verliep bij mij helemaal prima. Heb in het begin veel rust genomen, hun adviezen opgevolgs en m'n hoofdhuid goed gewassen. Na 14 dagen krijg je een speciale instructie van hun om de laatste korstjes eruit te wassen. Ze vragen op dag 14 ook naar foto's van hoe het er uit ziet. Ik heb trouwens af en toe last gehad van puistjes maar dit hoorde er bij volgens Hair of Istanbul.
Normaal gesproken vallen je getransplanteerde haren uit binnen 2-6 weken. Dit is bij mij niet tot bijna niet gebeurd. Ongeveer 70% van de haren bleef zitten en begon vanaf het begin al gelijk te groeien (zie foto's). Het groeide nog niet niet zo snel als m'n oorspronkelijke haren maar het groeide wel enigsinds. Na 3 maanden kreeg ik het idee dat m'n getransplanteerde haren en oorspronkelijke haren ongeveer even snel aan het groeien waren. Daarna is de haargroei ook erg snel gegaan bij mij. Na 6 maanden had ik een resultaat waar ik al tevreden mee was. Nu na 8 maanden kan ik wel zeggen dat ik het eindresultaat heb bereikt. Ik ben erg tevreden met het resultaat. Je kan niet eens zien dat ik een haartransplantatie heb ondergaan. De getransplanteerde haren zijn bijna even dik als m'n normale haren.
Toch zijn er 2 dingen waar ik wat minder over te spreken ben. Zo wordt er op dag 14 nog gevraagd van hoe het gaat en hoe het er uiziet. Maar daarna is er geen contact meer met mij opgenomen. Er is geen een keer gegraagd van hoe het gaat en hoe het eruit ziet. Hierdoor voelde je je toch een nummertje van hun. Een van de zovelen die daar zijn geweest. Het was voor mij niet zo'n groot probleem omdat alles gelukkig goed liep. Maar stel het was wel misgegaan, je krijgt een infectie of iets dan ben je misschien toch de klos. Je bent zelf namelijk volledig verantwoordelijk voor de nazorg. Er is geen consultbureau in Nederland zoals Hairworld Istanbul of Esteres waar je in Nederland terecht kan. Het is wel zo dat ze altijd snel reageren via Whats-App mocht je een vraag hebben.
Wat ook een nadeel was, was dat het Engels niet altijd even goed was van hun. Ik heb 2x gehad dat m'n vragen niet werden begrepen via Whats-App. Het waren gelukkig kleine en geen belangrijke vragen dus ik heb het er toen maar bij gelaten. Maar ook dit kan misschien een probleem zijn als je met iets zit. Omdat Hair of Istanbul vooral Britse, Duitse en Braziliaanse klanten trekt is er ook geen Nederlandse tolk aanwezig. Op de kliniek zelf is er wel altijd iemand aanwezig die echt goed Engels kan.
Ondanks deze 2 negatieve dingen ben ik wel erg te spreken verder over Hair of Istanbul. Ik zou het je zeker aanraden als je jong bent, gezond bent en een kleine haartransplantatie ondergaat. Als je een grote haartransplantatie operatie ondergaat zal ik toch zoeken naar een kliniek die zijn consultbureau en nazorg ook in Nederland heeft. Want stel er gaat iets mis dan ben je gewoon de klos.
Ik ben in ieder geval zeer tevreden over mijn resultaat. Mochten jullie verder nog vragen hebben stel ze dan gerust! ����
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2021-08-27 at 11.28.22 (1).jpeg‎ (129,5 KB, 306x gelezen)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2021-08-27 at 11.28.22.jpg‎ (143,2 KB, 284x gelezen)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2021-08-27 at 11.28.21 (2).jpg‎ (142,5 KB, 248x gelezen)
Bestandstype: jpg WhatsApp Image 2021-08-27 at 11.28.21.jpg‎ (142,4 KB, 280x gelezen)
Bestandstype: jpeg WhatsApp Image 2021-08-27 at 11.28.22 (4).jpeg‎ (133,9 KB, 303x gelezen)

Laatst gewijzigd door Jochem12; 27 augustus 2021 om 12:52
Jochem12 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2021, 12:40   #2
Jochem12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Hierbij nog wat extra foto's
Jochem12 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2021, 16:27   #3
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Het ziet erg goed uit, al is het niet allemaal duidelijk doordat je geen vooraanzicht hebt toegevoegd.
Zelf ook ooit in contact geweest met de kliniek en na die duizenden gekochte likes en marketing filmpjes toch van afgezien.

Fijn dat je achteraf gezien zelf terug kunt kijken op een succesvol traject, dat is het meest belangrijk!
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2021, 11:10   #4
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 963
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Het ziet erg goed uit, al is het niet allemaal duidelijk doordat je geen vooraanzicht hebt toegevoegd.
Zelf ook ooit in contact geweest met de kliniek en na die duizenden gekochte likes en marketing filmpjes toch van afgezien.

Fijn dat je achteraf gezien zelf terug kunt kijken op een succesvol traject, dat is het meest belangrijk!
Dit, en op youtube ook talloze filmpjes van de arts (lees man in witte jas) die een onzin verhaal verteld over ''CTS''

Lange Frans die daar in de marketing werd opgenomen en binnen no time op tv verscheen met haar (lees: een dot schoensmeer)
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2021, 11:59   #5
Jochem12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zyzzalive Bekijk bericht
Dit, en op youtube ook talloze filmpjes van de arts (lees man in witte jas) die een onzin verhaal verteld over ''CTS''

Lange Frans die daar in de marketing werd opgenomen en binnen no time op tv verscheen met haar (lees: een dot schoensmeer)
Ik ben bij Hair of Istanbul geweest. Niet Hairworld Istanbul.
Jochem12 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 augustus 2021, 12:09   #6
Jochem12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietjeee Bekijk bericht
Het ziet erg goed uit, al is het niet allemaal duidelijk doordat je geen vooraanzicht hebt toegevoegd.
Zelf ook ooit in contact geweest met de kliniek en na die duizenden gekochte likes en marketing filmpjes toch van afgezien.

Fijn dat je achteraf gezien zelf terug kunt kijken op een succesvol traject, dat is het meest belangrijk!
Misschien is deze foto iets duidelijker. Is met flits gemaakt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20210828-110754.jpg‎ (146,1 KB, 291x gelezen)
Jochem12 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2021, 13:41   #7
CJH16
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 oktober 2008
Berichten: 124
Een goede dekking en dichtheid, maar wat mij gelijk opvalt zijn de multi grafts in de haarlijn waardoor het minder natuurlijk oogt.
CJH16 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2021, 18:44   #8
kendel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 januari 2021
Locatie: Aalst
Berichten: 42
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CJH16 Bekijk bericht
Een goede dekking en dichtheid, maar wat mij gelijk opvalt zijn de multi grafts in de haarlijn waardoor het minder natuurlijk oogt.
Zeer mooi eindresultaat. Ook dankzij de goede kwaliteit van je haren denk ik.
De haarlijn zelf is ook mooi uitgetekend en gezet, maar zoals CJH16 aangeeft: helaas wat multi's in de frontlinie. Dat zie je wel vaker bij Turkse resultaten. Is denk ik een gevolg van minder accurate sortering zonder microscoop.

Maar goed: je moet al echt in detail op die haarlijn zitten kijken dan...
Je mag zeker blij zijn met dit resultaat!
__________________
Regime:
  • Orale Finasteride 1mg/dag
  • Lotion op maat:
    - Latanoprost 0.005%
    - Finasteride 0.25%
    - Tretinoine 0.02%
    - Caffeïne 2%
  • Revita Shampoo + conditioner

FUE op 11/5/21:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39709
kendel is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2021, 20:19   #9
Roob
HaarWeb lid
 
Roob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2021
Locatie: Nederland
Berichten: 271
Geslacht:
Ik vind 't geen gek resultaat voor wat je betaald hebt hoor! Chapeau! Het gemiddelde forumlid is hier natuurlijk wel wat kritischer dan de gemiddelde medemens, die een enkele multigraft vooraan wellicht niet eens opvalt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kendel Bekijk bericht
helaas wat multi's in de frontlinie. Dat zie je wel vaker bij Turkse resultaten. Is denk ik een gevolg van minder accurate sortering zonder microscoop.
Hmm, dat zou kunnen. Een tijdje geleden legde mijn kliniek aan me uit dat je dat soort dingen ook in het extractieproces kunt zoeken. Als bij de extractie wat minder nauwkeurig te werk wordt gegaan, dan kunnen wat meer multigrafts worden doorgesneden (hogere transection rate). Bij doorgesneden multigrafts lijkt 't onder de microscoop op een single graft. Na transplantatie naar je haarlijn groeien sommige toch weer uit tot (afgezwakte) multigraft en die multi's wil je niet vooraan in je haarlijn hebben. Interessante uitleg, it made sense vond ik.

Bovendien moet bij de extractie wel te zien zijn of ze een multi-graft of single graft aan het uitnemen zijn, dus als ze gewoon een X-tal single grafts achtereenvolgens zouden uitnemen en een X-tal multigrafts en in aparte bakjes uitsorteren en tellen... Dan zou het bij de single grafts in de haarlijn niet mis kunnen gaan lijkt me.

In de rest van het transplantatiegebied maakt hier en daar een enkele 'transected multigraft' niet zoveel uit bij kleine 'transection rates', maar vooraan de haarlijn wil je dat natuurlijk absoluut niet hebben. Bij klinieken met aanzienlijk hoge 'transection rates' (die grafts dus stelselmatig verkeerd uitnemen) ga je wel wat merken in het bovengebied in de zin van onvoldoende dichtheid en ogenschijnlijk heel veel gekke, dikke single grafts ipv multi's (wat me hier niet zo zeer opvalt op de foto). Vooraan wat meer werken met verfijnde single grafts afkomstig van de haargrens achter je oren of onderaan de haarlijn bij je nek oogt nog natuurlijker, maar dat kost weer meer tijd, meer precisie en gebeurt volgens mij eigenlijk alleen bij de wat duurdere klinieken.
__________________

Mijn how-to

Start 1 maand voorafgaand aan m'n HT

- vitamines: Vit. D (20 mg/dag); Neofollics 1 tablet/dag; Regenepure biotin 2 capsules/dag (3 dagen later al vrijwel geen haren meer in doucheputje)
- medicatie: Essengen-6 Plus (2 x 1 ml/dag)
--> 10 dagen voor HT gestopt; met doktersrecept tijdelijk over op fina (2 x 0.5 mg/dag)
- voeding: fruit in blender - ongeschilde gemberwortel (10 g/dag), 2 sin.appels, 1 kiwi
- shampoos: Revita (2 min) en direct daarna Regenepure DR (met 1% Ketoconazol, 5 min)
- conditioners (om en om de dag, 2 min): Revita en Regenepure
- HT (inhammen, voorkant en temple points - 2850 grafts): 05-2021 FUE FueGenix - http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=39719

Vorige probeersels zonder succes
- vanaf 12-2019 Spectral DNC-N met 5% Nanoxidil (2 x sprayen/dag, na 6 mnds gestopt)
- vanaf 03-2021 Neofollics 3 tablets/dag (vanaf 04-2021 afgebouwd naar 1 tablet/dag om voorraadje op te maken)
Roob is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2021, 22:37   #10
X-tech
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 september 2017
Berichten: 16
Geslacht:
Resultaat is goed, maar niet super.
De reden is dat de echte top klinieken voor dit resultaat geen 2000 grafts nodig hebben.
Dat weten velen niet. Bij 'goedkope' klinieken maakt het niet uit of de hergroei 50% is of 90%. Zij weten doorgaans je naam nog niet eens op het einde van de dag.

Het probleem is dat je donor beperkt is. Denk na en ga aub naar top klinieken.
X-tech is offline   Met citaat reageren
Oud 31 augustus 2021, 23:53   #11
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X-tech Bekijk bericht
Resultaat is goed, maar niet super.
De reden is dat de echte top klinieken voor dit resultaat geen 2000 grafts nodig hebben.
Dat weten velen niet. Bij 'goedkope' klinieken maakt het niet uit of de hergroei 50% is of 90%. Zij weten doorgaans je naam nog niet eens op het einde van de dag.

Het probleem is dat je donor beperkt is. Denk na en ga aub naar top klinieken.
Je hoeft geen belachelijke bedragen van 3 euro of meer per graft te betalen om een goed resultaat te behalen.

Het voorspiegelen als een zwart-witte kwestie is mij iets te simpel en dekt de lading niet. Alhoewel ik vrijwel nooit een slecht resultaat had gezien van bijvoorbeeld Bisanga, kan ik wel aangeven dat ik resultaten heb gezien van klinieken die niet worden aangemerkt als “top” die zeer natuurlijk waren.
__________________
- 1x 1.25mg Finasteride
- 1x Kirkland Foam
- 2x Omega-3
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 februari 2022, 17:29   #12
Ano2018
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2018
Berichten: 19
Geslacht:
Keuze Hair of Istanbul en geen Hair Of Istanbul

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jochem12 Bekijk bericht
Misschien is deze foto iets duidelijker. Is met flits gemaakt.
Mooi resultaat Jochem!
Kan je aangeven waarom je uiteindelijk toch voor Hair of Istanbul hebt gekozen en niet voor HairWorld Istanbul? Aangezien zoals je zelf al zegt je bij HWI Nederlands consult hebt, spreken ze Nederlands en ook in Nederland de naverzorging hebt en bij Har of Istanbul is dat niet zo.
Ano2018 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:25.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.