Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 april 2006, 14:52   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Artikel in Metro over haartransplantatie

Vanochtend stond dit paginagrote artikel in de Metro:



Ik vind dit echt weer een knap staaltje van onverantwoorde journalistiek. Verschrikkelijk. De indruk wordt gewekt dat die journalist zonder enige kennis van zaken de kliniek, haarinstituut Transhair in Vlijmen, binnenloopt om zich te laten behandelen (is waarschijnlijk ook zo).

Aan de bedenkelijke kanten van deze behandeling wordt geen enkele aandacht besteed. Zo lees je niets over het feit dat veel mensen lang last kunnen blijven houden van het litteken. Ook wordt er geheel voorbij gegaan aan de nieuwere en wellicht veel betere methodes als FUE en de methode van Gho. Ten slotte hoor je niets over het feit dat deze man zo dom is geweest om voor een kortetermijnoplossing te kiezen, want zijn inhammen zullen gewoon verder oprukken achter het behandelde gebied.

Nee, HT wordt hier gebracht als een zaligmakende oplossing die je met een eenvoudige ingreep in één klap van al je haarproblemen verlost. In werkelijkheid zal deze jongen later nog zeker drie pijnlijke en dure ingrepen moeten ondergaan of de rest van zijn leven dure haargroeimiddeltjes moeten gaan gebruiken (waarvan het nog zeer de vraag is of deze wel zullen aanslaan en of ze niet voor nare bijwerkingen zullen zorgen) om niet voor schut te lopen en zijn hoofd ook over 10 jaar dekkend te houden.

Met andere woorden wordt hier het beeld geschapen dat mensen met een haarprobleem zorgeloos en fluitend een HT-kliniek binnen kunnen stappen en dat het dan allemaal wel goed komt ("zo'n man heeft toch al duizenden mensen behandeld dus het zal wel goed zitten"). Er wordt volledig voorbij gegaan aan het feit dat HT's ingrijpende en vervelende operaties zijn die voor veel ellende kunnen zorgen en erg duur zijn. Bovendien hoor je niets over het feit dat het slechts een oplossing is voor de korte termijn en dat een begrip als "levenslange groeigarantie" een volledig lege marketingtruc is waar je als patient helemaal niets aan hebt.

Ik hou mijn hart vast als ik eraan denk hoeveel mensen zich nu door dit artikel hebben laten omhalen tot een HT. Zo'n krantje wordt iedere dag door iets van 1,5 miljoen mensen gelezen, dus de impact zal gigantisch zijn.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 20 april 2006 om 17:06
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2006, 16:20   #2
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Goede post, Tiuri.

Ik heb het artikel vanochtend ook gelezen... en met stijgende verbazing. Heb ook meteen even op hun website gekeken of ik via zo'n ingezonden brief kon reageren, maar daar kon ik zo snel niets over vinden. Vraag me sowieso af of ze dat zouden plaatsen...

Eerlijk gezegd had ik meteen medelijden met de knul die het geschreven heeft en ik vroeg me direct af of hij Haarweb wel eens bezocht zou hebben. Waarschijnlijk niet, anders had hij dit stuk niet op zo'n gemoedelijk toontje geschreven. Binnen een paar jaar vallen de gaten achter zn nieuw geimplanteerde haren en dan begint het gedonder pas echt....

Ik kan me bovendien niet aan de indruk onttrekken dat ervoor betaald is. Het artikel bedoel ik. Alle info van de kliniek incl. telefoonnummer staat erbij. Heeel dom.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2006, 16:41   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Hey Vince,
Bedankt voor je reactie. Een ingezonden brief is wel een heel erg goed idee zeg! Je kunt die sturen naar brieven@metronieuws.nl. Helaas heb ik er vandaag geen tijd meer voor, maar iemand anders misschien? Ik vind het heel belangrijk dat er op dit artikel een kritisch geluid komt.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2006, 16:59   #4
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Ha Tiuri,
Tnx voor de link, maar vandaag gaat het mij ook niet meer lukken. Morgenmiddag heb ik wel even tijd voor een reactie. Volgens mij hoeft dat niet perse dezelfde dag nog. Maar als iemand anders eerder een kans ziet....

Het is inderdaad wel belangrijk dat er hoe dan ook even een briefje naar toe gaat.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2006, 17:20   #5
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Maak je niet zo druk.

Degenen die door dit artikel van plan zijn om een ht te laten doen,
worden vantevoren nog wel goed ingelicht door de kliniek.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2006, 17:23   #6
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Waarom denk je dat? Als er ergens twijfels over bestaan in de hi-sectie is het wel het gebrek aan juiste voorlichting.
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 april 2006, 22:02   #7
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen23
Maak je niet zo druk.

Degenen die door dit artikel van plan zijn om een ht te laten doen,
worden vantevoren nog wel goed ingelicht door de kliniek.
Kots kots kots, LA is de grootste huichelaar op dat gebied! Toen ik 3 jaar geleden last begon te krijgen van Alopecia Androgentica, en nog maar net een NW 1 had werd mij al een HT aangeboden! Als ik die dag nog het contract zou ondertekenen dan kreeg ik % korting blabla.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haartransplantatie met Care Mediator - uitstekende ervaring Vankaalnaarhaar Chirurgische behandelingen 6 9 februari 2006 22:20
Artikel: De kale waarheid Webmaster Mededelingen 0 30 juni 2003 14:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.