Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 april 2004, 20:01   #16
Gerben
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 mei 2003
Berichten: 143
Haarmannetje, wat is jouw regime op dit ogenblik eigenlijk en wat zijn jouw ervaringen?
__________________
Alopesan 400 2x daags
Plantina multivitamine
Rozemarijn tonic en shampoo
Gerben is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2004, 21:02   #17
Haarmannetje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 augustus 2002
Berichten: 4.021
Gerben, ik ben wat terughoudend wat betreft de middelen, dus ik maak niet echt gebruik van het grote geschut . Maar bij deze dan:

- Groene thee (5 à 6 koppen per dag)
- Klitwortel capsules (3 per dag) voor neutralisatie talgproductie
- Vitamine B aanvullingen (B3, B5 en B6)
- Silicia aanvulling

De laatste twee zitten in een tablet waar verder ook nog wat andere stoffen in zit: zinc, ijzer enzovoort. Het merk is Sunwell en is bedoeld voor ondersteuning van haar, huid en nagels. Uiteraard gaat het bij mij om het haar .

Verder gebruik ik Klitwortel-extract (op alcoholbasis) als laatste spoelwater na het haar wassen. Maar dit doe ik niet echt consequent, omdat het dan de hele dag wat vervelend voelt op mijn hoofdhuid: trekkerig, jeuk enzovoort. Waarschijnlijk een reactie op de alcohol.

---

Resultaten:

Tja, dat durf ik (nog) niet echt te zeggen. Ik weet wel dat ik op een gegeven moment (na het begin van de capsules/tabletten) een verhoogde uitval heb ervaren. Nu nog wel, alhoewel het wel minder wordt. Niet alleen bovenop, maar ook de zijkanten en achterkant.

Ik ervaar mijn haaruitval voornamelijk tijdens het wassen van mijn haar. Op mijn hoofdkussen heb ik vrijwel nooit haar liggen. Af en toe eentje, maar na een paar dagen te hebben geslapen vind ik aan het hoofdeinde van mijn bed misschien net 10 haren. Maar goed, dit zegt verder niets.

Verder had ik ook aldoor behoorlijke jeuk op mijn hoofdhuid. Verder geen huidschilfers of irritatie. Gewoon jeuk. Ik moet zeggen dat ik daar nu veel minder last van heb. Behalve wanneer ik de klitwortel-extract toepas, dan heb ik die dag vaak wel een wat onprettig gevoel.

---

Mijn status:

Ik zal ook even mijn status vermelden. Ik ben kalend. Aan beide kanten van mijn familie komt het voor. De ene oom/neef meer dan de ander, maar toch allemaal wel. De één ook vroeger dan de ander. Ik zelf heb al sinds een paar jaar inhammen (ben nu 23). En ook is het bovenop wel wat dun, maar dat valt eigenlijk niet op (nog).

Ik vind het bijzonder vervelend te merken dat ik kalend ben. Ik krijg nu (terwijl ik best grote inhammen heb) vrij vaak reacties van mensen, die zeggen dat mijn haar zo goed zit. Ik heb mijn haar gewoon vol, niet lang dus maar ook niet kort. Daardoor vallen mijn inhammen niet goed op. Maar dat is niet de reden, ik hou gewoon niet van kort. Maar goed, wetende dat je kaal wordt terwijl je leuke reacties krijgt nu is niet echt plezierig vind ik. Nou ja, kaal worden vind ik niet erg, maar niet nu al. Liever nog 10 jaartjes wachten.
Haarmannetje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.