Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 september 2015, 21:26   #16
Oranjeaansteker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Ja idd, die verdoving was niet plezant.
Ronduit zwaar klote.
Maar dat was het ergste.
Daarna een lange zit
Ik viel door de Xanax steeds in slaap.
En dat haar knippen.
Weet het nog niet.
Ik heb het geluk dat 60 % doneer haar na precies een maand nog niet uitgevallen is.
Wel heb ik mijn achterhoofd onder de streep geschoren zodat het meer 1 geheel lijkt..
Kortom gewoon een slecht kapsel.
Over 2 weken heb ik een bruiloft en wil het dan wel laten knippen zodat alles de zelfde lengte heeft..

Maar super dat alles goed is gegaan.
Oja ik ging`s avonds flink wandelen omdat ik gek werd van die 4 muren.
Veilig zonder zon.
Oranjeaansteker is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2015, 12:51   #17
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Bedankt voor het mededelen en fijn dat je een goede ervaring heb gehad.Zeer goed om te lezen dat ook kwa communicatie/begeleiding het niveau verhoogd is

We gaan het volgen.
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2015, 10:28   #18
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Hoe is de laatste dag verlopen?
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2015, 12:22   #19
sadp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2015
Berichten: 12
Geslacht:
Laatste dag om 9u opgehaalde en naar de kliniek voor washing. ze hadden me gezegd dat ze me dag ervoor gingen bellen om uur af te spreken. toen ik omstreeks 17.30 nog niets gehoord had, heb ik zelf maar eens via Whatsapp navraag gedaan. toen ik in het hotel terug was werd ik om 19u verwittigd dat Esteworld gebeld had om te laten weten dat ze me om 9u gingen oppikken. ik vermoed dat het hotel dit wel eerder had kunnen doorgeven.

Wat het TABA hotel betreft, propere en grote kamer met smart TV. Airco werkte niet maar hebben ze onmiddellijk gefixt. op 10 min rijden van ziekenhuis. heb gedurende mijn verblijf maar 5 andere gasten gezien. Met andere woorden, zeer rustig. avondeten is lekker maar als je kan is het aangenamer om buiten te gaan eten.

terug naar de laatste dag. washing werd gedaan volledig in het Turks. Moest spiegeltje vasthouden en kijken hoe ze dat deden. er was iemand in opleiding bij waardoor de verpleegster alles extra traag deed en het meerdere malen herhaalde voor de nieuweling. was goed zo want anders zou het toch wat te snel gaan om alles goed te absorberen. daarna naar dokter voor controle. hij was tevreden over de haarlijn en het genezingsproces dusver. tenslotte afsluitend gesprek met de zeer goed Engelssprekende klantenassistente Dilara. werd nog eens gezegd waarop extra moest gelet worden. Ondertussen zie je nieuwe patiënten binnenkomen, geschoren worden en in een operatiehemd wachten op de transplantatie. bij sommigen kon je de angst werkelijk van hun gezicht aflezen.

ik had hen willen zeggen dat er echt geen reden was om bang te zijn maar ze spraken alleen Turks dus heb ik het maar gelaten.

kleine tip algemeen: je krijgt op de eerste dag een tasje met het verloop van de 3 dagen en tips voor de nabehandeling. Mooi in het Nederlands. Laat je niet te veel leiden door details. er staat bijv. in dat je een DVD met uitleg krijgt, er zou een attest afgeleverd worden met aantal grafts en garantie. is helemaal niet over gesproken. heb het zelf niet gevraagd want denk dat dat allemaal uiteindelijk toch niet echt veel voorstelt en was in mijn hoofd al bezig met de terugreis naar België. zijn kleine details die vragen/bezorgdheid gemakkelijk kunnen voorkomen.

Op 3e dag plots toch wat zwelling op voorhoofd gekregen. komt misschien doordat ik het koudecompres dat ik gekregen heb niet elk uur gedurende 5 min heb gebruikt. voornaamste reden was dat de minibar in de hotelkamer eerder kamertemperatuur had. Maakte me toch wat zorgen. vandaag is zwelling zo goed als volledig gezakt en verdwenen. blij dat ik nog niet moet gaan werken want het ziet er nog niet echt uit. Ook had ik gisteren nog heel erg het gevoel dat ik met een helm op mijn hoofd rondliep.
werd in namiddag gebeld door Hidde, Esteworld contactpersoon in Nederland. steld eme gerust dat dit door de verdoving en zenuwen komt. is vandaag al een heel stuk beter. het wassen zelf vind ik het moeilijkste. hoe hard mag je wrijven zonder de grafts te beschadigen. had me voorgenomen om enkel te deppen, niet te wrijven zoals ze gezegd hadden in de kliniek en je op youtube ziet. alles goed tot ik de lotion probeerde uit te spoelen. die bleef gewoon zitten tussen het haar. met witte smurrie op het hoofd was er toch twijfel: gewoon zo laten of toch wat harder wrijven. toch maar zekere voor onzekere genomen en zo gelaten. wat residu is volgens Hidde geen probleem. lijkt me goed om op voorhand te melden aan patiënten dat dit kan gebeuren en geen reden tot paniek is.

Sinds deze morgen zweetband niet meer omgedaan. blijkt niet nadelig voor zwelling. zo dadelijk voor 2e maal zelf proberen wassen. kracht waterstraal douchekop regelen was niet zo handig. advies was om niet rechtstreeks op hoofd te spuiten en je hand er tussen te houden. lukt om een of andere reden bij mij niet goed. denk dat ik het deze keer eens ga proberen met een plantenspuit.denk dat je hiermee beter de kracht van het water kan regelen.
sadp is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2015, 20:51   #20
Oranjeaansteker
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 augustus 2015
Berichten: 6
Geslacht:
Ojah die minibar...
Ik belande in het Mercure hotel.
Om de hoek bij de kliniek.
Mijn minibar had ook kamer temperatuur.
Ben maar soms op een tafel gaan staan tegen over de airco.

Maar als ik jou was zal ik zekers niet hard gaan wrijven komende dagen.
De haarzakjes moet zich nog verankeren.
Anders wrijf je straks je grafts eruit.
Douche anders wat langer.
Maar wel met je hand boven je hoofd .
Zacht, zacht, zacht de komende dagen.
Suc6
Oranjeaansteker is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2015, 11:24   #21
sadp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2015
Berichten: 12
Geslacht:
Sebamed lotion en shampoo uitspoelen gaat pak beter met plantenspuit dan met douchekop. ben op het idee gekomen omdat men in de kliniek een plantenspuit gebruikte om regelmatig af te spoelen.

de wondjes zijn goed aan het genezen. vannacht voor de eerste maal een pijnstiller moeten nemen omdat ik achteraan in het donorgebied een lichte stekende pijn voelen. was eigenlijk meer een combinatie tussen pijn en jeuk. als ik me goed herinner is het op de plaats waar er een van de verdovingspuiten gezet is deze morgen is het gelukkig een pak beter.
sadp is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2015, 14:51   #22
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
De eerste dagen werkt een plantenspuit om te wassen heel goed. Lekker verkoelend. Ik deed er zelf een beetje zout in. Na drie dagen kun je douchewater gewoon over je hoofd laten lopen. Alleen niet met de douchekop vol op het donorgebied. Na 5 dagen moet alles echt grondig vast zitten. Je kunt dan al goed wassen met je vingertoppen. Na 7 dagen moet je grondiger beginnen wassen om van de korstjes af te komen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2015, 15:03   #23
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
De eerste dagen werkt een plantenspuit om te wassen heel goed. Lekker verkoelend. Ik deed er zelf een beetje zout in. Na drie dagen kun je douchewater gewoon over je hoofd laten lopen. Alleen niet met de douchekop vol op het donorgebied. Na 5 dagen moet alles echt grondig vast zitten. Je kunt dan al goed wassen met je vingertoppen. Na 7 dagen moet je grondiger beginnen wassen om van de korstjes af te komen.
Wat als je helemaal niet wast anthonie? Totdat het gebied hersteld is zeg maar. Waarom trouwens zout?
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2015, 16:20   #24
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kalekop28 Bekijk bericht
Wat als je helemaal niet wast anthonie? Totdat het gebied hersteld is zeg maar. Waarom trouwens zout?
Zout ontsmet. Grootste risico van korstjes is dat schimmels of bacteriën er een vruchtbare voedingsbodem vinden. Dat kan de hergroei schaden.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2015, 16:37   #25
kalekop28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 december 2014
Berichten: 579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Zout ontsmet. Grootste risico van korstjes is dat schimmels of bacteriën er een vruchtbare voedingsbodem vinden. Dat kan de hergroei schaden.
goed om te weten.
kalekop28 is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2015, 16:58   #26
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Oja, niet al te zout natuurlijk. Dat is ook niet goed.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2015, 10:32   #27
sadp
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2015
Berichten: 12
Geslacht:
amandelolie

Hi All
ik zit nu op dag 7 en deze morgen kwamen er in de douche al behoorlijk wat korstjes los. Kent er soms iemand antwoord op deze vragen?
1) las dat inwrijven met amandelolie goed is voor de genezing. mag ik dit er nu al beginnen opwrijven?
vanaf de hoeveelste dag mag je eigenlijk een normaal petje dragen?
voor de ht gebruikte ik de cure gen shampoo. wanneer zou ik die opnieuw mogen gebruiken? de Seba Med shampoo die ik in Turkije heb gekregen zal niet zo lang meer mee gaan.
thanks alvast!
sadp is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2015, 16:29   #28
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je kunt eigenlijk alles wel weer doen zodra de korstjes weg zijn. Amandelolie kan nu al geen kwaad, misschien helpt het zelfs om de laatste korstjes weg te weken. Ik zou alleen nog niet stevig wrijven, een beetje voorzichtig.

Ik zou de Seba Med nog even op maken en dan weer overstappen op de Cure Gen.

Met een petje moet je misschien nog wel wat voorzichtig zijn. Niet te strak en niet te veel ermee op je hoofd draaien.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.