Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 november 2004, 21:24   #31
japiejaap
bwargh
 
japiejaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2004
Berichten: 229
Ik vind zeker niet dat ik "kakel als een kip zonder kop". De manier waarop moslims vrouwen behandelen vind ik ouderwets, beetje zoals nederland 100 jaar terug. En dan die imam's 'de boegbeelden van de islam' het is toch belachelijk dat sommige amper nederlands kunnen praten en maar roepen dat het westen zo slecht is. Maar ondertussen wonen ze er wel en trekken ze lekker een uitkering.
__________________
Regime:

Propecia 0.5
Rooscure 2 X per week
MSM 2000mg
biotine
omega3 1 blikje tonijn 150 gram per dag
japiejaap is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 21:46   #32
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.262
Geslacht:
Ik vind wel dat die Moslimdocent zich niet zo had moeten uitdrukken.
Stom van hem, vooral omdat hij een voorbeeldfunctie heeft.
Maar ondanks dat ik het stom, asociaal en absoluut niet passend vind heeft hij natuurlijk ook recht op vrije meningsuiting.
Overigens Knevel heeft die opmerking niet uit hem gezogen, hij had die opmerking al eens eerder gemaakt.
Maar om nu alle allochtonen aansprakelijk te stellen voor zijn opmerking......
Af en toe kijk ik wel eens op www.maroc.nl
Sinds Van Gogh eigenlijk. Tuurlijk zijn daar ook wel extreme type's actief.
Maar het overgrote deel reageert heel verstandig op zulke situatie's.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:09   #33
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Hoe weet jij dat het marokkanen zijn? Het kunnen even goed turken zijn. Dragen ze een bord om hun rug met de tekst "MAROKAAN?"
Een beetje mensenkennis, algemene levenservaring en een paar ogen en je ziet of iemand Marokkaan of Turk is. Als je niet eens twee compleet verschillende nationaliteiten uit elkaar kunt houden dan is het best zielig gesteld met je perceptie.
Je ziet toch in 99% van de gevallen ook het verschil tussen een Amerikaan en een Nederlander? Jij zeker niet

Citaat:
Iedereen is vrij in dit land om zijn godsdienst te praktiseren, u wordt er toch niet mee lastig gevallen...ik ken genoeg kerken die ik wel heel erg groot vind. Ik stoor mij er niet aan hoor...ik denk dat jij eerder lijdt aan een vorm van xenofobie.
Als ik aan xenofobie zou lijden zou ik ook bang zijn van Nederlanders, dus daar gaat heel je kutargumentje. Verder ga ik er niet eens op in, omdat mijn eerdere post helder genoeg uitlegt waarom ik liever niet tientallen/honderden moskeeen in mijn stad zie.

Citaat:
Tja als je ze haat en ontwijkt, dan kom je ze zeker niet tegen..nee
Kansloze assumptie. Ik haat en ontwijk ze niet. Het tegenovergestelde is juist het geval.

Citaat:
Door pikkies van 14 ja! Jij stelt je aan man, ik heb echt veel Nederlandse vrienden en die denken er echt heeel anders over. Maar ja, jij bevindt je natuurlijk in een vriendengroep die een afkeer hebben tegen de Islam/buitenlanders. Dan krijg je zulke verhalen te horen, maar de meeste Nederlanders delen die gedachten echt niet
Meneer ziet op TV dat er VERDACHTEN zijn aangehouden in Uden van 14 t/m 17 jaar en meneer trekt meteen zijn ongefundeerde conclusies. Typerend. Dom.

Laatst gewijzigd door Robert18; 25 november 2004 om 22:11
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:19   #34
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Hier, nog een leuke


Directeur moslimomroep met dood bedreigd

Frank William, de directeur van de Nederlandse Moslim Omroep (NMO), is vandaag via de telefoon met de dood bedreigd. De beller zei dat William binnen één week zal worden vermoord. De dreiger stelde zich voor als Mullah Omar uit Tilburg en hekelde de ''te liberale koers'' van de NMO.

William krijgt al geruime tijd 'waarschuwingsbrieven' van mensen die ontevreden zijn met de kritische houding die de NMO inneemt tegenover de radicale islam. Vorige week werd hij al gebeld door dezelfde woedende man, maar William wist hem toen tot bedaren te brengen.

De NMO heeft bij de politie van het korps Gooi en Vechtstreek aangifte gedaan van de doodsbedreiging. Een woordvoerster zei dat er inmiddels een onderzoek is begonnen.




Maar ja, blijf je oogkleppen maar ophouden totdat je er letterlijk dood bij neervalt.
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:20   #35
DHTkiller
Banned user
 
DHTkiller's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2002
Berichten: 1.579
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Hier wil ik even kort op ingaan, ik moet zo weg.

Ik woon dus in R'dam-Noord, tussen allemaal buitenlanders. Mijn ervaringen met Marokkanen zijn uiterst negatief. Kleine kinderen schelden je hier al uit voor 'kankerkaaskop', 'kankernederlander'. Als je Marokkanen effe aankijkt, heb je al gauw knallende ruzie. Er is hier een tijdje een groepje hoofddoekjes (12-14jr.) geweest dat keihard de kinderen in de buurt terroriseerden. Echt niet overdreven. En maar vloeken en beledigen. En maar roepen dat de moslims het over gaan nemen, dat Nederlanders ongelovige varkens zijn.
Als je op Islamitische fora kijkt, zie je ook dat de meeste bezoekers ervan Nederland/het westen vanuit de grond van hun hart haten. Dit was vooral te merken na 2 november toen de steunbeteugingen aan Mohammed B. je om de oren vlogen. Niet voor niks gingen enkele Islamitische fora meteen dicht, zodat ze de boel flink konden modereren om de boel te sussen.
In een straal van 250m. rondom mijn huis zijn 2 moskeeen, 0 kerken. In een snel tempo worden er overal moskeeen bijgebouwd, met als klap op de vuurpijl de moskee die gebouwd gaat worden naast de Kuip, dat ding met minaretten van 50m hoog!!! Hoe bedoel je intimiderend?
Veruit de meeste misdaden worden door buitenlanders gepleegd. Dit werd door NOTA BENE de NOS bericht in 2002 (of 2003?) met het nieuwsbericht: In Rotterdam wordt 99% van de straatroven door allochtonen gepleegd, en dan vooral Antillianen en Marokkanen.
Als ik naar het gedrag van groepjes Marokkanen kijk, zie ik dat ze altijd met elkaar aan het knokken zijn. Vooral de kleintjes. Dit is geen kwajongens-gedrag, dit is niet normaal. Het is als een constante strijd om het 'leidersschap'. En het gaat vaak erg ver. Ik vraag me altijd af hoe dit soort superagressieve jongeren later gaan functioneren in de maatschappij.
Als blanke Nederlander wordt je vaak gediscrimineerd in Rotterdam. Simpelweg omdat je ver in de minderheid bent en vooral de Marokkanen van nature erg agressief zijn.
Er zijn uitzonderingen, natuurlijk. Maar deze kom ik helaas niet vaak tegen. Ik zie elke dag veel van die gasten in jurken, met baarden, mutsje, en van die grote zwarte schoenen, precies zoals Mohammed B. Zij bepalen hier het straatbeeld. Ik voel me hier als Nederlander absoluut niet meer thuis.
En over die 10% radicalen... 10% komt neer op zo'n 100.000 moslims. Dit vind ik er al héél erg veel, en de AIVD kennende, zullen het er wel makkelijk 2x zoveel zijn 'in het echt'.
Als het op een burgeroorlog aan komt, welke zijde zullen de 'gematigde' en 'minder gematigde' moslims kiezen? Ik denk niet onze zijde.
En een burgeroorlog staat gewoon om de hoek. Als je dit ontkent is het tijd je oogkleppen af te doen. Er is een ENORME spanning tussen moslims en niet-moslims. Er worden steeds aanslagen op kerken en moskeeen gepleegd. Als er nu weer een opiniemaker/politicus wordt afgeslacht weet ik zeker dat hordes Nederlanders gaan rellen omdat ze het gewoon niet langer meer pikken.

Ik moet nu weg

Nog een add-on: Ja, er zijn geintegreerde moslims, ik heb helaas alleen het beeld dat dit misschien maar zo'n 10% of minder is in mijn buurt. De rest haat 'ons' gewoon.
Wat dit betreft allemaal moet ik je wel gelijk geven. Een groot deel van de allochtone (moslim) jongeren is ontspoord. Er is veel agressie, respectloosheid en geweld in die groepen. De ouders zijn hier verantwoordelijk voor, ze leren hun kinderen de Godsdienst: hoofdoek, bidden vasten etc etc, dit is allemaal prima, maar een klein stukje beschaafdheid, vriendelijkheid, menselijkheid etc dat ontbreekt volledig bij deze mensen, de hele nodige integratie ontbreekt volledig. Naar mijn mening kun je dan ook geen moslim zijn, want ze doen eigenlijk precies het tegengestelde wat in hun heilge boek staat. De slechte mentaliteit valt heel snel op bij deze groep mensen, ook ik woon in Rotterdam (Zuid) en reis iedere dag met bus en metro naar m'n werk en ik zie genoeg.
DHTkiller is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:28   #36
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Hier wil ik even kort op ingaan, ik moet zo weg.

Ik woon dus in R'dam-Noord, tussen allemaal buitenlanders. Mijn ervaringen met Marokkanen zijn uiterst negatief. Kleine kinderen schelden je hier al uit voor 'kankerkaaskop', 'kankernederlander'. Als je Marokkanen effe aankijkt, heb je al gauw knallende ruzie. Er is hier een tijdje een groepje hoofddoekjes (12-14jr.) geweest dat keihard de kinderen in de buurt terroriseerden. Echt niet overdreven. En maar vloeken en beledigen. En maar roepen dat de moslims het over gaan nemen, dat Nederlanders ongelovige varkens zijn.
Als je op Islamitische fora kijkt, zie je ook dat de meeste bezoekers ervan Nederland/het westen vanuit de grond van hun hart haten. Dit was vooral te merken na 2 november toen de steunbeteugingen aan Mohammed B. je om de oren vlogen. Niet voor niks gingen enkele Islamitische fora meteen dicht, zodat ze de boel flink konden modereren om de boel te sussen.
In een straal van 250m. rondom mijn huis zijn 2 moskeeen, 0 kerken. In een snel tempo worden er overal moskeeen bijgebouwd, met als klap op de vuurpijl de moskee die gebouwd gaat worden naast de Kuip, dat ding met minaretten van 50m hoog!!! Hoe bedoel je intimiderend?
Veruit de meeste misdaden worden door buitenlanders gepleegd. Dit werd door NOTA BENE de NOS bericht in 2002 (of 2003?) met het nieuwsbericht: In Rotterdam wordt 99% van de straatroven door allochtonen gepleegd, en dan vooral Antillianen en Marokkanen.
Als ik naar het gedrag van groepjes Marokkanen kijk, zie ik dat ze altijd met elkaar aan het knokken zijn. Vooral de kleintjes. Dit is geen kwajongens-gedrag, dit is niet normaal. Het is als een constante strijd om het 'leidersschap'. En het gaat vaak erg ver. Ik vraag me altijd af hoe dit soort superagressieve jongeren later gaan functioneren in de maatschappij.
Als blanke Nederlander wordt je vaak gediscrimineerd in Rotterdam. Simpelweg omdat je ver in de minderheid bent en vooral de Marokkanen van nature erg agressief zijn.
Er zijn uitzonderingen, natuurlijk. Maar deze kom ik helaas niet vaak tegen. Ik zie elke dag veel van die gasten in jurken, met baarden, mutsje, en van die grote zwarte schoenen, precies zoals Mohammed B. Zij bepalen hier het straatbeeld. Ik voel me hier als Nederlander absoluut niet meer thuis.
En over die 10% radicalen... 10% komt neer op zo'n 100.000 moslims. Dit vind ik er al héél erg veel, en de AIVD kennende, zullen het er wel makkelijk 2x zoveel zijn 'in het echt'.
Als het op een burgeroorlog aan komt, welke zijde zullen de 'gematigde' en 'minder gematigde' moslims kiezen? Ik denk niet onze zijde.
En een burgeroorlog staat gewoon om de hoek. Als je dit ontkent is het tijd je oogkleppen af te doen. Er is een ENORME spanning tussen moslims en niet-moslims. Er worden steeds aanslagen op kerken en moskeeen gepleegd. Als er nu weer een opiniemaker/politicus wordt afgeslacht weet ik zeker dat hordes Nederlanders gaan rellen omdat ze het gewoon niet langer meer pikken.

Ik moet nu weg

Nog een add-on: Ja, er zijn geintegreerde moslims, ik heb helaas alleen het beeld dat dit misschien maar zo'n 10% of minder is in mijn buurt. De rest haat 'ons' gewoon.
Robert18, ik vind dit een hele goede post van je. Het komt duidelijk uit je hart, ik denk ook niet dat je overdrijft.

Ik zei het al: het is makkelijk praten voor de elite. (Ik moet zeggen dat mijn vriendenkring vooral bestaat uit welvarende, aan de universiteit studerende blanke mensen.) Ik heb mijn hele leven in een vredig rijkeluisdorpje gewoond, nooit enig conflict gehad (behalve dan ruzie met de buren over een blaffende hond). Vooral in Rotterdam is er duidelijk het een en ander misgegaan met de integratie, en het moet niet onderschat worden wat voor 'n invloed dat heeft op de mensen die er wonen. Je zult er maar middenin zitten.

Daar komen ook Robert18's ideeën vandaan: je baseert je wereldbeeld op je omgeving en de dingen die je meemaakt. Da's heel logisch.

Toch blijf ik er wel bij dat de situatie in Rotterdam niet representatief is voor de rest van Nederland. Ik vind ook niet dat wij niet samen kunnen met moslims. Ik weet zeker dat dat wel kan, want de meeste moslims zijn vredelievende mensen die respect voor elkaar hoog in het vaandel hebben. Ik hoop alleen dat we met z'n allen snel gaan praten en nadenken over een juiste samenlevingsvorm, in plaats van bang zijn voor elkaar en elkaar van alles beschuldigen. Hoe we dat moeten bewerkstelligen is natuurlijk erg moeilijk en dat zou ik zo 1-2-3 ook niet weten, maar laten we alsjeblieft wel met elkaar blijven praten en samen tot goede oplossingen proberen te komen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:30   #37
Robert18
HaarWeb lid
 
Robert18's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2001
Berichten: 827
Biljartbal, ik zal je wat leren over de grote boze wereld:

Bekijk deze site eens: http://cyberdjihad.blogspot.com/

Ook wat quotjes van de website:

Citaat:
21.11.04

Twee strontvliegen in één klap

Het is nu 19 dagen na hét moment en wat is de stand? Theo nog altijd dood en Ayaan nog altijd monddood. Mohammed, je bent een kanjer!
Citaat:
Ook stak hij niet onder stoelen of banken dat hij iets van blijdschap voelde toen hij hoorde dat Theo van Gogh dood was. Oftewel, onze broeder zei slechts wat velen van ons denken en gelijk staat heel Nederland weer op zijn kop.
Citaat:
Open brief aan Mohammed

Salaam Alaikum Mohammed,

Weet je wat ik dacht toen ik het hoorde broeder? Ik dacht: O God, laat het alstublieft dit keer wel een moslim zijn...
en lees dan ook meteen 'De ware moslim':
http://www.websamba.com/rahmetullah/dewaremoslim.htm

Kom daarna terug en plaats hier een reactie
Robert18 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:31   #38
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door japiejaap
Ik vind zeker niet dat ik "kakel als een kip zonder kop". De manier waarop moslims vrouwen behandelen vind ik ouderwets, beetje zoals nederland 100 jaar terug. En dan die imam's 'de boegbeelden van de islam' het is toch belachelijk dat sommige amper nederlands kunnen praten en maar roepen dat het westen zo slecht is. Maar ondertussen wonen ze er wel en trekken ze lekker een uitkering.


De Islam behandelt de vrouwen helemaal niet slechts. De vrouw is in de Islam gelijk aan de man. Allah zegt in de Koran:" Ik heb de mens geschapen, en onderverdeeld in verschillende volkeren, doch de beste onder jullie is degene die het meest Godvrezends is"

Nou, er staat dus duidelijk DEGENE! En niet de beste MAN onder jullie. Dus een vrouw kan ver boven alle mannen staan...

Zo dat was het dan maar weer eens

Laatst gewijzigd door Biljartbal; 25 november 2004 om 22:37
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:32   #39
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robert18
Biljartbal, ik zal je wat leren over de grote boze wereld:

Bekijk deze site eens: http://cyberdjihad.blogspot.com/

Ook wat quotjes van de website:




en lees dan ook meteen 'De ware moslim':
http://www.websamba.com/rahmetullah/dewaremoslim.htm

Kom daarna terug en plaats hier een reactie
Nou zulke acties veroordeel ik ook. Dit heeft niks met de ware Islam te maken, maar met een groep extremisten.

Ik snap niet wat je met dat wil zeggen, toch niet dat de Islam zulke acties (zoals de moord op van Gogh) toestaat?

Ik lees ook wel op extreem-rechtse sites dat marokkanen op de brandstapel moet. Maar ik weet dat dit de ware gezicht van de Nederlanders is, maar van een groep extremisten. Ik trek hieruit ook niet de conclusie dat ik Nederlanders moet gaan haten...
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:37   #40
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
De Islam behandelt de vrouwen helemaal niet slechts. De vrouw is in de Islam gelijk aan de man. Allah zegt in de Koran:" Ik heb de mens geschapen, en onderverdeeld in verschillende volkeren, doch de beste onder jullie is degene die het meest Godvrezends is"

Nou, er staat dus duidelijk DEGENE! En niet de beste MAN onder jullie. Dus een vrouw kan ver boven alle mannen staan...
wat vind jij dan van dat hoofddoekengedoe biljartbal? Da's toch wel een beetje denigrerend voor de vrouw, of nie.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:43   #41
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
wat vind jij dan van dat hoofddoekengedoe biljartbal? Da's toch wel een beetje denigrerend voor de vrouw, of nie.
Nou kijk, de vrouw dient in de Islam gesluierd te zijn. Niet dat haar gezicht niet te zien is, dat is te extreem. Haar haar dient te worden bedekt, zij het een sjaal zij het aan hoofddoek.

Dit is omdat vrouwen die bedekt zijn niet lastig worden gevallen door sexuele gefrusteerde mannen. Een bescherming, want het is duidelijk dat verkrachters het gemunt hebben op vrouwen die sexuele verlangens opwekken.

Ik vind het een prima een regel...en zeker niet belastend voor de vrouw. Ik heb genoeg vriendinnen met een sluier en daar spreek ik er ook mee over. Ze zien het zeker niet als een beperking, maar als een verlichting.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:45   #42
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Nou kijk, de vrouw dient in de Islam gesluierd te zijn. Niet dat haar gezicht niet te zien is, dat is te extreem. Haar haar dient te worden bedekt, zij het een sjaal zij het aan hoofddoek.

Dit is omdat vrouwen die bedekt zijn niet lastig worden gevallen door sexuele gefrusteerde mannen. Een bescherming, want het is duidelijk dat verkrachters het gemunt hebben op vrouwen die sexuele verlangens opwekken.

Ik vind het een prima een regel...en zeker niet belastend voor de vrouw. Ik heb genoeg vriendinnen met een sluier en daar spreek ik er ook mee over. Ze zien het zeker niet als een beperking, maar als een verlichting.
waarom moeten mannen het dan niet op? je hoort het zelden omdat het een taboe is, maar mannen worden ook vaak verkracht hoor. Meestal door andere mannen.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:50   #43
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensj
waarom moeten mannen het dan niet op? je hoort het zelden omdat het een taboe is, maar mannen worden ook vaak verkracht hoor. Meestal door andere mannen.
hahaha , dat wist ik echt niet dus. Maar dat is een goede vraag laurenjs, maar ik denk dat dat wel meevalt, althans ik heb niet echt in de Islamitische cultuur gehoord/gezien.

Het zal wel denk ik gebeuren, maar meer om iemand te vernederen en niet omdat iemand er lekker uitziet. Want in veel culturen is het zo dat als een man wordt verkracht vernederd wordt. Het bekende verhaal van Okan O, die deed dat ook bij zijn vijanden.
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:52   #44
Biljartbal
Banned user
 
Biljartbal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Berichten: 868
wat ik best raar, nou ja raar vind is dat sommige mensen hier best een dialoog aangaan. Ik kom wel eens bij www.rondomtien.nl en 2vandaag.nl, maar als ik daar de dialoog aan wil gaan krijg ik de deur keihard in mijn gezicht dicht gesmeten...

Dialoog brengt mensen dichtbij, en verkleint de kloof
Biljartbal is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2004, 22:57   #45
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
vrouwen gesluierd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biljartbal
Nou kijk, de vrouw dient in de Islam gesluierd te zijn. Niet dat haar gezicht niet te zien is, dat is te extreem. Haar haar dient te worden bedekt, zij het een sjaal zij het aan hoofddoek.

Dit is omdat vrouwen die bedekt zijn niet lastig worden gevallen door sexuele gefrusteerde mannen. Een bescherming, want het is duidelijk dat verkrachters het gemunt hebben op vrouwen die sexuele verlangens opwekken.

Ik vind het een prima een regel...en zeker niet belastend voor de vrouw. Ik heb genoeg vriendinnen met een sluier en daar spreek ik er ook mee over. Ze zien het zeker niet als een beperking, maar als een verlichting.
Wat ik ook probeer te zeggen is dat ik het wel een beetje ouderwets vind dat vrouwen een "bescherming" (in dit geval in de vorm van een sluier) nodig zouden hebben. Ik vind dat je een samenleving moet creëren waarin het duidelijk is dat mensen met hun fikken van elkaar af moeten blijven als er niet om lichamelijk contact gevraagd wordt. Vrouwen moeten uitstralen dat je het niet hoeft te wagen hun lastig te vallen, ook al zijn ze gekleed in een kort rokje en met een decolete tot aan de navel. Mensen moeten eruit kunnen zien zoals ze zelf willen, en dan moeten ze niet lastig gevallen worden door anderen die toevallig hun emoties niet in bedwang kunnen houden.

Mijn vriendinnen hoeven echt geen hoofddoekje op hoor, zij stralen het wel uit dat geen vent het moet wagen aan hun te zitten. Ze zijn allemaal onwijs goed in knokken en vechten en hebben voor de echte moeilijke sterke mannen een busje pepperspray op zak.

Dat is in mijn ogen dus de oplossing voor de problematiek van het lastig vallen van vrouwen: ten eerste een maatschappij scheppen waarin van de vrouw verwacht wordt dat ze "haar mannetje staat", en ten tweede een maatschappij scheppen waarin het duidelijk is dat de man zijn fikken thuis houdt.

Een hoofddoek dragen vind ik juist een verkeerd signaal geven. De vrouw geeft daarmee in feite haar zwakte toe en verhult zich. Ik vind dat wel een beetje ouderwets en een middel van vóór de emancipatiegolf.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 25 november 2004 om 23:00
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.